teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Hoi Loes!
Ik vond Vera ook krabberig en dacht eerst dat dat kwam doordat ze niet gewend is steeds een band of zo om haar nek te hebben.
Ik doe er nog een (slechte) foto van de plek bij. Je hebt er niet echt wat aan, maar goed.
Ik vond Vera ook krabberig en dacht eerst dat dat kwam doordat ze niet gewend is steeds een band of zo om haar nek te hebben.
Ik doe er nog een (slechte) foto van de plek bij. Je hebt er niet echt wat aan, maar goed.
- Bijlagen
-
- Krabplek door dragen Scalibor-band.
- Vera reactie Scaliborband.jpg2.jpg (45.24 KiB) 3014 keer bekeken

Getsie Ariënne, wat ziet dat er uit! Arme Vera, wat zal dat pijnlijk zijn.
Behalve dat ik vind dat ze wat krabberiger zijn, verdragen Adah en Fija de band goed en ze hebben geen teek gehad. Toch, als je al die vreemde reacties ziet
Al dat gif blijft een moeilijk probleem.
Behalve dat ik vind dat ze wat krabberiger zijn, verdragen Adah en Fija de band goed en ze hebben geen teek gehad. Toch, als je al die vreemde reacties ziet
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
Monique
Dat ziet er niet mooi uit bij Vera
. Ik hoop dat het gauw weer dichttrekt. Misschien helpt het om er bio-force creme van dr. Vogel op te smeren. Dat hielp tenminnste altijd goed bij mijn vorige hond, die wilde nog wel eens last van een hot-spot hebben.
We vallen zo van het één in het ander, hè.
Fijn zo'n tip, Monique, want ik vroeg me al af wat ik eraan kon doen...
Nog een uur of 24 en dan zou de nawerking van de band geen effect meer hebben. Het kan nl zo zijn dat ze er nog steeds jeuk van heeft.
Fijn zo'n tip, Monique, want ik vroeg me al af wat ik eraan kon doen...
Nog een uur of 24 en dan zou de nawerking van de band geen effect meer hebben. Het kan nl zo zijn dat ze er nog steeds jeuk van heeft.

Ik vind het een behoorlijk plek, ziet er niet zo goed uit. Jeuk is vreselijk, ik kan me wel voorstellen dat Vera er niet af kan blijven.
Hoop dat het middel dat Monique aanbeveelt zal helpen.
Groetjes, Erna.
Hoop dat het middel dat Monique aanbeveelt zal helpen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Niets smeren zonder overleg met de DA.
Als het elkaar niet verdraagt ben je nog verder van huis.
Als het elkaar niet verdraagt ben je nog verder van huis.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik overleg wel met de DA, die ik toch moet bellen.
Hopelijk stopt ze met krabben.
Dat zou veel schelen.
Hopelijk stopt ze met krabben.

Die Scalibor band brengt je van de regen in de drup Ariënne.
Gelukkig is Vera pas geplukt, zodat je die afschuwelijke plek goed in de gaten kunt houden. Voor de keren dat je er niet bent zou je die plek dan niet liever verbinden? Er zijn van die vettige gaasjes die niet aan de wond blijven plakken.
Bij ons geen jeuk van de Pulvex, hooguit de dag na aanbrengen.
Verder krijgen de honden straks na onze vakantie (Jura) Milbemax wormtabletten.
En dat moet een maand later nog eens herhaald worden.
Gelukkig is Vera pas geplukt, zodat je die afschuwelijke plek goed in de gaten kunt houden. Voor de keren dat je er niet bent zou je die plek dan niet liever verbinden? Er zijn van die vettige gaasjes die niet aan de wond blijven plakken.
Bij ons geen jeuk van de Pulvex, hooguit de dag na aanbrengen.
Verder krijgen de honden straks na onze vakantie (Jura) Milbemax wormtabletten.
En dat moet een maand later nog eens herhaald worden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Heb net de DA gebeld en ik kan de plek wassen met een oplossing met Betadine en daarna deppen met pure Betadine. Ik heb alleen Betadine Scrub (soort vloeibare zeep) in huis, maar dat lijkt me ook prima.
De plek is nat, maar niet echt bloederig. Vera mag nu een sjaaltje om, zodat ze het minder open kan krabben. Moet je ook even opkomen en is ook handig. Ik denk eigenlijk dat ze zo'n gaasje er zo weer af heeft, Charlotte.
De DA keek wel op van zo'n vreemde reactie! Zo'n huidreactie kwam haar wel bekend voor.
Ik ben extra blij dat ik voor Roosje niet zo'n band heb gekocht. Het is sowieso niet alles, steeds zo'n ding om je nek.
De plek is nat, maar niet echt bloederig. Vera mag nu een sjaaltje om, zodat ze het minder open kan krabben. Moet je ook even opkomen en is ook handig. Ik denk eigenlijk dat ze zo'n gaasje er zo weer af heeft, Charlotte.
De DA keek wel op van zo'n vreemde reactie! Zo'n huidreactie kwam haar wel bekend voor.
Ik ben extra blij dat ik voor Roosje niet zo'n band heb gekocht. Het is sowieso niet alles, steeds zo'n ding om je nek.

