Klets-topic
Re: Klets-topic
Ik liep al een tijdje met het idee rond, maar had nog geen actie ondernomen, maar toen ik Jiske vanmiddag over rijlessen hoorde/las, besloot ik dan eindelijk eens op zoek te gaan naar een rijschool voor Coen.
Het zoeken ging heel voorspoedig en over klein half uurtje gaat hier de voordeurbel en staat er een lesauto voor de deur voor z'n eerste (proef)les. Ik ben heel benieuwd naar z'n reactie, want hoewel hij dit al een tijdje heel graag wil (en ik het hem beloofd heb), weet hij nog van niets...
Het lijkt me heerlijk als ik niet meer de enige in dit huishouden ben die kan autorijden...!
Het zoeken ging heel voorspoedig en over klein half uurtje gaat hier de voordeurbel en staat er een lesauto voor de deur voor z'n eerste (proef)les. Ik ben heel benieuwd naar z'n reactie, want hoewel hij dit al een tijdje heel graag wil (en ik het hem beloofd heb), weet hij nog van niets...

Het lijkt me heerlijk als ik niet meer de enige in dit huishouden ben die kan autorijden...!

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Wat een verrassing zal dat zijn voor hem
Hoe oud is Coen eigenlijk?
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Wat een geweldige vakantieverrassing!
Zal hij vast leuk vinden
Zal hij vast leuk vinden

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Coen wordt eind augustus 17
Dat koppie toen hij de voordeur opendeed, was goud waard...!
Hij boft met het weer; het komt nog steeds met bakken uit de lucht. Dan heeft-ie dat maar vast gehad...

Hij boft met het weer; het komt nog steeds met bakken uit de lucht. Dan heeft-ie dat maar vast gehad...

Wat leuk Martine, strak plan. 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ha, leuk!! Wel handig inderdaad, als je niet de enige chauffeur bent in huis.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Ach ja dat is ook zo, tegenwoordig mag je vanaf 16 1/2 al beginnen te lessen. En wat vindt hij van de verrassing?Martine schreef:Coen wordt eind augustus 17
José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Hij was er stil van...
De instructeur vond dat hij het -zeker voor een eerste keer- heel goed deed. Hij heeft helemaal zelf gereden. Het schakelen ging hem verrassend goed af. (maar dat had ik dan ook vorige maand met hem geoefend op een groot uitgestorven parkeerterrein hier in Spaarnwoude
)
Op 22 augustus beginnen zijn wekelijkse lessen terwijl hij ondertussen bezig is met zijn theorie-examen. Ik hoop dat hij het redelijk snel heeft ('t-is toch een peperdure hobby) Echt rijden leer je m.i. toch pas als je eenmaal je rijbewijs hebt; gewoon door het vaak te doen...
Maar wat gaat het hard; zo breng je ze naar de kleuterschool en voor je het weet, lenen ze je auto...

De instructeur vond dat hij het -zeker voor een eerste keer- heel goed deed. Hij heeft helemaal zelf gereden. Het schakelen ging hem verrassend goed af. (maar dat had ik dan ook vorige maand met hem geoefend op een groot uitgestorven parkeerterrein hier in Spaarnwoude

Op 22 augustus beginnen zijn wekelijkse lessen terwijl hij ondertussen bezig is met zijn theorie-examen. Ik hoop dat hij het redelijk snel heeft ('t-is toch een peperdure hobby) Echt rijden leer je m.i. toch pas als je eenmaal je rijbewijs hebt; gewoon door het vaak te doen...
Maar wat gaat het hard; zo breng je ze naar de kleuterschool en voor je het weet, lenen ze je auto...
Leuk! Ik begin natuurlijk op veel latere leeftijd, maar volgens mij met het zelfde enthousiasme
Bij mij is het ook een cadeau van mijn ouders. Gelukkig maar, want het is errrggg duur 

Wat een leuke verrassing voor Coen.
Ja voor je knip is het een behoorlijke aanslag, hoop voor hem, maar ook voor jou dat hij zijn rijbewijs snel zal halen.
Ben niet zo thuis in de regels van nu. Stel dat Coen het snel onder de knie zal hebben, en voor zijn 18de zijn rijbewijs heeft gehaald. Dan mag hij zeker nog niet zelf rijden, of b.v. wel als er iemand naast hem zit met rijervaring?
Mooi kado Jiske, want het kan aardig in de papieren lopen. Hopelijk zal je snel slagen.

