Bieke x Bob
-
Maureen01
Bieke x Bob
Dankzij Ariënne kan ik gelukkig weer inloggen en op het forum posten.
ik had lange tijd internet problemen en daarna lukte het inloggen niet meer, heel gek.
En ik heb notabene zulk leuk nieuws. Bieke is inderdaad zwanger.
Stapper kwam in aanmerking maar op het reuenlijstje van de terugfok stond Bob. Bob had de zelfde plussen en minnen als Stapper maar was wat kleiner en daardoor niet zo'n megaverschil met Bieke. Een betrokken baas die graag meewerkt aan het terugfokprogramma, ook al een plus voor mij. Dus ik heb stapper als reserve gehouden en Bob uit Emmen als eerste keus genomen.
Een dekking volgens het boekje, alleen de progesterontest zei dat ze voorlopig nog niet tegen een eisprong aanzat. Bleef arme Bieke maar laten prikken maar het zette niet door dus ik ben gestopt en heb afgewacht en een echo laten maken. De dierenarts was er van overtuigd dat ze niet zwanger kon zijn door de testwaardes die zeiden dat ze geen eisprong gehad had maar op het scherm daar waren zeker vruchtjes op te zien. 1 keer 2 tegelijk. het zal geen groot nest worden. Ze moet nu nog zo'n 3 weken. ze wordt ronder maar echt puppies voelen dat lukt me niet. Ik zie wel. ze moet bevallen rond mijn verjaardag dus het worden echt verrassingpakketjes dan.
Ik kon me Bieke nooit zo als moeder voorstellen want ze was zo zorgeloos pup. Maar de hormonen hebben haar veranderd in een bazig hondje dat ook best snel kibbelt. Ze slaapt veel en je ziet dat ze steeds rustiger naast de fiets meeloopt dus dat ben ik nu aan het afbouwen. vanaf volgende week zal het wandelen misschien ook minder worden dat weet ik niet. Ik ga haar nu ook extra voeren.
ik wil meer schrijven maar het scherm wipt steeds terug dus ik ga maar aan de wandel met de hondjes.
ik had lange tijd internet problemen en daarna lukte het inloggen niet meer, heel gek.
En ik heb notabene zulk leuk nieuws. Bieke is inderdaad zwanger.
Stapper kwam in aanmerking maar op het reuenlijstje van de terugfok stond Bob. Bob had de zelfde plussen en minnen als Stapper maar was wat kleiner en daardoor niet zo'n megaverschil met Bieke. Een betrokken baas die graag meewerkt aan het terugfokprogramma, ook al een plus voor mij. Dus ik heb stapper als reserve gehouden en Bob uit Emmen als eerste keus genomen.
Een dekking volgens het boekje, alleen de progesterontest zei dat ze voorlopig nog niet tegen een eisprong aanzat. Bleef arme Bieke maar laten prikken maar het zette niet door dus ik ben gestopt en heb afgewacht en een echo laten maken. De dierenarts was er van overtuigd dat ze niet zwanger kon zijn door de testwaardes die zeiden dat ze geen eisprong gehad had maar op het scherm daar waren zeker vruchtjes op te zien. 1 keer 2 tegelijk. het zal geen groot nest worden. Ze moet nu nog zo'n 3 weken. ze wordt ronder maar echt puppies voelen dat lukt me niet. Ik zie wel. ze moet bevallen rond mijn verjaardag dus het worden echt verrassingpakketjes dan.
Ik kon me Bieke nooit zo als moeder voorstellen want ze was zo zorgeloos pup. Maar de hormonen hebben haar veranderd in een bazig hondje dat ook best snel kibbelt. Ze slaapt veel en je ziet dat ze steeds rustiger naast de fiets meeloopt dus dat ben ik nu aan het afbouwen. vanaf volgende week zal het wandelen misschien ook minder worden dat weet ik niet. Ik ga haar nu ook extra voeren.
ik wil meer schrijven maar het scherm wipt steeds terug dus ik ga maar aan de wandel met de hondjes.
-
Renate
Re: nog 3 weken....... Bieke
Ha, we zaten met smart op dit nieuws te wachten.
Hoera voor Bieke!
Gefeliciteerd Maureen! Nog een paar weekjes geduld. Het zou een leuk verjaarscadeautje zijn.

