Brummen, bekend terrein voor ons.
Avonturen van Tommy
-
Rosalie
Re: Avonturen van Tommy
Ik ben even onder de radar geweest met het trekken van het laatste sprintje voor m'n werk en natuurlijk sinds afgelopen vrijdag het ophalen van Tommy!
Het was vrijdag vroeg dag (niet dat ik echt goed kon slapen!?!) en we zijn om 07.30 richting Brummen vertrokken. Om 9.30 zaten we met Tommy op schoot aan de koffie. Na het doornemen van de paperassen en het afscheid nemen van moeder Sproet en de broers en zus van Tommy zijn we onderweg gegaan naar huis.
De rit ging prima, eerst even op schoot, daarna in een mandje bij m'n voeten. We zijn voor de vorm ook nog even gestopt, maar dat was toch wel heel regenachtig voor meneer
. Uiteindelijk waren we om 11.30 thuis, toen gelijk eten en een plas, en voor het eerst naar z'n grasveldje. Het grasveldje begint inmiddels steeds bekender voor hem te worden, maar alle plasjes daar doen is nog wel hééél erg lastig!
Inmiddels hebben we al van alles gedaan. Oefenen van apporteren met z'n lievelingsbot van pluche, het zoeken van z'n bot. De eerste commando's 'sit' en 'down' en na het slapen in de bench rustig wachten totdat we komen. Dat gaat steeds beter. Ik merk dat Tommy zeer leergierig is en het heel leuk vindt om dingen met en voor ons te doen. Wat hij overigens het allerliefste doet, is tegen, op of over onze voete heen slapen of lopen
Ook zijn we gisteren op avontuur geweest in het dorp. Van m'n moeder heb ik een buidelachtig tasje te leen gekregen, waar hij heerlijk in kan liggen, en met z'n kopje over de rand kan hangen. Aangezien het tasje bruin is, valt hij in eerste instantie niet echt op. Het was bij vlagen hilarisch. Stond ik ergens wat af te rekenen, dan zij een dame of heer opeens 'o kijk nou, een hondje!'. Tommy vond het allemaal heel interessant, en was in het geheel niet angstig, hij zat immers veilig tegen me aan.
Vandaag nog geen plannen, ik vermoed dat er nog wel wat 'kraamvisite' langs zal komen. Morgen hebben we wel een al een dag met plannen. 's-Ochtends komt Glenn Prosser om ons training te geven, en 's-middags gaan we naar de dierenarts!
Ik houd jullie op de hoogte!
Het was vrijdag vroeg dag (niet dat ik echt goed kon slapen!?!) en we zijn om 07.30 richting Brummen vertrokken. Om 9.30 zaten we met Tommy op schoot aan de koffie. Na het doornemen van de paperassen en het afscheid nemen van moeder Sproet en de broers en zus van Tommy zijn we onderweg gegaan naar huis.
De rit ging prima, eerst even op schoot, daarna in een mandje bij m'n voeten. We zijn voor de vorm ook nog even gestopt, maar dat was toch wel heel regenachtig voor meneer
Inmiddels hebben we al van alles gedaan. Oefenen van apporteren met z'n lievelingsbot van pluche, het zoeken van z'n bot. De eerste commando's 'sit' en 'down' en na het slapen in de bench rustig wachten totdat we komen. Dat gaat steeds beter. Ik merk dat Tommy zeer leergierig is en het heel leuk vindt om dingen met en voor ons te doen. Wat hij overigens het allerliefste doet, is tegen, op of over onze voete heen slapen of lopen
Ook zijn we gisteren op avontuur geweest in het dorp. Van m'n moeder heb ik een buidelachtig tasje te leen gekregen, waar hij heerlijk in kan liggen, en met z'n kopje over de rand kan hangen. Aangezien het tasje bruin is, valt hij in eerste instantie niet echt op. Het was bij vlagen hilarisch. Stond ik ergens wat af te rekenen, dan zij een dame of heer opeens 'o kijk nou, een hondje!'. Tommy vond het allemaal heel interessant, en was in het geheel niet angstig, hij zat immers veilig tegen me aan.
Vandaag nog geen plannen, ik vermoed dat er nog wel wat 'kraamvisite' langs zal komen. Morgen hebben we wel een al een dag met plannen. 's-Ochtends komt Glenn Prosser om ons training te geven, en 's-middags gaan we naar de dierenarts!
Ik houd jullie op de hoogte!
- Bijlagen
-
- Tommy 8wk in de mand.JPG (27.4 KiB) 1622 keer bekeken
Klinkt goed Rosalie. Weet je wat ook altijd een goed uitje is? Naar een groot tuincentrum zoals Intratuin (volgens mij niet zo ver bij jullie uit de buurt). Deze tijd lekker druk, hij mag in de kar, je kunt 'm stukjes laten lopen, er zijn soms andere dieren.
Veel plezier met de kleine man !
Veel plezier met de kleine man !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat klinkt als een groot feest!
Wat een aandoenlijk hoopje hond in de grote mand. :hug:
Veel plezier.
Wat een aandoenlijk hoopje hond in de grote mand. :hug:
Veel plezier.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mooie mand voor jullie Tommy.
Fijn dat de eerste dagen zo goed verlopen zijn.
Veel plezier met de kleine man.
Fijn dat de eerste dagen zo goed verlopen zijn.
Veel plezier met de kleine man.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat gaat goed!
Ik zocht ook de momenten op dat de vuilcontainers werden opgehaald. Lekker veel herrie en een grote auto. Meelopen met het terug brengen van de containers was ook een goed idee. Gebeurt hier wekelijks met het nodige lawaai.
Wat een schattige foto in zo'n lekker mandje! Heel veel plezier met jullie Tommy!
Wat een schattige foto in zo'n lekker mandje! Heel veel plezier met jullie Tommy!

-
Rosalie
Goede tips dames!
Ben ook al lekker met de stofzuiger aan de slag
Ben ook al lekker met de stofzuiger aan de slag
Veel plezier met Tommy!
Ik kreeg 2 winterpups. Bij de eerste -Bobbie- had ik er niet aan gedacht dat het gras hier in de zomer wekelijks gemaaid moest worden. Toen het eenmaal zo ver was, was hij eigenlijk te oud om daar goed aan te kunnen wennen. Bij de tweede pup stond ik dus regelmatig in de vrieskou het niet gegroeide gras te maaien...
Ook wilde ik dat hij overal mee naartoe kon, dat ik toen stomweg ben vergeten hem ook te leren om alleen thuis te zijn; ik nam hem immers overal enthousiast mee naartoe. Alleen thuisblijven is hier daarna nooit goed gelukt; mijn fout en superonhandig...
Ik kreeg 2 winterpups. Bij de eerste -Bobbie- had ik er niet aan gedacht dat het gras hier in de zomer wekelijks gemaaid moest worden. Toen het eenmaal zo ver was, was hij eigenlijk te oud om daar goed aan te kunnen wennen. Bij de tweede pup stond ik dus regelmatig in de vrieskou het niet gegroeide gras te maaien...
Ook wilde ik dat hij overal mee naartoe kon, dat ik toen stomweg ben vergeten hem ook te leren om alleen thuis te zijn; ik nam hem immers overal enthousiast mee naartoe. Alleen thuisblijven is hier daarna nooit goed gelukt; mijn fout en superonhandig...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Rosalie wat een schatje is Tommy, mooie mand.
Je hebt al heel wat met hem ondernomen, leuk hoor. Kinderboerderij is ook leuk.
Of op een schoolplein staan als de school uit gaat.
Een ritje in bus of trein, station met al zijn geluiden is ook heel spannend.
Je hebt al heel wat met hem ondernomen, leuk hoor. Kinderboerderij is ook leuk.
Of op een schoolplein staan als de school uit gaat.
Een ritje in bus of trein, station met al zijn geluiden is ook heel spannend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Rosalie
Thuisblijven is inderdaad belangrijk! Ik ben gestart met de bench in als ik naar de wc moet, vanochtend toen hij sliep ben ik onder de douche gegaan. Hij was wakker toen ik terug kwam maar had niet gepiept.
Het plan is om dit uit te breiden naar zolder om te strijken en dan vervolgens naar buiten. 
Bij 'onze' Jelle (=de hond van onze zoon en een zoon van onze Adah) is dat precies zo gegaan als bij Martine. Mijn schoondochter nam hem ook overal mee naar toe, ook haar werk, dus hij kan heel slecht alleen zijn. Gelukkig accepteert hij het wel als hij bij ons is (en dat gebeurt nogal eens) en alleen moet blijven met onze 2 dames.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Toch is dat niet helemaal de verklaring, denk ik.
Sam was het eerste jaar nooit alleen. Was altijd bij Lex.
Toen het na verloop van tijd toch nodig was om alleen thuis te blijven...bleek hij nergens een punt van te maken.
Sam was, volgens mij, ook een hond die heel zeker was van zichzelf, zonder daar ooit zijn best voor te doen.
Wel hebben we hem, vanaf week één, geleerd om even alleen in de auto te zijn.
Sam was het eerste jaar nooit alleen. Was altijd bij Lex.
Toen het na verloop van tijd toch nodig was om alleen thuis te blijven...bleek hij nergens een punt van te maken.
Sam was, volgens mij, ook een hond die heel zeker was van zichzelf, zonder daar ooit zijn best voor te doen.
Wel hebben we hem, vanaf week één, geleerd om even alleen in de auto te zijn.
Ja, dat is ook zo. Jelle is natuurlijk geen zelfverzekerde hond. Ik controleer hem bijvoorbeeld regelmatig op vlooien ed en hij hoeft me maar te zien of hij sluipt weg. Een pijnlijke behandeling of geplukt heb ik hem nog nooit, dus iets echt akeligs is hem nog nooit overkomen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuke foto Rosalie. Wat een heerlijk ding in dat mandje!
Jullie zijn ook al lekker breed bezig met spelletjes/oefeningen/wennen aan z'n nieuwe stek.
Wat een feest
Jullie zijn ook al lekker breed bezig met spelletjes/oefeningen/wennen aan z'n nieuwe stek.
Wat een feest
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
En, genieten maar van kleine Tommy!!
Schattig, hoor, en wat een braaf hondje.
Schattig, hoor, en wat een braaf hondje.

Wat een poepie!

Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
-
Rosalie
Al de hele week houd ik mij voor om even een berichtje te plaatsen over hoe het ons hier vergaat. Maar ik ben zo druk geweest met de kleine viervoeter dat ik er gewoon niet aan toe ben gekomen.
Met Tommy gaat alles goed, hij heeft het goed naar z'n zin (op dit moment ligt hij heerlijk te slapen bij m'n voeten). Eten gaat goed, s'nachts gaat het ook goed. De zindelijkheidstraining is nog wel een lastige (denk: je bent de riem nog aan het wegleggen bent en hopla, daar komt een plas of poep
) maar daar zien we wel verbeteringen. Met name poepen was in het begin lastig, hij begreep niet zo erg dat dit ook buiten moest. Maar na een paar keer aanmoedigen begrijpt hij wat de bedoeling is, en gaat het veelal goed. We hebben er vandaag al twee gehad
. Wel heeft hij de afgelopen dagen niet altijd zijn bench schoon gehouden. Aangezien hij ook een kuchje heeft heb ik vanmiddag een afspraak bij de DA gemaakt want ik vertrouw het niet helemaal.
Het luisteren gaat aardig, hij begrijpt al dat hij netjes moet gaan zitten als de voerbak komt, en als we met de lijn aan komen zetten. Desalniettemin is stoute dingen doen voor hem ook geen probleem (we hebben een paar dagen gevechten gehad om onze veters bijvoorbeeld...). We hebben inmiddels de training van Glenn gehad, hoe hier mee om te gaan, maar hij probeert alles uit. Hij zit je al af en toe aan te kijken van 'dit mag niet, maar ik denk er toch sterk aan om het toch te doen'.... Helaas doet hij dat soms dan ook....
Maar sommige dingen worden met de dag al minder. Vandaag wordt ook weer spannend, ik heb een korte jurk aan, dus ik denk dat ik vandaag een hoop aandacht ga besteden aan het met rust laten van blote benen :idee:
Verder is hij al diverse keren met me mee op stap geweest. Vorige week naar de Intratuin (we hebben toen al een bod op hem gehad
), boodschapjes doen, en afgelopen zaterdag ook mee naar de kapper. Ik probeer het wel niet te gek te maken, want ik merk dat hij van zo'n avontuur wel moe en druk wordt.
Hij is nu weer in dromenland, dus ga even van de gelegenheid gebruikmaken om even stof te zuigen en te dweilen
Met Tommy gaat alles goed, hij heeft het goed naar z'n zin (op dit moment ligt hij heerlijk te slapen bij m'n voeten). Eten gaat goed, s'nachts gaat het ook goed. De zindelijkheidstraining is nog wel een lastige (denk: je bent de riem nog aan het wegleggen bent en hopla, daar komt een plas of poep
Het luisteren gaat aardig, hij begrijpt al dat hij netjes moet gaan zitten als de voerbak komt, en als we met de lijn aan komen zetten. Desalniettemin is stoute dingen doen voor hem ook geen probleem (we hebben een paar dagen gevechten gehad om onze veters bijvoorbeeld...). We hebben inmiddels de training van Glenn gehad, hoe hier mee om te gaan, maar hij probeert alles uit. Hij zit je al af en toe aan te kijken van 'dit mag niet, maar ik denk er toch sterk aan om het toch te doen'.... Helaas doet hij dat soms dan ook....
Verder is hij al diverse keren met me mee op stap geweest. Vorige week naar de Intratuin (we hebben toen al een bod op hem gehad
Hij is nu weer in dromenland, dus ga even van de gelegenheid gebruikmaken om even stof te zuigen en te dweilen
- Bijlagen
-
- image.jpg (126.9 KiB) 1471 keer bekeken
Wat een avonturen allemaal. Klinkt als een echte smous. 
Leuk weer wat te horen; Dat klinkt allemaal heel goed!
Succes vandaag met je blote benen!
Succes vandaag met je blote benen!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Leuk hoor.
Ben benieuw of je benen vanavond onder de krassen zitten.
Succes.
Ben benieuw of je benen vanavond onder de krassen zitten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.