Klets-topic
Re: Klets-topic
We hadden een superdag. Met prachtig weer en een heel gezellig sfeertje.
En bij thuiskomst een Haagse tante aan tafel die ons kleine rolmopsje even aan andere honden bloot kwam stellen. (Als Suske ze daar de kans voor had gegeven, alleen Tika is een keer in de bench gekomen).
Lekker gegeten en nu..... even helemaal niks. De eerste (rode welliswaar) kleur op mijn lijf koesteren.
En bij thuiskomst een Haagse tante aan tafel die ons kleine rolmopsje even aan andere honden bloot kwam stellen. (Als Suske ze daar de kans voor had gegeven, alleen Tika is een keer in de bench gekomen).
Lekker gegeten en nu..... even helemaal niks. De eerste (rode welliswaar) kleur op mijn lijf koesteren.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Leuk zo'n dag Karin, wel vermoeiend. Wat een lekker weer hadden jullie.
Ja, Suske zal haar kind wel goed beschermen.
Ja, Suske zal haar kind wel goed beschermen.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vanmiddag met Ronald naar de kinderarts en dietiste,ben benieuwd of Ronald goed gegroeid is. Vanwege zijn lactose intolerantie moet zijn groei goed in de gaten worden gehouden, ook i.v.m. De pubertijd.groetjes Alida 

Lastig Alida.
De kinderen worden tegenwoordig zo lang.
Dan ben je al snel klein, als je niet ook zo giga groeit.
Ik hoop dat het een goed en positief gesprek is.
De kinderen worden tegenwoordig zo lang.
Dan ben je al snel klein, als je niet ook zo giga groeit.
Ik hoop dat het een goed en positief gesprek is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Zo we zijn weer terug van de kinderarts en dietiste, en Ronald is heel goed gegroeid in gewicht,maar in de lengte maar 2mm, tja dat is dan weer minder.voor een jongen is hij aan de kleine kant. Over een half jaar weer terug komen.voor zijn lactose intolerantie krijgt hij disolact capsules om het eten sneller te laten verteren. Maar gelijk opgehaald bij de apotheek. Groetjes Alida 

Gelukkig in gewicht wel gegroeid. De lengte kan nog komen. Gaat meestal om de beurt 

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Klopt Stella, dat zei de kinderarts ook.hoop dat hij bij het volgende bezoek wat meer in de lengte is gegroeid.groetjes Alida 

Lastig hoor, (te) klein blijven. Zeker als jongen... op een leeftijd dat al je vrienden de lucht in schieten.
Wij kampen met het tegenovergestelde. Onze oudste van 12 is 2 à 3 jaar geleden erg de lucht in geschoten en blijven steken rond de 1.70 en nu wel klaar.
De jongste van 10 (allebei meiden) is nu al 1.70 en volgens de fysiotherapeut nog lang niet klaar met groeien. Ze heeft een enkelblessure en bij een echo zag hij de groeischijf en riep meteen dat ze nog heel veel door zal groeien. De verwachting is dat ze rond de 1.90 uit gaat komen. Voor een meisje vind ik dat wel heel lang. Nu steekt ze al zo'n eind boven haar leeftijdsgenoten uit. De gemiddelde lengte schijnt op haar leeftijd rond de 1.43 te zijn.
De vraag bij de kinderarts die wij op verzoek van de GGD bezochten, kwam boven of we hier iets mee moesten, of het nodig was om de groei (25 cm in 1 jaar) te gaan remmen. Wij (en zij) vinden van niet, lang zijn is niet zo'n probleem.
Maar met een beetje geluk komen er bij Ronald nog wat centimeters bij!
Wij kampen met het tegenovergestelde. Onze oudste van 12 is 2 à 3 jaar geleden erg de lucht in geschoten en blijven steken rond de 1.70 en nu wel klaar.
De jongste van 10 (allebei meiden) is nu al 1.70 en volgens de fysiotherapeut nog lang niet klaar met groeien. Ze heeft een enkelblessure en bij een echo zag hij de groeischijf en riep meteen dat ze nog heel veel door zal groeien. De verwachting is dat ze rond de 1.90 uit gaat komen. Voor een meisje vind ik dat wel heel lang. Nu steekt ze al zo'n eind boven haar leeftijdsgenoten uit. De gemiddelde lengte schijnt op haar leeftijd rond de 1.43 te zijn.
De vraag bij de kinderarts die wij op verzoek van de GGD bezochten, kwam boven of we hier iets mee moesten, of het nodig was om de groei (25 cm in 1 jaar) te gaan remmen. Wij (en zij) vinden van niet, lang zijn is niet zo'n probleem.
Maar met een beetje geluk komen er bij Ronald nog wat centimeters bij!
groetjes, Karin
Hoi Karin, 1.70 is een prima lengte voor een meisje.1.90 word een ander verhaal, maar zolang jullie dochter en jullie zelf dat geen probleem vinden zou ik daar ook niks aan doen.Ronald is zo'n beetje de kleinste van groep 8. Ik zelf ben 1.63 en Dics mijn man is 1.86. Matthijs komt ook al aardig in de buurt bij z'n vader.maar daar kijken ze niet zo naar volgens de kinderarts :scratch:tja afwachten dan maar weer. Groetjes Alida 