Hoera voor Bieke!
Gefeliciteerd Maureen! Nog een paar weekjes geduld. Het zou een leuk verjaarscadeautje zijn.
Hoi Maureen!
Gek hè, dat je niet meer kon inloggen en nu doet je scherm raar...
Maar mooi dat je er weer bent met goed nieuws!!
Vreemd dat de DA er naast zat. Hoe kan het toch. Maar er zijn wel vaker verrassingen op dit gebied.
Spannend allemaal! En leuk om te volgen!
(Bob is een leuk hondje! Heb hem een paar keer gezien.)

Gek hè, dat je niet meer kon inloggen en nu doet je scherm raar...
Maar mooi dat je er weer bent met goed nieuws!!
Vreemd dat de DA er naast zat. Hoe kan het toch. Maar er zijn wel vaker verrassingen op dit gebied.
Spannend allemaal! En leuk om te volgen!
(Bob is een leuk hondje! Heb hem een paar keer gezien.)

Goede keus, die Bob. Hij was ook op de Winner.
Fijn Maureen, dat het er naar uitziet, dat Bieke moeder gaat worden. Tja, die testen bij de dierenarts. Ik heb er ook geen echt goede ervaringen mee, al is dat inmiddels 9 jaar geleden. Bij onze Norma was het volgens de bloedtest goede tijdstip te vroeg, pas toen we 3 dagen later nog een poging deden, lukte het wel. Daarna wees de echo uit, dat ze niet opgenomen had. Wij op vakantie en toen we terug waren voelde ik pups bewegen tegen mijn arm! Resultaat 5 pups!!
Dus bij Adah hebben we rustig afgewacht.
Je houdt ons wel op de hoogte. hè?
Fijn Maureen, dat het er naar uitziet, dat Bieke moeder gaat worden. Tja, die testen bij de dierenarts. Ik heb er ook geen echt goede ervaringen mee, al is dat inmiddels 9 jaar geleden. Bij onze Norma was het volgens de bloedtest goede tijdstip te vroeg, pas toen we 3 dagen later nog een poging deden, lukte het wel. Daarna wees de echo uit, dat ze niet opgenomen had. Wij op vakantie en toen we terug waren voelde ik pups bewegen tegen mijn arm! Resultaat 5 pups!!
Dus bij Adah hebben we rustig afgewacht.
Je houdt ons wel op de hoogte. hè?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Goed nieuws Maureen, nog maar een paar weekjes. Fijn dat je weer kan inloggen, kunnen we meegenieten straks.
Ik heb bij Lisa geen testen of echo's laten doen, heb het gewoon afgewacht.
Als ik een langer bericht plaats springt het scherm ook steeds terug, dat is wel lastig.
Groetjes, Erna.
Ik heb bij Lisa geen testen of echo's laten doen, heb het gewoon afgewacht.
Als ik een langer bericht plaats springt het scherm ook steeds terug, dat is wel lastig.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou die Bob uit Emmen is zeker een leuke partner.
Wat fijn dat Bieke toch lekker zwanger is, het aantal pups wachten we maar af.
Geniet nog maar even van de rust de komende drie weken en bereid je lekker voor.
Wat vreemd hè, dat zo'n betrouwbare progesetron test zo uitpakt!
Dan blijf ik in dit geval toch liever bij een echo.
Fijn dat je er weer bent, Maureen. Problemen met internet? Praat me er niet van
!!
Wat fijn dat Bieke toch lekker zwanger is, het aantal pups wachten we maar af.
Geniet nog maar even van de rust de komende drie weken en bereid je lekker voor.
Wat vreemd hè, dat zo'n betrouwbare progesetron test zo uitpakt!
Dan blijf ik in dit geval toch liever bij een echo.
Fijn dat je er weer bent, Maureen. Problemen met internet? Praat me er niet van
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Monique
Leuk nieuws Maureen!
Dat wordt al aftellen geblazen. Zou een leuk verjaardagskadootje kunnen worden.
Dat terugspringen van het scherm heb ik ook, is na het pimpen van het forum aanwezig (constructie 'foutje'?).
Dat terugspringen van het scherm heb ik ook, is na het pimpen van het forum aanwezig (constructie 'foutje'?).
-
Maureen01
net fotos in mijn foto album geplaatst van een zwangere Bieke. zo op eerste oog is er niets te zien. Nuja gewoon een heerlijk brutaal smouzekoppie en zowiezo ene prachtsmousje. Pas ingezoemd op haar buik als ze ligt zie je de gezwollen melkklieren en tepels die al dikker worden en uit gaan staan.
ik ben een leek dus pupjes... niet echt te voelen het kan ook de klieren zijn of de spieren.
maar het begin is er. volgende week weer foto maken is toch wel leuk zo'n buikkie te zien uitbuiken.
http://www.smoushondenforum.nl/gallery/ ... lbum_id=21
ik ben een leek dus pupjes... niet echt te voelen het kan ook de klieren zijn of de spieren.
maar het begin is er. volgende week weer foto maken is toch wel leuk zo'n buikkie te zien uitbuiken.
http://www.smoushondenforum.nl/gallery/ ... lbum_id=21
Maureen, ik heb op de clubsite een album voor Biekes nest klaargemaakt en daar 2 van jouw foto's voor gebruikt. Ik hoop dat dat ok is?
Zo spannend, eerst Cookies nest, dat eind van deze week wordt verwacht en ze h ze dachten daar in ieder geval 2 pupjes te voelen.
Daarna Bieke. Op een zeker moment voel je ineens de pups bewegen, ik vond dat een fantastisch gevoel en als de a.s. moeder naast me lag, had ik vaak mijn hand op het buikje. Nu waren het bij beide nesten 5, dus misschien is het wat minder voelbaar bij minder pups.
We gaan één dezer dagen weg voor een niet al te lange vakantie, maar eigenlijk heb ik geen tijd, toch
.
Zo spannend, eerst Cookies nest, dat eind van deze week wordt verwacht en ze h ze dachten daar in ieder geval 2 pupjes te voelen.
Daarna Bieke. Op een zeker moment voel je ineens de pups bewegen, ik vond dat een fantastisch gevoel en als de a.s. moeder naast me lag, had ik vaak mijn hand op het buikje. Nu waren het bij beide nesten 5, dus misschien is het wat minder voelbaar bij minder pups.
We gaan één dezer dagen weg voor een niet al te lange vakantie, maar eigenlijk heb ik geen tijd, toch
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nou, volgens mij....als er iemand is die er aan toe is.....
Lekker alle smouzenissen uit je hoofd laten waaien. Fijne vakantie Loes.
Waar gaan jullie naar toe???
Lekker alle smouzenissen uit je hoofd laten waaien. Fijne vakantie Loes.
Waar gaan jullie naar toe???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Altijd tijd maken voor vakantie Loes, fijne dagen.loes schreef: We gaan één dezer dagen weg voor een niet al te lange vakantie, maar eigenlijk heb ik geen tijd, toch.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Even lekker die accu opladen Loes!
Fijne dagen!
Maureen, ook op dit forum zal ik een aparte plek voor de nestfoto's maken.
Je ziet al duidelijk verandering op de foto van Bieke's buikje!
Fijne dagen!
Maureen, ook op dit forum zal ik een aparte plek voor de nestfoto's maken.
Je ziet al duidelijk verandering op de foto van Bieke's buikje!

