Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke
Meteen de daad maar bij het woord gevoegd........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Lijkt mij echt leuk, maar vooral interessant om zo'n workshop mee te maken.
Zeker iets voor het clubblad, Maureen.
Zeker iets voor het clubblad, Maureen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Stella schreef:Meteen de daad maar bij het woord gevoegd........

Vanavond gelukkig weer eens een GGB-les zonder regen. Het veld was wel doorweekt en op sommige plekken liepen we bijna enkeldiep door de plassen. Toch had Stijnke er zin in vanavond. We maken soms wel geheel eigen versies van de oefeningen zodat er meer afwisseling in zit en Stijnke niet altijd al weet wat er gaat komen. In wezen zit daar nog meer de uitdaging van de cursus in, dan in het correct uitvoeren van een oefening. We hakken de boel in stukjes, husselen die lekker door elkaar en maken er een geweldige les van! Onze trainster geniet daar enorm van, want die hamert er altijd op dat het vooral niet saai of voorspelbaar moet zijn. Dan haakt de hond af (en ik ook eerlijk gezegd) en is er niks meer aan. Thuis oefenen we ook zelden de echte oefeningen en zeker niet vaak of langdurig. Altijd maar een of twee dingen, heel kort en met veel beloning. En altijd afsluiten met succes!
En of er dan ooit een diploma volgt is verder niet belangrijk. We leren in ieder geval nog steeds bij en met veel plezier. Dat had ik nooit gedacht toen we GGB gingen doen............

Maureen
Wat een bof na al die regen, Maureen.
Lekker om op je eigen manier bezig te zijn.
Lekker om op je eigen manier bezig te zijn.
Charlotte
Ideaal speurweer vandaag: droog, niet te warm en voldoende wind om het lekker moeilijk te maken. Stijnke geniet van top tot teen (ik ook hoor
). En het verbaast me iedere keer weer hoe snel ze zich aanpast aan nieuwe omgevingen.
Vorige keer waren we voor het eerst in deze woonwijk bezig en nu liep ze er alweer rond alsof ze precies wist waar ze op moest letten. Onze juf wist ook extra moeilijkheden en afleidingen in te bouwen, maar daar geniet Stijnke alleen maar extra van lijkt het wel. Spelende kinderen op straat, zijstraten die trekken als schoorstenen (waar dus veel geur in verdwijnt of door wordt weggeblazen, een drukke straatweg met bladblazers en veel verkeer...........het smaakte weer echt naar meer

Vorige keer waren we voor het eerst in deze woonwijk bezig en nu liep ze er alweer rond alsof ze precies wist waar ze op moest letten. Onze juf wist ook extra moeilijkheden en afleidingen in te bouwen, maar daar geniet Stijnke alleen maar extra van lijkt het wel. Spelende kinderen op straat, zijstraten die trekken als schoorstenen (waar dus veel geur in verdwijnt of door wordt weggeblazen, een drukke straatweg met bladblazers en veel verkeer...........het smaakte weer echt naar meer

Maureen
Wij hadden vandaag toets van behendigheid. Ik had verwacht dat Stijnke al loops zou zijn, maar het gaat langzaam deze keer. De heren hebben steeds meer interesse, maar echt zover is het nog niet. We hebben dus lekker meegetoetst.
Wat ik tevoren niet begrepen had, was, dat de honden zelfs geen halsband om mogen tijdens de toets. Geen tuigje wist ik wel en geen voer of speeltje, maar die halsband af, dat hadden we dus nooit geoefend.
Stijnke ging dan ook vrolijk aan het vrijbuiteren. DAt doet ze nooit tijdens de les, dus na twee toestellen heb ik de halsband weer om gedaan. Dan haal je de toets niet, maar dat kon me toch niet schelen. We hadden bij het tweede toestel toch al een fout parcours door het gevrijbuiter. Met de halsband weer om had ze prompt weer aandacht voor mij en de toestellen en konden we ons rondje keurig afmaken.
Nooit gedacht dat dat zoveel invloed zou hebben, maar we weten alvast iets waar we volgend seizoen aan gaan werken........
Volgende week weer toets (als ze niet loops is), maar dan gewoon met halsband.
Wat ik tevoren niet begrepen had, was, dat de honden zelfs geen halsband om mogen tijdens de toets. Geen tuigje wist ik wel en geen voer of speeltje, maar die halsband af, dat hadden we dus nooit geoefend.
Stijnke ging dan ook vrolijk aan het vrijbuiteren. DAt doet ze nooit tijdens de les, dus na twee toestellen heb ik de halsband weer om gedaan. Dan haal je de toets niet, maar dat kon me toch niet schelen. We hadden bij het tweede toestel toch al een fout parcours door het gevrijbuiter. Met de halsband weer om had ze prompt weer aandacht voor mij en de toestellen en konden we ons rondje keurig afmaken.
Nooit gedacht dat dat zoveel invloed zou hebben, maar we weten alvast iets waar we volgend seizoen aan gaan werken........

