Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik ben wel heel nieuwsgierig of jij in deze fase al kan zien welke pup bij wie past , je beschrijft de karaktertjes al enigszins . Niet dat ik nu namen bij de pups wil horen , maar eigenlijk alleen maar ja of nee. 

Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Fijn dat de ontwormingspil lekker opgesmikkeld is met vlees en dat hij niet verkeerd gevallen is! Moet een mooi gezicht zijn geweest voor het eerst vlees! Dus kleine Grietje luste er wel pap van! Ze eten nu in ieder geval goed en Stijnke valt niet meer af... Gelukkig maar!
Zo jammer dat zaterdagochtend onmogelijk is voor ons
er wordt net van 10-11 geschermd en we moeten 1 uur rijden naar Zeist! Dus moeten we het maar met de verhalen doen. Ach nog eventjes geduld en dan kunnen we altijd genieten van Tara!
Mijn schoonzus en zwager hebben gisteren hun pup opgehaald een Friese Stabii genaamd Benthe. De eerste dag en nacht is goed verlopen. Zwager heeft bij haar geslapen. Ze slaapt nog veel in de bench die gewoon open staat en doet het ook heel goed met de poezen!
Zo jammer dat zaterdagochtend onmogelijk is voor ons

Mijn schoonzus en zwager hebben gisteren hun pup opgehaald een Friese Stabii genaamd Benthe. De eerste dag en nacht is goed verlopen. Zwager heeft bij haar geslapen. Ze slaapt nog veel in de bench die gewoon open staat en doet het ook heel goed met de poezen!
- e kuilboer
Echt leuk hoor, dat geprobeerd wordt de juiste pup (het karakter) bij juiste baasjes te plaatsen, lijkt me toch nog een puzzeltje. En natuurlijk een juiste portie mensenkennis
Wat onwijs fijn dat alle pupjes goed gaan en allemaal gezond zijn, heerlijk! Wat zullen jullie dat gewurm straks gaan missen zeg.....
(Ik wordt met de dag ongeduldiger (positief dan he
) en helemaal omdat vrienden en vriendinnen steeds vragen of ik al iets gehoord heb. NEEEEE, en als het wel zo is SCHREEUW ik het van de daken
)

Wat onwijs fijn dat alle pupjes goed gaan en allemaal gezond zijn, heerlijk! Wat zullen jullie dat gewurm straks gaan missen zeg.....
(Ik wordt met de dag ongeduldiger (positief dan he

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Is zeker jammer Barbara... Ben je er op de 19 oktober wel bij als de puppies het veld op mogen?
Wij zijn gisteren weer geweest en het was weer geweldig!
Ze groeien als kool en ze zijn al echt met elkaar aan het spelen.
We hebben ze pap gegeven( wat een werk zeg voor jullie... Maureen)
Harm was binnen een minuut klaar en kleine Kobus' deed het lekker op z'n gemak.
Neeltje heeft de hele tijd op schoot gezeten bij m'n man... Ik moest gelijk aan jou denken Irene?! Neeltje lag ook zo lekker bij jouw man... Het is een echt mooie dame.
Ik probeer nu door de bomen en de goede adviezen het bos weer te zien.
We hebben een bench gekocht met toebehoren.
Het boek is onderweg...( heel veel boeken in de bieb al gehad) en het lijstje met spullen wordt al een heel stuk korter.
Leuk, maar ook moeilijk om te doen.
We willen natuurlijk het beste voor onze pup, maar ongelooflijk, wat een keus allemaal zeg.
Ik heb heel veel aan het forum en lees iedere dag weer een aardig stuk.
Zo krijg ik toch het beste beeld denk ik..
Wij zijn gisteren weer geweest en het was weer geweldig!
Ze groeien als kool en ze zijn al echt met elkaar aan het spelen.
We hebben ze pap gegeven( wat een werk zeg voor jullie... Maureen)
Harm was binnen een minuut klaar en kleine Kobus' deed het lekker op z'n gemak.
Neeltje heeft de hele tijd op schoot gezeten bij m'n man... Ik moest gelijk aan jou denken Irene?! Neeltje lag ook zo lekker bij jouw man... Het is een echt mooie dame.
Ik probeer nu door de bomen en de goede adviezen het bos weer te zien.
We hebben een bench gekocht met toebehoren.
Het boek is onderweg...( heel veel boeken in de bieb al gehad) en het lijstje met spullen wordt al een heel stuk korter.
Leuk, maar ook moeilijk om te doen.
We willen natuurlijk het beste voor onze pup, maar ongelooflijk, wat een keus allemaal zeg.
Ik heb heel veel aan het forum en lees iedere dag weer een aardig stuk.
Zo krijg ik toch het beste beeld denk ik..
Ja Gery de 19e zijn we er zeker bij! Het is ook zo leuk! Ik hoop ook eerder de bende weer te zien...
Fijn dat jullie ook zo genoten hebben!