-
Renate
Ik vind het maar een nare plek om te zien. Ik hoop maar dat het snel geneest.
Phoebe geeft nooit geen krabreactie nadat ik haar behandeld heb tegen vlooien en teken. We hadden eerst promeris, daarna 1x frontline en nu prac-tic.
Phoebe krijgt de hoeveelheid voor een kleine hond. Dat is tot maximaal 11 kilo.
Van Promeris heb ik ooit pipetjes voor middelhonden gehad, maar toen is ze ruim een dag zo suf geweest dat ik ze daar nooit meer de volle pipet van gegeven heb (volgens mij was dat een tip van jou, Ariënne).
Phoebe geeft nooit geen krabreactie nadat ik haar behandeld heb tegen vlooien en teken. We hadden eerst promeris, daarna 1x frontline en nu prac-tic.
Phoebe krijgt de hoeveelheid voor een kleine hond. Dat is tot maximaal 11 kilo.
Van Promeris heb ik ooit pipetjes voor middelhonden gehad, maar toen is ze ruim een dag zo suf geweest dat ik ze daar nooit meer de volle pipet van gegeven heb (volgens mij was dat een tip van jou, Ariënne).
Wat dat betreft bevalt die Prac-tic wat beter, hè. Stinkt niet en geen suffe hondjes.
Ik was er eerst wel en later niet helemaal tevreden over en geloof dat ik nu weet waardoor het komt. Ik las op de bijsluiter dat je de Prac-tic druppels op twee à drie plaatsen op de huid aan moet brengen. Ik deed dat eerder op meerdere plekken.
Ik heb wel de indruk dat Vera op die plekken ook wat jeuk krijgt van dit spul.
Ik wacht nu eerst nog even voor ik het weer gebruik bij Vera. Ze moet eerst even bijkomen van die effecten van de scalibor-band.
Ik was er eerst wel en later niet helemaal tevreden over en geloof dat ik nu weet waardoor het komt. Ik las op de bijsluiter dat je de Prac-tic druppels op twee à drie plaatsen op de huid aan moet brengen. Ik deed dat eerder op meerdere plekken.
Ik heb wel de indruk dat Vera op die plekken ook wat jeuk krijgt van dit spul.
Ik wacht nu eerst nog even voor ik het weer gebruik bij Vera. Ze moet eerst even bijkomen van die effecten van de scalibor-band.

Ik geef Lisa en Sarie nog steeds Frontline. Bij Lisa niets aan de hand, maar Sarie krijgt er altijd een kaal plekje van waar ik het spul heb gegeven. Haar huid gaat er gelukkig niet stuk van.
Is er al wat verbetering opgetreden bij Vera, zou nu ongeveer toch moeten.
Groetjes, Erna.
Is er al wat verbetering opgetreden bij Vera, zou nu ongeveer toch moeten.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, gelukkig gaat het beter! Ze slaapt veel. Volgt me soms wel als een schaduw. (Ga ik even douchen, is ze weer naar boven gegaan met haar pijnlijke schouder en ligt ze op het overloopje te wachten.) Ik zie haar ook minder krabben.

Ach die lieverd, ze heeft duidelijk behoefte aan steun. Veel slapen lijkt me niet zo gek.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat fijn dat het iets beter met Vera gaat. Nu de jeuk minder wordt zal haar wond ook sneller genezen.
Zie je ook al vooruitzichten met haar schouder, of is dat nog te vroeg. Het lijkt me best moeilijk voor haar om zich rustig te houden, maar goed dat ze veel slaapt.
Dat ze steeds bij je wil zijn, lief hé! Jij bent haar "moeder"
Groetjes, Erna.
Zie je ook al vooruitzichten met haar schouder, of is dat nog te vroeg. Het lijkt me best moeilijk voor haar om zich rustig te houden, maar goed dat ze veel slaapt.
Dat ze steeds bij je wil zijn, lief hé! Jij bent haar "moeder"
Groetjes, Erna.
Als zo'n hond niet fit is, voel je weer extra goed wat voor band je ermee hebt. Veertje is echt een lieverd!
Haar schouderproblemen worden heel langzaam minder!!
Haar schouderproblemen worden heel langzaam minder!!

Dat is mooi. Is ze nu ook klaar met krabben?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Nou, ik zie het haar niet vaak doen, maar de plek is nog wel erg nat. Ze vindt het wel prima dat ik het was met die Betadine Scrub.

-
Monique
Gelukkig is ze in goede handen en waakt een ware Florence Nightingale over haar
. Het is niet fijn als je hondje (of poesje; als ik terugdenk aan hoe onze Binky erbij lag na zijn auto-ongeluk
) iets heeft. Ze kunnen niet zeggen wat het is en je weet niet zo goed hoe je ze het beste kunt helpen. Rust, lekker eten en veel knuffels zullen in ieder geval héél goed helpen!
Sterkte ermee Ariënne.
Sterkte ermee Ariënne.
Dank je wel Monique! Het gaat gelukkig met de dag beter.
Groetjes van Florence!
Groetjes van Florence!