Eindelijk weer een update! Moos is een klein handenbindertje, dus kom niet aan heel veel andere dingen toe. Vorige week zat Bas voor 9 dagen in Berlijn. Dan merk je toch wel dat het best zwaar is, alleen voor haar zorgen en de hele dag zo'n aandachtvragertje om je heen.
Uiteraard vinden we haar nog hartstikke leuk. Ze bijt alleen nu ook in broekspijpen/enkels/kuiten/tenen. Ze draait dan helemaal door, het lijkt wel of ze bezeten is... Ik moet haar dan echt negeren en maar laten uitrazen, er valt toch geen land met haar te bezeilen... Wanneer stopte dit gedrag ook alweer?
Ze eet gelukkig nu heel erg goed. Bij elk geritsel van een verpakking komt ze snel kijken (ok ok... bedelen...) Afgelopen vrijdag heeft ze haar 2e enting bij de dierenarts gehad. De assistente had een boerenfox van dezelfde leeftijd onder de toonbank liggen, het was liefde op het eerste gezicht, dus Moos heeft nu verkering met Tommie! De dierenarts had nog geen Smous in haar bestand staan, wel was ze erg gecharmeerd van Moos en bleek ze 30 jaar geleden zelfs op de wachtlijst te hebben gestaan (is uiteindelijk toch overgestapt naar schapendoezen). Moos was erg mooi, gezond en gaf geen kik. Ze vond het een erg leuk uitje!
Verder kan ze al goed mee op de fiets. Ze kijkt voor ons uit of ligt lekker te slapen in de krat. Ook heeft ze nu wat meer ervaringen met andere honden. Een jonge boxer (wel al erg groot en zwaar) vond haar heel lief, wist alleen niet echt wat ze aan moest met zo'n pup. Na een paar likjes en wat gesnuf ging ze boven op Moos liggen. Dat was dus een hoop gegil. We waren onderweg naar mijn zus. Zij heeft een (mixje van alles) hond uit Bonaire, een ontzettend lief beest die een hekel aan pups heeft. Moos vond haar echter wel heel leuk, dus ze is wel 50x afgesnauwd. Moos deed het niets, vond haar nog steeds bereïnteressant! Ze kreeg de hele avond op haar kop, maar de aanhouder wint; aan het einde lagen ze neus aan neus te slapen.
Alle tips over het bijten en doordraaien zijn overigens welkom. Ik vrees dat we maar moeten wachten tot het over is...