Fijn dat jullie ook zo genoten hebben!

Nee!Waterstier schreef:Ik ben wel heel nieuwsgierig of jij in deze fase al kan zien welke pup bij wie past , je beschrijft de karaktertjes al enigszins . Niet dat ik nu namen bij de pups wil horen , maar eigenlijk alleen maar ja of nee.
De karaktertjes veranderen nog best de komende weken. Er is wel een beetje een basistemperament, maar ze ontwikkelen nog enorm en daar zijn we ook heel druk mee.
Hoe meer wij mee kunnen geven aan indrukken en gevoel van veiligheid, hoe stabieler ze worden. En dat maakt plaatsen dan weer makkelijker.....
We weten ook nog niet welke pup bij ons zal blijven. Ze zijn nog nauwelijks uit de ren geweest, maar dat gaat deze week, en daarna natuurlijk, steeds meer gebeuren en pas dan ga je steeds meer van ze zien.
Maureen
Oke , duidelijk verhaal.
Jolanda en Trix
Ons 8-tal geniet nauwelijks van de vers vlees hapjes. Ze schrokken het in hoog tempo naar binnen. Ook de variatie met pens erdoor
.
Vanavond gaan we de ren tweemaal zo groot maken.
Ze krijgen nu heel erg behoefte aan meer ruimte en meer indrukken. Die indrukken kunnen ook zo wel, maar voor meer ruimte moeten wij nog maar even een stukje kamer afstaan
. We kunnen dan ook de keuken even afschermen en ze daar veilig laten scharrelen om te beginnen of juist andersom, zodat er veilig gekookt kan worden.
Maar eens kijken wat ze ervan vinden.....

Vanavond gaan we de ren tweemaal zo groot maken.
Ze krijgen nu heel erg behoefte aan meer ruimte en meer indrukken. Die indrukken kunnen ook zo wel, maar voor meer ruimte moeten wij nog maar even een stukje kamer afstaan

Maar eens kijken wat ze ervan vinden.....
Maureen
Spannend!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Leuk! Meer levensruimte voor de pups! En helaas minder voor julloe
!
Ennuh, niet te veel verwennen met al dat lekkere vlees! Straks wil Tara de gewone brokken niet!
en denkt ze waar blijft toch dat lekkere vlees?!
Ze groeien dan nu helemaal als kool! Ben benieuwd!

Ennuh, niet te veel verwennen met al dat lekkere vlees! Straks wil Tara de gewone brokken niet!

Ze groeien dan nu helemaal als kool! Ben benieuwd!
En ook dit nest zal die meer ruimte heel snel de normaalste zaak van de wereld vinden.Stella schreef:Maar eens kijken wat ze ervan vinden.....
Kunnen ze bij jullie niet zelfstandig naar buiten?
Hier kon de ren zo gezet worden dat ze naar buiten konden, maar niet zonder toezicht de kamer/keuken in.
Het is deze week nog steeds zo'n prachtig weer, daar zou je nog gebruik van kunnen maken. Ze lopen tenslotte al goed.
Als wij in de kamer zaten 's avonds had het 'spul' vrij spel.
Heerlijk dat ze het vlees een feestmaal vinden.
Stond er altijd versteld van dat het in een poep en een scheet op was.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Nog 4 weken genieten. 

