Vuurwerk!!!!
Re: Vuurwerk!!!!
Wat sneu toch.
Eens met het bovenstaande.
Misschien is het beter om met de jaarwisseling niet in jullie eigen huis te zijn dit jaar. Dat zal de spanning alleen maar erger maken voor Moos.
Of voor die tijd bij jullie thuis uitzoeken of ze ook bang is als er een hond bij haar in de buurt is die niks om vuurwerk geeft, misschien wordt ze dan rustiger.
Het was een vreselijke traumatische ervaring voor haar. Als Lisa al zo bang is, hoe moet Moos zich dan voelen na deze aanslag.
Lisa is vreselijk bang voor onweer en vuurwerk.
Ze is momenteel heel erg alert en volgt me op de voet in huis, er is hier al weken herrie in de buurt.
Maar toen Lisa laatst een maand bij Corrie had gelogeerd was ze daar veel minder bang voor harde geluiden.
Ze keek, hield Hieke en Jutte in de gaten en ging weer liggen. Zij hadden een gerusttellende invloed op haar.
Eens met het bovenstaande.
Misschien is het beter om met de jaarwisseling niet in jullie eigen huis te zijn dit jaar. Dat zal de spanning alleen maar erger maken voor Moos.
Of voor die tijd bij jullie thuis uitzoeken of ze ook bang is als er een hond bij haar in de buurt is die niks om vuurwerk geeft, misschien wordt ze dan rustiger.
Het was een vreselijke traumatische ervaring voor haar. Als Lisa al zo bang is, hoe moet Moos zich dan voelen na deze aanslag.
Lisa is vreselijk bang voor onweer en vuurwerk.
Ze is momenteel heel erg alert en volgt me op de voet in huis, er is hier al weken herrie in de buurt.
Maar toen Lisa laatst een maand bij Corrie had gelogeerd was ze daar veel minder bang voor harde geluiden.
Ze keek, hield Hieke en Jutte in de gaten en ging weer liggen. Zij hadden een gerusttellende invloed op haar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik ben al op zoek, niemand kan meer voor O&N... Tja, dat zou toch wel handiger zijn voordat het straks los gaat.
Mijn moeder heeft wat gedragsdeskumdigen gemaild over wat ik nu zelf kan doen, ik heb tenslotte nog maar een paar dagen
Bedankt voor de tips. Erna; goed plan voor O&N. Dit jaar wilde ik juist speciaal voor Moos thuisblijven om haar zo relaxed mogelijk te hebben. Had dit natuurlijk niet van tevoren kunnen bedenken... Even moeders inschakelen, volgens mij geven Jip en Woezel niet zoveel om knallen
Mijn moeder heeft wat gedragsdeskumdigen gemaild over wat ik nu zelf kan doen, ik heb tenslotte nog maar een paar dagen

Bedankt voor de tips. Erna; goed plan voor O&N. Dit jaar wilde ik juist speciaal voor Moos thuisblijven om haar zo relaxed mogelijk te hebben. Had dit natuurlijk niet van tevoren kunnen bedenken... Even moeders inschakelen, volgens mij geven Jip en Woezel niet zoveel om knallen
Tja...je mag haar natuurlijk ook hier brengen, maar dat is misschien wel erg ver weg.
Tingka kwam hier elke Kerst-O&N periode logeren ivm het geknal.
Ze is er nu niet meer.
Hier wordt alleen, erg ver weg, met melkbussen geknald. Stapper en Bloem vertrekken geen spier, dus dat helpt zeker enorm voor logés.
Maar Jip en Woezel kunnen misschien ook tot steun zijn.
Zou zeker op zoek gaan naar een minder stress-gevende situatie.
Tingka kwam hier elke Kerst-O&N periode logeren ivm het geknal.
Ze is er nu niet meer.
Hier wordt alleen, erg ver weg, met melkbussen geknald. Stapper en Bloem vertrekken geen spier, dus dat helpt zeker enorm voor logés.
Maar Jip en Woezel kunnen misschien ook tot steun zijn.
Zou zeker op zoek gaan naar een minder stress-gevende situatie.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Is dit misschien iets voor Moos?
http://www.bachbloesemadvies.nl/bach-bl ... 3godN04AGw
http://www.alsa-nature.nl/shop/honden-s ... leidung_nl
José, Sammy & Lieveke