Nee, eigenlijk kunnen we je geen dag missen Loes.
Maar vooruit met de geit, een paar dagen is je wel gegund
.
Geniet er van en laat alle beslommeringen thuis in Rotjeknor.

Maar vooruit met de geit, een paar dagen is je wel gegund
Geniet er van en laat alle beslommeringen thuis in Rotjeknor.
Charlotte
Leuke nieuwe foto's Maureen !!!
Handige kist. Als Bieke maar niet allemaal reutjes krijgt met de mooie blauwe kleur. Hier en daar maar een roze strik eraan maken misschien
Het wordt al gauw aftellen !!!
Handige kist. Als Bieke maar niet allemaal reutjes krijgt met de mooie blauwe kleur. Hier en daar maar een roze strik eraan maken misschien
Het wordt al gauw aftellen !!!
Ziet er heel mooi uit, nu alleen de pups nog, dan is het pas echt compleet!
Nog eventjes....
Nog eventjes....
Charlotte
Er was een bericht van Maureen van begin van de nacht, dat Bieke slijm verloor/het water brak.......
Misschien is iedereen
nu aan het uitrusten
En kunnen we

Misschien is iedereen
En kunnen we
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Oh wat spannend.
Wat is dat snel gegaan zeg! Ik had helemaal niet in de gaten dat Bieke al zover was.
Wat is dat snel gegaan zeg! Ik had helemaal niet in de gaten dat Bieke al zover was.
De 63e dag is ook pas vrijdag en misschien is het gewoon loos alarm
......., maar een bevalling tussen de 59e dag tot de 67e dag is normaal, wel vaak afhankelijk van het aantal pups.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Als het water gebroken is, zullen de pups toch wel onderweg geweest zijn.
En nu maar hopen op meer dan twee.............
Zet 'm op kleine meid
En nu maar hopen op meer dan twee.............
Zet 'm op kleine meid