teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Yep. Volgens onze DA is dat een stuk vriendelijker voor de bij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Aha, ik lees op internet wel enkele reacties waarbij honden reacties vertoonden, maar dat kunnen de uitzonderingen zijn. Ik houd m'n hart wat dat betreft en beetje vast voor Vera, die gevoelig is.
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... npipet.php
Als het maar niet te vel lijkt op Scalibor. Eens even zoeken...
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... npipet.php
Als het maar niet te vel lijkt op Scalibor. Eens even zoeken...

http://www.dierenartsaalderinkshoek.nl/ ... php?id=157
Inderdaad geschikt voor midden en zuid Europa.
http://laboratorium.nl/algemeen-nieuws/ ... activatie/
We gaan het maar proberen, want we zijn net weer toe aan nieuw spul.
Inderdaad geschikt voor midden en zuid Europa.
http://laboratorium.nl/algemeen-nieuws/ ... activatie/
We gaan het maar proberen, want we zijn net weer toe aan nieuw spul.

http://www.deltadierenartsen.nl/Teken
Hier staat ook dat permethrin helpt tegen zandvliegen.
We gaan het komende week uitproberen, want mocht een van de honden er ziek van worden, hebben we nu nog onze DA bij de hand.
Hier staat ook dat permethrin helpt tegen zandvliegen.
We gaan het komende week uitproberen, want mocht een van de honden er ziek van worden, hebben we nu nog onze DA bij de hand.
De honden hier zijn in z'n geheel nergens tegen ingespoten of gedruppeld
maar geen last van teken of zo.
Maar je verwijst naar onze Da Jeannette
Maar je verwijst naar onze Da Jeannette

