Vuurwerk!!!!
Re: Vuurwerk!!!!
Hier is het weer bijna terug naar normaal gelukkig. En geen vreugdevuren met banden. Ook niet zonder trouwens. Wat een droefenis........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
En dan ook nog en lief 'smouzenkopje'.
Snap alleen die reactie niet: eindelijk iemand die het met me eens is. Zo nieuw zijn deze inzichten nu ook weer niet .....
Snap alleen die reactie niet: eindelijk iemand die het met me eens is. Zo nieuw zijn deze inzichten nu ook weer niet .....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik zag net een tip om een angstige hond tijdens de jaarwisseling aangenaam af te leiden zodat ze een beetje worden afgeleid tijdens het middernachtelijk vuurwerk. Als je het goed maakt, is je hond hier zo'n 1,5 a 2 uur zoet mee.
Dit lijkt me echt heel leuk voor de hond. (geeft wel wat rotzooi, maar dat is gelukkig makkelijk op te ruimen)
http://service4dogs.nl/vuurwerkpakket-voor-je-hond/
Dit lijkt me echt heel leuk voor de hond. (geeft wel wat rotzooi, maar dat is gelukkig makkelijk op te ruimen)
http://service4dogs.nl/vuurwerkpakket-voor-je-hond/
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ga het zeker uitproberen. Goeie tip! Pebbles vindt vuurwerk vreselijk. Ga maar alvast WC rolletjes verzamelen. Gerry
-
Ha leuk.
Denk alleen niet dat het nu nog lukt om genoeg doosjes en rolletjes bij elkaar te verzamelen. Maar met iets minder zal het ook wel kunnen denk ik.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Klein doosje wordt het waarschijnlijk maar alle beetjes helpen. We zijn tenslotte met 5 volwassenen
Gerry

Voor Misty zou het wel wat zijn, die wordt blafferig van vuurwerk, tenzij je met haar speelt, maar 2 uur balletjes en zo gooien is echt lang!
Voor een hond die echt bang is, lijkt het me zinloos. Onze vorige hond was echt met niks af te leiden van het geknal.
Voor een hond die echt bang is, lijkt het me zinloos. Onze vorige hond was echt met niks af te leiden van het geknal.

Maar zoveel lege rollen en doosjes?
Vooral Guusje vind dat geknal geen feest.
Voor Stien is het afwachten.
Ga eens kijken wat we kunnen doen hiermee.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Goeie tip Martine.
Ik ga ook maar sparen, misschien kunnen er ook eierendozen voor gebruikt worden.
Ik ga ook maar sparen, misschien kunnen er ook eierendozen voor gebruikt worden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Jawel ik heb al een rolletje. Tsja schiet toch minder op als ik dacht
Gerry

WC rollen lijken me eenvoudig te maken van opgerold karton; dichtgeplakt met schilderstape.Erna schreef:Goeie tip Martine.
Doosjes van gloeilampen opvullen met proppen papier, doosjes van tandpasta, sigarettenpakjes, luciferdoosjes, opgerolde oude tijdschriften (dichtgeplakt met tape); ik zou die doos zo volhebben. (Wel strak vullen; ze moeten er wel echt over na denken en mee bezig zijn hoor)
Op FB ben ik trouwens lid van de pagina: "hersenwerk voor honden".
Hier staan heel leuke zelfmaak-honden-denkspelletjes op.
Misschien een tip voor de FB-ers hier?
Ziet er erg gaaf uit. Maar wij zullen er twee moeten maken: voor ieder eentje. Want Baukje gaat vast niet aan een doos slopen waar Stijnke mee bezig is. Wel als er vast wat buiten de doos ligt, maar niet aan de doos zelf.
Dat wordt dus sparen voor volgend jaar ben ik bang...
Dat wordt dus sparen voor volgend jaar ben ik bang...

Maureen
Het ging hier zo goed, Moos had niets van alle harde geluiden en knallen in de buurt. Tot we gisteravond gewoon een avondje aan het bankhangen waren...
Een vuurwerkbom werd tegen ons raam gegooid en blies al het glas en het kozijn naar binnen. Grote stukken glas vlogen meer dan zes meter naar binnen. Godzijdank lag Moos net onder de tafel haar knuffel te villen en konden bas en ik onze gezichten in de bank duwen.
De rotzakken zijn opgepakt en zitten nu vast onder verdenking van poging tot doodslag. Erg fijn om te weten dat zij geen leuke kerst zullen hebben en van de straat zijn met O&N.
Moos is nog steeds van slag. Normaal is ze zo stoer, nu is het nog steeds bibberen
Ik houd mijn hart vast voor de 31e. Dit kan zomaar eens heel nadelig zijn voor alle nieuwjaarsvieringen die ze nog gaat meemaken...
Een vuurwerkbom werd tegen ons raam gegooid en blies al het glas en het kozijn naar binnen. Grote stukken glas vlogen meer dan zes meter naar binnen. Godzijdank lag Moos net onder de tafel haar knuffel te villen en konden bas en ik onze gezichten in de bank duwen.
De rotzakken zijn opgepakt en zitten nu vast onder verdenking van poging tot doodslag. Erg fijn om te weten dat zij geen leuke kerst zullen hebben en van de straat zijn met O&N.
Moos is nog steeds van slag. Normaal is ze zo stoer, nu is het nog steeds bibberen

Dat is toch niet te geloven???
Ik wens jullie succes met het herstellen van jullie kamer en het "doen of er niets aan de hand is" bij Moos...
Wel fijn dat de daders gepakt zijn...

Ik wens jullie succes met het herstellen van jullie kamer en het "doen of er niets aan de hand is" bij Moos...
Wel fijn dat de daders gepakt zijn...
Jeetje........dit is gewoon een bomaanslag!
Wat nu als je toevallig je bank onder het raam had staan??
Volgens mij hebben jullie razend geluk gehad!
Arme Moos.....als dat nog maar goed komt met het vuurwerk.
Ik ben benieuwd wat zulke gasten voor straf krijgen.....het lijkt wel of het steeds gekker wordt. Een gewoon rotje is niet meer genoeg, het moeten complete explosieven zijn tegenwoordig.......walgelijk. Van mij mogen ze alle vuurwerk per direct verbieden voor particulieren. (Maar die discussie wordt nog lang gevoerd ben ik bang)

Wat nu als je toevallig je bank onder het raam had staan??
Volgens mij hebben jullie razend geluk gehad!
Arme Moos.....als dat nog maar goed komt met het vuurwerk.
Ik ben benieuwd wat zulke gasten voor straf krijgen.....het lijkt wel of het steeds gekker wordt. Een gewoon rotje is niet meer genoeg, het moeten complete explosieven zijn tegenwoordig.......walgelijk. Van mij mogen ze alle vuurwerk per direct verbieden voor particulieren. (Maar die discussie wordt nog lang gevoerd ben ik bang)
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Wat een afschuwelijke avond moet dat voor jullie zijn geweest, en nog.
Herstellen jullie zelf wel van de schrik, Jiske?
Jullie zijn er zelf godzijdank zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Het is voor mens en dier iets om levenslang enorme angst voor vuurwerk aan over te houden.
En jullie dachten veilig te wonen na de verhuizing.
Heel erg dat jullie nog onbevangen Moos dat waarschijnlijk niet meer zal zijn.
Charlotte