Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

Een ding is zeker: er zijn er een paar tussen met uitstekende longen!
Vannacht twee keer van m'n luchtbedje geblazen door een noodsignaal. Bleek alleen maar te zijn IK HEB HONGER!!!! en ik kan geen plekje vinden....
Ook vannacht zijn ze desondanks allemaal weer aangekomen. De eerste zit al boven 400gram, twee zijn de 300gr. ruim gepasseerd , en ook de kleinste is nu boven 250gr. Je ziet nu ook dat de eet-slaappatronen uiteen gaan lopen.
Ons dikke ventje bunkert zich vol in sneltreinvaart, en ligt dan langdurig tevreden te knorren. De kleintjes zijn nog niet zo sterk (en groot) dat dat al kan. Die drinken vaker langduriger en dan wat korter slapen en gauw weer een slokje halen.
Stijnke maakt het allemaal niks uit. Ze kijkt nog weleens verstoord als wij pups verleggen, maar schiet er niet meer van overeind.
Nu, na het verschonen van de kist, liggen de grote nog even in het kratje te pitten, terwijl de kleintjes even rustig de ruimte hebben bij moeders.
Maar dat is wel lastig voor Stijnke. Ze wil in het kratje blijven kijken en tegelijk de rest laten drinken. Dan zet ze haar oren in de paraplustand en blijft waakzaam zitten.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

Maureen het gaat :thumbsup: bij jullie, Stijnke en de kinders doen het goed.Geniet ervan! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Wil je dan wel heeeeeeeel erg hard duimen Maureen.
En sluit mij aan de vraag van Ellen , iemand enig idee of er alweer gesmousd is?

Als ik zo het Forum terug lees van af 2007 zullen jullie ons wel heel voorspelbaar vinden , alleen valt het me op dat je van ik schat 80% niks meer terug leest , en dat vind ik toch wel heel jammer.
Als ik naar mij zelf kijk is het niet alleen dat ik ook last hebt van het smouzenvirus maar ook van een soort van forumvirus.
Ik weet zeker dat ik er een nieuwe hobby bij heb. :jeah2: :P :jeah: :apport: :trekhond:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Trix

Bericht door Trix »

Gaat allemaal erg goed met Stijnke en de pups , gaaf hoor!
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Jaha, smousvirus is niet hetzelfde als forumvirus.......Ik was na het eerste contact heel snel besmet met alletwee, al zat er wel jaren tussen de besmettingen :(
Ik ben niet zo'n internetmens, dus het duurde lang voor ik op het forum stuitte. Maar sindsdien is het wel raak. :)
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Alida

Bericht door Alida »

In het clubblad van sept. Staan vast de nieuwe dekkingen :ja: en ja wij wachten vol geduld of Kasper een bijdrage mag leveren aan het TFP. Wij willen zelf heeeeel graag.moet het ook nog lukken natuurlijk :hihi: maar geloof mij, dat telefoontje komt echt :ja: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Alida hoe komt het dat je nog niet gebeld bent , had dat niet allang gebeurt moeten zijn , of snap ik er weer helemaal niks van. :shy:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Nee hoor, kan nog wel een hele poos duren, mischien wel helemaal niet.Er komt best een boel bij kijken, om een geschikte reu te vinden bij het teefje, zo mogen ze niet te dicht het liefst helemaal niet verwant zijn met elkaar, niet te ver uit de buurt wonen en de uiterlijke kenmerken worden ook van beide bekeken.Dan word er een lijst met 4 of 5 geschikte reuen gemaakt en dan moet Kasper ook nog is op nummer 1 of twee staan, want daar gaat de voorkeur van Fredie naar uit anders heeft zo'n lijst maken geen zin.ik heb ook geen idee of er op dit moment loopse teefjes hier in de buurt zijn die een dekadvies hebben aangevraagd, dus het is echt een verassing als je gebeld gaat worden door de eigenaren van het teefje.we wachten rustig af. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Oke dan , ik heb stom genoeg helemaal over het hoofd gezien dat de loopsheid in deze belangrijk is , och och en ben niet eens blond :oops:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Geeft niks hoor Trix :hihi: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Stella schreef:Jaha, smousvirus is niet hetzelfde als forumvirus.......Ik was na het eerste contact heel snel besmet met alletwee, al zat er wel jaren tussen de besmettingen :(
Ik ben niet zo'n internetmens, dus het duurde lang voor ik op het forum stuitte. Maar sindsdien is het wel raak. :)
Moest even indalen. :hihi: :hihi: :hihi:
Jolanda en Trix

