Martine schreef:
Hoezo een koele kikker, die zoon van mij...?
Hij heeft gisteren de hele dag geoefend voor zijn theorie-examen en dat viel hem vies tegen... (hij heeft het erg onderschat, kwam hij gisteren achter ) Natuurlijk heb ik de afgelopen maanden achter zijn broek gezeten, maar dat had weinig zin.
Hij heeft gisteren 30 oefen-examens gemaakt en is daarvoor welgeteld 3 x geslaagd. (weliswaar steeds op hooguit maar een paar foutjes, maar toch: gezakt = gezakt...)
Ik heb zelf ook een examen gemaakt en zakte ook glorieus hoor; het is echt moeilijk tegenwoordig.
Vanmiddag moest hij dan voor het echie en meneer flikt het gewoon; hij slaagt bijna foutloos. Heerlijk als je geen last hebt van examenvrees; z'n moeder was veel zenuwachtiger...
De eerste horde is genomen; nu kan het praktijkexamen binnenkort worden aangevraagd. Zijn rij-instructeur is namelijk uitermate tevreden over hem... (en dat al na 8 lessen) Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Het heeft toch wat langer geduurd dan ik eerst hoopte, maar hij is vandaag dan toch tijdens zijn eerste keer afrijden geslaagd...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Goed gedaan gefeliciteerd . En nu ervaring op doen.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Vandaag zijn mijn schoonouders 50 jaar getrouwd vanavond met ons gezin en mijn schoonzus en man uit eten en zaterdag groot feest met de hele familie van beide kanten Groetjes Alida
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Jan is vandaag weer thuis, is gisteren geopereerd. Het zal 'n forse herstelperiode worden. IJzeren plaatje in z'n kuitbeen, schroefjes en nog zo wat ijzer in z'n enkel. Geen gips, maar toch de eerste zes weken zeker niet belasten. We hopen dat tegen de tijd dat Abeltje hier is hij al wat voorzichtige passen kan zetten.
Vervelende bijkomstigheid is dat Jan voor zichzelf werkt (grafisch ontwerper) en geen werk betekent ook geen inkomsten omdat de premie voor 'n arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen welhaast onbetaalbaar is.
Komt tijd komt raad zullen we maar zeggen. We hebben twee fantastische katten, 'n grote rijkdom en dan nog Abeltje op komst, dus eigenlijk zijn we gewoon steenrijk! :-)
Ik heb dit berichtje maar onder 'klets topic' gezet omdat ik het vaak lastig vind om te beoordelen welk berichtje nou bij welk onderwerp hoort...
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel: (foto's en video's van Abel en Midas & Felix) Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Tjonge jonge...toch een tegenvaller. Oók zijn kuitbeen gebroken. Heeft hij veel pijn?
Dat zal niet meevallen om toch nog wat te werken ook al kan er veel van huis uit.
Ik zag jullie puppy-knuffel foto's op de site.
Lief hoor.
Wat een hummeltjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat klinkt alsof Jan een doe-het-zelf-zaak in zijn been heeft.......gelukkig is hij er wel mee thuis. Da's toch beter dan in het ziekenhuis.
Met jullie dierenrijkdom zit het wel goed. Maar geen werk is niet zo mooi. dat er van thuis uit wat te klussen valt zonder risico voor alle ijzerwerk.
Sterkte met revalideren voor Jan! :hug:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Dat valt zeker tegen dat een val zoveel ellende kan veroorzaken. Hoop dat hij niet al teveel pijn heeft.
En er moet natuurlijk wel brood op de plank komen, dus hopelijk kan hij ook immobiel zijn werk doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Dat is pech. Ook het kuitbeen gebroken. We gaan maar snel voor een spoedig herstel. Beterschap hoor.
Geniet ondertussen wel van jullie (aankomende) beestenboel.
José, Sammy & Lieveke