Arme Bloem
Groot gelijk dat je geen risico neemt.
Je kunt ter ondersteuning dagelijks een likje kokosolie geven. Daar zitten natuurlijke antibiotica in die een deel van de tekeninfecties bestrijden.
Baukje had vanochtend een teekje op haar buik. En voor het eerst in jaren had ze er geen rode bult bij. (Die had ze altijd, gelukkig wel zonder kring erom).
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Arme Bloem, een tekenbeet met een rode rand. Zeker maar voor de antibiotica gaan nu. Het is niet anders.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wij zijn ter voorbereiding begonnen met een Scalibor band. Deze helpt gelukkig ook bij teken! Ik werd alleen wel een beetje kriebelig toen ik op de bijsluiter las welke beesten er allemaal verjaagd moeten worden in het middellandse zee gebied Nou ja, gelukkig hebben ze er wat voor !
De banner is er ook nog maar net!!!
Matthijs, van Alida heeft hem gemaakt, knap hè. Wij snappen er niets van.
Heel mooi geworden. Matthijs...Kanjer !!!!
Kasper lijkt nu zeker op Bloem. Komt door de kleur en die zeilen aan hun hoofdjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat een mooie banner! Je kunt toch goed zien dat Jules een broer van Stapper is.
Ze hebben dezelfde blik.
Die vlinder heb ik gemengde gevoelens over. Jacobsvlinder.........
Erg mooi.....maar de planten die ze nodig hebben probeer ik met hand en tand te bestrijden. Sluipmoordenaar voor paarden.
Niettemin een erg mooi vlindertje, en de rupsen zijn ook heel bijzonder.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
wubke schreef:Die vlinder heb ik gemengde gevoelens over. Jacobsvlinder.........
Erg mooi.....maar de planten die ze nodig hebben probeer ik met hand en tand te bestrijden. Sluipmoordenaar voor paarden.
Ik weet het Wubke. Ze staan hier aan de rand van het bos. Ernaast groeit nu tarwe.
Als dat volgend jaar weer zo is en er komt Jacobskruikruid in en het gedoogde stro wordt op de bodem van boxen gelegd...wat dan???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik kende de plant natuurlijk weer niet. Heb het opgezocht.
Wat giftig is hij. Wubke ik kan me voorstellen dat je hem meteen weg haalt als je er eentje tegen komt.
Vlak bij het tarwe Jeanette,
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik denk dat het in het stro niet voorkomt. De plant bloeit pas het 2e jaar en een korenveld is er maar 1 jaar. Zaaien en oogsten. Dus daar krijgt het de kans niet om te ontwikkelen vermoed ik.
Op 50 meter van mijn wei ligt een stuk van Limburgs Landschap......helemaal geel nu.
Als je de wei regelmatig maait krijgt het ook weinig kans om te ontwikkelen, en de paarden eten het niet, mits er genoeg gras staat. Alleen in hooi proeven ze het niet meer. En hooi kopen we bij de fourage-handel. Ik ga ervan uit dat zij controleren wat ze verkopen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007