Pootjes kwalen
Re: Pootjes kwalen
Wat waardeloos, dat schieten vlak bij jullie huis. Ik zou het maar eens navragen, volgens mij schieten ze meer dan ze mogen. Net wat Wubke zegt, zeker in deze periode van het jaar.
Sterkte met het pootje van Vera, hoop dat het meevalt. En ook Bert beterschap met zijn enkel.
Groetjes, Erna.
Sterkte met het pootje van Vera, hoop dat het meevalt. En ook Bert beterschap met zijn enkel.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoe is het vandaag met de pootjes van mens en dier?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Veertje is nog zielig en houdt zich koest.
Vanmiddag om 16.30 uur kunnen we naar de DA. Die heeft het erg druk vandaag, dus ik twijfel nog even of ik de afspraak niet zal verzetten naar morgen.
Vera zal toch met rust op moeten knappen, maar wel even goed om er naar te laten kijken. Ze kan er nèt op staan en wil nog niet echt uit. Ik til haar op en zet haar op de zandweg. Daar heeft ze na aandringen van mij dan wel een plas gedaan, maar ik heb het idee dat ze nog niet gepoept heeft sinds zaterdagmiddag.
Nou ja, misschien in de tuin. Er lag een opgedroogd drolletje binnen. Heeft Roos mee naar binnen gesmokkeld, denk ik.
Bert denkt dat z'n voet wat uit de kom geweest is en dat het meteen ook weer terugschoot. (Over schieten gesproken..) Hij heeft overbeweeglijke gewrichten, volgens mij en een paar dochters ook. In ieder geval gaat dat wel weer.
Vanmiddag om 16.30 uur kunnen we naar de DA. Die heeft het erg druk vandaag, dus ik twijfel nog even of ik de afspraak niet zal verzetten naar morgen.
Vera zal toch met rust op moeten knappen, maar wel even goed om er naar te laten kijken. Ze kan er nèt op staan en wil nog niet echt uit. Ik til haar op en zet haar op de zandweg. Daar heeft ze na aandringen van mij dan wel een plas gedaan, maar ik heb het idee dat ze nog niet gepoept heeft sinds zaterdagmiddag.
Bert denkt dat z'n voet wat uit de kom geweest is en dat het meteen ook weer terugschoot. (Over schieten gesproken..) Hij heeft overbeweeglijke gewrichten, volgens mij en een paar dochters ook. In ieder geval gaat dat wel weer.

Nou afwachten maar met Vera, want dat "schiet" zo ook niet op.
Eet ze ook slecht? Als ze zoals jij denkt al zolang niet meer heeft gepoept, moet ze er toch last van hebben.
Kan Bert wel gewoon autorijden met zijn zekere pootje?
Leuk hoor van die extra beweeglijke gewrichten!
Eet ze ook slecht? Als ze zoals jij denkt al zolang niet meer heeft gepoept, moet ze er toch last van hebben.
Kan Bert wel gewoon autorijden met zijn zekere pootje?
Leuk hoor van die extra beweeglijke gewrichten!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ze wilde inderdaad eerst niet eten, maar inmiddels wel weer. Dan is er ook wel wat aan de 'poot' , want vanwege het lijnen is ze normaal wel erg gericht op eten.
Ik neem aan dat het gepoep ook wel op gang komt. Heb er ook nog maar wat schapenvet bij gedaan.
Ik neem aan dat het gepoep ook wel op gang komt. Heb er ook nog maar wat schapenvet bij gedaan.

Schiet nog niet erg op Ariënne, ik zou de afspraak zelf niet afzeggen bij de dierenarts. Hoewel ik ook niet weet wat hij er buiten rust voor het pootje op dit moment verder aan kan doen. Heb je al tussen de voetzooltjes gekeken, misschien heeft ze ergens in getrapt en is het daar stuk.
Lisa heeft ook af en toe last van haar rechter voorpoot. Vorig jaar ook al, daar had ik toen over geschreven. Bij Lisa is het vaak rood tussen haar voetkussentjes, niet stuk.
Maar ze heeft er af en toe wel last van want dan bijt ze op haar voet. Dan smeer ik haar voet weer in en dat werkt goed. Met lopen en rennen heeft Lisa er geen last van.
Groetjes, Erna.
Lisa heeft ook af en toe last van haar rechter voorpoot. Vorig jaar ook al, daar had ik toen over geschreven. Bij Lisa is het vaak rood tussen haar voetkussentjes, niet stuk.
Maar ze heeft er af en toe wel last van want dan bijt ze op haar voet. Dan smeer ik haar voet weer in en dat werkt goed. Met lopen en rennen heeft Lisa er geen last van.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik zal nog eens even kijken, Erna, maar ik denk dat haar hele poot ongeveer zeer doet. Ik ga inderdaad maar wel. Ben zelf ook wel erg benieuwd.
Lastig zo'n gevoelige plek bij Lisa. Moeilijk definitief op te lossen, lijkt me.
Onze Beppie kloof vaak op een poot. Kan bijv. door stress komen. Ik had het gevoel dat het te maken had met het niet in balans zijn door haar Addison. Want verder had ze een prima, ongedwongen leventje.
Lastig zo'n gevoelige plek bij Lisa. Moeilijk definitief op te lossen, lijkt me.
Onze Beppie kloof vaak op een poot. Kan bijv. door stress komen. Ik had het gevoel dat het te maken had met het niet in balans zijn door haar Addison. Want verder had ze een prima, ongedwongen leventje.

