Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou
Maureen , jouw stamboomnaam is vast ...............BIKKEL
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ha leuk Maureen! Dus er zijn al in ieder geval straks 2 hondjes met een dubbele naam! Jullie Dorus en "onze" Tara! Super! Weet je nog meer namen van de toekomstige eigenaren?
Wat zijn de foto's mooi Maureen die Loes op de site heeft gezet! Wat hebben tijnke en Lou toch voor mooi nageslacht gezorgd. Gaat alles goed met supermoeder Stijnke? En zitten de kleintjes nog goed aan het gewicht?
Groetjes!
Wat zijn de foto's mooi Maureen die Loes op de site heeft gezet! Wat hebben tijnke en Lou toch voor mooi nageslacht gezorgd. Gaat alles goed met supermoeder Stijnke? En zitten de kleintjes nog goed aan het gewicht?
Groetjes!
Het is wel jammer dat tegenwoordig van de RvB de namen zo vroeg opgegeven moeten worden. In de oude situatie kon je de gekozen naam gewoon op de stamboom laten zetten, desnoods met een eigen naam (wat dus vaak voorkwam bij hondjes met een kennelnaam of als fokkers liever ook een door henzelf gekozen naam vermeld zagen.) Nu hebben ze dus alleen de naam die de fokkers kozen en eventueel een andere roepnaam die nergens officieel geregistreerd staat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nou jullie zijn er maar druk mee. Lijken de pups erg op de pups uit het eerste nest (op de grootte na dan)? Of zien jullie wel degelijk dat deze van een andere 'pa' zijn?
Kun je zelf ook zien hoor.
Nesten 2012, allerlaatste nest
Nesten 2012, allerlaatste nest
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Aan de karakters is nog weinig te zien. In het totaal lijken ze me iets donkerder van kleur nu dan de vorige lichting, maar zoals je weet, zegt dat nog erg weinig.
Ik heb nog niet veel gelegenheid gehad om ze bij daglicht te bekijken. Als ik nu iets extra kan werken, kan ik in oktober, als het spul een stuk bewegelijker is, wat meer vrij zijn. Maar dat heeft ook consequenties voor nu....
Gelukkig hoef ik morgen maar een halve dag
Vanochtend hebben we controle gehad van Jeannette, onze vraagbaak-vroedvrouw.
Ze is dik tevreden over hoe moeder en pups het maken. Alle pups voelen stevig en levendig aan en ze zijn vannacht allemaal aangekomen. De grotere iets meer dan de kleintjes, maar dat is logisch. Maar ook de kleinste kruipt en klautert vol overgave richting melkfabriek en wurmt zich desnoods van onderaf door de berg naar een flinke slok. Het is een enorm gekrioel soms. Maar tussendoor ligt alles tevreden te slapen. Inclusief Stijnke. Die wordt ook al ietsje rustiger. Ik heb vandaag geen naweeën meer gezien, dus het zijn er in ieder geval minder dan gisteren.
Ze zijn ook allemaal weer op de foto gezet. Ik heb nog geen tijd gehad alle foto's te bekijken. Die van de bevalling heb ik al op DVD gekregen, maar een paar waren vooruit gemaild en die heeft Loes al op de site. Althans een mooie selectie uitgekozen. En vandaag kreeg ik van een van de teefjesmensen een foto terug met mijn hele uitleg van wie wie is, op de foto er netjes bij gezet
Daar was ik nog niet op gekomen.....
We missen nog steeds 1 gegadigde, maar die zal zich ook wel binnenkort melden.
Ik heb nog niet veel gelegenheid gehad om ze bij daglicht te bekijken. Als ik nu iets extra kan werken, kan ik in oktober, als het spul een stuk bewegelijker is, wat meer vrij zijn. Maar dat heeft ook consequenties voor nu....

