Suus gedekt?
Re: Suus gedekt?
Jammer Dienke dat er geen koppeling is geweest. Hou de dame nog maar god vast, voorje het weet zit je met een öeps "nestje.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
-
Dienke
Dat was dus allemaal niet gelukt, in februari.
De hele zomer vrijgehouden voor mogelijke pups, dus konden wij pas in september naar http://www.lanoblet.com, ons Normandische onderkomen. Ondertussen hadden we wel een nest jonge Spookjes en die vertrokken 15 september naar hun nieuwe baasjes. En toen bleek Suus loops. Geen idee hoe lang al, want ik had mijn handen vol aan kittens & logeerhond met heimwee. Paniek. Wij op punt van vertrek, Suus kon niet mee (want veel loslopende verliefde reuen in Frankrijk..). Dochter Martine zou zich om Suus bekommeren. En dat gebeurde. Onze lieve dochter reed naar Drente. Naar Hengelo. En geen van de onervaren Smousreuen had trek in Suus. Ten einde raad belde ze weer met mw. v.d. Giessen en nu kwam er een 'ervaren' reu op de proppen. Sjakie uit Almelo, en hij kwam nog op visite ook! Binnen tien minuten, en na hevig geweeklaag van Suus, vast: 29 minuten, vertelde Martine me later, ik in de kelder van Chateau Beaumesnil, zij thuis in Loo. En ja, ik wilde helemaal geen pups hartje winter, het leek me juist zo ideaal, in de zomer en kijk hoe snel een mens haar grenzen oprekt....Rond Kerst zitten we dus volop in de stront, om het maar eens plastisch uit te drukken. Dat is, als het allemaal goed gaat. Want Suus vloeit nog steeds een beetje. Is dat normaal?!
De hele zomer vrijgehouden voor mogelijke pups, dus konden wij pas in september naar http://www.lanoblet.com, ons Normandische onderkomen. Ondertussen hadden we wel een nest jonge Spookjes en die vertrokken 15 september naar hun nieuwe baasjes. En toen bleek Suus loops. Geen idee hoe lang al, want ik had mijn handen vol aan kittens & logeerhond met heimwee. Paniek. Wij op punt van vertrek, Suus kon niet mee (want veel loslopende verliefde reuen in Frankrijk..). Dochter Martine zou zich om Suus bekommeren. En dat gebeurde. Onze lieve dochter reed naar Drente. Naar Hengelo. En geen van de onervaren Smousreuen had trek in Suus. Ten einde raad belde ze weer met mw. v.d. Giessen en nu kwam er een 'ervaren' reu op de proppen. Sjakie uit Almelo, en hij kwam nog op visite ook! Binnen tien minuten, en na hevig geweeklaag van Suus, vast: 29 minuten, vertelde Martine me later, ik in de kelder van Chateau Beaumesnil, zij thuis in Loo. En ja, ik wilde helemaal geen pups hartje winter, het leek me juist zo ideaal, in de zomer en kijk hoe snel een mens haar grenzen oprekt....Rond Kerst zitten we dus volop in de stront, om het maar eens plastisch uit te drukken. Dat is, als het allemaal goed gaat. Want Suus vloeit nog steeds een beetje. Is dat normaal?!
Wat leuk Dienke. Extra leuk omdat de vader dan ook een voor een groot deel van ons een 'bekende' is. Zijn bazin is o.a. een medewerkster aan de RITS en de Gedragstesten.
Tja, dat vloeien. Voor mij niet iets bekends, maar ik zou zeker Fredie er naar vragen. Kreeg je al op wie de geboortecoach is? Als dat Ine v.d. Berg is kun je natuurlijk ook met haar contact opnemen.
Op welke datum is ze gedekt?
Tja, dat vloeien. Voor mij niet iets bekends, maar ik zou zeker Fredie er naar vragen. Kreeg je al op wie de geboortecoach is? Als dat Ine v.d. Berg is kun je natuurlijk ook met haar contact opnemen.
Op welke datum is ze gedekt?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Dienke
Ze is gedekt op woensdag 25 september. Wij kwamen gisteravond terug, het arme hondje was buiten zichzelf van vreugde, we waren bang dat ze er in zou blijven
Ik ga even bellen, een uurtje geleden was iedereen haar hond(en) aan het uitlaten, denk ik.....
En inderdaad zag ik in de nieuwste Smouzenglossy Sjakie al voorbij komen. Martine is vanmiddag weer thuis, dan zal ik alle verhalen wel in geuren & kleuren horen...!
En inderdaad zag ik in de nieuwste Smouzenglossy Sjakie al voorbij komen. Martine is vanmiddag weer thuis, dan zal ik alle verhalen wel in geuren & kleuren horen...!
Bloem vloeide ook nog door, nadat ze willig was.
De laatste keer ook, na het dekken.
Nu is ze al weer willig en vloeit volop.
De laatste keer ook, na het dekken.
