Moos
Re: Moos
Heeft Tommy ook veel last van! Het is gelukkig al steeds minder. De training van Glenn bestond uit trainen aan de lijn van het 'nee' commando en altijd iets bij je hebben als alternatief. Consequent zijn is wel het sleutelwoord. Ik heb dat beter doorgevoerd dan Jacob. Bij mij waagt hij het nauwelijks meer, maar Jacob is af en toe nog 'de gebeten hond...baas'.... Z'n bijnaam hier is dan ook 'Jaws'...
Wat trouwens ook een aanrader is, is om voldoende ander bijtmateriaal te hebben.
Het schijnt rond de 4e à 5e maand beter te worden :idee:
Wat trouwens ook een aanrader is, is om voldoende ander bijtmateriaal te hebben.
Het schijnt rond de 4e à 5e maand beter te worden :idee:
Hier was Boy ook een broekenbijter
Op het moment dat er iemand binnen kwam gaven we hem een flostouw zo dat hij z'n bek vol had
en we zijn nu jaren verder en nog als er iemand binnen komt pakt hij zelf iets wat voor de hand ligt.

Alvast bedankt voor alle tips!
Hebben jullie ook nog een oplossing of verklaring voor haar gekke kwartiertjes (soms zelfs uurtjes)? Ze doet het vooral 's avonds laat. Rent keihard rondjes, blaft, gromt, bijt; ze lijkt dan bezeten
Hebben jullie ook nog een oplossing of verklaring voor haar gekke kwartiertjes (soms zelfs uurtjes)? Ze doet het vooral 's avonds laat. Rent keihard rondjes, blaft, gromt, bijt; ze lijkt dan bezeten

Die dolle 5 minuten noemen we dat hier
zelfs Boy doet het nog regelmatig en dan samen met Missy dan doen we de deur maar open want ze vliegen desnoods over tafel heen.Nu zijn het de borders die het dan moeten ontgelden.

Negeren is inderdaad het beste. Lisa heeft ook in broeken gehangen. Maar kan me niet herinneren dat ze ons tot bloedens toe heeft gebeten.
Een dol uurtje heeft ze af en toe nog wel, avonds vlak na het eten. Dan loopt ze te rennen met een speeltje in haar bek, gooit het weg en pakt het weer op.
En tegen iedereen aanspringen, liefst tot in de nek, dat doet ze allang niet meer.
Hoewel als er iets te eten valt gaat ze nog steeds te ver.
Een dol uurtje heeft ze af en toe nog wel, avonds vlak na het eten. Dan loopt ze te rennen met een speeltje in haar bek, gooit het weg en pakt het weer op.
En tegen iedereen aanspringen, liefst tot in de nek, dat doet ze allang niet meer.
Hoewel als er iets te eten valt gaat ze nog steeds te ver.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nu ze zo klein is, ben je nog heel voorzichtig natuurlijk.
Maar met volwassen broekenbijters kun je uiteindelijk voor een harde aanpak gaan.
Heel snel rakelings langs je broek slaan met een strakke rechte hand tussen broek en hond door en tegelijkertijd roep je hard..NEE!!
Maar met volwassen broekenbijters kun je uiteindelijk voor een harde aanpak gaan.
Heel snel rakelings langs je broek slaan met een strakke rechte hand tussen broek en hond door en tegelijkertijd roep je hard..NEE!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Lonka was ook een vreselijk bijter/broekensloper. Au roepen of hoge gil kon haar absoluut niet boeien. Negeren hielp alleen als ze het deed om aamdacht te krijgen. Als ze in je broek hing omdat ze haar zin niet kreeg, werkte 'los', nee zeggen of afleiden door een oefening te doen. Kun je gelijk weer belonen, dus toch weer positief afgesloten. Als ze echter beet als stressuitlaatklep of omdat ze ver voorbij haar bedtijd was, hielp maar 1 ding: gedwongen rust. Dat was bij ons vastleggen aan de tafelpoot. In het begin protesteerde ze hevig, maar na een paar keer ging ze rustig liggen en viel ze vaak gelijk in slaap. En dan maakte we haar meteen weer los.
Ook zelf weglopen was wel een oplossing, maar in de praktijk niet altijd consequent te realiseren.
Ook zelf weglopen was wel een oplossing, maar in de praktijk niet altijd consequent te realiseren.
Oef wel heftig hoor, tot bloedens toe.
Onze eerste Smous, Mijntje, beet altijd in polsen van blijdschap. Die hebben we vanaf het begin een speeltje aangeboden als alternatief en zodra ze met speeltje in de bek kwam begroeten, vooral wel aandacht geven en belonen. Dat heeft ze tot haar laatste dag (bijna 17 jaar) volgehouden.
Speelkwartier (kan ook rustig langer dan een kwartier duren) kennen we van allemaal tot op hoge leeftijd. Werd in de loop der jaren wel minder fanatiek, maar hoort er gewoon bij...........maar broekspijpenbijters hebben we nooit gehad.
Onze eerste Smous, Mijntje, beet altijd in polsen van blijdschap. Die hebben we vanaf het begin een speeltje aangeboden als alternatief en zodra ze met speeltje in de bek kwam begroeten, vooral wel aandacht geven en belonen. Dat heeft ze tot haar laatste dag (bijna 17 jaar) volgehouden.
Speelkwartier (kan ook rustig langer dan een kwartier duren) kennen we van allemaal tot op hoge leeftijd. Werd in de loop der jaren wel minder fanatiek, maar hoort er gewoon bij...........maar broekspijpenbijters hebben we nooit gehad.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Hahaha! Ik weet dat nog! De pups in het eerste nest vraten de poten onder onze stoelen vandaan! Ik vond het wel inventief van mezelf. Ik had toen ongeveer Jiske's leeftijd.loes schreef:Geen van onze honden heeft ooit gesloopt of geknaagd (maar ik zal nooit de 1e x vergeten dat ik bij Maria op de flat kwam en al die stoelen met hun poten in blikken zag staan).
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Heel goed gevonden! :idee: Je moet er maar op komen op zo'n moment 

Maureen
Moos vindt het ondertussen heerlijk om mee te gaan op de fiets.
https://vimeo.com/68306586
Je ziet het niet in het filmpje, maar ze wordt steeds meer een etterbak. Wij noemen haar liefkozend "puppy from hell". Af en toe lijkt ze wel bezeten
https://vimeo.com/68306586
Je ziet het niet in het filmpje, maar ze wordt steeds meer een etterbak. Wij noemen haar liefkozend "puppy from hell". Af en toe lijkt ze wel bezeten

Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het is zeker een groot verschil met wat ik gewend ben! Toch blijft ze heel erg leuk hoor. Een smous met een fel karakter past ook wel bij mij
We overleven de wonden op handen en kuiten wel 

Hoe gaat het nu met het benenbijten??
Het is zeker een enorm verschil met een 'eigen' pup.
Groot gedeelte van de opvoeding doet moeders nog.
Het is een lekker eigenwijs smouzenmeisje.
Het is zeker een enorm verschil met een 'eigen' pup.
Groot gedeelte van de opvoeding doet moeders nog.
Het is een lekker eigenwijs smouzenmeisje.
Nog niet zo best. Ze deinst nergens voor terug, behalve voor de plantenspuit! Ze is er niet bang voor, maar het haalt haar even uit het bijtmoment. Negeren is echt geen optie, daar bijt ze te hard voor door.
Ik hoop stiekem dat Maria er een keer bij is als ze het doet, zij kan wat beter beoordelen of er echt geen steekje los zit
Ik hoop stiekem dat Maria er een keer bij is als ze het doet, zij kan wat beter beoordelen of er echt geen steekje los zit

De vlakke hand..swoesj...methode helpt ook niet??
Jakkes.
Het gaat wel over natuurlijk, maar is toch wel erg vervelend.
Jakkes.
Het gaat wel over natuurlijk, maar is toch wel erg vervelend.
Nee, die vindt ze erg lollig. "Leuk! Spelen!" denkt ze bij alles
Ze doet het gelukkig niet de hele dag door en heeft het ook nog niet (veel) bij anderen gedaan.