Heb nu tijd zát
Fietsen
Re: Fietsen
Het is makkelijk gezegd, maar als het niet zover was kwam ik je helpen Loes.
Heb nu tijd zát
.
Heb nu tijd zát
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Omdat de meiden dikwijls mee willen als ik met Phoebe ga fietsen én omdat ik niet met Phoebe durf te fietsen met één kind voor en één achterop, heb ik toch maar een fietssysteem voor Phoebe gekocht zodat ik mijn handen aan het stuur kan houden.
De springer vind ik te duur en bovendien had ik hier al vernomen dat de springer met een kleinere hond niet veel nut heeft. Ik heb de Walkydog gekocht. Als Martijn zo thuis is, ga ik hem uit proberen. Ik ben benieuwd of-ie bevalt.
Vanmorgen zijn mijn pa, Romy (studiedag) en ik nog naar Vlierden wezen fietsen. Het is een rondje van zo'n 9 km. Phoebe haalt dat inmiddels al op haar sloffen. Ze heeft zich dat afstand lopen snel eigen gemaakt. Dat doe ik haar niet na.

De springer vind ik te duur en bovendien had ik hier al vernomen dat de springer met een kleinere hond niet veel nut heeft. Ik heb de Walkydog gekocht. Als Martijn zo thuis is, ga ik hem uit proberen. Ik ben benieuwd of-ie bevalt.
Vanmorgen zijn mijn pa, Romy (studiedag) en ik nog naar Vlierden wezen fietsen. Het is een rondje van zo'n 9 km. Phoebe haalt dat inmiddels al op haar sloffen. Ze heeft zich dat afstand lopen snel eigen gemaakt. Dat doe ik haar niet na.
Ben benieuwd hoe je hem zal vinden. Ik zou Lisa ook wel naast de fiets mee willen nemen. Durf het eigenlijk niet zo goed. En zeker niet los of met een riem in mijn handen. Phoebe is natuurlijk al gewend om naast de fiets te lopen, dat is een groot voordeel.
Ding ziet er goed uit, is denk ik makkelijk te monteren. Voordeel lijkt me dat hij aan de zadelpen wordt gemonteerd, mocht Phoebe dan onverwacht trekken ben je niet meteen uit evenwicht. Lijkt me heel wat hoor, met twee meiden op, en een hond naast de fiets.
Groetjes, Erna.
Ding ziet er goed uit, is denk ik makkelijk te monteren. Voordeel lijkt me dat hij aan de zadelpen wordt gemonteerd, mocht Phoebe dan onverwacht trekken ben je niet meteen uit evenwicht. Lijkt me heel wat hoor, met twee meiden op, en een hond naast de fiets.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, Renate leg eens uit wat dat voor ding is.Ariënne schreef:Ik ben benieuwd Renate, geen idee wat dat voor een ding is.
Succes ermee!
![]()
Verder lijkt het mij behoorlijk eng, twee kinderen op de fiets en Phoebe ernaast.
Charlotte
-
Renate
Ik heb de Walkydog net uitgeprobeerd met Dana achterop en later voorop en het fietst geweldig. Ik heb Phoebe af laten leiden door een buurhondje waar ze graag mee speelt en ik voel het niet eens dat ze aan mijn fiets trekt omdat ze eigenlijk wil gaan spelen. Ook het probleem van rechtsaf slaan is opgelost (alhoewel ze het commando 'rechts' ook al aardig door had). Ze volgt precies mijn fiets.
Als de meiden zo op bed liggen zal ik een foto maken met Phoebe aan de fiets.
De Walky dog ziet er zo uit:
http://www.zooplus.nl/google/shop/honde ... jnen/26682
Het is echt een degelijk ding. Er zitten 3 veren bij om onverwachte bewegingen van de hond op te vangen. Er zit een overzicht bij hoeveel veren je bij welke hond nodig hebt. Ik heb er voor Phoebe (kleinere hond) 1 in gebruik.
Je klikt hem er zo op en af je fiets met een snelkoppeling. Afgekoppeld kan je hem ook als riem gebruiken.
Ik fiets dagelijks met de meiden op mijn fiets. De een voorop en de ander achterop. Ik ben dat al zo gewend. Phoebe doet het ook al erg goed naast de fiets, dus ik durf de combinatie wel aan.
Ik vind het erg prettig om allebei mijn handen aan het stuur te kunnen houden. Zeker op bospaden waar het zand soms erg zacht is.
Vanmorgen met Romy achterop voelde ik steeds het achterwiel wegschieten.
De ring waarmee de walkydog aan mijn fiets vastzit heb ik niet aan de zadelpen maar aan het frame vast gemaakt. Er zit ook netjes een beschermdingetje bij voor de lak. Hij zit ter hoogte van mijn fietsslot. Ik heb ook geen mountainbike zoals op het plaatje. En bovendien is Phoebe niet zo groot.
Ik zal proberen of ik zo ook nog een stukje kan filmen.
Als de meiden zo op bed liggen zal ik een foto maken met Phoebe aan de fiets.
