Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Nienke

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Nienke »

Ik zag op de site smoushond.nl ook alle foto's van eerdere nestjes, erg leuk om te zien. Stijnke's nest is wel een van de allergrootste he, met acht puppies!
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De paps van Stien en Pebbles van Gerrie komen uit een (zelfde) nest van 11!

Maar 8 is een flink aantal hoor.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, 11 is het grootste dat ik ben tegengekomen in de archieven. Maar dat komt maar heel zelden voor. Het lijkt me een enorm karwei.....
Eerlijk gezegd vind ik 8 ook wel zat :ja: en ben allang blij dat ze allemaal gezond zijn.
Stijnke is lekker weer even mee naar het bos. Als ze daar vandaan komt, is ze weer helemaal blij. Zonder hun dagelijkse bosbezoek worden onze dames al snel rusteloos. Hoewel we het wel mogen vervangen door een bezoek aan hei of strand voor een keertje.
Voordat ze gaat, neemt ze eerst even de tijd voor haar kroost, zodat die achterblijven met volle buikjes :) . Ze weet de volgorde in onze routine en anticipeert daar geweldig op.
Het spul ligt heerlijk te slapen en je ziet het bijna groeien. En als Stijnke straks terug komt, gaat ze intevreden weer bij haar bergje liggen voor de volgende ronde buikjes vullen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Ik hoor het al , Stijnke en Lou hebben een kerngezond nest geproduceerd .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Mooie foto's Maureen. Prachtig om te zien die kleine beestjes nog in het vlies.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Barbara

Bericht door Barbara »

Haha Trix, nee natuurlijk ben ik niet nerveus! Ik ben super nieuwsgierig!! Het is fijn dat Stijnke al wat meer relaxed is en goed eet om op gewicht te blijven.

Ze zijn zeker flink gegroeid Maureen! Het is zo grappig. Familie en vrienden vragen na het zien van de foto's welke pup de onze wordt! Ze begrijpen niet dat dat nog helemaal bepaald moet worden. Met ons 4 andere gezinnen die een teefje wensen en op de wachtlijst stonden. Ik hoor we van Lies en Maureen hoe dat bepaald gaat worden. Eerst het hele spul bewonderen en knuffelen!! Ook de stoere reutjes! :hug2:

Mijn schoonzus en zwager hebben afgelopen zondag redelijk out of the blue een Friese Stabij uitgekozen.... Zij gaan nu eerder een pup krijgen dan wij :hmm: er was wel eens gesproken over een hond. Maar zo vaak en bepalend ook niet. Zij hebben een aantal jaren geleden de border Terriër Roef gehad voor maar een paar maanden. Mijn zwager was mee met mijn schoonouders de caravan stallen, aangezien schoonpa nog met zijn hand in het gips zit. Daar was dus een nest met Friese Stabijs. Zijn ze zondag wezen kijken en hebben ze er eentje uitgekozen. Was een nest van 9. Geloof dat ze rond 1 oktober Benthe mogen ophalen. Ben benieuwd. Situatie is wel anders dan vorige keer met Roef. De kids zijn groot genoeg om ook een rol te spelen. Ik hoop echt dat het deze keer goed gaat!

Mijn man was in ieder geval zeer verbaasd. Hij is de minst enthousiaste wat betreft de hond en meer een kattenmens dan een hondenmens. Maar hij waardeert het nu nog meer dat vooral ik een bewuste keuze voor een ras heb genomen en rustig op onze pup heb gewacht. Hadden ook zo ergens een pup vandaan kunnen halen. Maar ik wil een Smous!! :love: :liefde: Daar snapt schoonmoeder niet zo veel van maar dat komt nog wel. En ik ben er ook van overtuigd dat mijn man ook gaat genieten van onze Tara! Dus in onze familie 2 puppenkinders straks! Zij wonen in Ede dus niet al te ver van ons vandaan.

Wolter

Bericht door Wolter »

Stella schreef:Tuurlijk niet nerveus....opgewonden misschien.....
Pupknuffelen is leuk :jeah2: , geen examen! :nee:

Stijnke heeft nog steeds volop te eten voor ze, maar verliest zelf wel in hoog tempo gewicht nu. Dat hadden we verwacht. Was vorige keer ook zo en toen waren het er maar vijf. Maar die waren wel iets groter bij de start en dronken dus meteen al veel meer. Eigenlijk gaat het zo'n beetje gelijk op. Vanaf vandaag krijgt ze tweemaal per dag vla met slagroom extra, naast 4 volle maaltijden. :fluit:
Harm weegt al meer dan 600 gram en alleen Jasmijn zit nog onder de 400 gram, maar dat scheelde vanochtend nog maar 2 gram en die heeft ze intussen vast wel bijgespijkerd.
Overzichtje van vanochtend: Madelief 485gr. Stijn 590gr. Harm 644gr. Grietje 420gr. Maartje 489gr. Jasmijn 398gr. Kobus 441gr. en Neeltje 422gr.
Dat betekent dat ze allemaal hun geboortegewicht al verdubbeld hebben.
Grietje, Maartje, Jasmijn en Kobus hadden vannacht niet veel gedronken en hebben dus net (na het wegen) een extra beurt gehad zonder de grote vreetzakken erbij.
Stijnke raakte daar eerst nogal door van slag, maar het gebeurt zo regelmatig, dat ze er al aardig aan gewend is. En aangezien de grote eters dan al verzadigd liggen zijn, slapen ze rustig door de inhaalsessie heen. :)
wat ontzettend leuk om alles zo te volgen!! Ik geniet van ieder verhaaltje of foto van het kleine grut.. Die stijnke is wel een ontzettende stoere moeder zeg :thumbsup: zo begaan met haar kleintjes..
Veel succes vanavond met het eerste bezoekje.
Ik hoop dat je zondagavond nog pap kan zeggen :fluit:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Irenechateleux schreef:Vrijdag gaan wij kennismaken met moeder en puppies. Spannend na een jaar wachten. Ik verheug me hier heel erg op. Zo'n hondje wordt heel wat jaren een deel van je gezin.
Irene en familie, veel plezier morgen. Geniet van het puppysnuiven. Ze ruiken zo heerlijk die kleine wurmpkes. :yes2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Nou, het eerste bezoek zit erop.
Stijnke liet zich van haar meest relaxte kant zien en het kroost gaf een demonstratie hoe sterk hun achterpoten al zijn. De een na de ander probeerde door de kist te waggelen :smile: .
En zoals het er nu uitziet gaat een van de reutjes een Friese Stabij maatje krijgen.
Goeie combinatie.
En wij verheugen ons vast op de volgende bezoekers :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat het klikte.
Ik neem aan dat het een hele organisatie is om iedereen een redelijke kans te geven om te komen puppy-snuffelen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Barbara

Bericht door Barbara »

Fijn dat het eerste bezoek erop zit! En dat Stijnke zich relaxt opgesteld heeft! Goed zeg!

Hier in de familie dus ook een combi van Friese Stabij en Smous! Twee teefjes! Ben benieuwd!

Maureen

Bericht door Maureen »

Jeanette schreef:Fijn dat het klikte.
Ik neem aan dat het een hele organisatie is om iedereen een redelijke kans te geven om te komen puppy-snuffelen.
Ja het is wel effe plannen. Maar eigenlijk toch heel snel gelukt. Iedereen had een andere voorkeur of een brede keus aan mogelijkheden. Lies en ik willen er natuurlijk wel allebei bij zijn voor het eerste bezoek.
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Leuk Maureen, is toch een klein feestje zo'n eerste bezoek. :ja:
Natuurlijk willen jullie er de eerste keer allebei bij zijn als er bezoek voor de pupjes komt.
Fijn dat Stijnke goed reageerde. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De eerste klap is een daalder waard.
Fijn dat de eerste bezoekers goed overkwamen.
Succes met de volgende nieuwe eigenaren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat waren dus Irene (ook forum) en Frits. :) Het ziet er naar uit, dat we t.z.t. een stamboom in Oss gaan brengen :grijns: De vraag is alleen nog welke....
Hopelijk vanavond nog zo'n gezellig bezoek. Zelfs Baukje liet zich even apart begroeten.
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's al drie daalders en een a.s. strandsmous :hihi: Dat wordt weer toeren door het hele land om stambomen rond te brengen t.z.t.

Stijnke liet even zien hoe je 8 pups tegelijk te eten geeft en Stijn kon al beide oogjes bijna helemaal open doen. Grietje heeft nog steeds één kiertje, maar van de rest zijn de luikjes nog helemaal dicht. Ik ben benieuwd wie er morgen aan de beurt zijn. Meestal komt dat wel snel achter elkaar. Ze zien dan nog wel niet zoveel, maar het ziet er meteen zo anders uit met open oogjes.
Baukje maakte van de gelegenheid gebruik om ook maar weer eens een flinke snuif puppygeur te halen bij de kist. Nu is het wat haar betreft nog veilig, dus heerlijk dat Stijnke het ook prima vindt dat Baukje zo dichtbij komt. Dat was vorige keer echt heel anders.
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Zo, even bijgelezen.
Heel mooi dat Stijnke het zo goed doet ,en dat de puppy's heel goed groeien .
Spannende tijden breken aan voor alle wachtende , stiekum ben ik wel een beetje jaloers , maar dat had ik al een keer gezegd .

Morgen ritsdag en oh wat baal ik , we gaan het niet redden .
Jolanda is gisteren uit het ziekenhuis ontslagen en is nog te zwak om de rit naar Zeewolde te ondernemen . Met mij gaat het heel goed maar mag nog geen auto rijden .
Dus richten wij ons op 5 oktober de clubmatch , want dat moet toch wel echt lukken.
Jolanda en Trix

Barbara

Bericht door Barbara »

Maureen, wat verlopen de bezoeken goed! Iedereen is dus lekker relaxed! Grappig dat de oogjes nu langzaam open gaan. Wie weet hebben wij morgenavond geluk met nog meer oogjes open! SMELT!

Trix, jammer dat je morgen niet naar de RITSdag kan. Hoop dat ook Jolanda snel hersteld!

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Wat ontzettend leuk om te lezen.... fijn dat alles goed gaat met Stijnke en de pups!!!
Ik lees elke avond mee en spit het hele forum door (ik zeg niet veel) en geniet volop!!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Trix

Bericht door Trix »

Ja geinig hè, dat je op een forum zo kan genieten. :peace:
Jolanda en Trix

Gesloten