Mijn Thom (15) is ook altijd een kleintje geweest en heeft ook altijd onder controle gestaan van een kinderarts om zijn groei in de gaten te houden. Hij had zijn eigen groeicurve; hij viel niet in die van zijn leeftijdsgenootjes. Het voorstel om hem wat "te helpen" met groeihormonen heb ik direct van tafel gegooid; mijn broer (zijn oom en toch familie) was ook zo'n kleintje en dat is uiteindelijk vanzelf helemaal in orde gekomen. De bij-effecten van die hormonen wilde ik Thom besparen. Afgelopen jaar is hij dan eindelijk begonnen met groeien, al heeft hij mij (1.63m) nog lang niet ingehaald. Ik ben ervan overtuigd dat dit bij hem met voeding te maken heeft; Thom is altijd een heel slechte eter geweest. Als baby hield hij al niet van moedermelk of flesvoeding. Elke voeding duurde uren. Hij eet eigenlijk pas "normaal" sinds een klein jaartje. Zijn broer Coen was me op zijn 12-e al voorbij en is nu zo'n 1.85 m met zijn 16 jaar.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wij waren thuis allemaal de kleinste van de klas. Mijn broer is toch mooi 1.76 geworden.
Ik groeide gewoon tot mijn 20e door. En ben 'gewoon' vind ik.
Zoals Martine al zegt, ieder kind heeft zijn eigen schema.
Soms vind ik het wel eens benauwend. Een kind moet nu zo precies voldoen aan de middelmaat of meer.
Met leren, groeien, enz. ...op de kleuterschool worden ze al getest i.v.m hun leer-ontwikkeling. Pfff......
En allemaal 'rugzakjes'.
Ik groeide gewoon tot mijn 20e door. En ben 'gewoon' vind ik.
Zoals Martine al zegt, ieder kind heeft zijn eigen schema.
Soms vind ik het wel eens benauwend. Een kind moet nu zo precies voldoen aan de middelmaat of meer.
Met leren, groeien, enz. ...op de kleuterschool worden ze al getest i.v.m hun leer-ontwikkeling. Pfff......
En allemaal 'rugzakjes'.
Groeihormonen ben ik ook geen voorstander van.Lactose is ook een oorzaak van slecht groeien, Ronald had vaak buikpijn en was misselijk,dat is nu gelukkig over.ben het helemaal met je eens Jeanette laat een kleuter kleuteren in groep 1 en 2 ze moeten al zo veel.laatste tijd komen veel rugzakjeskinderen voor.groetjes Alida 