Vanochtend hebben we controle gehad van Jeannette, onze vraagbaak-vroedvrouw.
Ze is dik tevreden over hoe moeder en pups het maken. Alle pups voelen stevig en levendig aan en ze zijn vannacht allemaal aangekomen. De grotere iets meer dan de kleintjes, maar dat is logisch. Maar ook de kleinste kruipt en klautert vol overgave richting melkfabriek en wurmt zich desnoods van onderaf door de berg naar een flinke slok. Het is een enorm gekrioel soms. Maar tussendoor ligt alles tevreden te slapen. Inclusief Stijnke. Die wordt ook al ietsje rustiger. Ik heb vandaag geen naweeën meer gezien, dus het zijn er in ieder geval minder dan gisteren.
Ze zijn ook allemaal weer op de foto gezet. Ik heb nog geen tijd gehad alle foto's te bekijken. Die van de bevalling heb ik al op DVD gekregen, maar een paar waren vooruit gemaild en die heeft Loes al op de site. Althans een mooie selectie uitgekozen. En vandaag kreeg ik van een van de teefjesmensen een foto terug met mijn hele uitleg van wie wie is, op de foto er netjes bij gezet

We missen nog steeds 1 gegadigde, maar die zal zich ook wel binnenkort melden.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dus jullie hondje gaat toch Dorus heten, dacht even dat een van de nieuwe eigenaren al een voorkeurnaam had gezegd tegen jullie.
Jammer dat jullie je eigen Dorus niet zijn naam op de stamboom kunnen geven in verband met verwarring. Maar dat zal Dorus niets uitmaken.
Ja Loes vroeger was dat makkelijker, daardoor heeft Lisa gewoon Lisa op haar stamboom staan.
Maar bij Lisa haar pups was dat al niet meer mogelijk. Het leuke is dat de twee reuen hun naam op de stamboom hebben gehouden. De teefjes niet. Pien noemen ze Elza en Mous luistert naar Saar.
Jammer dat jullie je eigen Dorus niet zijn naam op de stamboom kunnen geven in verband met verwarring. Maar dat zal Dorus niets uitmaken.
Ja Loes vroeger was dat makkelijker, daardoor heeft Lisa gewoon Lisa op haar stamboom staan.
Maar bij Lisa haar pups was dat al niet meer mogelijk. Het leuke is dat de twee reuen hun naam op de stamboom hebben gehouden. De teefjes niet. Pien noemen ze Elza en Mous luistert naar Saar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Lies wilde dolgraag een Dorus.
Zo heette haar vader, door wie we aan de Smous geraakt zijn.
Daarom heette Stijnkes eerste zoon ook Dorus. En haar eerste dochter Mijntje, naar ons eerste Smousje.
Maar ik vond het vroeger ook niet altijd vrij hoor. Voor Lienke moesten we een naam met een B bedenken, terwijl wij al Lienke in gedachten hadden. Dat werd dus Baukelien, waar je dan toch Lienke van kon maken zonder al teveel kunst en vliegwerk. Want ook toen waren we al van de Nederlandse namen
Maar Mijntje en Baukje heten ook gewoon zo op hun stamboom.
Bij Lienkes nestjes hebben de eigenaren wel zelf gekozen, maar vonden wij die namen niet altijd even leuk, want niet Nederlands.
Zo is er overal een voor en een tegen......... Het belangrijkst blijft voor mij, dat iedere pup een goed thuis krijgt
Zo heette haar vader, door wie we aan de Smous geraakt zijn.
Daarom heette Stijnkes eerste zoon ook Dorus. En haar eerste dochter Mijntje, naar ons eerste Smousje.
Maar ik vond het vroeger ook niet altijd vrij hoor. Voor Lienke moesten we een naam met een B bedenken, terwijl wij al Lienke in gedachten hadden. Dat werd dus Baukelien, waar je dan toch Lienke van kon maken zonder al teveel kunst en vliegwerk. Want ook toen waren we al van de Nederlandse namen

Maar Mijntje en Baukje heten ook gewoon zo op hun stamboom.
Bij Lienkes nestjes hebben de eigenaren wel zelf gekozen, maar vonden wij die namen niet altijd even leuk, want niet Nederlands.
Zo is er overal een voor en een tegen......... Het belangrijkst blijft voor mij, dat iedere pup een goed thuis krijgt

Maureen
Daar zou mijn moeder een beetje moeite mee hebben........Waterstier schreef:Maureen , jouw stamboomnaam is vast ...............BIKKEL
Behalve Maureen heb ik ook nog Emilie meegekregen, maar Bikkel zat er niet bij

Maureen
Grappig al die namen met de uitleg waarom de smousjes juist die ene speciale naam hebben gekregen.
Ik vind Dorus heel leuk, en niet zomaar Dorus maar een vernoeming naar de vader van Lies.
Bij Tirza stond Anouk op de stamboom. Kwam uit een nest van zes, allemaal beginnend met de A.
Er zat ook een Abel tussen, en over Amy had ik al geschreven.
Ik vind Dorus heel leuk, en niet zomaar Dorus maar een vernoeming naar de vader van Lies.

