Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
rini

Re: Stijnke en Lou

Bericht door rini »

Leuk dat je ook een pup uit het nest van Stijnke krijgt :ja: het hele lange wachten is voorbij.Die laatse weekjes vliegen zo om.

Onwennig op ons kleine forum maar onder het topic nieuwe leden kan je wat van je zelf vertellen :!: maar verder wijst het zich allemaal vanzelf en vragen kan altijd!

Maar gefeliciteerd met jullie pup :wave:
Afbeelding

Wolter

Bericht door Wolter »

Dank je wel,
Ik moet nog even kijken hoe het allemaal werkt op het forum.

Groetjes gerie en wolter

rini

Bericht door rini »

:thumbsup:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Wat fijn dat jullie aan de beurt zijn. Reutje, teefje ?
Hoe gaat het heten?
We zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor. ;)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Welkom Gerie en Wolter. Wat leuk dat jullie een pupje krijgen uit het nestje van Stijnke en Lou.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Wolter

Bericht door Wolter »

Wij staan op de lijst voor een reutje!
We hebben een dochter van elf jaar en het is een grote wens van haar( en van mij...de moeder) om een hond te hebben.
Ik heb zelf wel ervaring met honden, maar we hebben nog nooit een hond voor onszelf gehad.

We houden het nog even geheim voor onze dochter tot het moment dat we langs mogen komen!

De naam zou mick worden, maar ik moet zeggen dat Kobus' en Stijn toch ook wel erg leuke namen zijn....

Barbara

Bericht door Barbara »

Wolter schreef:Goedemiddag,
Wij wachten ook op een pup uit het nestje. :yes2:
Ze zijn erg mooi allemaal.
We zijn nieuw hier op het forum en nog wat onwennig...
Dag Wolter,

Leuk ook nog iemand op het forum te hebben die ook een pup van Stijnke krijgt! Een van de vijf teefjes komt bij ons wonen en gaan we Tara noemen! Krijgen jullie een reu of teefje? Welkom op het forum! :welkom: Misschien inderdaad leuk als jullie je op het forum voorstellen!

Barbara

Bericht door Barbara »

Sorry Gerie,

Zag even je reactie niet! Leuk dus een reutje! Wij hebben ook een dochter van 11 (bijna 12 ) en een zoon van 9. Zij zijn al helemaal op de hoogte. En kunnen net als ik haast niet wachten de pups te zien. Wij staan nu precies een jaar op de wachtlijst dus we waren er meer dan klaar voor! In welke regio wonen jullie? Wij dicht bij Nijmegen!

We zullen elkaar vast wel ontmoeten! Ook veel geniet plezier!

Martina

Bericht door Martina »

Ook van mij welkom op het forum :) en gefeliciteerd met je nieuwe pup!! Leuk hoor!! :dog: Wij wachten op een teefje, maar pas sinds april. Dus nog voorlopig wachten ....
Hoe lang was jullie wachten??
Leuke verrassing voor je dochter :boogie:
Groetjes
Martina
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gefeliciteerd met het leuke nieuws dat jullie een pup van Stijnke en Lou krijgen.
Ben benieuwd naar jullie verhalen in de toekomst.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Wolter schreef: De naam zou mick worden, maar ik moet zeggen dat Kobus' en Stijn toch ook wel erg leuke namen zijn....
Namen zijn mijn :stokpaardje: en zeker Hollandse of Joodse namen voor de smous.
Onze oudste hond (ruim 15) heet Adah wat schoonheid in het Hebreeuws betekent. Het was het pupje dat we uit het nest van onze Norma hielden. We vonden haar namelijk echt lelijk :) . Behalve dat ze omdat ze ee-geel is (= bij de geboorte geen enkele zwarte haar) wat minder donker pigment heeft (rozige neus in de zomer) kreeg ze toch een vacht in smouzen strogeel en won ze zelfs op haar oude dag nog prijzen op de clubmatch.

Ik hoop dat jullie voor één van de stamboomnamen kiezen, die allebei inderdaad heel leuk zijn. En Stijn is extra leuk omdat hij dan naar zijn moeder vernoemd is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Trix

Bericht door Trix »

Mick is ook een hele leuke naam , maar Stijn zou mijn keus zijn .