Ja voor je knip is het een behoorlijke aanslag, hoop voor hem, maar ook voor jou dat hij zijn rijbewijs snel zal halen.
Ben niet zo thuis in de regels van nu. Stel dat Coen het snel onder de knie zal hebben, en voor zijn 18de zijn rijbewijs heeft gehaald. Dan mag hij zeker nog niet zelf rijden, of b.v. wel als er iemand naast hem zit met rijervaring?
Mooi kado Jiske, want het kan aardig in de papieren lopen. Hopelijk zal je snel slagen.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tegenwoordig mag je vanaf je 17-e afrijden. Totdat je 18 bent moet er dan wel altijd een van-te-voren goedgekeurd persoon zitten. (Je mag er 5 opgeven en deze worden allemaal gecheckt op hun rijgedrag en moeten minimaal -ik dacht- 10 jaar hun rijbewijs hebben. Ook moeten die dan nuchter zijn; Coen mag nog geen BOB zijn. Hij mag ook nog niet in het buitenland rijden.)
Hiermee hoop ik te voorkomen dat zijn eerste zelfstandige ritjes niet met een auto vol leeftijdsgenoten zijn. Statistisch gezien toch de groep die de meeste brokken maakt...
Hiermee hoop ik te voorkomen dat zijn eerste zelfstandige ritjes niet met een auto vol leeftijdsgenoten zijn. Statistisch gezien toch de groep die de meeste brokken maakt...
Toch mooi geregeld tegenwoordig.
Ja de meeste ongelukken gebeuren met jongeren, deels onervarenheid, maar ook bravour gedrag denk ik.
Vijf mensen die naast hem mogen zitten is best veel. Zo kan Coen al heel wat rijervaring op doen op jonge leeftijd.
Ja de meeste ongelukken gebeuren met jongeren, deels onervarenheid, maar ook bravour gedrag denk ik.
Vijf mensen die naast hem mogen zitten is best veel. Zo kan Coen al heel wat rijervaring op doen op jonge leeftijd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Succes voor Coen.
Nog zo jong en dan al rijlessen.
Fijn dat het kan tegenwoordig.
Wij hebben onze kinderen 10 lessen cadeau gedaan, de rest moesten ze toch echt zelf betalen.
Nog zo jong en dan al rijlessen.
Fijn dat het kan tegenwoordig.
Wij hebben onze kinderen 10 lessen cadeau gedaan, de rest moesten ze toch echt zelf betalen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Lijkt me heel handig. Bij mij heeft nummer 3 net zijn rijbewijs maar ik vind het nog steeds eng als ze weg zijn met het autotootje. Ben altijd blij als ze heelhuids weer terug zijn. Het zal wel wennen.Gerry
Ha, wat een verrassing. Succes voor Coen! Dat ie het maar in een recordtijd zal halen. 

-
Martine schreef:Hij was er stil van...![]()
De instructeur vond dat hij het -zeker voor een eerste keer- heel goed deed. Hij heeft helemaal zelf gereden. Het schakelen ging hem verrassend goed af. (maar dat had ik dan ook vorige maand met hem geoefend op een groot uitgestorven parkeerterrein hier in Spaarnwoude)
Ik hoop dat Coen een natuurtalent is, dan gaat het je tenminste niet zoveel geld kosten.
José, Sammy & Lieveke

Dat hoop ik ook.
Ik heb een pakket waar o.a. 20 lessen inbegrepen zitten, uitgekozen.
Zelf had ik destijds binnen 3 maanden na 18 lessen mijn roze papiertje, terwijl mijn zusje de rij-instructeur toen flink gespekt heeft met haar 80(!) lessen en 6 x afrijden... Ik heb het vermoeden dat hij het wel in zich heeft. Hij zal toch wel een beetje op zijn moeder lijken...?
Ik heb een pakket waar o.a. 20 lessen inbegrepen zitten, uitgekozen.
Zelf had ik destijds binnen 3 maanden na 18 lessen mijn roze papiertje, terwijl mijn zusje de rij-instructeur toen flink gespekt heeft met haar 80(!) lessen en 6 x afrijden... Ik heb het vermoeden dat hij het wel in zich heeft. Hij zal toch wel een beetje op zijn moeder lijken...?