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Stella schreef:Nu, na het verschonen van de kist, liggen de grote nog even in het kratje te pitten, terwijl de kleintjes even rustig de ruimte hebben bij moeders.
Maar dat is wel lastig voor Stijnke. Ze wil in het kratje blijven kijken en tegelijk de rest laten drinken. Dan zet ze haar oren in de paraplustand en blijft waakzaam zitten.
Stijnke is gewoon een hele goede en ervaren moeder, die niet zomaar alles goed vind.

Je merkt dus wel aan haar dat ze ervaring heeft.
Zoveel rustiger is ze nu ten opzichte van de vorige keer.
Vond ik bij Guusje ook goed merkbaar.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, is zeker heel goed merkbaar. Ze is zoveel rustiger en zelfverzekerder in wat ze wel en niet wil met haar kroost. Ik maak me nu ook geen zorgen over hoe ze volgende week op alle bezoek gaat reageren. Als iedereen gewoon rustig blijft zitten met een pup zodat ze ze in het oog kan houden, kan ze dat best aan.
Ze was ook niet geschokt toen ik vanmiddag hangend op de rand van de kist in slaap viel. :grijns: Luchtbedje is echt comfortabeler, maar de drink- en slaapgeluidjes waren toch zo rustgevend dat ik er niet tegenin kon :oops: .
Ik werd wakker met een koude bil, slapende arm en kraak in m'n nek. En... met twee pups tegen mijn arm :innocent:
Maureen

Wolter

Bericht door Wolter »

Dat is in ieder geval gezellig wakker worden :thumbsup:

Trix

Bericht door Trix »

Ach Maureen toch , overmand door moeigheid .
Ik had toch wel graag even willen zien , heeft Lies niet stiekum een foto gemaakt? :gaap: :gaap:
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Nee, die liep met Baukje in het bos. Ik werd gewekt door Stijnke die zich langs me wrong om Lies en Baukje te begroeten bij thuiskomst. :kwispel:
Maureen

rini

Bericht door rini »

Met een zieke Missy en een pup die niet wilde drinken en zich zelf niet echt warm kon houden heb ik ook vaak zat half in de kist liggen pitten :hihi:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig, ben ik niet de enige :hihi:
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef: Ze was ook niet geschokt toen ik vanmiddag hangend op de rand van de kist in slaap viel. :grijns: Luchtbedje is echt comfortabeler, maar de drink- en slaapgeluidjes waren toch zo rustgevend dat ik er niet tegenin kon :oops: .
Ik werd wakker met een koude bil, slapende arm en kraak in m'n nek. En... met twee pups tegen mijn arm :innocent:
Ach, dit was natuurlijk wel een foto waard geweest. :hihi:
Fijn dat Stijnke nu een stuk rustiger is dan de eerste keer. En ook dat Baukje er zo relakst op reageert.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

M'n luchtbedje lag prima vannacht. Als je maar slaap genoeg hebt.
Maar voor ik daar aan toekwam, moest ik eerst een onverlaat opsporen die al drinkend enorm lag te gillen. Niet te geloven wat kan die een herrie maken.
Er zijn er een paar trouwens die dat kunnen en ook doen: drinken en gillen tegelijk :o Had ik niet voor mogelijk gehouden.
Vooral Harm en Kobus zijn er goed in. (Zie voor de namen de site. Loes is weer supersnel geweest :klappen: ) De meiden kunnen ook lawaai maken hoor, maar doen dat meestal juist wanneer ze niet bij de melkfabriek kunnen.
Maar vannacht was Harm de onverlaat. Nadat ik hem een warm plekje tussen Stijnkes voorpoten had bezorgd, viel hij rustig in slaap en kon ik ook naar dromenland. Wat een spul is het toch :halo:
Maureen

Gesloten