Ben wel heel benieuwd hoe je kind reageert ,maar daar hou je ons toch wel van op de hoogte ?
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Intussen is de laatste gegadigde ook op de hoogte :jeah2: .
Ik ga straks dus nog in de mail klimmen............spijkers met koppen etc.
Vannacht is het hele spul weer aangekomen. Alleen een van de dames was wat tekort gekomen. Die mocht wel bijgespijkerd worden, dus dat hebben we vandaag gedaan. Ze mocht telkens op de beste plek, en nogeens extra als de rest even lag uit te buiken.
Een tactiek die al vaak tot succes gevoerd heeft en ook vandaag weer vruchten afwierp. De totale score meten we straks, maar een tussentijdse meting van haar gewicht liet een mooie groei zien, tussen de middag al :)
Ik heb, denk ik ook wat mooie plaatjes kunnen schieten toen Stijnke vanochtend haar rondje deed buiten.
Ze is trouwens wel sneller ontspannen dan vorige keer en ook Baukje durft veel meer in de buurt te komen en even te neuzen met de pups. Heeeel even maar, maar toch: voor haar is dat heel dapper. Stijnke laat haar ook dichterbij komen. Een goed teken.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Bauke zal wel aan voelen dat Stijnke zelf relaxt is .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat denk ik ook. Juist omdat ze een angstig hondje is, is ze extra gevoelig voor stemming. Dus dan weet ik ook dat ik het me niet verbeeldt, maar dat het echt zo is dat Stijnke er iets losser in is deze keer. Is maar goed ook met alle extra bezoek dat we deze keer zullen krijgen :smile:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Trix

Bericht door Trix »

Tja 7 nieuwe eigenaren met aanhang , dat zal zeker druk worden. En dan nog waarschijnlijk kennissen , buurtjes en familie .
Moet toch wel ondanks de drukte een hele leuke ervaring zijn .
Maar toch denk ik dat jullie stiekum wel heel blij zijn als alles weer normaal is en je lekker kan storten op het opvoeden van je nieuwe pup.

En wij , nou ja wij storten ons maar weer op de wachtlijst :hihi:
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Het is allebei. We hebben het eerder meegemaakt, dus weten ook dat het heerlijk is als de rust weerkeert. Maar de rust is echt zo heerlijk vanwege de drukte ervoor.
We moesten ooit tijdens een muziekweek met een groepje het geluid van stilte laten horen. Er was maar één conclusie: de beste stilte hoor je na een hoop lawaai. En zo is dit ook een beetje.
Maar als je de drukte niet wilt, neem je geen Smousteefje en laat je haar zeker niet voor de tweede keer dekken.
Er wordt heeeeeeeel vaak gevraagd of het niet moeilijk is de pups te laten gaan en dat is hetzelfde eigenlijk. Ja, het is moeilijk, want je vindt ze allemaal geweldig vanaf het eerste moment. Maar het is ook enorm mooi om te zien hoe blij anderen zijn dat ze het avontuur aan kunnen gaan met hun pup. Zelfs al is het nu nog veel te vroeg om al te kijken wie met wie mee zal gaan is het toch al een feest om die puppie rijkdom van ons te kunnen delen. En je kent intussen mijn voorliefde voor stukkies schrijven....... onderwerpen genoeg. Er ligt alweer iets op de plank voor het clubblad. Deadline is al ruim voorbij, dus het volgende misschien, als het niet te langdradig is. Maar waar het hart van vol is, loopt het toetsenbord van over :grijns:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Ik begrijp het hel helemaal.
Maar het is niet alleen de drukte maar ook de spanning die er aan vooraf ging , en drukte plus spanning is pittig , maar gelukkig heb jij je toetsenbord nog , voor jou een soort uitlaat klep.
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Oud spreekwoord, ik weet niet meer waar vandaan: Wie ongeduldig wacht, wacht dubbel..... :peace: maar ik snap jullie ongeduld maar al te goed. :ja:
We duimen gewoon voor nog een paar flinke bijdragen aan het TFP en dan met wat meer reutjes, of eerlijk verdeeld. ;)
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Haha Maureen, das een goeie :smile: Dan wachten Trix en ik allebei dubbel :hihi: Maar ik word er wel zenuwachtig van hoor, echt zo van ikwil ikwil ikwil :roll2:
Psss weet iemand of er binnenkort nog een nestje geboren gaat worden? :halo:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Gesloten