Jolanda en Trix
Nee, dat lukt bij ons niet. De uitgang loopt via een klompenhok dat te klein is om de ren in te zetten en die zit ook weer aan de kist. We krijgen zaterdag een buitenren voor in de tuin. Tot die tijd kunnen ze niet allemaal tegelijk naar buiten. Maar ik doe ze wel in afleveringen als ik thuis ben. Onze tuin is in dit jaargetijde te onoverzichtelijk om ze zomaar los te laten. Vijf in het oog houden lukte maar net, maar acht.....Ze zijn van de week wel twee aan twee buiten geweest. De aandachtspanne is nog erg kort, dus het is even lekker verkennen en dan in diepe slaap alles weer verwerken. En dan zijn er nog wel een stel wakker om de volgende ronde te verkennen. Zo krijgt ieder de beurt.Charlotte schreef:En ook dit nest zal die meer ruimte heel snel de normaalste zaak van de wereld vinden.Stella schreef:Maar eens kijken wat ze ervan vinden.....
Kunnen ze bij jullie niet zelfstandig naar buiten?
Hier kon de ren zo gezet worden dat ze naar buiten konden, maar niet zonder toezicht de kamer/keuken in.
Het is deze week nog steeds zo'n prachtig weer, daar zou je nog gebruik van kunnen maken. Ze lopen tenslotte al goed.
Als wij in de kamer zaten 's avonds had het 'spul' vrij spel.
Maureen
Iets korter genieten dan 4 weken Trix! De pups van in de week van 20 oktober naar al die smachtende nieuwe eigenaren! En ik kan het weten! :wink2: dus zo'n 3 weken te gaan!

Het nieuwe stuk erbij werd in ieder geval zeer gewaardeerd. Er werd meteen uitgebreid bezit van genomen en door twee getraliede stukken hebben ze ook meer zicht op de kamer en wie er binnen komen. In de vorige opstelling was dat maar een klein stukje en daar gingen ze al een dag of drie steeds even kijken en ruiken.
Nu een groot deel van de kamer in beeld is, krijgen ze nog meer beelden en geuren en dat zal gauw genoeg wennen. Stijnke was hier heel tevreden mee
toen we ze gisteren en eergisteren even in de keuken lieten, probeerde ze het spul steeds weer het rennetje in te duwen (er kan een deurtje open met een hoge uitstap, maar de grotere vier kunnen er al vrij goed zonder hulp uit komen). Vorige keer vond ze het ook overzichtelijker om ze binnen te houden. Maar ook toen gingen ze gewoon langs haar heen op onderzoek. 
Nu een groot deel van de kamer in beeld is, krijgen ze nog meer beelden en geuren en dat zal gauw genoeg wennen. Stijnke was hier heel tevreden mee

Maureen
D.w.z. als alle officiële zaken afgehandeld zijn....én op een dag en tijd dat ik er ook bij kan zijn. Ik heb nl geen herfstvakantie
dus het wordt nog even puzzelen. Maar daar ben ik dan wel weer goed in 

Maureen
Oh , wat heerlijk , dan schiet het ook al aardig op .Barbara schreef:Iets korter genieten dan 4 weken Trix! De pups van in de week van 20 oktober naar al die smachtende nieuwe eigenaren! En ik kan het weten! :wink2: dus zo'n 3 weken te gaan!![]()
![]()
Jolanda en Trix
Daar verzin jij vast wel iets op.Stella schreef:D.w.z. als alle officiële zaken afgehandeld zijn....én op een dag en tijd dat ik er ook bij kan zijn. Ik heb nl geen herfstvakantiedus het wordt nog even puzzelen. Maar daar ben ik dan wel weer goed in

Jolanda en Trix