Bij Tirza stond Anouk op de stamboom. Kwam uit een nest van zes, allemaal beginnend met de A.
Er zat ook een Abel tussen, en over Amy had ik al geschreven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mocht er hier ooit een teefje komen, gaat ze Sientje heten. Dat vind ik al jaren een leuke hondennaam en hier in het bos kwamen we vroeger dagelijks een enige ruwharige teckel tegen die zo heette.
Persoonlijk vind ik uitgesproken mensennamen niet leuk voor honden. (Namen als Saskia, Annemarie, Karin, Paul, Frank of Jaap, e.d.) Oud-Hollandse korte namen vind ik daarentegen wel weer erg leuk.
Persoonlijk vind ik uitgesproken mensennamen niet leuk voor honden. (Namen als Saskia, Annemarie, Karin, Paul, Frank of Jaap, e.d.) Oud-Hollandse korte namen vind ik daarentegen wel weer erg leuk.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Sorry een beetje late reactie.... maar Gefeliciteerd met het jonge spul !!!! 

-
Geweldig, zo'n prachtig nest! Weer 'n aantal mensen van de wachtlijst blij gemaakt. Iedereen van harte gefeliciteerd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Heerlijk dat de pups goed groeien.
Is met acht stuks toch extra goed in de gaten houden dat ook de kleinere gevalletjes aan de bak komen.
Op Madelief en Jasmijn na, vind ik de namen leuk.
Is met acht stuks toch extra goed in de gaten houden dat ook de kleinere gevalletjes aan de bak komen.
Op Madelief en Jasmijn na, vind ik de namen leuk.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wij hebben een of twee pups van de dag. Die krijgen extra de ruimte voor een flinke slok. Heeft er bij twee al goed geholpen. Bij eentje nog niet genoeg (naar mijn zin), dus die krijgt vandaag alleen de beurt
.
Alles groeit; er zit er nog maar eentje onder de 250 gr, en al twee boven de 300 gr..
Maar het verschil loopt op, dus we zijn extra alert.
We hebben wel overlegd over bijvoeden, maar dat is nog een beetje vroeg. Moeders melk is toch beter.....

Alles groeit; er zit er nog maar eentje onder de 250 gr, en al twee boven de 300 gr..
Maar het verschil loopt op, dus we zijn extra alert.
We hebben wel overlegd over bijvoeden, maar dat is nog een beetje vroeg. Moeders melk is toch beter.....
Maureen
Zolang alles groeit en het goed blijft doen, zou ik niet ingrijpen met bijvoeden.
Daar bedoel ik ook Stijnke mee, die moet het ook kunnen trekken.
Fysiek is zij Godzijdank in een prima conditie, dank zij jullie!
Daar bedoel ik ook Stijnke mee, die moet het ook kunnen trekken.
Fysiek is zij Godzijdank in een prima conditie, dank zij jullie!
Charlotte
Fieke zag je in razend tempo magerder worden; die moest echt wel bijgevoerd worden destijds. De pups kwamen niets tekort dankzij mams...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Stijnke was vorige keer in no time graatmager. Alles werd omgezet in melk. Om haar op krachten te houden hebben we toen de vla-tip ter harte genomen en er slagroom bij gedaan, waardoor ze niet verder afviel.
Maar deze zijn wel met meer, maar ook nog kleiner, dus ze trekt het nu nog wel.
Alleen voor de zekerheid komt er vandaag vast een pak vla met de boodschappen mee
Stijnke heeft normaal al bepaald geen last van overgewicht, dus ze heeft niet veel reserve.....Stijnkes moeder Kiep had dat net zo.
Maar deze zijn wel met meer, maar ook nog kleiner, dus ze trekt het nu nog wel.
Alleen voor de zekerheid komt er vandaag vast een pak vla met de boodschappen mee

Maureen
Goedemiddag,
Wij wachten ook op een pup uit het nestje.
Ze zijn erg mooi allemaal.
We zijn nieuw hier op het forum en nog wat onwennig...
Wij wachten ook op een pup uit het nestje.

Ze zijn erg mooi allemaal.
We zijn nieuw hier op het forum en nog wat onwennig...
Welkom Wolter en gefeliciteerd met je pup.
Jolanda en Trix