Tot nu toe hebben we hier niets gebruikt, maar ik heb nog Advantix liggen. Misschien een hele domme vraag, maar hoe kan een druppeltje in Bobbies nek van invloed zijn op de bijen? Of heeft dat met zwemmen o.i.d. te maken?
Eergisteren had Bobbie dan eindelijk zijn eerste teek dit jaar. Tussen z'n snorharen zat een joekel van een witte teek. Die was echt ouder dan een dagje. Ik weet zeker dat die een dag eerder daar nog niet zat... Kan het zijn dat hij gepakt is door een reeds-bij-een-ander-slachtoffer volgezogen exemplaar?
Eergisteren had Bobbie dan eindelijk zijn eerste teek dit jaar. Tussen z'n snorharen zat een joekel van een witte teek. Die was echt ouder dan een dagje. Ik weet zeker dat die een dag eerder daar nog niet zat... Kan het zijn dat hij gepakt is door een reeds-bij-een-ander-slachtoffer volgezogen exemplaar?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Volgens mij is het allemaal troep, je moet keuzes maken.
Lisa dit jaar pas één keer behandeld, nog steeds met Frontline, zal ook wel slecht zijn vrees ik.
Lisa dit jaar pas één keer behandeld, nog steeds met Frontline, zal ook wel slecht zijn vrees ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zeker, het is allemaal troep en als het niet nodig was deed ik geen gif op de honden.
Maar hier in het bos stikt het van de teken en één keer Lyme is genoeg.
En in Zuid Frankrijk stikt het van de muggen, vliegen en teken die zeer gevaarlijke ziektes over brengen. Dus we moeten wel.
Dat gif zit natuurlijk, in eerste instantie, op de huid en kan met zwemmen e.d. wel wat 'af geven', maar ik denk dat het toch grotendeels opgenomen wordt Martine, anders was zwemmen wel verboden met dat spul op. Ze zullen het met urine, zweet, ontlasting..wel in het milieu brengen....in ieder geval in de grond/grondwater.
In potaarde zit ook troep dat slecht is voor de bijenstand. Via de wortels wordt dat door de planten opgenomen en komt zo ook in het stuifmeel terecht.
Ik zal het nog eens precies navragen.
Maar hier in het bos stikt het van de teken en één keer Lyme is genoeg.
En in Zuid Frankrijk stikt het van de muggen, vliegen en teken die zeer gevaarlijke ziektes over brengen. Dus we moeten wel.
Dat gif zit natuurlijk, in eerste instantie, op de huid en kan met zwemmen e.d. wel wat 'af geven', maar ik denk dat het toch grotendeels opgenomen wordt Martine, anders was zwemmen wel verboden met dat spul op. Ze zullen het met urine, zweet, ontlasting..wel in het milieu brengen....in ieder geval in de grond/grondwater.
In potaarde zit ook troep dat slecht is voor de bijenstand. Via de wortels wordt dat door de planten opgenomen en komt zo ook in het stuifmeel terecht.
Ik zal het nog eens precies navragen.
Natuurlijk moet je preventief behandelen Jeanette, Lyme is een rot ziekte. Daar weet jij jammer genoeg alles van. Ook de honden moeten beschermd worden, het is niet anders.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nee, dat kan niet. Als ze eenmaal vastzitten kunnen ze zich niet meer loswringen.Martine schreef:Ik weet zeker dat die een dag eerder daar nog niet zat... Kan het zijn dat hij gepakt is door een reeds-bij-een-ander-slachtoffer volgezogen exemplaar?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
sammydesmous
Martine schreef: Tussen z'n snorharen zat een joekel van een witte teek. Die was echt ouder dan een dagje. Ik weet zeker dat die een dag eerder daar nog niet zat... Kan het zijn dat hij gepakt is door een reeds-bij-een-ander-slachtoffer volgezogen exemplaar?
Brr Bobby ook al een teek
Ik las wel dat sommige teken 2 of 3 gastheren nodig hebben omdat ze op de bodem vallen om te vervellen http://nl.wikipedia.org/wiki/Teken_(dieren) maar een volgezogen teek die van de ene naar de andere hond gaat lijkt me toch niet mogelijk. Juist omdat hij wit is zal hij minder opgevallen zijn bij Bobby.
Jammer voor de bijen maar ik maak toch eerst de Advantix op voor ik overstap op een ander merk. Alhoewel iets minder bijen mij wel goed zou uitkomen want ik word nogal eens gestoken.
Jeanette,ik ben benieuwd of dat nieuwe spul goed werkt. Bij de Beverwinkels heb je ook een middel voor mensen om teken te weren zag ik laatst. Heeft iemand dat wel eens gebruikt?
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Het deed Bobbie inderdaad zeer toen ik hem verwijderde; dat had ik nog niet eerder meegemaakt met hem. Ik dacht dat dit kwam doordat het in zijn gezicht misschien wat gevoeliger was, maar op de diverse fora lees ik idd dat het verwijderen van deze witte teken ook bij hun honden gevoeliger was... 
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Ik heb nog 6 pipetjes Exspot, was voorheen Pulvex.
Stien had vrijdag een kleine rode teek op haar voorpoot.
Het is 6 weken geleden dat ze beiden behandeld zijn, dus dat valt mij niet tegen.
Vanavond krijgen ze allebei een nieuwe dosis.
Met een beetje geluk kom ik er dit seizoen mee uit.
Volgend jaar haal ik toch weer een voorraad van dit merk in België.
Het is allemaal troep, maar soms moet je kiezen tussen 2 kwaden.
Stien had vrijdag een kleine rode teek op haar voorpoot.
Het is 6 weken geleden dat ze beiden behandeld zijn, dus dat valt mij niet tegen.
Vanavond krijgen ze allebei een nieuwe dosis.
Met een beetje geluk kom ik er dit seizoen mee uit.
Volgend jaar haal ik toch weer een voorraad van dit merk in België.
Het is allemaal troep, maar soms moet je kiezen tussen 2 kwaden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
gerrymoerkens
Hier pas 1 x behandeld tegen teken maar tot nu toe vind ik niks dus ik laat de troep er maar af. Gerrry
-
sammydesmous
Vanmiddag in het bos zag ik een piepklein teekje op Theo's rug lopen.
Maar goed dat ik het zag want het monstertje liep richting de hals van zijn tshirt. Brr.
José Sammy & Lieveke

José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Getver, gelukkig zag je de teek.