http://www.bachbloesemadvies.nl/bach-bl ... 3godN04AGw
http://www.alsa-nature.nl/shop/honden-s ... leidung_nl
José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Oud en Nieuw is het natuurlijk niet alleen.
De aanloop er naar toe is bijna net zo erg, of nóg erger zoals is gebleken.
Retourtje Drenthe lijkt mij niet zo verkeerd, Jiske.
Maar dan moet je niet wachten tot 31 december....
En dan kijken hoe Moos op andere harde geluiden gaat reageren in 2014.
Inmiddels heb ik wat doosjes en wc rollen verzameld, die we gaan inzetten tijdens de jaarwisseling. Guusje is bang, Stien weet ik niet.
Maar niet geschoten
is altijd mis....
Gelukkig is het hier op heel af en toe een knalletje, nog lekker rustig.
De aanloop er naar toe is bijna net zo erg, of nóg erger zoals is gebleken.
Retourtje Drenthe lijkt mij niet zo verkeerd, Jiske.
Maar dan moet je niet wachten tot 31 december....
En dan kijken hoe Moos op andere harde geluiden gaat reageren in 2014.
Inmiddels heb ik wat doosjes en wc rollen verzameld, die we gaan inzetten tijdens de jaarwisseling. Guusje is bang, Stien weet ik niet.
Maar niet geschoten

Gelukkig is het hier op heel af en toe een knalletje, nog lekker rustig.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Bedankt allemaal! Misschien dat druppeltjes in dit 'noodgeval' niet eens zo gek zijn.
Jeanette, wat een superlief aanbod. Helaas rij ik pas in januari af, anders had ik de rit zo gemaakt! Moos is erg sociaal, maar toch wel heeeel erg aan mij gehecht (en andersom). Doordat ik thuis werk zijn we zo goed als altijd samen. Pas als de situatie echt onhoudbaar wordt voor Moos, ga ik anderen ermee lastig vallen. Best moeilijk om te beslissen wat nou het beste is hoor... Heb toch het idee dat ze vooral erg graag bij mij wil zijn na deze traumatische ervaring
Jeanette, wat een superlief aanbod. Helaas rij ik pas in januari af, anders had ik de rit zo gemaakt! Moos is erg sociaal, maar toch wel heeeel erg aan mij gehecht (en andersom). Doordat ik thuis werk zijn we zo goed als altijd samen. Pas als de situatie echt onhoudbaar wordt voor Moos, ga ik anderen ermee lastig vallen. Best moeilijk om te beslissen wat nou het beste is hoor... Heb toch het idee dat ze vooral erg graag bij mij wil zijn na deze traumatische ervaring

Het zal al veel gaan schelen, denk ik, als de ruit weer gewoon op z'n plek zit. Door de planken klinkt alle geluid van buiten heel anders en dat is ook al eng zonder knallen.
Wel moeilijk hoor om nu te kiezen wat te doen.
Sterkte!
Wel moeilijk hoor om nu te kiezen wat te doen.
Sterkte!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
getver Jiske, wat een nare ervaring voor jullie allemaal. En die arme Moos, die snapt niet wat er gebeurd is. Ik hoop dat ze niet al te veel schade heeft opgelopen. Naar dat een heel onbevangen hondje zo'n trauma oploopt.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik ben al de hele avond op zoek naar een homeopatisch middel voor Moos. Met een hoop moet je al weken/maanden van tevoren beginnen. Ook is via internet bestellen vanwege de feestdagen geen oplossing. Ik ben nu op zoek naar Borax D30 korrels in de omgeving Rotterdam. Heeft iemand ervaring met dit middel?
Ik niet. Lastig, Jiske.
Misschien dat Lies Vedder uit Pieterburen je zou kunnen helpen. (Ze is ooit me eens - gratis en voor niks - op een zondag tegemoet gereden zodat ik een middel voor onze zieke kat kon proberen.)
http://www.groenebron.nl/Groene_bron/Home.html
Ze valt vaak in tijdens vakanties voor onze (vroegere) dierenarts in Zuidlaren, hier dichtbij.
Misschien dat Lies Vedder uit Pieterburen je zou kunnen helpen. (Ze is ooit me eens - gratis en voor niks - op een zondag tegemoet gereden zodat ik een middel voor onze zieke kat kon proberen.)
http://www.groenebron.nl/Groene_bron/Home.html
Ze valt vaak in tijdens vakanties voor onze (vroegere) dierenarts in Zuidlaren, hier dichtbij.

Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Dat is alvast iets.....
Wat mij ernstig zorgen baart is het illegale vuurwerk. Het worden steeds zwaardere explosieven. Er gaan geheid doden vallen, ben ik bang.
Ik denk dat een heleboel jongeren geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Met op oudjaarsavond de nodige alcohol erbij...ik houd mijn hart vast.
Het is mijn jeugdtrauma. Mijn vader werkte bij de explosieven opruimingsdienst en was fel tegen vuurwerk. Hij zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou weten wat er momenteel gaande is op vuurwerkgebied.
Wat mij ernstig zorgen baart is het illegale vuurwerk. Het worden steeds zwaardere explosieven. Er gaan geheid doden vallen, ben ik bang.
Ik denk dat een heleboel jongeren geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Met op oudjaarsavond de nodige alcohol erbij...ik houd mijn hart vast.
Het is mijn jeugdtrauma. Mijn vader werkte bij de explosieven opruimingsdienst en was fel tegen vuurwerk. Hij zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou weten wat er momenteel gaande is op vuurwerkgebied.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Hier een update: nog geen nieuw raam, maar met Moos gaat het stukken beter!
Ze heeft nu Beaphar - no stress druppels en ik geef haar daarbij nog Bach bloesem druppels. Ze gaat nu blaffen bij elke knal en is dan zeer alert. Komt graag bij mij steun zoeken, maar geen bibber meer te bekennen. De afgelopen week heeft ze wel opeens twee plasjes binnen gedaan (uiteraard op het kleed...), maar ik vind haar superstoer
Buiten interesseren de knallen haar trouwens niet, ze associeert het echt met de woonkamer.
Ze heeft nu Beaphar - no stress druppels en ik geef haar daarbij nog Bach bloesem druppels. Ze gaat nu blaffen bij elke knal en is dan zeer alert. Komt graag bij mij steun zoeken, maar geen bibber meer te bekennen. De afgelopen week heeft ze wel opeens twee plasjes binnen gedaan (uiteraard op het kleed...), maar ik vind haar superstoer

Buiten interesseren de knallen haar trouwens niet, ze associeert het echt met de woonkamer.
Ha, fijn, dat klinkt een stuk beter Jiske!!!
Stoere Moos.
Ik kan me voorstellen dat je nu aan je vader en zijn werk denkt Wubke.
Het is vreselijke troep.
Onze kleinzoons zijn helaas ook gek van het spul.
Je houdt je hart vast.
Stoere Moos.

Ik kan me voorstellen dat je nu aan je vader en zijn werk denkt Wubke.
Het is vreselijke troep.
Onze kleinzoons zijn helaas ook gek van het spul.
Je houdt je hart vast.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ook hier worden helaas de uren afgeteld tot 31-12 10.00 uur...
Ik ga die dag overdag speciaal naar mijn nichtje zodat de jongens daar met hun neefje zich kunnen vermaken met het spul. Het schijnt daar wat meer geaccepteerd te worden dan hier en achter hun huis zijn lege weilanden waar ze minder overlast zullen bezorgen dan hier. (Ik werd laatst aangesproken door buurtbewoners van mijn ouders met de vraag of wij (lees: de jongens) dit jaar oudjaar weer bij mijn ouders kwamen vieren...)
Pas aan het eind van de middag gaan we (hopelijk een stuk lichter) naar mijn ouders en Bobbie, die ik voor deze gelegenheid vast 's-morgens langs breng.
Het schijnt erbij te horen en ze schijnen er ook ooit overheen te groeien, maar wat vind ik het niet leuk... Ik hoop altijd dat het die hele dag flink regent en haal pas opgelucht adem als de jongens ongeschonden wakker worden op 1 januari...

