Klets-topic
Re: Klets-topic
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, en nog voor veel meer dingen die niet goed lopen of belachelijk zijn.Renate schreef:En daar krijgen ze in Den Haag dan ook nog dik voor betaald!
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Gisteren was er paniek op het schoolplein.
De school was bijna uit en het was druk op het kleuterplein. Plotseling komt er een bordeaux dog het schoolplein oplopen. Een imposante verschijning. Het was een flinke reu.
Het baasje stond een beetje ongelukkig bij het poortje te roepen. Hij voelde zich erg opgelaten dat de hond het schoolplein opgelopen was.
Een aantal kinderen begon te rennen, te gillen en/of te huilen. De hond bleef kwispelen. Hij was zich geen kwaad bewust van wat hij aanrichtte.
Een aantal moeders begonnen op de baas (een jongen van begin 20, schat ik) te foeteren. Die arme jongen wilde het liefst in het niets verdwijnen, zo ongemakkelijk stond hij erbij.
Je kon duidelijk aan de hond zien dat hij het goed bedoelde. Waarschijnlijk was hij nog jong en wilde hij spelen. Gezien de leeftijd van zijn baas, zal hij niet met kleine kinderen in aanraking komen en was hij gewoon nieuwsgierig naar die mensen in mini-formaat. Ik heb hem bij zijn halsband gepakt en naar de baas gebracht. De laatste maakte zich snel uit de voeten.
Meteen een golf van kritiek op het school. De hond mocht niet los, hij kon kinderen omver lopen, kinderen waren bang.. enz.
Ik moest het gewoon even voor die jongen opnemen.
Zoiets kan je als hondeneigenaar overkomen. De school ligt vlakbij een loslaatstrookje.
Waarom zou je de angst van je kind aanwakkeren door te troosten of boos te worden op de baas?
En omver gelopen door de hond? Mijn kinderen vallen vaker over ongelijke tegels of hun eigen voeten dan dat ze omver gelopen worden door een hond.
Tenslotte moet je niet zo boos worden op de baas, want juist dan kan de hond het idee krijgen dat hij in moet grijpen.
Ik had het even gehad met die hondenhaters. Vorige week stond in de nieuwsbrief van Dana's school dat ivm hygiene (ben je al eens op een basisschooltoilet geweest?), allergie (hallo we staan buiten) en angst er geen honden meer op het schoolplein mochten. Phoebe mag dus niet meer mee. Ik vind het zo jammer, want Phoebe genoot altijd zo van de aandacht. Ze vond de kinderen allemaal even lief.

De school was bijna uit en het was druk op het kleuterplein. Plotseling komt er een bordeaux dog het schoolplein oplopen. Een imposante verschijning. Het was een flinke reu.
Het baasje stond een beetje ongelukkig bij het poortje te roepen. Hij voelde zich erg opgelaten dat de hond het schoolplein opgelopen was.
Een aantal kinderen begon te rennen, te gillen en/of te huilen. De hond bleef kwispelen. Hij was zich geen kwaad bewust van wat hij aanrichtte.
Een aantal moeders begonnen op de baas (een jongen van begin 20, schat ik) te foeteren. Die arme jongen wilde het liefst in het niets verdwijnen, zo ongemakkelijk stond hij erbij.
Je kon duidelijk aan de hond zien dat hij het goed bedoelde. Waarschijnlijk was hij nog jong en wilde hij spelen. Gezien de leeftijd van zijn baas, zal hij niet met kleine kinderen in aanraking komen en was hij gewoon nieuwsgierig naar die mensen in mini-formaat. Ik heb hem bij zijn halsband gepakt en naar de baas gebracht. De laatste maakte zich snel uit de voeten.
Meteen een golf van kritiek op het school. De hond mocht niet los, hij kon kinderen omver lopen, kinderen waren bang.. enz.
Ik moest het gewoon even voor die jongen opnemen.
Zoiets kan je als hondeneigenaar overkomen. De school ligt vlakbij een loslaatstrookje.
Waarom zou je de angst van je kind aanwakkeren door te troosten of boos te worden op de baas?
En omver gelopen door de hond? Mijn kinderen vallen vaker over ongelijke tegels of hun eigen voeten dan dat ze omver gelopen worden door een hond.
Tenslotte moet je niet zo boos worden op de baas, want juist dan kan de hond het idee krijgen dat hij in moet grijpen.
Ik had het even gehad met die hondenhaters. Vorige week stond in de nieuwsbrief van Dana's school dat ivm hygiene (ben je al eens op een basisschooltoilet geweest?), allergie (hallo we staan buiten) en angst er geen honden meer op het schoolplein mochten. Phoebe mag dus niet meer mee. Ik vind het zo jammer, want Phoebe genoot altijd zo van de aandacht. Ze vond de kinderen allemaal even lief.
Zei je laatst al niet eens, je hebt mensen en je hebt potloden?
Er worden gebeurtenissen zo vaak enorm opgeblazen, dat je er niet goed van wordt. Overdrijven is ook een kunst. Maar helaas hadden de "angstige" ouders een punt vonden ze.
Weet je dat er een Snuffelcollege bestaat, die de (basis)scholen langs gaat om kinderen te leren omgaan met honden? En inderdaad kunnen de kinderen vaak beter een hondje aaien, dan een wc op school bezoeken. Als ze ergens wat op kunnen lopen is het daar wel.
Er worden gebeurtenissen zo vaak enorm opgeblazen, dat je er niet goed van wordt. Overdrijven is ook een kunst. Maar helaas hadden de "angstige" ouders een punt vonden ze.
Weet je dat er een Snuffelcollege bestaat, die de (basis)scholen langs gaat om kinderen te leren omgaan met honden? En inderdaad kunnen de kinderen vaak beter een hondje aaien, dan een wc op school bezoeken. Als ze ergens wat op kunnen lopen is het daar wel.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ze kunnen idd beter een aai-hond in de klas brengen en uitleggen, dat elke hond anders is en dat je nooit zo maar hond moet aaien zonder het te vragen etc.
Maar tegenwoordig lijken dieren wel vies en ongewenst i.p.v. een deel van onze wereld.
Maar tegenwoordig lijken dieren wel vies en ongewenst i.p.v. een deel van onze wereld.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
Monique
Ja, ontzettend jammer! Ik vind het knap hoe je gereageerd hebt op het schoolplein! Jammer dat ik er niet bij was, dan had ik je direct gesteund

-
Renate
Tja, hart op de tong hè? En dan ben ik al wat rustiger geworden de afgelopen jaren. 'Vroeger' (toen je poep nog met lange 'oe' schreef) was ik helemaal een opgewonden standje.
Maar ik had een beetje steun wel kunnen gebruiken, Monique. Er waren meer hondeneigenaren op het kleuterplein, maar die praatte of met de meute mee of hielden wijs hun mond dicht.
En zoals ik al zei, zat het mij niet lekker dat ik Phoebe nu aan het hek van het voetbalveld, net buiten het schoolplein vast moet maken. Gelukkig heeft ze haar vaste 'vrienden' onder de kinderen, die zoeken haar bij het hek ook wel op.
Maar ik had een beetje steun wel kunnen gebruiken, Monique. Er waren meer hondeneigenaren op het kleuterplein, maar die praatte of met de meute mee of hielden wijs hun mond dicht.
En zoals ik al zei, zat het mij niet lekker dat ik Phoebe nu aan het hek van het voetbalveld, net buiten het schoolplein vast moet maken. Gelukkig heeft ze haar vaste 'vrienden' onder de kinderen, die zoeken haar bij het hek ook wel op.
-
Monique
Ik had vorige week zo'n akkefietje. Van een heel andere orde weliswaar, maar ook: hart op de tong. Ik loop in een overdekt winkelcentrum en daar lopen drie jochies (14/15 jr) komt een ander jonger kind aanlopen die rechtsomkeer wil maken als hij het groepje ziet. Ha, roepen ze, hij is bang dat we hem slaan en sluiten hem vervolgens in. Ik blijf nadrukkelijk staan kijken wat er gebeurt. Zegt één zo'n joch: ach moet je haar zien, zij moet zich er mee bemoeien! We doen hem heus niets, het is maar nep. Ben je soms ook zo iemand die direct opbelt als de krant te laat bezorgd wordt? Ja, zeg ik, zo iemand ben ik toevallig ook! En ik vind het niet als een grapje uitzien wat hier gebeurt. Gelukkig lopen ze daarna verder. En ik loop dan nog een hele tijd te denken aan wat ik allemaal nog meer had kunnen zeggen
.
Gelukkig was Elles of Mart niet mee, die schamen zich altijd rot als ik dat doe
. Maar ja als hen zoiets overkomt hopen ze misschien ook wel op zo'n voorbijkomende bemoeial!
Gelukkig was Elles of Mart niet mee, die schamen zich altijd rot als ik dat doe
-
Renate
Nou ik ben er nog zo zeker niet van dat ze hem niks gedaan hadden. Goed dat je je om die jongen bekommerd hebt. En wat een vergelijking met het bellen om de krant.
Martijn vindt het ook altijd vreselijk dat ik me overal mee bemoei. Maar ik kan gewoon niet toekijken hoe er een fiets wordt gestolen of een kind wordt gepest.
Ik heb ook al eens een gat in mijn hoofd over gehouden aan mijn grote mond. Ik studeerde nog podotherapie. In de bus werd een jongen met Down al gepest door een groepje 'gewone' jongens. Op het busstation gooide ze zijn hele tas om. Ik liep op de groep te mopperen en hielp de jongen zijn spulletjes bij elkaar te rapen. Opeens kreeg ik een zet van één van die jongens uit het pestgroepje en ik viel tegen een bushokje. Gat in mijn hoofd.
De buschauffeurs zijn naar aanleiding van mijn aangifte nog berispt omdat ze toegekeken hebben. Je ben immers verplicht je medemens te helpen.
Martijn vindt het ook altijd vreselijk dat ik me overal mee bemoei. Maar ik kan gewoon niet toekijken hoe er een fiets wordt gestolen of een kind wordt gepest.
Ik heb ook al eens een gat in mijn hoofd over gehouden aan mijn grote mond. Ik studeerde nog podotherapie. In de bus werd een jongen met Down al gepest door een groepje 'gewone' jongens. Op het busstation gooide ze zijn hele tas om. Ik liep op de groep te mopperen en hielp de jongen zijn spulletjes bij elkaar te rapen. Opeens kreeg ik een zet van één van die jongens uit het pestgroepje en ik viel tegen een bushokje. Gat in mijn hoofd.
De buschauffeurs zijn naar aanleiding van mijn aangifte nog berispt omdat ze toegekeken hebben. Je ben immers verplicht je medemens te helpen.
Heel erg treurig allemaal, maar ik ben blij dat er meiden zoals jullie zijn!!
Deze girlpower bevalt mij wel!

-
Renate
Ik zoek een poppendokter.
Op internet zijn er enkele te vinden, maar ik zoek eigenlijk iemand die het als hobby doet. Waar zou ik zo iemand kunnen vinden, denken jullie?
Op internet zijn er enkele te vinden, maar ik zoek eigenlijk iemand die het als hobby doet. Waar zou ik zo iemand kunnen vinden, denken jullie?
-
Monique
In het bejaardentehuis vragen? Bij een hobbyzaak vragen? (waar ze spullen verkopen voor zelf-poppen-maken)
Poeh, wat was het hier warm vandaag: echt wel 34 C.
Ik heb de honden maar even een zwemlesje gegeven. Kon ik zelf ook poot(je) baden.
Maar in andere delen van het land is het onweren geblazen, geloof ik...
Ik heb de honden maar even een zwemlesje gegeven. Kon ik zelf ook poot(je) baden.
Maar in andere delen van het land is het onweren geblazen, geloof ik...

Ach, ik was er helemaal klaar voor. Stond in de flat (9 hoog) en zag de bui
aankomen vanuit Egmond. Twee flitsen, een buitje wat de straat niet eens
nat kon maken en het was weer voorbij. Het regent nu wel en dat zal vast
wel een tijd gaan duren.
aankomen vanuit Egmond. Twee flitsen, een buitje wat de straat niet eens
nat kon maken en het was weer voorbij. Het regent nu wel en dat zal vast
wel een tijd gaan duren.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Dat is toch wel een mooi gezicht, lijkt mij, Mary.
De mieren beginnen nu ook te vliegen vandaag. Ik zit nog buiten, maar wat dat betreft niet ideaal meer.
De mieren beginnen nu ook te vliegen vandaag. Ik zit nog buiten, maar wat dat betreft niet ideaal meer.

-
Monique
Het heeft hier zojuist ook EINDELIJK geregend: 10 druppels en de bui was al weer voorbij
. Gelukkig staat er nu wel een koel brieje en is het inmiddels afgekoeld tot 25 graden.
Ik heb hier nog niks van regendruppels gemerkt. Roosje ligt buiten in het donker en komt steeds even binnen kijken of we er nog zijn.
Ook hier nog 25 graden en ik zag een eerste lichtflits.
Ook hier nog 25 graden en ik zag een eerste lichtflits.

-
Renate
Haha, de regen was vast al op, want alles is hier al gevallen!
Wij hebben gisteren tussen 17 en 19 uur echt noodweer gehad. Ik moest Dana om half 6 ophalen bij een kinderfeestje en toen ze van de auto naar de voordeur moest lopen, moest ze gewoon huilen (mutsie). Ze was geschrokken van de harde regen. We waren van de paar meter ook drijfnat.
Er was dus geen regen meer over voor bij jullie.
Wij hebben gisteren tussen 17 en 19 uur echt noodweer gehad. Ik moest Dana om half 6 ophalen bij een kinderfeestje en toen ze van de auto naar de voordeur moest lopen, moest ze gewoon huilen (mutsie). Ze was geschrokken van de harde regen. We waren van de paar meter ook drijfnat.
Er was dus geen regen meer over voor bij jullie.