Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

Waterstier schreef:Zo, even bijgelezen.
Heel mooi dat Stijnke het zo goed doet ,en dat de puppy's heel goed groeien .
Spannende tijden breken aan voor alle wachtende , stiekum ben ik wel een beetje jaloers , maar dat had ik al een keer gezegd .

Morgen ritsdag en oh wat baal ik , we gaan het niet redden .
Jolanda is gisteren uit het ziekenhuis ontslagen en is nog te zwak om de rit naar Zeewolde te ondernemen . Met mij gaat het heel goed maar mag nog geen auto rijden .
Dus richten wij ons op 5 oktober de clubmatch , want dat moet toch wel echt lukken.
Dat is waar ook, jullie moesten allebei kort na elkaar onder het mes.
Fijn dat Jolanda weer thuis is, maar wel balen van de RITS dat jullie dat niet halen. Maar tot de clubmatch is er nog even tijd om goed te herstellen.
Beterschap voor Jolanda!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Waterstier schreef:Ja geinig hè, dat je op een forum zo kan genieten. :peace:
Ja zeker... echt genieten!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Trix

Bericht door Trix »

Dank je wel Maureen, gelukkig hebben we de ritsdag van 14 juni kunnen bijwonen, en weten we inmiddels wat het inhoud.
Alleen was toen iedereen nog onbekend voor ons , inmiddels hebben via het forum en Facebook wat mensen leren kennen en het had me leuk geleken om wat forum en FB mensen live te zien zodat je er een gezicht bij hebt . Maar het is even niet anders .
Komt nog bij dat onze poes gisteren is weg gelopen (1 jaar oud) en tot op heden nog niet terug is , en ik denk eerlijk gezegd dat we anders toch ook thuis waren gebleven , want stel je voor dat ze terug komt en dan zijn we er niet , daar hebben wij dan toch ook moeite mee. Kortom , balen. :niks:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Erna

Bericht door Erna »

Poes weg, dat is erg.
Ik hoop de ze snel weer terecht is, zal duimen. :duimen:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag weer meer oogjes open.
Jasmijn ging meteen voor helemaal open, terwijl Neeltje ze de hele dag al op een kiertje heeft. Harm heeft 1 oogje op en kiertje.
Stijn en Grietje hadden ze gisteren al open. Niet dat ze al wat zien, ze hebben nog dat wazige blauw van net open. Ze zien dus nauwelijks meer dan de rest. Misschien wel wat licht en donker, maar daar hebben ze nog weinig aan.
Stijnke vinden ze toch nog steeds op de geur.
Als er bezoek is, gaat Stijnke gewoon tussen het spul liggen als ze vindt dat het etenstijd is. Ook dat is weer relaxter dan vorige keer. Toen bleef ze de gasten veel meer in de gaten houden dan nu, althans op een andere manier.
Nu ziet ze iedereen zitten, al of niet met pup, en vindt het wel best. Ze moeten wel in beeld blijven natuurlijk, want anders is ze meteen in alarmfase rood.
Het betekent ook dat we geen terugval in gewicht zien met alle bezoek van de afgelopen dagen. Vorige keer was dat wel steeds even het geval. Dat haalden ze snel genoeg weer in hoor, maar nu dus geen terugval. Alles slobbert lekker door of er nou bezoek is of niet.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Wolter

Bericht door Wolter »

