Hoera Cookie van Marjolein Craen (voorzitster van HSC) heeft vier pups gekregen!
Twee meisjes en twee jongens. Staat in het gastenboek van de club.
Ik hoop voor haar op een hele fijne tijd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Cookie en Bram hebben 4 prachtige kinderen. Alles is heel voorspoedig gegaan. Marjolein en Thea zijn helemaal in de gloria. En dan te bedenken, dat Cookie eigenlijk een reu moest zijn! Cookie kwam uit dat nest met alleen maar reuen. Dacht de fokker bij de geboorte en ook de 7 weken er na. Totdat ze getest werden en alle reuen teven bleken! Sommige toekomstige eigenaars hebben toen de pup maar afgezegd, omdat ze nu eenmaal voor een reu gingen. Marjolein en Thea besloten om die schattige reu, die ineens teef bleek te zijn, toch maar wel te nemen. En zie nu: 4 puppies.
Gefeliciteerd Cookie.
Bijlagen
Cookie met haar kroost
IMG_1666.JPG (57.68 KiB) 1952 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Het ziet er weer eens prachtig uit, Cookie met haar kroost.
Kan mij goed voorstellen dat Marjolein en Thea er helemaal wég van zijn .
Ha,ha, de fokkers van Finny konden destijds ook niet zien van welk geslacht hun pups waren . Toen er een kenner over de vloer kwam, bleken het 7 teefjes te zijn .
Maar die zijn niet zoals in Cookie's nest al die weken voor reu aangezien .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zou mij ook kunnen overkomen, zo'n geslachtsfout. Ik had in het begin grote moeite om Phoebe en haar broer uit elkaar te houden.
Dus laat hier, mocht er ooit een nestje van Phoebe komen, maar snel een kenner langskomen
Ik had ooit een "hetje" in een nest! Ze was het enige teefje (dacht ik) tussen 5 reuen. Ik vond wel dat dat piepkleine vulvaatje er bijzonder uitzag, maar had in dat nest geen vergelijk. Bij de eerste enting, met 5 weken, viel de dierenarts op, dat er iets niet helemaal klopte. De vulva zat op de plek tussen anus en penis in, dus niet zoals normaal, vrij dicht naast de anus. Bovendien stond de vulva-opening de andere kant heen gericht. Verder was het een heel normaal pupje. Zij / hij is met 1,5 gesteriliseerd, waarbij bleek, dat er 2 binnenwaartse ballen met alles erop en eraan , twee eierstokken en 2 baarmoederhoorns aanwezig waren. Ze was overigens twee keer normaal loops geworden. Voor de zekerheid hebben we het pupje met 5 weken maar een andere naam gegeven. Ze heette Jetje (het was mijn j-nest) en we hebben er toen maar Josje van gemaakt. Daar kon je twee kanten mee op.
Apart he?
Als huisdier maakt het niet uit of je een hetje bent, in de vrije natuur wel denk ik. Zou zo'n dier dan verstoten worden?
Ik ken een jongetje waarvan ze na de geboorte ook niet wisten of het een jongetje of meisje was. Pas na een chromosomenonderzoek wisten ze dat het een jongetje was.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik herinner me ook een verhaal over een Egyptische jongen, die een deel van z'n - niet tot ontwikkeling gekomen - tweelingbroer in zich bleek te hebben.
Zal ook wel vaker voorkomen.
Maar dat heeft weinig meer te maken met wat voor geslacht je geboren bent .
Hetje, Josje dus, was een echte hermafrodiet. Floortje, van Ine v.d. Berg is ook een hermafrodiet. Het komt dus vaker voor, als speling van de natuur. Josje is gewoon oud geworden en had nergens last van.
Hallo allemaal,
Wat een leuke reacties op de geboorte van de pups van Cookie, dank jullie wel!
Het gaat heel goed met de doggies (Caramel, Crispy, Cannelle en Coco). Ze zijn vandaag 3 weken en ze beginnen te lopen en te spelen met elkaar, zo lief! Ik stuur geregeld foto's naar de site van de club ...
Groetjes
Marjolein
Hoi Marjolein,
Leuk dat je even komt buurten!
Fijn dat het allemaal goed gaat met de jongens en meisjes (of andersom).
Wat een ludieke namen ook weer!
Genieten maar en succes verder: het zal wel steeds drukker gaan worden voor jullie!