Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jeanette

Re: Klets-topic

Bericht door Jeanette »

Ach meiden, wat zwaar toch en wat een verdriet vaak.
Maar goed dat jullie van die sterke vrouwen zijn :kus:
Het is wel logisch en misschien onvermijdelijk dat je je voorbereid op het ergste Renate.
Maar zou het niet een lichtpunt zijn, dat de school waar ze nu naar toe zal gaan personeel heeft dat helemaal 'ingericht' is op kinderen met Romy's kijk op het leven en haar angst en verdriet misschien beter kan begrijpen??
Kunnen ze geen tips geven hoe je haar het beste op hun school kunt voorbereiden.
Sterkte en liefs,
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Monique

Bericht door Monique »

Ja, da's een goeie Jeanette. Kun je niet vanaf nu één of twee keer per week even 'langswippen' met Romy zodat het voor haar allemaal wat bekender gaat worden? Of is dat praktisch onmogelijk? Of foto's maken van het gebouw, het klaslokaal en de leidsters waar ze mee te maken gaat krijgen en die foto's thuis ophangen of er een boekje van maken en dat iedere dag met haar 'lezen'. Of nog mooier: een videofilmpje maken van de school, klas en leiding, haar nieuwe groepje en dat thuis regelmatig met haar bekijken. Of dat allemaal doen :wink: .

Erna

Bericht door Erna »

Wat zal dat weer wennen worden voor Romy en jullie. Renate misschien valt het mee omdat Romy al wat "ervaring" heeft opgedaan op de MKD School. Wel goed dat jullie hier voor kiezen, zo kunnen jullie het maximale uit Romy halen.
Later zal zij er alleen maar voordeel van hebben, maar ja, nu eerst door die zure appel heen.
Een oppeppertje voor jullie :boeketje: en hartjes voor de meisjes. :hartjes: :hartjes:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

We lopen regelmatig even binnen in de nieuwe school. Ik breng om die reden alle papieren en verslagen zelf langs ipv ze op te sturen.

En Romy krijgt ook nog een wen-ochtend waar ik bij mag blijven.

Het grootste probleem zal het afscheid nemen zijn. Ach de bekende zure appel. Het komt wel goed.

Renate

Bericht door Renate »

Ik hoorde op de radio dat het verbod op pitbulls opgeheven wordt. Wat vinden jullie daarvan?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik geloof dat ik het wel terecht vind. Er zijn zoveel andere honden die in aanleg verdedigers zijn en hopen bazen die er vreselijke dingen mee uitspoken. Er schijnen b.v. groepen 'jagers' te zijn in Braband/Limburg, die met honden jagen op reëen en vooral kicken op verscheurende dieren.
Dus de honden selecteren a.d.h.v. een test als er verdacht gedrag is geweest, lijkt me veel zinvoller. En dat gaan ze nu doen, als ik het goed heb begrepen.

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef: Dus de honden selecteren a.d.h.v. een test als er verdacht gedrag is geweest, lijkt me veel zinvoller..
Mij ook, maar wat doen we met die bazen/jagers?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

:twisted:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat zou het fijn zijn als je zulke idioten hun leven lang kon verbieden om dieren te houden.

Mary

Bericht door Mary »

Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Jeanette schreef: Dus de honden selecteren a.d.h.v. een test als er verdacht gedrag is geweest, lijkt me veel zinvoller..
De afgekeurde honden op hen afsturen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Wel handig dat je een hond van 34 cm en kleiner vals mag maken. :hmm:

Dat verzin je toch niet?
Ze hebben er ook wel een hele foute foto bijgezocht. Die vraagt om een tegenreactie.

De wetsverandering lijkt mij wel ok.
Ik denk niet dat het extreem agressieve aan de hond zelf ligt. Wat mij wel opvalt dat je toch vaak de wat :sortof: asocialere types met zo'n pitbull ziet lopen. Die maken het gevaarlijk denk ik.
Ik had trouwens ook helemaal niet het idee dat ik minder pitbulls zag de afgelopen jaren.