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!!
We hebben reuze zin om jullie kant op te komen en het is helemaal leuk om te lezen dat de pups zo goed groeien en hun oogjes al langzaam opengaan.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha Gerie, hebben jullie het Rosalyn al verteld? Of volgen jullie de tactiek van Trix?
Morgen zijn er vast weer meer oogjes open. Ik ben erg benieuwd of ze het al leuk vindt. De pups doen nu nog niet zo heel veel, maar het is toch bijzonder om ze alvast te bekijken. En, zoals Eline van Barbara ook vond, als je ze in het echt gezien hebt, is het toch anders, dan dat je alleen maar gehoord hebt dat er een pup voor je is. Zelfs als je nog niet precies weet welke......
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Tot zover ziet het er naar uit, dat we een Gijsje, een Lilly (of Lillie?) een Sara en een Tara bij de teefjes hebben......en een Dorus natuurlijk bij de reutjes. De andere reu-naam weten we nog niet.
Morgen de laatste bezoekers met misschien de laatste namen :grijns: . En dan morgenavond waarschijnlijk de kist ombouwen, want ze kunnen al over het randje. Doen ze nog niet, maar dan is het toch een eindje vallen als ze zich vegissen....
Laag zijkantje eraf, hoog zijkantje erop, kratjes eronder vandaan, kleine ren er vast bij denk ik.
Ze gaan steeds beter op vier pootjes; verder en sneller :klappen: Dan is de kist al gauw een beetje te klein :smile:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen , 8 van die mooie droppies in de kist , dat groeit en bloeit , en op ene is de kist te klein ,
Zolang het huis nog niet klein is , kunnen jullie er nog lekker een week of 6 van genieten. :friends:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Dat groeit en bloeit allemaal goed super! En de eerste bezoekers ook al geweest.Leuke namen worden er gegeven, en de kist ook al weer ombouwen, wat gaat het toch allemaal snel.lekker genieten van het kroost! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Barbara

Bericht door Barbara »

Maureen en Lies, wat ontzettend leuk jullie, Stijnke en Baukje en de kluwe pups ontmoet te hebben! Wat een feest! Wat was Stijnke super lief! Ik was Madelief aan het knuffelen en toen kwam madam ook maar even op onze schoot! Wat zijn het toch allemaal poepies. Mijn man Martijn was nog wat onwennig en dat gold ook voor zoon Wouter. Wouter had stoere bink Harm op schoot. En wat is Maartje nu nog bijzonder donker. Erg mooi!

Er is heel wat af gekletst en iedereen was druk met vragen stellen aan Lies en Maureen. Super leuk en toch nog steeds heel onwerkelijk dat een van die friemeltjes bij ons komt wonen! Ik heb vannacht alleen maar over smouzen en pups gedroomd! Ik ben er helemaal vol van. Dochter Eline heeft het zelfde virus te pakken! :hihi:

Gery veel plezier vanmiddag en ik ben super nieuwsgierig naar de reactie van jullie dochter!

Maureen

Bericht door Maureen »

Haha, die mannen gaan wel om als ze er eenmaal is en laat zien hoeveel energie ze heeft om iedereen bezig te houden. :hihi:
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanochtend waren ze voor het eerst niet allemaal aangekomen, maar dat halen ze vandaag wel weer in. Ook nog geen extra oogjes open. Ik ben wel benieuwd wie vandaag de luikjes open doen....
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Alweer aan het verbouwen toe.
Vind altijd als je de kist groter moet maken, het nog sneller lijkt te gaan.
Met 8 hebben ze sowieso de ruimte snel nodig.

Ook jullie een fijne kennismaking gehad, Barbara.
Nog een paar weken dromen en voorbereiden, leuk hoor.

Kan je jezelf een voorstelling maken hoe het is om in de nabije toekomst ook zo te zitten (met een nest)?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Wolter

Bericht door Wolter »

Soms plaats ik een bericht en weet ik niet waar het gebleven is.... :boos:

Stella, we hebben het volgehouden om niets te zeggen tegen Rosalyn.
We gaan dalijk naar m'n ouders toe, waar ook m'n zusje met haar drie jongens ook is, en vertellen het dan.
Ik kan niet wachten om eindelijk met haar te fantaseren over ons nieuwe maatje!!
Sommige mensen zullen ons niet begrijpen, maar het is voor haar echt het beste geweest!

Van de week waren we bij een vriendin met 4 teckels en Rosalyn raakte niet uitgepraat over haar toekomstige hond...