De Walky dog ziet er zo uit:
http://www.zooplus.nl/google/shop/honde ... jnen/26682
Het is echt een degelijk ding. Er zitten 3 veren bij om onverwachte bewegingen van de hond op te vangen. Er zit een overzicht bij hoeveel veren je bij welke hond nodig hebt. Ik heb er voor Phoebe (kleinere hond) 1 in gebruik.
Je klikt hem er zo op en af je fiets met een snelkoppeling. Afgekoppeld kan je hem ook als riem gebruiken.
Ik fiets dagelijks met de meiden op mijn fiets. De een voorop en de ander achterop. Ik ben dat al zo gewend. Phoebe doet het ook al erg goed naast de fiets, dus ik durf de combinatie wel aan.
Ik vind het erg prettig om allebei mijn handen aan het stuur te kunnen houden. Zeker op bospaden waar het zand soms erg zacht is.
Vanmorgen met Romy achterop voelde ik steeds het achterwiel wegschieten.
De ring waarmee de walkydog aan mijn fiets vastzit heb ik niet aan de zadelpen maar aan het frame vast gemaakt. Er zit ook netjes een beschermdingetje bij voor de lak. Hij zit ter hoogte van mijn fietsslot. Ik heb ook geen mountainbike zoals op het plaatje. En bovendien is Phoebe niet zo groot.
Ik zal proberen of ik zo ook nog een stukje kan filmen.
Ziet er geweldig uit Renate en je zou zo als
promotor kunnen optreden
Mijn schoondochter had destijds een springer gekocht om met Jelle te kunnen fietsen, maar dat ding paste helemaal niet op haar fiets
. Ik zal haar die link sturen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Ik heb de foto's van Phoebe aan de WalkyDog in mijn album gezet. De filmpjes staan te uploaden op YouTube, dus die volgen nog.
Nu volgt een stukje bedrog
:
Voor degenen die hem willen proberen en niet in de buurt van Helmond wonen (want dan mag je hem hier komen halen), de verpakking is zeer vriendelijk. Daar bedoel ik mee, dat je hem rustig kan kopen, kan proberen en daarna weer inpakken en terugbrengen of ruilen als-ie niet bevalt. Ik weet het, niet zo netjes, maar dat doet ze anders nooit
Ik heb er in de dierenwinkel 43 euro voor betaald.
Nu volgt een stukje bedrog
Voor degenen die hem willen proberen en niet in de buurt van Helmond wonen (want dan mag je hem hier komen halen), de verpakking is zeer vriendelijk. Daar bedoel ik mee, dat je hem rustig kan kopen, kan proberen en daarna weer inpakken en terugbrengen of ruilen als-ie niet bevalt. Ik weet het, niet zo netjes, maar dat doet ze anders nooit
Ik heb er in de dierenwinkel 43 euro voor betaald.
Ziet er goed uit. Ik heb inmiddels de link aan mijn schoondochter gestuurd, dus misschien heeft ze er iets aan. Jelle loopt prima aan de fiets, maar het is altijd prettiger als je je handen vrij hebt en zeker als ze je fiets niet uit balans kunnen brengen. Als mijn fiets is
uitgegraven uit de kelder (nog steeds staan er smouzenboeken en een deel van het smouzenarchief, maar het is de bedoeling dat dat ooit verdwijnt) dan hoop ik ook weer met de honden te kunnen gaan fietsen en Adah loopt prima, maar Fija is gwoon een ander soort hond, dus dan is dit misschien voor haar ook een goede oplossing.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Mooi ding Renate, ik heb de filmpjes ook gezien. Phoebe gaat als een speer.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Was vanochtend in een dierenzaak in Roermond (nou ja, meer een loods), waar ze zowat alle merken hondenvoer verkopen.
Zij hadden ook zo'n Wolky-dog, en vroegen daar €39,00 voor.
Je kunt geen twee honden meenemen, zonder eerst wat aanpassingen te doen.
Zij hadden ook zo'n Wolky-dog, en vroegen daar €39,00 voor.
Je kunt geen twee honden meenemen, zonder eerst wat aanpassingen te doen.
Charlotte
Misschien nog niet zo gek, zo'n ding!
En wat nou als de hond erg trekt?
Zelf zul je niet omvallen, maar de hond iets corrigeren kan natuurlijk niet. Natuurlijk wel met je stem.
En wat nou als de hond erg trekt?

Mijn schoondochter ziet het niet zitten, vindt het net zo iets als de Springer en die heeft ze nog ergens -ongebruikt- liggen, dus die gaat ze voor me opzoeken. Ik laat Bert het wel eerst uitproberen, want als het niet lukt, lig ik straks met gebroken botten op de grond en de hond is er vandoor

H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Daar ben ik ook een beetje huiverig voor. Vorig jaar is Nanda met fietsen door Bimbo gevallen en zij heeft toen een tibiabreuk opgelopen. Nanda is vele maanden uit de roulatie geweest.loes schreef:Ik laat Bert het wel eerst uitproberen, want als het niet lukt, lig ik straks met gebroken botten op de grond en de hond is er vandoor![]()
Groetjes, Erna.