Volgende week weer toets (als ze niet loops is), maar dan gewoon met halsband.
Maureen
Joh...daar zou ik ook nooit bij stilgestaan hebben. Dat zo'n halsband zoveel invloed heeft.
Maar eigenlijk wel logisch. Trekken doet ze niet aan de riem, neem ik aan, dus die band betekend voor haar gewoon hetzelfde als riem én band.
Toch veel lol gehad.
Maar eigenlijk wel logisch. Trekken doet ze niet aan de riem, neem ik aan, dus die band betekend voor haar gewoon hetzelfde als riem én band.
Toch veel lol gehad.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Haha, ik zie het helemaal voor me, Maureen.
Wat een verschil een halsband kan maken.
Goed van je dat je gewoon ingegrepen hebt.
Blijft voor de volgende reeks lessen een mooie uitdaging om Stijnke 'naakt' te leren werken.
Wat een verschil een halsband kan maken.
Goed van je dat je gewoon ingegrepen hebt.
Blijft voor de volgende reeks lessen een mooie uitdaging om Stijnke 'naakt' te leren werken.
Charlotte
Met een glimlach je stukje gelezen. Zou ook nooit gedacht hebben dat het zo'n verschil uit zou maken. Goed dat je het met band voor Stijnke hebt afgemaakt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Aangezien ze nu loops is, kunnen we aan de rest van de toetsen en examens niet meedoen, maar we hebben verder geen les gemist, dus kunnen volgend seizoen ook zonder dat wel ingedeeld worden. De trainers weten toch wel waar de knelpunten nog zitten.
En intussen mag ze thuis ook met het luchtbed aan de slag (en wat ik er verder nog bij kan vinden tzt). Omdat Baukje die "kunstjes" zo makkelijk doet en ervoor beloond wordt, wil Stijnke ze ook wel proberen. Haar kost het duidelijk nog meer moeite. Het is toch wel spannend, dus we bouwen het rustig op.
En intussen mag ze thuis ook met het luchtbed aan de slag (en wat ik er verder nog bij kan vinden tzt). Omdat Baukje die "kunstjes" zo makkelijk doet en ervoor beloond wordt, wil Stijnke ze ook wel proberen. Haar kost het duidelijk nog meer moeite. Het is toch wel spannend, dus we bouwen het rustig op.
Maureen
Leuk dat Baukje haar zo inspireert.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Leuk Maureen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoezo, Maureen?Stella schreef:Aangezien ze nu loops is, kunnen we aan de rest van de toetsen en examens niet meedoen,
Loopse teven mogen toch gewoon deelnemen?
Of wil je dat zelf niet?
Lijkt mij niet echt handig als ze op haar hoogtepunt is, maar toch.
Charlotte
Nee, bij ons op de club zijn loopse teven niet gewenst. (Nog niet als het aan mij ligt) Meestal is er op donderdagavond gelegenheid om met de loopse teven nog examens in te halen, maar dan moet ik werken. Dat gaat dus niet lukken.
Voor de G&GB hebben we proeftoets gedaan en zijn overtuigend gezakt. Hoewel wel veel beter dan aan het begin van het seizoen
. Als we goed genoeg zijn volgend jaar ergens halverwege kunnen we altijd Cyno-examen meedoen en dan tussentijds overstappen naar G&G1.
Voor de behendigheid is er wel een examen, maar de hele indeling gaat volgend seizoen anders worden, dus daar hangt ook niks vanaf. De enige toets die we mee hebben gedaan, hebben we niet gehaald vanwege het halsbandje
en Stijnkes gevrijbuiter......maar dat maakt dus toch niet uit. En mij kan zo'n papiertje ook niet zo heel erg boeien. Als alle examens en toetsen zouden vervallen en we daarvoor meer lessen zouden krijgen, zou ik dat des te leuker vinden 
Voor de G&GB hebben we proeftoets gedaan en zijn overtuigend gezakt. Hoewel wel veel beter dan aan het begin van het seizoen

Voor de behendigheid is er wel een examen, maar de hele indeling gaat volgend seizoen anders worden, dus daar hangt ook niks vanaf. De enige toets die we mee hebben gedaan, hebben we niet gehaald vanwege het halsbandje

Maureen
Ik vind zo'n papiertje ook niets uitmaken. Als je gewoon verder kan is het prima.
Of als je dezelfde cursus nog een keer wil doen.
Soms moet je geslaagd zijn wil je naar een meer gevorderde groep gaan.
Of als je dezelfde cursus nog een keer wil doen.
Soms moet je geslaagd zijn wil je naar een meer gevorderde groep gaan.
Zo. Stijnke is niet loops meer. Al vinden sommige heren haar nog wel lekker genoeg ruiken om zich enorm voor haar uit te sloven. Tja, de vorige keer dat ze haar zagen was ze net aan het begin. Nu is het even schakelen dat ze het spannendste deel gemist hebben
Stijnke heeft het ze in niet mis te verstane bewoordingen haarfijn uitgelegd
en verder uitgebreid genoten van het weer los kunnen rennen door het bos.

Maureen
Dat is toch weer heel fijn voor Stijnke.
Ja ze zal haar lovers wel op afstand houden nu het niet meer zo spannend is.
Ja ze zal haar lovers wel op afstand houden nu het niet meer zo spannend is.