Barbera wat fijn voor jullie dat het bezoek zo leuk was!! Ik ben ook zooo benieuwd hoever de oogjes nu open zijn en hoe ze ruiken enz enz

Wij gaan er vandoor nu
Maureen en lies tot vanmiddag :jeah:

Erna

Bericht door Erna »

Ben heel benieuwd naar Rosalyn haar reactie, veel plezier vanmiddag.
Ik denk dat jullie Rosalyn met moeite weer mee naar huis zullen krijgen.

Leuk hé Barbara, nu jullie ze hebben gezien en vastgehouden. Ha, ha, zelfs dromen van Steinke, Baukje en de pups.

Leuke namen Maureen. Ik heb wel iets met Gijsje, :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja hè, maar ook de andere namen gaan vast bij ze passen als het zover is.

Gerie, jullie kennen je dochter het beste. Als dit voor haar het beste werkt, dan is het goed om het zo te doen!
Ik werk met meervoudig gehandicapte kinderen, voor mij is het de gewoonste zaak dat je je kind iets pas vertelt op het moment dat het er echt van kan genieten en niet in de stress schiet omdat er dan nog te lang gewacht moet worden voor een echt bezoek mogelijk is. En dat geldt net zo goed voor de "gewone" broers en zussen in die gezinnen. En sommige andere kinderen hebben juist veel schakeltijd nodig om aan het idee te wennen voor het tot een bezoek kan komen. Iedere mens is uniek :) en daar hou ik van.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Heerlijk, we hebben eindelijk alle pupmensen gezien.
En volgens ons hebben we weer geboft.
Sommigen hebben al ervaring met honden en de anderen zijn al druk met lezen en andere voorbereidingen. Er zijn volop foto's gemaakt om aan de familie te laten zien of op school en Stijnke heeft genoten van extra kluiven en heel veel knuffels.
Dankzij de fotoboekjes van Stijnke als pup en het vorige nestje konden we ook laten zien hoe de pups nog van kleur gaan veranderen. Baukje vond al het bezoek ook wel prima, want zij stond niet in de belangstelling. Deelde alleen in de extra kluiven en kwam soms even om een knuffel. Op haar momenten, dus helemaal ok.

Op Maartje na hebben ze nou allemaal hun oogjes geheel of gedeeltelijk open. Ook dat maakt alweer zo'n verschil. Weer een stapje in de ontwikkeling verder en dichter naar hun nieuwe huis toe. :)
Wij hebben de kist al omgebouwd: lage plank eraf en hoge ervoor. Kratjes naar de schuur. Maar het rennetje mag nog even wachten.
Stijnke stond even te kijken, maar is er alweer tevreden mee. Het is veilig genoeg zo, naar haar zin en ze hupt makkelijk over het hoge randje. Al is er ook een lager instapje.
Maureen

Wolter

Bericht door Wolter »

Vandaag was het eindelijk zover :wave:
We zijn vanmorgen eerst naar m'n ouders gegaan en toen we aan de koffie zaten zei ik tegen Rosalyn dat we iets anders gingen doen vandaag.
Ik had gezegd dat we naar een oom gingen.
ik had m'n i pad met een mooie foto van het nest meegenomen en gaf hem aan haar : :hihi:

Ze bleef even vol ongeloof kijken naar de foto en vroeg daarna drie keer of het echt waar was.... Daarna kwamen de tranen en moest ik alle foto's laten zien die ik had.

Rond drie uur waren we bij lies en maureen en o wat waren ze schattig!!!
Mijn dochter heeft verschillende puppy's op schoot gehad en ik kon niet kiezen tussen al die lieve snoetjes.
Stijnke en bauke waren ook heel lief en lieten ons lekker knuffelen... Ongelooflijk na al die mensen die geweest zijn waren ze het nog niet zat!

Bedankt voor het warme welkom en gastvrijheid :boeketje:

Trix

Bericht door Trix »

Oh wat een geweldige reactie van je dochter, fijn dat het ook even deelt , ik was zo benieuwd.
En nu maar samen met je dochter aftellen . :jeah2: :friends:
Jolanda en Trix

Gesloten