Ik ga die dag overdag speciaal naar mijn nichtje zodat de jongens daar met hun neefje zich kunnen vermaken met het spul. Het schijnt daar wat meer geaccepteerd te worden dan hier en achter hun huis zijn lege weilanden waar ze minder overlast zullen bezorgen dan hier. (Ik werd laatst aangesproken door buurtbewoners van mijn ouders met de vraag of wij (lees: de jongens) dit jaar oudjaar weer bij mijn ouders kwamen vieren...)
Pas aan het eind van de middag gaan we (hopelijk een stuk lichter) naar mijn ouders en Bobbie, die ik voor deze gelegenheid vast 's-morgens langs breng.
Het schijnt erbij te horen en ze schijnen er ook ooit overheen te groeien, maar wat vind ik het niet leuk... Ik hoop altijd dat het die hele dag flink regent en haal pas opgelucht adem als de jongens ongeschonden wakker worden op 1 januari...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Gelukkig dat Moos baat blijkt te hebben bij de druppels.
Ik heb diverse doosjes en rolletjes kunnen verzamelen.
Dinsdagmiddag ga ik daarmee aan de slag om dat vuurwerkpakket te maken.
Er zal op oudejaarsdag de hele dag door wel geknald worden, voor Guusje sowieso een rotdag, dus ik ben echt benieuwd hoe het pakket uit gaat pakken om middernacht.
Ik heb Guusje en Stien gisteren allebei een gevuld wc rolletje aangeboden.
Vonden ze allebei machtig interessant en al het lekkers was op.
De rolletjes bleven ongeschonden, die kunnen hergebruikt worden.
Ik zal blij zijn als 31 december en 1 januari weer voorbij zijn.
Ik heb diverse doosjes en rolletjes kunnen verzamelen.
Dinsdagmiddag ga ik daarmee aan de slag om dat vuurwerkpakket te maken.
Er zal op oudejaarsdag de hele dag door wel geknald worden, voor Guusje sowieso een rotdag, dus ik ben echt benieuwd hoe het pakket uit gaat pakken om middernacht.
Ik heb Guusje en Stien gisteren allebei een gevuld wc rolletje aangeboden.
Vonden ze allebei machtig interessant en al het lekkers was op.
De rolletjes bleven ongeschonden, die kunnen hergebruikt worden.
Ik zal blij zijn als 31 december en 1 januari weer voorbij zijn.

Charlotte
Ik ben heel benieuwd hoe ze het vinden, Charlotte! Maak je wat foto's als het zover is?
Stoer van Moos! Geen bibbers meer.
Fijn dat de druppels vast een beetje helpen.
Ik ben ook naarstig doosjes e.d. aan het verzamelen, maar dat wordt volgend jaar voor ik het in praktijk kan brengen. MEt 4 à 5 rolletjes en twee kleine doosjes kom je niet zo ver met twee dames
.
Ben dus ook erg benieuwd Charlotte!
Wat mij betreft mag vuurwerk afsteken beperkt worden tot professionele afstekers.
Dat beperkt niet alleen de risico's enorm, het is ook nogeens veel mooier om naar te kijken..........misschien gaan we het ooit nog beleven.
Gelukkig woon ik al jaren in een buurt waar je niet met vuurwerk bekogeld wordt. Dat was in Utrecht en Nieuwegein indertijd wel anders.
Ik moet er niet aan denken wat er met het huidige vuurwerk allemaal had kunnen gebeuren

Fijn dat de druppels vast een beetje helpen.
Ik ben ook naarstig doosjes e.d. aan het verzamelen, maar dat wordt volgend jaar voor ik het in praktijk kan brengen. MEt 4 à 5 rolletjes en twee kleine doosjes kom je niet zo ver met twee dames

Ben dus ook erg benieuwd Charlotte!
Wat mij betreft mag vuurwerk afsteken beperkt worden tot professionele afstekers.
Dat beperkt niet alleen de risico's enorm, het is ook nogeens veel mooier om naar te kijken..........misschien gaan we het ooit nog beleven.
Gelukkig woon ik al jaren in een buurt waar je niet met vuurwerk bekogeld wordt. Dat was in Utrecht en Nieuwegein indertijd wel anders.

Maureen
Gezien de knallen die er zijn heb ik het idee dat ik in een oorlogsgebied woon
en dat al wekenlang
Normaal reageren ze er niet echt op maar dit jaar is Boy erg onrustig en loopt constant te blaffen(nog steeds met bek dicht
) en als hij niet blaft dan jankt hij
en aangezien Missy alles doet wat Boy doet.........

Normaal reageren ze er niet echt op maar dit jaar is Boy erg onrustig en loopt constant te blaffen(nog steeds met bek dicht

Da's niet leuk...
Hier is alles nog rustig gelukkig.
Hoewel de jongens hier al een jaar verlekkerd kijken naar de grote doos met het restant van vorig jaar (toen regende het gelukkig de hele dag
) halen ze het niet in hun hoofd om te knallen voordat "het mag". Wel zijn er van de zomer een paar Romeinse kaarsen afgestoken, maar die maken gelukkig geen geluid...

Hier is alles nog rustig gelukkig.
Hoewel de jongens hier al een jaar verlekkerd kijken naar de grote doos met het restant van vorig jaar (toen regende het gelukkig de hele dag