Nu is ze al weer willig en vloeit volop.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach goh, die Suus! Hopelijk gaat dit dan toch een gewenst nest opleveren!
Goed hoor, van je dochter!
(Mooi onderkomen trouwens.)
Goed hoor, van je dochter!
(Mooi onderkomen trouwens.)

-
sammydesmous
Wat leuk dat Suus gedekt is. Kerstmousjes? Doorvloeien is volgens mij niets ongewoons.
José Sammy & Lieveke

José Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 04 okt 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Uit betrouwbare bron weet ik dat ze allemaal een dagje weg zijn. Mijn moeder had het over een soort miniRITS en Fredie stond naast haar toen ik beldeDienke schreef:Ik ga even bellen, een uurtje geleden was iedereen haar hond(en) aan het uitlaten, denk ik
Wel heel spannend hoor. Kerstsmousjes zijn ook leuk, kunnen ze meteen aan het Hollandse klimaat wennen
Kerstsmousjes zijn zeker leuk. Maar wel extra drukte natuurlijk. Er zijn foto's van pups in kerstsfeer (o.a. van de 9 van Fieke en Martine's Bobbie), om op te eten. Fija is van 30-11 dus ook zij was met kerst nog een nesteling. Het is een beetje meer uitkienen wanneer ze naar buiten kunnen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Dienke
Aha, vandaar dat de dames onbereikbaar zijn...
Maar jullie opmerkingen stemmen me al gerust hoor, ik heb net Suus' fokster Suzanne gesproken en haar moeder Keet had dat ook.
In principe worden ze rond 27 november geboren en zijn dan dus met de Kerst een week of vier oud...Dat wordt kerstmutsen breien
En dan worden we eind januari, net nadat de pups 'klaar' zijn, ook nog voor het eerst opa en oma! In die zin is het toch best goed 'gepland'.......
Maar jullie opmerkingen stemmen me al gerust hoor, ik heb net Suus' fokster Suzanne gesproken en haar moeder Keet had dat ook.
In principe worden ze rond 27 november geboren en zijn dan dus met de Kerst een week of vier oud...Dat wordt kerstmutsen breien
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Heel veel succes met alle voorbereidingen.......puppies, kleinkind.
Ik heb het franse huis opgeslagen bij "mijn favorieten" het ziet er erg leuk uit, we houden van rust.....en Normandië staat nog op het verlanglijstje.....en de honden mogen mee!
Ik heb het franse huis opgeslagen bij "mijn favorieten" het ziet er erg leuk uit, we houden van rust.....en Normandië staat nog op het verlanglijstje.....en de honden mogen mee!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wow, een spannende tijd in afwachting of het allemaal gelukt is deze keer.
Stijnke vloeide ook onverstoorbaar door. Het is heel gewoon en zegt niets over al of niet drachtig zijn.
Heerlijk dat je dochter zich erom bekommerde
En pups met de feestdagen is heel gezellig!
Stijnke vloeide ook onverstoorbaar door. Het is heel gewoon en zegt niets over al of niet drachtig zijn.
Heerlijk dat je dochter zich erom bekommerde
En pups met de feestdagen is heel gezellig!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wat fijn dat jullie dochter dit heeft gedaan.
Leuke tijd hoor zo rond de feestdagen.
Lisa haar pups zijn op 1 december geboren.
In mijn fotoalbum staat een leuke foto van Lisa met haar pups, allen met een kerstmutsje op hun koppie.
Het zal een beetje van het weer afhangen wanneer je met de pups naar buiten kan.
Leuk hoor om opa en oma te worden in januari, welkom bij de opa en oma club zou ik zeggen.
Leuke tijd hoor zo rond de feestdagen.
Lisa haar pups zijn op 1 december geboren.
In mijn fotoalbum staat een leuke foto van Lisa met haar pups, allen met een kerstmutsje op hun koppie.
Het zal een beetje van het weer afhangen wanneer je met de pups naar buiten kan.
Leuk hoor om opa en oma te worden in januari, welkom bij de opa en oma club zou ik zeggen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Fijn om te lezen dat Suus een geslaagde date had met Sjakie.
Hoop dat het bijzondere kerstdagen worden voor jullie.
Hoop dat het bijzondere kerstdagen worden voor jullie.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Dienke
Leuk Erna, ik heb ze bekeken. Gaan we doen - als het allemaal gelukt is. Maar vlgs mij wel. Ik vind Suus ook een beetje 'anders', wat rustiger? Nou ja, misschien is hier de wens de vader van de gedachte.
Ik houd jullie op de hoogte, natuurlijk! Bedankt voor de lieve reacties!
Ik houd jullie op de hoogte, natuurlijk! Bedankt voor de lieve reacties!
-
Dienke
En ja hoor
een uurtje geleden hebben we op de echo zeker drie pups gezien. Spannend!
Wat fijn Dienke !
Pa Sjakies 1e nest is een paar dagen geleden geboren 1-3.
Pa Sjakies 1e nest is een paar dagen geleden geboren 1-3.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004