Stijnke en Lou
Re: Stijnke en Lou
Maureen , het spul is nu al weer 2 dagen oud , gaat alles nog naar wens .
En Stijnke is ze lekker aan het moederen?
En Stijnke is ze lekker aan het moederen?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Hallo Maureen & Lies, ik heb even wat gemist zie ik. Wat leuk dat Stijnke weer een nest heeft! En wel 8 stuks, jeetje wat een hoop. Nou vanuit Battum een dikke knuffel van Maartje voor het hele spul. Met Maartje gaat alles prima
Hebben jullie al namen voor de 8 pups? Geniet ervan!

Hebben jullie al namen voor de 8 pups? Geniet ervan!
Jaha.....namen hebben we vanavond een momentje voor gevonden
Een enkele stond vorige keer al op de lijst en komt nu alsnog aan de beurt.
Zal je bekend voorkomen Saskia: een van de dames gaat Maartje heten. Op de stamboom dan, want de meeste mensen kiezen toch een eigen roepnaam, of hebben die al een jaar op de plank liggen. Net als wij indertijd met Stijnke.
Krijgen ze lekker een dubbele naam
Verder hebben we Madelief (vindt Lies maar niks, maar Stijnke is gek op madeliefjes), Grietje, Jasmijn en Neeltje voor de meiden. Allemaal namen die weinig of niet in de lijst op pawpeds voorkomen. De reutjes zijn 1 Stijn, 2 Harm en 3 Kobus.
En daarvan krijgt er een de roepnaam Dorus. Maar het is nog te vroeg om nu al te bepalen wie dat zal zijn. Lies heeft de brief al dichtgeplakt en ik heb de volgorde niet opgeschreven, oeps. Volgens mij was het 1 Maartje, 2 Grietje, 3 Madelief en in ieder geval 4 Jasmijn en 5 Neeltje...........

Een enkele stond vorige keer al op de lijst en komt nu alsnog aan de beurt.
Zal je bekend voorkomen Saskia: een van de dames gaat Maartje heten. Op de stamboom dan, want de meeste mensen kiezen toch een eigen roepnaam, of hebben die al een jaar op de plank liggen. Net als wij indertijd met Stijnke.
Krijgen ze lekker een dubbele naam

Verder hebben we Madelief (vindt Lies maar niks, maar Stijnke is gek op madeliefjes), Grietje, Jasmijn en Neeltje voor de meiden. Allemaal namen die weinig of niet in de lijst op pawpeds voorkomen. De reutjes zijn 1 Stijn, 2 Harm en 3 Kobus.
En daarvan krijgt er een de roepnaam Dorus. Maar het is nog te vroeg om nu al te bepalen wie dat zal zijn. Lies heeft de brief al dichtgeplakt en ik heb de volgorde niet opgeschreven, oeps. Volgens mij was het 1 Maartje, 2 Grietje, 3 Madelief en in ieder geval 4 Jasmijn en 5 Neeltje...........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Lekkere Hollandse namen Maureen.
Zou leuk zijn als er eentje de naam aanhoudt. Daar hoopt toch iedere fokker op.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
-
.
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 03 sep 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Prachtige namen Maureen
ik ben ook van de hollandse namen :ja zou idd leuk zijn als er wat stamboomnamen als roepnaam word gehouden.Wij hadden ook graag Koen als roepnaam willen houden, maar onze buurjongen heet ook Koen, zie je het al voor je in zomer lekker buiten en je roept Koen
groetjes Alida 

Hollandse fokkers Hollandse honden Hollandse namen 

Jolanda en Trix
- e kuilboer
Stoere namen, super
allemaal leuk, maar Kobus, hihi
die had ik ook in gedachten als een van mijn favorieten.

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Leuke namen. Tja, Madelief, op zich zeker leuk, extra door de reden, maar die zal wel een 'eigen' naam krijgen.
De volgorde is nog niet belangrijk, die is tenslotte pas aan de orde als ze gechipt worden.
Neeltje....Ik werk mee aan een project om de bevolkingsregisters digitaal te maken en ben bezig aan Charlois (was vroeger een aparte gemeente) 1880-1890 en daar is de meest voorkomende vrouwennaam Neeltje.
Ben benieuwd wie van de dames Tara wordt.
De volgorde is nog niet belangrijk, die is tenslotte pas aan de orde als ze gechipt worden.
Neeltje....Ik werk mee aan een project om de bevolkingsregisters digitaal te maken en ben bezig aan Charlois (was vroeger een aparte gemeente) 1880-1890 en daar is de meest voorkomende vrouwennaam Neeltje.
Ben benieuwd wie van de dames Tara wordt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hoi Maureen, leuk dat de namen bekend zijn!! Dus jullie rue gaat Dorus heten! Leuk! Ook de teefjesnamen zijn leuk!
Ja Loes ook ik ben benieuwd welke onze Tara gaat worden! Wij vinden vooral de donkere pups heel mooi... Maar ik weet hun karaktertjes etc nog helemaal niet!!! Maar Tara-Madelief is ook mooi hoor! Of andere dubbele namen straks! Ennuh de naam Tara ligt idd al dik een jaar op de plank! Hier in huis hebben we het al over "onze" Tara! En madeliefjes groeien ook op onze heuvel in de tuin! In het gras
ach we gaan het allemaal ervaren!
Ja Loes ook ik ben benieuwd welke onze Tara gaat worden! Wij vinden vooral de donkere pups heel mooi... Maar ik weet hun karaktertjes etc nog helemaal niet!!! Maar Tara-Madelief is ook mooi hoor! Of andere dubbele namen straks! Ennuh de naam Tara ligt idd al dik een jaar op de plank! Hier in huis hebben we het al over "onze" Tara! En madeliefjes groeien ook op onze heuvel in de tuin! In het gras

