Maartje-Mijntje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
yvonne

Re: Maartje-Mijntje

Bericht door yvonne »

Wat een lekkere deugniet! Twee plasjes, twee snoepjes :hihi: Fijn dat het zo leuk is op puppycursus, ideaal zo'n klein groepje. Wat grappig dat de juf tegenover broertje Moos woonde. Inderdaad soms een kleine wereld :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Maartje doet ook mee met het charmeoffensief dat haar broers Moos en Bobby voeren. Ze wordt op straat geregeld bewonderd en groeit als kool.
Ik heb even een foto in mijn album gezet. Dan kunnen jullie zien hoe goed ze al kan opletten. Sazje ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik even verkort verslag doe..... :peace: Ik kan het niet laten. Het is heerlijk om te zien dat ze het zo naar haar zin heeft bij jullie.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Sazje

Bericht door Sazje »

Maartje is nu 4 maanden oud. Sinds deze week kunnen we (eindelijk) zeggen dat ze redelijk zindelijk is. Plasjes doet ze nu wel bijna allemaal buiten, poepen wil ze toch nog wel eens binnen doen. Op de cursus horen we dat andere pups allemaal dingen slopen thuis, maar dat valt bij ons reuze mee. We laten haar dan ook niet lang alleen in de huiskamer als ze in een spelende bui is. Als we dan even buiten zijn of boven dan gaat ze eventjes in de bench en dat accepteert ze. 's Avonds om een uur of half 11 is het echt bedtijd voor haar. Dan wil ze een plas doen en als we dan binnen komen wil ze gelijk de bench in. Als er dan nog een gezinslid later thuis komt die denkt Maartje nog even uit te laten, dan heeft diegene pech. Mevrouw heeft dan echt geen zin meer en weigert de bench uit te komen.
Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk gewandeld op de Holterberg. We hebben haar eventjes los laten lopen en ze volgde ons goed. Echter toen we andere wandelaars tegen kwamen ging ze daar enthousiast op af en kwam ze niet toen we haar riepen. Dan zie je toch dat ze zover nog niet is om haar op andere plekken al los te laten lopen. Ze moet nog leren om ook buiten goed naar ons te luisteren. Toen bij Woodies lekker geluncht. Honden mogen daar mee naar binnen, er staat water voor ze en ze krijgen een hondensnoepje, heel leuk. Ze heeft heerlijk naast de tafel gelegen. Maartje is echt ontzettend makkelijk. De auto wil ze liever niet in, maar als we eenmaal rijden piept ze niet en geeft ze zich uiteindelijk over en gaat ze lekker liggen.

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om weer iets over Maartje te lezen.
Ze doet het heel leuk, niet slopen dat is fijn.
Ha, ha, dus madam heeft zo haar eigen bedtijd bepaald, :hihi:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Klinkt allemaal goed! :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat gaat het goed zeg, een voorbeedig hondje. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Klinkt prima! :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Genieten maar met Maartje! :jeah2:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Sazje schreef:Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk gewandeld op de Holterberg. We hebben haar eventjes los laten lopen en ze volgde ons goed. Echter toen we andere wandelaars tegen kwamen ging ze daar enthousiast op af en kwam ze niet toen we haar riepen. Dan zie je toch dat ze zover nog niet is om haar op andere plekken al los te laten lopen. Ze moet nog leren om ook buiten goed naar ons te luisteren.
Daarom is het ook de bedoeling een pup vanaf het begin (waar mogelijk uiteraard) los te laten lopen, te beginnen onderweg bij de 1e rit naar huis.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha leuk, weer een bericht van Maartje.
Wat zindelijk worden betreft lijkt ze op haar moeder. Die was er ook niet super vlot mee, maar de aanhouder wint. En het "niet slopen" is heerlijk en klinkt ook heel bekend :) .
Haar eigen bedtijd kiezen :hihi: Ze heeft karakter.
Los lopen en toch opletten leren pups het best als ze veel kunnen "oefenen". Hoe jonger hoe beter. Maar met vier maanden mag er ook nog best wat schakeltijd zijn.
Er is veel te ontdekken, en dan duurt het soms even voor het doordringt dat je roept.
Ze vindt jullie toch leuker, uiteindelijk, dan wie dan ook. En dan komt ze je gauw weer opzoeken. Hoe gekker, vrolijker en enthousiaster je dan doet, hoe geweldiger ze het gaat vinden om te komen. En dan blijft ze het geweldig vinden.
(Ik zou haast zeggen: vraag maar aan Stijnke en Baukje :grijns: )
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe gaat het met de kleine Maartje-Mijntje???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Sazje

Bericht door Sazje »

We zijn net terug van 3,5 week vakantie. Maartje heeft bij vrienden van ons gelogeerd vlakbij ons huis. Zij hebben zelf altijd honden gehad en weten dus precies hoe je met een hond om moet gaan. Grappig is dat ze nu ook naar mijn gefluit luistert, dat heeft ze dus in de tussentijd mooi maar even geleerd! Maartje is een ontzettende lieve hond, luistert goed en maakt in huis weinig kapot (in tegenstelling tot de verhalen die ik soms op de puppycursus hoor van andere mensen). Het enige is dat ze niet echt aanvalt op haar eten. Uiteindelijk eet ze het in de loop van de dag wel op. Bij terugkomst van vakantie is haar vacht behoorlijk gegroeid, waardoor ik nu op zoek ben naar een goede trimsalon bij ons in de buurt. Deze vraag heb ik inmiddels gepost op dit forum onder 'plukken'. Maartje heeft veel last van klitten op haar buik. Ik probeer deze klitten zo goed als kwaad als het kan eruit te halen, maar dat lukt niet helemaal.
Maartje is een mooie hond, nu ze (bijna) volgroeid is, zie ik mensen nog steeds naar kijken met een blik "Wat een mooi hondje!" En daar kunnen wij het alleen maar mee eens zijn!

Maureen

Bericht door Maureen »

We zijn superbenieuwd!
:)
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om weer iets over Maartje-Mijntje te lezen. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat klinkt dat allemaal fijn. Behalve de klitten dan natuurlijk.
Je zult haar wel gemist hebben in je vakantie.
Afbeelding

Gesloten