Stella schreef:Die keutel van de week heeft haar erg dwars gezeten, anders was ze niet zo onrustig geweest. En ja, ik voel het verschil niet Ik voel iets hards zakken en denk dan eerder aan een pup...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Maar misschien stelt dit gerust: we hebben besloten, in overleg met de "vroedvrouw", om een verzoek in te willigen. Als de eerste pup er is komt er waarschijnlijk een DA meekijken. Ze is sinds een jaar DA, woont vlakbij ons, verstaat de kunst om op de achtergrond te blijven en is lid van onze club. Daar kennen we haar van. Ze wilde heel graag stilletjes meekijken, want heeft nog nooit een normale bevalling meegemaakt. Als alles goed gaat, ga je tenslotte niet naar de DA. Er zit wel een "maar" aan vast: als Stijnke erdoor gehinderd wordt, moet de DA weer huiswaarts.
Stijnke heeft haar wel een paar maal gezien en geroken, maar nooit als DA. Alleen als medecursist met haar eigen (reu) Westie. En dat was prima. Ze komt pas na de eerste, omdat dan de spanning een heel eind afgenomen is en Stijnke vooral aandacht heeft voor haar kroost.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Leuk hoor!
Dat is één van de bezwaren die ik heb tegen dat snelle ingrijpen van tegenwoordig, de DA's hebben vaak lang niet zoveel ervaring als een fokker. Nu zijn smouzen'fokkers' gewoon mensen met een gelegenheidsnest en meestal ook totaal onervaren waardoor ze misschien ook wat sneller aan de bel trekken. Een DA gooit dan de medische kennis in de strijd en dat is vaak de snelste weg...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Leuk hoor!
Dat is één van de bezwaren die ik heb tegen dat snelle ingrijpen van tegenwoordig, de DA's hebben vaak lang niet zoveel ervaring als een fokker. Nu zijn smouzen'fokkers' gewoon mensen met een gelegenheidsnest en meestal ook totaal onervaren waardoor ze misschien ook wat sneller aan de bel trekken. Een DA gooit dan de medische kennis in de strijd en dat is vaak de snelste weg...
Dat is voor ons ook een belangrijke overweging.
En dat we haar kennen als iemand die zo erbij kan zijn natuurlijk. Zo vaak krijgt een DA zo'n kans niet. (Volgens mijn moeder ben ik een echte frik, altijd al geweest. Maar ja, domheid kun je weinig aan doen, gebrek aan kennis is makkelijk aan te vullen )
En als Stijnke haar als DA kende was het weer een ander verhaal.....
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Buikfoto's uit het bos (woensdag)
En vanochtend had ze even niet in de gaten dat ik de camera vast had.
De belichting is soms beroerd, maar ik wil niet flitsen, want dan loopt ze echt weg zodra ze de camera ziet en kan ik straks haast geen pupfoto's maken omdat ze er overheen hangt.
Loes ik doe ze meteen via WeTransfer in originele grootte naar jou.
Maureen
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hoi Maureen, wat een goede leerervaring voor de DA! Ik hoop voor haar dat Stijnke het geen punt vindt! Jullie hebben zo te lezen ook genoeg kennis in huis. Een heel k dit team staat klaar voor Stijnke en haar kids!
Tja, zoiets was het wel.
Tussen 1.30u en 3.00u was Stijnke een paar keer onrustig, maar maakte nog geen aanstalten. Ook nu nog niet.
Maar aangezien Lies eigenwijs had besloten dat het zover was, en koffie ging zetten om 3.00u, hebben we toch relatief weinig geslapen.
Gelukkig had ze niet alvast de hulptroepen uit bed gebeld... Nou ja, misschien zit er nog een middagdutje in
Maureen
Ik was om 3.00u echt nog niet aan de koffie hoor! Moest er niet aan denken.
En inderdaad: zo heb je wat aan je dag De wasmachine draait er al lustig op los, de was van gisteren ligt al in de kast, de honden zijn uit geweest voordat het begon te regenen, en ik heb alle tijd om wat nieuwe liedjes voor te bereiden voor maandag
Maureen
Lekker om zo vroeg al uit de veren te zijn, maar niet heus.
Maar rustig aan doen vandaag, misschien moet je vannacht wel aan de bak.
Fijn dat jullie die DA gelegenheid geven om erbij te zijn.
Finny maakte het destijds niets uit dat de voor haar vreemde overbuurman erbij kwam op een gegeven ogenblik.
Hij was een ervaren fokker van Cocker Spaniels, en op het moment dat wij hem nodig dachten te hebben was hij er heel snel.
Hij mocht gerust aan haar buik voelen of er nog pups in zaten, en waar hij bij was wierp zij haar laatste pup. Hij deed ook voor hoe je een pupje droogwreef. Niet aaien, maar goed wrijven. Hebben er zelf veel aan gehad.
De dag na de geboorte mocht hij echter niet bij haar pups.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver