Help...mijn pup wil niet eten!
Help...mijn pup wil niet eten!
Even een nieuw topic.
Eigenlijk sluit het aan bij het stukje van Jiske over Moos.
Moos was 1660 gr. bij zeven weken en is een kieskouwer, toch?
Toevallig sprak ik een fokker met buitengewoon tuttig etende pups.
Ik kan me nog herinneren dat de pups van Ayla bijna in onze benen klommen als de bordjes pap aangerukt werden. Geweekte brokjes vonden ze niet zo'n succes, maar harde brokjes was al heel snel prima voer.
Herkennen jullie dat tuttige eten van jullie nest of jullie pups?
Hoe gaan/gingen jullie daar mee om?
En weten jullie nog hoeveel je eigen hondje woog rond de zeven weken?
Bloem woog 2.7 kg. en is een prima eter.
Eigenlijk sluit het aan bij het stukje van Jiske over Moos.
Moos was 1660 gr. bij zeven weken en is een kieskouwer, toch?
Toevallig sprak ik een fokker met buitengewoon tuttig etende pups.
Ik kan me nog herinneren dat de pups van Ayla bijna in onze benen klommen als de bordjes pap aangerukt werden. Geweekte brokjes vonden ze niet zo'n succes, maar harde brokjes was al heel snel prima voer.
Herkennen jullie dat tuttige eten van jullie nest of jullie pups?
Hoe gaan/gingen jullie daar mee om?
En weten jullie nog hoeveel je eigen hondje woog rond de zeven weken?
Bloem woog 2.7 kg. en is een prima eter.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Help...mijn pup wil niet eten!
Suske woog 2 kilo en was een muts op het gebied van eten en nog steeds.
Het duurde bij ons ook een poosje voordat ze iets at en dan ook nog nooit haar bakje leeg. Zelfs nu ze aan het zogen is, staat ze er niet om te springen.
Fredie werd helemaal gek van haar, toen ze van de zomer daar logeerde. Al haar honden lieten zich lekker paaien met iets lekkers en Suske haalde haar neus er voor op.... Maar graag of niet. Als ze niet eet halen we het weg (nu niet trouwens, ze mag nu haar voer in haar eigen tempo eten, ze heeft het nodig).
Het duurde bij ons ook een poosje voordat ze iets at en dan ook nog nooit haar bakje leeg. Zelfs nu ze aan het zogen is, staat ze er niet om te springen.
Fredie werd helemaal gek van haar, toen ze van de zomer daar logeerde. Al haar honden lieten zich lekker paaien met iets lekkers en Suske haalde haar neus er voor op.... Maar graag of niet. Als ze niet eet halen we het weg (nu niet trouwens, ze mag nu haar voer in haar eigen tempo eten, ze heeft het nodig).
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Niet onbelangrijk te weten wat het geboortegewicht is, en dat weet ik dus niet meer
Geen groot of zwaar hondje i.i.g.
Met 5,5 week: 1600 gr. Met 8 weken: 2350 gr.
Senna heeft altijd wel goed gegeten, alleen als ze loops/schijnzwanger was niet.
Nu kan ze de hele dag door eten als ze de kans krijgt
Wel hebben we in het begin ook de periode gehad dat ze bepaalde brokjes liet staan (kieskeurig?) Maar omdat we vrij snel overgegaan zijn op vers, hebben we daar dus niet zoveel mee te maken gehad.

Met 5,5 week: 1600 gr. Met 8 weken: 2350 gr.
Senna heeft altijd wel goed gegeten, alleen als ze loops/schijnzwanger was niet.
Nu kan ze de hele dag door eten als ze de kans krijgt

Wel hebben we in het begin ook de periode gehad dat ze bepaalde brokjes liet staan (kieskeurig?) Maar omdat we vrij snel overgegaan zijn op vers, hebben we daar dus niet zoveel mee te maken gehad.

Dat zegt soms ook niet veel. Bloemetje woog rond de 180 gr. Dat is vrij licht.yvonne schreef:Niet onbelangrijk te weten wat het geboortegewicht is, .......
2,7 kg. met zo'n zeven weken is best flink.
Het spenen ging ook vlot....gewoon lekker smikkelen rond de vier weken.
Maar ik wel!yvonne schreef:Niet onbelangrijk te weten wat het geboortegewicht is, en dat weet ik dus niet meer Geen groot of zwaar hondje i.i.g.

Sanne-Senna woog 258 gram bij haar geboorte.
Een heel mooi, en zeker niet licht, gewicht.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met alle vijf de nesten nooit eetproblemen gehad.
Ook het spenen ging prima.
Deed ik altijd met vlees.
Alleen W-dreej (w.o. Wieske-Sammy) heb ik geweekte brokjes geprobeerd, was echter geen succes.
Vlees en later harde brokjes gingen zoals ik gewend was van de eerdere nesten.
Ik heb dus geen ervaring met slecht etende pups, maar ook niet met de hier opgegroeide en opgroeiende hond(en).
Misschien dat ik mij daar niet druk om maak.
Ze krijgen wat de pot schaft, blieven ze dat niet, krijgen ze niks, punt uit.
Eén uitzondering op die regel was Finny tijdens haar schijndrachten.
Dan kreeg ze een heel klein beetje vlees door haar brokken, want anders kreeg ze geen hap door haar keel. Maar zodra die ellende weer achter de rug was, gingen wij weer op de normale voet verder.
Ook het spenen ging prima.
Deed ik altijd met vlees.
Alleen W-dreej (w.o. Wieske-Sammy) heb ik geweekte brokjes geprobeerd, was echter geen succes.
Vlees en later harde brokjes gingen zoals ik gewend was van de eerdere nesten.
Ik heb dus geen ervaring met slecht etende pups, maar ook niet met de hier opgegroeide en opgroeiende hond(en).
Misschien dat ik mij daar niet druk om maak.
Eén uitzondering op die regel was Finny tijdens haar schijndrachten.
Dan kreeg ze een heel klein beetje vlees door haar brokken, want anders kreeg ze geen hap door haar keel. Maar zodra die ellende weer achter de rug was, gingen wij weer op de normale voet verder.
Charlotte
Was het niet lastig om over te gaan van vlees op harde brokjes Charlotte??
Ik maak me er ook niet druk om, ik merk het op en meer niet. Als ze honger heeft dan zal ze wel gaan eten. Bij Suske werkt zien eten doet eten ook niet. Ze heeft periodes dat ze maar één keer per dag eet. Maar ja, het is een vrolijk, gezond hondje... waar zou ik me druk om maken.Charlotte schreef:Misschien dat ik mij daar niet druk om maak.
groetjes, Karin
-
Pupje 1 teefje 238 gram geboren om 9:15 uur heeft de naam Lieveke gekregen. Pupje 2 reutje 222 gram geboren om 10:38 uur heet Loetje.
Pupje 3 teefje 248 gram geboren om 11:10 uur heet Mariken.
Pupje 4 teefje 250 gram geboren om 12:20 uur en weegt 250 gram en heet Esther. Pupje 5 teefje 240 gram geboren om 12:21 uur hebben we Silke genoemd.
Pupje 6 258 gram is geboren om 14:09 uur heet Sanne.
Hierboven de gewichten van Sammy's pups bij de geboortes. En hieronder de gewichten de dag voor ze uitvlogen, 71/2 week oud.
Lieveke 1678, Loetje 1882, Mariken 2152, Esther 2474, Silke 2348, Sanne 2076
José, Sammy & Lieveke

Pupje 4 teefje 250 gram geboren om 12:20 uur en weegt 250 gram en heet Esther. Pupje 5 teefje 240 gram geboren om 12:21 uur hebben we Silke genoemd.
Pupje 6 258 gram is geboren om 14:09 uur heet Sanne.
Hierboven de gewichten van Sammy's pups bij de geboortes. En hieronder de gewichten de dag voor ze uitvlogen, 71/2 week oud.
Lieveke 1678, Loetje 1882, Mariken 2152, Esther 2474, Silke 2348, Sanne 2076
José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Dank jullie wel, José en Charlotte!
Nu weet ik het weer: "beertje Sanne" :wink2:

Een vrolijk, gezond hondje is het allerbelangrijkste! Ik zou het ook echt niet erg vinden, want een vreetzakje kan lastig zijn.karin73 schreef:Ik maak me er ook niet druk om, ik merk het op en meer niet. Als ze honger heeft dan zal ze wel gaan eten. Bij Suske werkt zien eten doet eten ook niet. Ze heeft periodes dat ze maar één keer per dag eet. Maar ja, het is een vrolijk, gezond hondje... waar zou ik me druk om maken.Charlotte schreef:Misschien dat ik mij daar niet druk om maak.