-
Renate
Phoebe trekt best wel in het begin. Ze is altijd superenthousiast dat ze mee mag. Ik merk daar met de Walkydog niks van, behalve dan dat ik zelf niet zo hard hoef te trappenMisschien nog niet zo gek, zo'n ding!
En wat nou als de hond erg trekt? Zelf zul je niet omvallen, maar de hond iets corrigeren kan natuurlijk niet. Natuurlijk wel met je stem.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele zware (stalen), degelijke fiets heb. Een moederfiets, voor grof vervoer zeg maar: 2 kinderen, boodschappenmand, fietstassen, buggy (voor kinderen tot 60 kilo!)-mee. Ook heeft mijn fiets een heel breed stuur. Mijn pa noemt het altijd een ossenkop. Met zo'n breed stuur ben je niet snel uit balans.
Als ik volgende week met mijn pa ben wezen fietsen weet ik ook hoe het systeem op een gewone damesfiets functioneert.
Ik heb Phoebe altijd in een tuigje aan de fiets. Haar halsband heeft ze gewoon om (daar staan onze gegevens op voor het geval dat). Ik zou natuurlijk makkelijk haar riem aan de halsband kunnen maken om haar te corrigeren. Toch is het volgens mij niet nodig met zo'n fietssysteem.
-
Renate
Phoebe geniet ook van Dana's zwemles.
Als we op de fiets gaan, kan ze gezellig mee. Het is een route van ongeveer 5 km. Ongeveer de helft van de weg kan ze los lopen, want dan fietsen we door het bos en langs het kanaal.
Bij het zwembad kan ze lekker even uitrusten. We zijn ongeveer 3 kwartier binnen. Phoebe moet wel buiten blijven, maar ik neem een dekentje en een bak water voor haar mee. Aan aandacht trouwens geen gebrek daar naast de ingang.
Als we op de fiets gaan, kan ze gezellig mee. Het is een route van ongeveer 5 km. Ongeveer de helft van de weg kan ze los lopen, want dan fietsen we door het bos en langs het kanaal.
Bij het zwembad kan ze lekker even uitrusten. We zijn ongeveer 3 kwartier binnen. Phoebe moet wel buiten blijven, maar ik neem een dekentje en een bak water voor haar mee. Aan aandacht trouwens geen gebrek daar naast de ingang.
Dat is mooi twee vliegen in één klap.
Hoe doet Dana het ??? Heeft ze er plezier in??
Ben je niet bang dat ze Phoebe meenemen Renate ???
Hoe doet Dana het ??? Heeft ze er plezier in??
Ben je niet bang dat ze Phoebe meenemen Renate ???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Eh nee, niet echt, Jeanette. Dana zwemt in een klein dorpje. Phoebe ligt daar naast de ingang niet in het zicht vanaf de straat. Er is zoveel in- en uitloop van de zwemlessen.
Terwijl Dana zwemt ga ik even bij Phoebe zitten, want je mag niet kijken bij de zwemles. De laatste 5 minuten van de les mag je kijken en daarna is het aankleden en naar huis. Ook weer 10 minuutjes werk.
Het kan natuurlijk, maar het is zo heerlijk om haar mee te nemen.
Mensen denken trouwens vaak dat Phoebe een vuilnisbakkie is. Het werkt nu in haar voordeel dat ze er niet uitziet als een dure rashond.
Ik kan nog niet veel van Dana's zwemkunsten vertellen. We gaan zelf regelmatig met de meiden zwemmen, dus watervrij is ze wel. Ze vindt het erg leuk om te doen. Het is een heel klein gemoedelijk zwemschooltje. Badje 1, het beginbadje, is een veredelde badkuip. Ze zwemmen daar met 3 kindjes. De overige badjes is met hooguit 6 kindjes. De badjuffen en - meesters zijn ook in het water.
Onderwater met haar hoofd vindt ze nog wel een beetje eng. Ze durft nog niet te 'dukken' zoals ze het duiken
zelf noemde vanmiddag.
Terwijl Dana zwemt ga ik even bij Phoebe zitten, want je mag niet kijken bij de zwemles. De laatste 5 minuten van de les mag je kijken en daarna is het aankleden en naar huis. Ook weer 10 minuutjes werk.
Het kan natuurlijk, maar het is zo heerlijk om haar mee te nemen.
Mensen denken trouwens vaak dat Phoebe een vuilnisbakkie is. Het werkt nu in haar voordeel dat ze er niet uitziet als een dure rashond.
Ik kan nog niet veel van Dana's zwemkunsten vertellen. We gaan zelf regelmatig met de meiden zwemmen, dus watervrij is ze wel. Ze vindt het erg leuk om te doen. Het is een heel klein gemoedelijk zwemschooltje. Badje 1, het beginbadje, is een veredelde badkuip. Ze zwemmen daar met 3 kindjes. De overige badjes is met hooguit 6 kindjes. De badjuffen en - meesters zijn ook in het water.
Onderwater met haar hoofd vindt ze nog wel een beetje eng. Ze durft nog niet te 'dukken' zoals ze het duiken
Dit is echt wel superklein.
Bijna huiswerk mee voor in de vissenkom
Bijna huiswerk mee voor in de vissenkom
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)