Anders noem je haar toch Taralief 

Jolanda en Trix
Dan had toch 1 van de stamboomnamen Dorus kunnen zijn? Misschien dat een a.s. reu-eigenaar de naam Dorus ook al een jaartje op de plank had??Barbara schreef:Hoi Maureen, leuk dat de namen bekend zijn!! Dus jullie rue gaat Dorus heten! Leuk! Ook de teefjesnamen zijn leuk!
Ik vind Kobus wel bij Bauke en Stijnke passen .....
De foto's van het stel heb ik in de albums gezet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Je hebt gelijk Loes! Zo had ik het niet gezien
. Ik weet niet of Maureen en Lies nu al weten welke rue ze houden. Wanneer is de officiële registratie? Als er gechipt gaat worden? En Kobus past zeker goed bij hen!
En Taralief is ook bijzonder Trix! Haha

En Taralief is ook bijzonder Trix! Haha
Loes dank voor de mooie foto's! Ik smelt! Wat zijn ze mooi!! O ik kan niet wachten ze in het echt zien en misschien aan te raken!! Waarschijnlijk volgend weekend! Wat een scheetjes!!!

superleuke namen, zeker om ze zomaar te kunnen overnemen. Ik dacht Maureen, dat Stijn jullie reu zou worden ....
Trix: Taralief(je) .... ook mooi

Trix: Taralief(je) .... ook mooi

Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Leuke namen Maureen, vooral Neeltje vind ik leuk.
Misschien weet Maureen inmiddels dat een van de reutjes Dorus gaat heten, net zo goed als een van de teefjes Tara.
Misschien weet Maureen inmiddels dat een van de reutjes Dorus gaat heten, net zo goed als een van de teefjes Tara.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Denk je Erna dat Maureen dat al zo snel kan ? Ik heb begrepen dat je pas met 2 weken de pup kan lezen. En dan pas bij de juiste persoon kan plaatsen
Of heb ik het nou weer mis?
Of heb ik het nou weer mis?
Jolanda en Trix
Er zijn acht pups en acht namen.
Pas bij het chippen worden de namen aan de pups gegeven. Dan zijn ze ongeveer zes weken oud. Tegen die tijd hebben Maureen en Lies kunnen zien hoe de pups zich ontwikkelen. Dan pas zullen ze zelf hun reutje uitzoeken en kijken welk hondje het best bij de nieuwe eigenaars zullen passen.
Pas bij het chippen worden de namen aan de pups gegeven. Dan zijn ze ongeveer zes weken oud. Tegen die tijd hebben Maureen en Lies kunnen zien hoe de pups zich ontwikkelen. Dan pas zullen ze zelf hun reutje uitzoeken en kijken welk hondje het best bij de nieuwe eigenaars zullen passen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oh oke , dank je
Jolanda en Trix
Precies Erna. Ook ons eigen ventje weten we nog niet, alleen dat hij als roepnaam Dorus krijgt. Punt is, dat in Stijnkes vorige nest al een stamboomnaam Dorus zit, (die Moos is gaan heten omdat ze al een Boris hadden). Ik vond het zelf niet handig om in ieder nest een Dorus stamboomnaam te hebben.
Stijn roepnaam voor ons is ook niet geweldig aangezien dat teveel op Stijnke lijkt
Dus welke het ook wordt, we noemen hem Dorus. Dat lijkt niet op Stijnke en ook niet op Baukje.
Zoiets dus.....
Nog steeds slaaptekort en moet zo weer werken tot zeker 20.00u....
Ik heb zin om rustig een verhaaltje te schrijven, maar nog geen tijd.
Stijn roepnaam voor ons is ook niet geweldig aangezien dat teveel op Stijnke lijkt

Dus welke het ook wordt, we noemen hem Dorus. Dat lijkt niet op Stijnke en ook niet op Baukje.
Zoiets dus.....

Ik heb zin om rustig een verhaaltje te schrijven, maar nog geen tijd.
Maureen