Hey!
De hele maand december zijn we nog vaak erg geschrokken van knallen in de buurt met diezelfde impact als vorig jaar (cobra's heten ze).
Moos heeft bij elke knal nog richting het bewuste raam staan blaffen/joelen (haar stembanden kunnen erg goed de hoogte in). Dit werd snel opgelost door haar met een speeltje af te leiden en heb er voor kunnen zorgen dat ze zo min mogelijk alleen thuis moest blijven. Nu moet ik bekennen dat wij ook nog bij elke knal omhoog schieten en (als ze erg dichtbij zijn) liever even naar een veilig plekje toe lopen. Weg bij de ramen! Ook hebben we begin december lexaan voor de ramen geïnstalleerd, een soort bulletproof glas.
Op 31 december heb ik Moos naar mijn ouders gebracht. Het is in Delft minder heftig qua knallen en hoopte dat ze net zo relaxed zou blijven als Woezel en Jip. Uiteraard vindt ze het daar ook heel leuk

Gelukkig is daar alles prima gegaan, blaffen bij een enkele knal, maar zeker later op de avond raakte ze, net als vorig jaar, gewend aan de constante geluiden. Ik ben er dus erg blij mee!
Ik heb haar voor de zekerheid wel de hele maand "no stress-druppels" gegeven. Ik weet niet of het heeft gewerkt of dat ze het zonder net zo had meegemaakt, maar de extra "bachbloesem-druppels" heeft ze niet eens gekregen dit jaar
Al met al dus heel tevreden over hoe stoer ze is! En ook best fijn dat wij zorgeloos naar een feestje in Rotterdam konden gaan. Al heb ik wel steeds heel erg gehoopt dat het huis en de auto er nog ongeschonden zouden staan als ik weer terugkwam