Dat kan ik als juf helemaal beamen hoor, kinderen gewoon lekker laten kleuteren.
Maar de inspectie wil van die "schoolrijpheid" niets meer weten, ze moeten bij de kleuters gewoon bijna alle letters al kennen. (ik geloof 20 of zo...)
Sterre heeft haar hele leven tegen de bovenkant van de groeicurve aangezeten, maar nu zit ze er mijlenver boven.
Haar lengte nu is mooi, maar ja, met haar tien volgens de fysio nog lang niet uitgegroeid... ach, kan ze bij het handballen uitbuiten.
Ze speelt vaak bij de jongens mee en die zijn helemaal veel kleiner. Dan hoef ik maar twee woorden tegen haar te zeggen. Dat is ons grapje.... "Twee happen".
Dit naar aanleiding van een wedstrijd dat ze bij een klein fel meisje niet zo durfde omdat ze zo klein was. Toen zij ik haar, dat ze dat kind in twee happen op kon hebben en ging de tweede helft veel beter.
Zelf heeft ze niet echt problemen met haar lengte, ze wordt alleen vaak veel ouder ingeschat en daar gedraagt ze zich ook naar.
Jetske is prima met haar 1.70. Doordat ze als zo extreem vroeg puberde (net 7 toen de borstontwikkeling begon), is ook de groei bij haar vroeg gestopt. Ze is het afgelopen jaar maar 2 cm meer gegroeid en ze wordt volgende maand 13.
Ze vindt het goed zo, alleen wat jammer dat haar "kleine zusje" haar bijna voorbij gaat.
Maar de inspectie wil van die "schoolrijpheid" niets meer weten, ze moeten bij de kleuters gewoon bijna alle letters al kennen. (ik geloof 20 of zo...)
Sterre heeft haar hele leven tegen de bovenkant van de groeicurve aangezeten, maar nu zit ze er mijlenver boven.
Haar lengte nu is mooi, maar ja, met haar tien volgens de fysio nog lang niet uitgegroeid... ach, kan ze bij het handballen uitbuiten.
Ze speelt vaak bij de jongens mee en die zijn helemaal veel kleiner. Dan hoef ik maar twee woorden tegen haar te zeggen. Dat is ons grapje.... "Twee happen".
Dit naar aanleiding van een wedstrijd dat ze bij een klein fel meisje niet zo durfde omdat ze zo klein was. Toen zij ik haar, dat ze dat kind in twee happen op kon hebben en ging de tweede helft veel beter.
Zelf heeft ze niet echt problemen met haar lengte, ze wordt alleen vaak veel ouder ingeschat en daar gedraagt ze zich ook naar.
Jetske is prima met haar 1.70. Doordat ze als zo extreem vroeg puberde (net 7 toen de borstontwikkeling begon), is ook de groei bij haar vroeg gestopt. Ze is het afgelopen jaar maar 2 cm meer gegroeid en ze wordt volgende maand 13.
Ze vindt het goed zo, alleen wat jammer dat haar "kleine zusje" haar bijna voorbij gaat.
groetjes, Karin
Zo klein of heel groot is niet heel fijn maar zelf verleg ik mijn grenzen wel wat dat betreft.
Onze meiden zouden boven de 1.90 uitkomen. (PCOSyndroom, menstruatie kwam/komt niet goed op gang, wel erg vroege lichamelijke ontwikkeling.) Maar de langste is bij 1.86 blijven steken. Ik zou onder de 2 meter nog wel te doen vinden.
Lastig lijkt mij, zo'n intolerantie, Alida.
Wat fijn dat Thom nu toch normaal eet, Martine!
Jongens schieten vaak later door, normaal gesproken. Als je ziet wat er van onze kleine vroegere buurjongetjes geworden is...
Wat een verschil bij jullie, Karin.
Onze meiden zouden boven de 1.90 uitkomen. (PCOSyndroom, menstruatie kwam/komt niet goed op gang, wel erg vroege lichamelijke ontwikkeling.) Maar de langste is bij 1.86 blijven steken. Ik zou onder de 2 meter nog wel te doen vinden.
Lastig lijkt mij, zo'n intolerantie, Alida.

Wat fijn dat Thom nu toch normaal eet, Martine!
Jongens schieten vaak later door, normaal gesproken. Als je ziet wat er van onze kleine vroegere buurjongetjes geworden is...

Wat een verschil bij jullie, Karin.

Verdorie........ die fiets van Jetske net gejat bij de bushalte. 

groetjes, Karin
Ach nee hè, potverdorie.

Lastig, want ze moet nog twee weken naar school. Dus dat wordt even puzzelen welke fiets wanneer beschikbaar is.
groetjes, Karin
He bah! Wat vervelend, en juist nu het bijna vakantie is. Was het nog een nieuwe fiets? Dan is het helemaal balen
Maar hoop dat de fiets weer gevonden word. Groetjes Alida