Over agressie gesproken. Als ik met mijn pa ga wandelen komen we, onderweg naar de bossen, langs een nertsenfarm. Het nertsenfarm wordt, sinds dierenactivisten een groot aantal nertsen heeft vrijgelaten, bewaakt door 3 enorme Duitse Herders. Fel en agressief dat die beesten zijn (in mijn ogen dan, misschien zijn ze alleen waaks). En die zitten me toch achter een laag en gammel hekje. Er is eigenlijk alleen een stukje gaas uitgerold van ongeveer 1.20 m hoog.
Daar ben ik nou echt bang van. We hebben inmiddels een omweggetje gevonden. Ik zag ze al keer over dat hekje wippen.
:schrik:
Laatst gewijzigd door Renate op 10 jun 2008, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique

Bericht door Monique »

Ja, dan kun je het ongeluk maar beter voor zijn. Bovendien voelt Phoebe het ongetwijfeld aan dat je dat een eng stukje vindt.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Renate, ik denk dat je de American Staffordshire Terrier bedoeld.
Die lijken veel op de Pittbul, maar mogen wel gefokt worden. een Pittbul is toch een kruising?
Ik vind het aan de ene kant wel eng, dat het fokken en houden opgeheven wordt.
Nu zijn de meeste mensen allert op deze honden, maar hoe gaat het in de toekomst? En hoe zit het dan met die andere :sortof: gevaarlijke rassen?
Iemand die ik ken heeft een Staffordshire, uiteraard met stamboom, machtest, en verplichte hondenschool. Deze hond heeft eerst thuis een keer gevochten met een hond van de buren, en later tijdens een behendigheidsles een ander gelijksoortige hond dusdanig toegetakeld dat gevreesd werd voor het leven van die andere hond.
Deze Staff leeft nog, want de oorzaak is nooit achterhaald. Ik heb het er helemaal niet op, het zal thuis heus een lief beest zijn, maar ik vertrouw hem voor geen meter, en mijn honden komen er ook niet bij in de buurt.
In dat gezin vallen ze allemaal op dat soort rassen, zoonlief heeft een Bull Terrier, en de dochter ook zoiets.
Laat ze nu eerst die gedragstest ontwikkelen voordat ze het verbod opheffen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een man uit Heemskerk heeft zijn hond van drie hoog naar beneden gegooid omdat hij hem vervelend vond. Hond is overleden. :shock:
Tsja..........zulke types..........
Onze Italiaanse Dog, van het wandelgroepje, kan ook erg blaffend op vreemden afkomen. Ze is waaks t.o.v. ons 'roedel' .
Als ik haar niet zou kennen, zou ik echt bang zijn. Ik vind het ook niet goed dat de baas vaak te laat ingrijpt.
Maar in dat soort honden zit ook dat super waakse.
In de handen van maffe bazen wordt zo'n dier ook een ongeleid projectiel.
Dus al die dog-achtigen lijken mij ook link in verkeerde handen.

Renate

Bericht door Renate »

Ja, Charlotte. De stafford bedoel ik. Ik dacht dat dat ook een soort pitbull was, maar ik zit ernaast begrijp ik. Ik zal eens gaan googlen wat een pitbull nu precies is.

Renate

Bericht door Renate »

De pitbull is inderdaad een kruising.

Wikipedia schrijft:

Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, Bulterriër, Bulldog en de Perro de Presa Canario worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. Het American Pit Bull Terrier ras is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras. In Nederland is er een fokverbod voor het ras en tevens voor op pitbull lijkende ongeregistreerde honden.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Maar of het wat uitmaakt, ze kunnen allemaal even hart bijten :? !

Deze types worden eens en te meer nog ingezet voor wedstrijden.
Ik haat zulke mensen, die op zo'n manier met dieren om gaan :twisted: .

Ook die jagers in Limburg/Brabant. Dat is zo'n stelletje lui, die een bepaalde macht hebben, waar zelfs de politie floep voor heeft. Deze mensen jagen met Windhonden dacht ik :? .
Charlotte

Renate

Bericht door Renate »

Toch als ik het zo teruglees vraag ik me af waarom je een hond als een pitbull zou willen fokken of hebben als huisgenoot.
Ik ben er een voorstander van om een hond te kiezen op een karakter wat bij je past. Mooi, leuk, stoer, klein of groot zijn wat mij betreft bijzaken.

Er zijn zo te lezen genoeg rassen die op een pitbull lijken (en waaruit hij dus gefokt wordt), dus waarom zo'n risicovolle hond fokken? Voor mijn gevoel ben je dan niet goed bezig.

Zou de minister ook gedacht hebben aan (de ouders van) de drie kinderen die doodgebeten zijn toen ze de wetswijziging inzake de pitbull terugdraaide?

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Vanmorgen op de radio gehoord...
Een nieuw idee van de PvdA, in een wijk waar diverse agressieve honden zitten, moet iedere hond een muilkorf gaan dragen. De brave honden hebben dan pech :o, want die moeten ook.
Moest dat even op mij in laten werken; volgens mij slaan ze een beetje door daar in Den Haag.
Charlotte

Gesloten