-
Alles is terug te vinden in het topic Sammy en Jurre-Joris, daar heb ik het nu ook even van gekopieerd. Thuis heb ik het allemaal in een schriftje staan maar had het nu natuurlijk niet bij me.
Ja beertje Sanne, ze was net een klein beertje met haar haartjes. En zo lief, ze aaide je met haar pootjes.
José, Sammy & Lieveke

Ja beertje Sanne, ze was net een klein beertje met haar haartjes. En zo lief, ze aaide je met haar pootjes.

José, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Aha! Ik kon het al niet vinden.sammydesmous schreef:Alles is terug te vinden in het topic Sammy en Jurre-Joris, daar heb ik het nu ook even van gekopieerd. Thuis heb ik het allemaal in een schriftje staan maar had het nu natuurlijk niet bij me.
Ja beertje Sanne, ze was net een klein beertje met haar haartjes. En zo lief, ze aaide je met haar pootjes.![]()
José, Sammy & Lieveke![]()
Ze is nu een kaal beertje, maar nog net zo lief!

Hieke en Jutte zijn allebei net vullesbakken. Die vreten alles en lusten altijd wel wat. De eerste 2 nesten hier geen probleem eters gehad. Het laatste nest had 3 kliko's en 2 slecht etende teefjes.De dames aten goed vlees , maar wel heel langzaam. Brokken bliefden ze niet. Het zijn allebei kieskouers gebleven.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Vergat ik nog. De teefjes en reuen aten gescheiden. De dames lieten de slokoppers alles opeten....
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Van Lienkes eerste nest waren er geen zeurpieten bij met eten.
Van haar tweede nest was alleen Baukje er een die moeite had met nieuwe smaakjes. Daar groeide ze gauw overheen toen alle nestgenootjes vertrokken waren en ze gewoon tegelijk met de andere drie van onze toenmalige roedel te eten kreeg. Als ze teveel stond te teuten, had ze drie toeschouwers
Van Stijnkes nest hadden ze geen van allen veel op met pap van welke soort dan ook. Vlees daarentegen ging prima en brokjes ook zonder problemen.
Stijnke zelf had dus liever een grotere brok en houdt wel van afwisseling van tijd tot tijd.
Gewichten moet ik opzoeken, maar nu eerst maar wat nachtrust....
Van haar tweede nest was alleen Baukje er een die moeite had met nieuwe smaakjes. Daar groeide ze gauw overheen toen alle nestgenootjes vertrokken waren en ze gewoon tegelijk met de andere drie van onze toenmalige roedel te eten kreeg. Als ze teveel stond te teuten, had ze drie toeschouwers

Van Stijnkes nest hadden ze geen van allen veel op met pap van welke soort dan ook. Vlees daarentegen ging prima en brokjes ook zonder problemen.
Stijnke zelf had dus liever een grotere brok en houdt wel van afwisseling van tijd tot tijd.
Gewichten moet ik opzoeken, maar nu eerst maar wat nachtrust....

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Hebben degene die, met een week of vijf, met vlees begonnen zijn moeite gehad om ze op brokjes te krijgen??
Tenslotte wil niet iedere nieuwe eigenaar vlees voeren aan zijn pup, dus dan is de overgang wel groot.
Tenslotte wil niet iedere nieuwe eigenaar vlees voeren aan zijn pup, dus dan is de overgang wel groot.
Ook de overgang verliep zonder problemen.
Deed altijd een paar brokjes bij het vlees.
Deed altijd een paar brokjes bij het vlees.
Charlotte
Moos eet al iets beter, maar nog steeds maar +/- 50 gr per dag ipv de 110gr die ze zou moeten eten. Ze vindt de brokjes overigens wel lekker, ik kan ze bijvoorbeeld ook als beloninkjes gebruiken.
De fokster vertelde dat ze daar ook de slechtste eter was. Ik ben er wel achter gekomen dat het eten uit een bakje iets is wat ze niet fijn vindt. De eerste dagen dus maar uit de hand gevoerd, daarna vanaf de grond en sinds gister vanaf een schoteltje. Zo werken we langzaam toe naar haar voerbakje.
De fokster vertelde dat ze daar ook de slechtste eter was. Ik ben er wel achter gekomen dat het eten uit een bakje iets is wat ze niet fijn vindt. De eerste dagen dus maar uit de hand gevoerd, daarna vanaf de grond en sinds gister vanaf een schoteltje. Zo werken we langzaam toe naar haar voerbakje.
De 'aanbevolen' hoeveelheid hebben ze hier nooit gehaald. Nu ze gesteriliseerd zijn zouden ze wel tig zoveel keer willen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004