Ik weet eerlijk gezegd ook waarom Lisa dat af en toe doet, er is niets bijzonders aan haar voet te zien. Vorig jaar had ik het te laat in de gaten en toen heeft ze haar poot zelfs stuk gebeten tot bloedens toe. Dat deed zeer want ze ging er ook mank van lopen.
Ik ben er nu alerter op, als ze aan haar poot zit moet ze stoppen en dan smeer ik haar voet even in. Tot nu toe helpt dat prima. Soms zit ze maanden niet aan haar voet, de laatste weken toevallig weer wel.
Knuffel voor Vera
Groetjes, Erna.
Ik ben er nu alerter op, als ze aan haar poot zit moet ze stoppen en dan smeer ik haar voet even in. Tot nu toe helpt dat prima. Soms zit ze maanden niet aan haar voet, de laatste weken toevallig weer wel.
Knuffel voor Vera
Groetjes, Erna.
Mooi dat je het zo op kunt lossen en misschien verder kunt voorkomen dat ze er te veel aan kluift, Erna. (Ik weet nog wel dat ze er eerder last van had.)
Ik heb ergens wel eens gelezen dat het te veel eisen van een hond stress kan opleveren. Ook al zijn die eisen eigenlijk gewoon leuk verpakt: bijv. trainen. Maar ja, wat is te veel.
En elke zere poot hoeft niet iets met stress te maken te hebben.
Bedankt voor de knuffel voor Veertje! En eentje terug voor Lisa natuurlijk!
Ik heb ergens wel eens gelezen dat het te veel eisen van een hond stress kan opleveren. Ook al zijn die eisen eigenlijk gewoon leuk verpakt: bijv. trainen. Maar ja, wat is te veel.
Bedankt voor de knuffel voor Veertje! En eentje terug voor Lisa natuurlijk!

Ik weet niet of het stress is bij Lisa. Ze traint niet te veel denk ik. Momenteel alleen op donderdag avond, de zondagen hebben we al laten vallen omdat ze dan ook regelmatig wedstrijden hebben. We willen dan op de vrije zondagen niet trainen. Juist om geen overbelasting te veroorzaken.
Afgelopen zondag vrij, komende zondag weer een wedstrijd.
Groetjes, Erna.
Afgelopen zondag vrij, komende zondag weer een wedstrijd.
Groetjes, Erna.
Vera blijkt problemen met haar linker schoudergewricht te hebben. Een jaar geleden bijna was het de rechterkant. Jammer, dat zijn van die langdurige toestanden.
We hebben medicijnen meegekregen: Carprodyl. Pijnstillend en ontstekingsremmend.
Verder: rust. En volgende week bellen over hoe het gaat.
(De DA werkte verder lekker laxerend voor Veertje. )
We hebben medicijnen meegekregen: Carprodyl. Pijnstillend en ontstekingsremmend.
Verder: rust. En volgende week bellen over hoe het gaat.
(De DA werkte verder lekker laxerend voor Veertje. )

-
Monique
Ach, wat sneu. Rustig aan doen is nu een stuk moeilijker met die kleine doerak om haar heen. Sterkte ermee!
Dus geen zwakke plek door een vorige blessure.
Heel erg lastig. Het weer werkt wel mee, honden maken zich nu niet druk.
Heel erg lastig. Het weer werkt wel mee, honden maken zich nu niet druk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Goed dat je toch even bent gegaan. Zo weet je nu tenminste wat het is, en met rust en medicijnen hopelijk weer over gaat.
Sterkte ermee.
Sterkte ermee.
Charlotte
Die arme Vera. Jakkes....zo'n langdurende kwaal.Dat wordt dus waarschijnlijk wandelen alleen met Roosje
Veertje schijnt er dus gevoelig voor te zijn
Arme meid. Extra knuffels
Sam hinkepinkte wel eens, we hadden toen iets homeopatisch waar hij goed op reageerde.
Zal zoiets geweest kunnen zijn:
http://www.homeovet.nl/probleem_indicat ... _-_vetsem/
Veertje schijnt er dus gevoelig voor te zijn
Arme meid. Extra knuffels
Sam hinkepinkte wel eens, we hadden toen iets homeopatisch waar hij goed op reageerde.
Zal zoiets geweest kunnen zijn:
http://www.homeovet.nl/probleem_indicat ... _-_vetsem/
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jammer hè. Maar ja, het gaat wel weer over en hopelijk duurt het iets minder lang dan de vorige keer.
Dat homeopathisch middel lijkt niet verkeerd! (Onze DA en haar vervangster hebben hier ook wel kijk op.)
Dat homeopathisch middel lijkt niet verkeerd! (Onze DA en haar vervangster hebben hier ook wel kijk op.)

Kluiven op pootjes of voetjes, zonder aanwijsbare oorzaak (zoals jong gras of brandnetels, waar ze doorheen zijn gelopen) kan volgens vele voederfabrikanten veroorzaakt worden door de conserveringsmiddelen in hondenvoer. Of door een te grote lichtverteerbaarheid. Zie http://www.ecostylevoordieren.nl/pages/ ... 88c42974a2 . Ik heb geen Ecostyle-aandelen, wil ook geen reclame maken, maar noem deze link, omdat het probleem goed wordt uitgelegd. Opvallend van Ecostyle vind ik, dat je er vrij veel van moet voeren. 't Is het uitzoeken waard!
Zelf gebruik ik Eukenuba en daar ben ik erg tevreden over.
Zelf gebruik ik Eukenuba en daar ben ik erg tevreden over.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria weer wat geleerd, ik had me al vaker afgevraagd waarom Lisa af en toe op haar poten bijt. Soms gaat het maanden goed, en dan ineens begint ze weer te bijten. De laatste tijd krabt ze ook wat vaker dan voorheen terwijl ik zeker weet dat ze geen parasieten heeft. Ik heb gelezen dat het krabben er ook iets mee te maken kan hebben. Gelukkig valt dat nog wel mee, maar moet natuurlijk niet erger worden.
Haar vacht ziet er mooi uit, geen kale plekken en bijna geen verharing.
Het is de moeite waard om ander voer uit te proberen. Ik had al om een andere reden aangegeven dat ik Lisa op een ander voer wilde zetten.
Als ik naar Farmfood kijk, wat Lisa al haar hele leven krijgt, dan komt dat er voor mij goed uit. Geen conserveringsmiddelen, kleur, geur en-of smaakstoffen toegevoegd. Het heeft een hoge verteerbaarheidsgraad van 86.8%.
Tirza kreeg vroeger bij mij Eukanuba op lam en rijst basis, was ik erg tevreden over.
Lisa kreeg bij haar fokker al Farmfood, ze doet het daar goed op,was geen reden om op ander voer over te gaan.
Nu ga ik vanwege haar pootjes-bijten en niet zulke mooie tanden over op ander voer.
Ik wil gaan kiezen uit Hills of Ecostyle, wat zou voor Lisa het beste zijn?
Groetjes, Erna.
Haar vacht ziet er mooi uit, geen kale plekken en bijna geen verharing.
Het is de moeite waard om ander voer uit te proberen. Ik had al om een andere reden aangegeven dat ik Lisa op een ander voer wilde zetten.
Als ik naar Farmfood kijk, wat Lisa al haar hele leven krijgt, dan komt dat er voor mij goed uit. Geen conserveringsmiddelen, kleur, geur en-of smaakstoffen toegevoegd. Het heeft een hoge verteerbaarheidsgraad van 86.8%.
Tirza kreeg vroeger bij mij Eukanuba op lam en rijst basis, was ik erg tevreden over.
Lisa kreeg bij haar fokker al Farmfood, ze doet het daar goed op,was geen reden om op ander voer over te gaan.
Nu ga ik vanwege haar pootjes-bijten en niet zulke mooie tanden over op ander voer.
Ik wil gaan kiezen uit Hills of Ecostyle, wat zou voor Lisa het beste zijn?
Groetjes, Erna.