Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

Ha Barbara.
Ja, Zeist is lekker centraal en voor veel mensen goed te doen. Maar ook wij hebben geen zicht op de wachtlijst, net als de wachtlijsters. Maar we hopen op een mooie verdeling van reutjes en teefjes, dus wie weet......
De namenlijst bevat minstens 10 van elke smaak, dus zelfs met 8 pups hebben we nog te kiezen op het laatste moment. Hebben we vorige keer ook gedaan. En sommige namen hebben een M en F versie, dat maakt het lijstje sneller vol. Er kunnen nooit 20 pups in die buik zitten, dus dat moet lukken met die namen. :grijns:
Ik ben assistent bij de bevalling en Lies doet de administratie: d.w.z. geboortetijd en gewicht noteren, kleur en naam kiezen en erbij noteren. En onze vriendin Jeannette, die veel ervaring heeft bij geboortes van pups, houdt het overzicht en zuigt neusjes en bekkies schoon als dat nodig is. Zij heeft een hele ehbo-tas voor bevallingen en voor komende week alle afspraken afgezegd of onder voorbehoud gemaakt. DE fotografe kan alleen komen als ze niet hoeft te werken, dus we Stijnke geïnstrueerd dat ze moet wachten tot die vrij is. :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn met zo'n groot team. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Jeetje, het wordt nu toch wel heel erg spannend allemaal hoor, onwijs leuk om te volgen! En laten het maar niet nog meer pupjes zijn hoor, het moet voor Stijnke ook nog leuk blijven :smile: Dan moeten wij (de wachtlijsters, haha, leuke naam trouwens, soort vogels... :fluit: ) maar wat meer geduld hebben. Ik zie dat gewrummel al voor me, zo nest krioelende wurmpjes :klappen: Sterkte Stella & team!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Alida

Bericht door Alida »

Dat gaat vast helemaal goedkomen met zo'n team om jullie heen :thumbsup: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Goed voorbereid is het halve werk , nogmaals heel veel sterkte .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Vorige week was ik nog bezorgd dat ik zo weinig pup voelde bewegen, maar nu kan ik ze echt geregeld zien. Zodra Stijnke even op haar zij ligt (en dat is heel vaak) is er eigenlijk altijd binnen een paar minuten wel wat te zien. Een por hier en dan weer daar. Soms lijkt het wel of ze proberen haar uit te deuken zo stevig gaan ze dan tekeer. Blijkbaar zijn ze nu sterk genoeg om zich kenbaar te maken ondanks gebrek aan plaats. Voor mij een geruststelling, maar voor Stijnke best pittig.
Gisteravond gelukkig nog gewone temperatuur. (Voor wie dat nog niet weet: zodra haar temperatuur sterk daalt, komt het kroost eraan.) Ik hoop dat ze ze nog een paar dagen bij zich kan houden. In ieder geval tot dag 60-61 van onze telling. Met 1 of 2 dagen speling zitten we dan toch aardig in de goeie richting.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Alida

Bericht door Alida »

Leuk om het te zien en te voelen bewegen, ik hoop dat Stijnke nog even wacht. Spannend hoor! Ik kijk regelmatig even of er wat nieuws is.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Komt nu wel heel dichtbij , spannend :bibbers: ik blijf jou en Stijnke volgen.
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Vanochtend vroeg werd ik gewekt door Stijnke die een kuiltje stond te graven in mijn bed. Hijgen en nog meer hijgen. Met mijn ogen nog bijna dicht stond ik al beneden bij de tuindeur. Stijnke er enthousiast achteraan. Hoge nood of weeën?????
Ze keek alleen eventjes buiten. Gauw de thermometer erbij: een geruststellende 37,5.
Geen van beide dus. Ze lag niet lekker en had het warm. :hihi:
Met een gerust hart ben ik dan toch maar aan het werk gegaan. Geheel tot genoegen van de kinderen, die genoten van de "muziekles". Stijnke heeft heerlijk in het bos gewandeld terwijl ik naar mijn middagklus ging: ventje uit "school" halen en onder toezicht laten chillen, met broertje ondertussen loomen, boswandeling, eten badderen en in vliegende vaart naar huis. Enthousiaste begroeting door twee Smouzen en Lies. Nog niks aan de hand.
Maureen

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Spannend hè zo de laatste dagen. Het gaat nu echt opschieten voor Stijnke en jullie.
Temperatuur nog normaal dus zal het nog niet zo ver zijn. Hoeveel is Stijnke tot nu toe aangekomen?

