Mijn ervaring is dat 2 honden hebben heel erg leuk is, zowel voor baas als voor hond !!
We hadden eerst 1 labrador; Nouschka, en toen ze 2 was kwam de 2e erbij; Danka.
Danka werd "opgevoed" door Nouschka. Natuurlijk door ons, maar ik merkte dat er veel dingen als vanzelfsprekend gingen, die we onze Nouschka wel hadden moeten leren. Danka leerde dit doordat ze het gedrag van haar hogere in rang overnam.
De honden hebben altijd elkaar, altijd een speelkameraadje bij de hand, zijn nooit écht alleen, als je eens langer wegmoet waarbij de honden niet meekunnen.....
Het is niet zo, althans bij ons was dat niet zo, dat ze andere honden niet meer nodig hebben, die blijven errug spannend hoor !!
En ik geniet altijd ontzettend als honden samen aan het spelen zijn...
Wel wil ik er bij opmerken, dat onze ervaring althans, is, dat je geen pup bij een
oude(re) hond moet zetten. Onze Nouschka was een echte puppenmoeder; zelf geen puppies gehad, maar ze was er o zo lief voor altijd. Maar toen ze 11 was en mijn ouders een pup kregen,was dat een ware martelgang als pup King meekwam....
Zelf hoop ik dan ook dat onze Pepper oit ook een nestje mag krijgen, en dat ik mijn man zover krijg om er 1tje zelf te houden....

8)