Oftewel Bikkel en Jaap.
De DA heeft het bevestigd: er komt een nestje aan. Of zoals hij het zei: een flink nest.
De DA liet zich niet verleiden om een schatting te geven van het aantal, maar we zagen in ieder geval 5 á 6 blobjes. En ze zijn nu ca. 33-35 dagen oud volgens de meting. Keurig op schema
Stijnke heeft absoluut geen zin in brokjes op het moment, maar vers vlees gaat er prima in, dus ze krijgt toch binnen wat ze nodig heeft.
Vorige keer had ze dat ook, dus we maken ons er geen zorgen om.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Er heeft een stuk gestaan in het blad over vers vlees en eclampsie.
Hopelijk is het 'geen trek in brokjes hebben' een tijdelijk iets.
Want het risico is met een groot nest nog groter natuurlijk.
Ik weet niet of je het clubblad hebt..??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Gefeliciteerd. Goed nieuws. Ik dacht het laatst al gezien te hebben op de foto. 5-6 blubjes nog wel.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Jeanette schreef:Fijn hoor!!! Laat die pupjes maar komen.
Er heeft een stuk gestaan in het blad over vers vlees en eclampsie.
Hopelijk is het 'geen trek in brokjes hebben' een tijdelijk iets.
Want het risico is met een groot nest nog groter natuurlijk.
Ik weet niet of je het clubblad hebt..??
Ik weet niet of we dat cb nog hebben, maar ik heb het wel gelezen. Vorige keer was het tijdelijk en at ze in de loop van de dag ook nog wel brokjes. Nu heeft ze er iets meer last van dat ze geen brokken wil. Ze wordt er ook echt misselijk van, vooral 's morgens , maar in de loop van de dag eet ze er toch telkens wel een paar.
We houden het wel in de gaten. Dank voor de herinnering!
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Wat een leuk nieuws Stella!!! Had je toch gelijk met je voorgevoelens! Helemaal super die Stijnke! Wie weet is een van haar kids onze Tara! Spannend hoor!
Daar ben ik ook bang voor. Gelukkig kunnen we het huis meestal op maximaal 25 C houden. En we hebben een tegelvloer beneden, dat koelt ook altijd lekker voor de honden.
Vorige keer kregen we in dit stadium ook commentaar dat ze wel een beetje dik was.
Onze reactie: "gelukkig wel" vroeg meestal wel om uitleg
Maureen
Nu heb ik geen verstand van zwangere hondendames maar ik zie zeker verschil.maar het bewijs hebben jullie spannend allemaal Maureen.Hoeveel pups had stijnke bij haar eerste nest? Groetjes Alida
Alida schreef:Nu heb ik geen verstand van zwangere hondendames maar ik zie zeker verschil.maar het bewijs hebben jullie spannend allemaal Maureen.Hoeveel pups had stijnke bij haar eerste nest? Groetjes Alida
Haar eerste nest waren er 5 : 3 heren, 2 dames.
De DA had er 3 gezien op de echo en gewed om een appeltaart dat hij er niet meer dan eentje naast zou zitten naar boven of beneden. En eerlijk is eerlijk: hij heeft'm zelf gebakken en we hebben er heerlijk van gesmuld. Jammer dat hij deze keer niet meer wil wedden
Maureen
3-3 dan maar dit keer. Het verschil met de andere foto's is zeker duidelijk.
Afgelopen weken heb ik voor Adah regelmatig een groot koelelement onder haar vetbed gestopt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Dat is ook nog een goeie tip Loes. We hebben geen grote, maar wel een aantal kleine.
Maar voorlopig heeft ze dat nog niet nodig. Het is hier nu zo'n 19 graden en regent dat het giet, met onweer erbij.....Stijnke zit onder de computertafel
Een mooi moment om over namen te filosoferen (Nederlandse!). We moeten toch een aardig voorraadje hebben als het moment daar is. En liever niet dezelfde als vorige keer erbij. Ze hoeven niet allemaal dezelfde voorletter te hebben.
En ik moet koordjes gaan maken in verschillende kleuren. We willen ze tenslotte op de foto's straks goed uit elkaar kunnen houden.
Maureen