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik weet het niet precies. Onze weegschaal is niet erg nauwkeurig en naar de DA alleen om te wegen wil ik haar nu niet aandoen.
Ik schat ruim 3 kilo, kan ook meer zijn. Dat is ruim een derde van haar normale gewicht.....
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Vertelde jij in een eerder bericht niet dat Stijnke met een grote boog om de werpkist liep toen je hem net had neer gezet?
dan weet ik al waarom zij een kuil aan het graven was..............Stijnke bevalt in jou bed , en jij slaapt in de werpkist. :hihi: :hihi: :hihi:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Tjonge Stijnke maakt het nu wel spannend! Maar hoop,dat het snel zo ver is voor Stijnke zelf en voor jullie.groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Waterstier schreef:Vertelde jij in een eerder bericht niet dat Stijnke met een grote boog om de werpkist liep toen je hem net had neer gezet?
dan weet ik al waarom zij een kuil aan het graven was..............Stijnke bevalt in jou bed , en jij slaapt in de werpkist. :hihi: :hihi: :hihi:
Jaja, dat zie ik al helemaal voor me. :hihi: Maar je zit er niet ver naast. Ik slaap straks (afwisselend met Lies) op een luchtbed naast de werpkist. Anders komt ze iedere keer even boven kijken of we er nog zijn.
Maar het bevallen gaat ze toch echt beneden doen en niet in mijn bed. Voor het zover is moet ze eerst nog tig keer naar buiten, dus dan zijn we heus wel wakker als het 's nachts is. En krijgt ze niet de kans om het boven te doen.
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Hoi Maureen, zou wat zijn al die pups in jullie bed! echt heel pittig nu voor Stijnke! Zo veel pups die lekker aan het bewegen zijn. Spannend zo iedere nacht en dag. Gelukkig is het niet haar eerste nest! Heel veel sterkte!

Erna

Bericht door Erna »

Stella schreef:
Waterstier schreef: Ik slaap straks (afwisselend met Lies) op een luchtbed naast de werpkist.
Bij deze zin moest ik weer even aan Lisa haar pups denken.
Ik sliep op een matras naast de werpkist. Lisa haar pups waren een paar dagen oud toen ik snachts na een toilet bezoek heel raar opkeek dat Lisa niet meer in de werpkist lag, maar heel comfortabel midden op mijn bed. ik heb haar met zachte drang naar haar kinderen terug gestuurd.

Nog even volhouden Stijnke, dan is je kist gevuld. De laatse loodjes.
:dog: :dog: :dog: :dog: - :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Stijnke zal niet gauw op een luchtbed gaan liggen, dat is voor haar iets waar je balans oefeningen op doet. Maar als ik een matras zou nemen, kon ze er zomaar eens even bij kruipen. Waarschijnlijk tot er een pup een geluidje maakt.......
Maureen

Martine

Bericht door Martine »

Hoe is het met de dame en haar bazinnen...? Iets in mij zegt dat het wel eens heel snel zou kunnen gebeuren...? :thumbsup: :ja: :crazy:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Trix

Bericht door Trix »

Je haalt de woorden uit mijn mond.!
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Nou, vanochtend was ik eerder wakker dan Stijnke. Ze maakt nog niet echt aanstalten. Voor de zekerheid had ik tijdens mijn werk m'n telefoon aan. Dat doe ik anders nooit, maar had het nu zo afgesproken. In geval van beginnende bevalling kon ik meteen retour Zeist. Maar helemaal niks. Ik heb heerlijk gewerkt en Stijnke heeft Lies gezelschap gehouden bij het strijken van de was. Vervolgens anderhalf uur in het bos (waarvan wel een half uur pauze) gesjouwd. En nu ligt mevrouw voldaan te knorren tot het avondmaal.
Ontbijt kan ze trouwens niet meer in een keer weg krijgen. Ze eet wat ze op kan en krijgt de rest zodra ze weer plek heeft, meestal tussen de middag.
We kunnen het niet laten staan, want dan eet Baukje het op en die kan dat eiwitrijke voer niet meer verwerken op haar oude dag.
Ze loopt steeds wijder aan de achterkant en schommelt met haar hangbuik heen en weer. Maar trekt nog steeds korte sprintjes als ze iets interessants ruikt in het bos. Eekhoorntjes, konijnen, reeën ......
We wachten het af. Het spul komt er heus wel uit als ze er klaar voor zijn. Maar vergis je niet: met droppies heeft het niks te maken :hihi:
Maureen

Gesloten