Senna

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
yvonne

Re: Senna

Bericht door yvonne »

We laten er zeker niets aan doen, of ze zou er last van moeten krijgen. Wel even schoonmaken als ze veel in het zand zit. De DA heeft voorgedaan hoe je dat het beste kunt doen.
Afbeelding

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Wat jammer voor jullie, helaas geen nestje. Gelukkig wel weer een pupje in huis binnenkort. Ik zou haar ook zeker niet later opereren vooral als ze er geen last van heeft. Pebbles heeft ook een scheve tand die zou er onder narcose uit moeten. Ze heeft er geen last van dus ik heb hem lekker laten zitten. Liever geen narcose bij een gezonde hond. Gerry en Pebbles.

karin73

Bericht door karin73 »

Wat jammer!!!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

corrie

Bericht door corrie »

Wat sneu! je had je al zo op een nest verheugd. Ik hoop dat er snel een heel lief teefje geboren wordt wat met en bij Senna op kan groeien.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Charlotte

Bericht door Charlotte »

En zo valt er weer een heel leuk teefje af voor het TFP.
En weer bij mensen die zonder te morren mee werken.
Ik heb er stevig van zitten balen na jouw bericht, Yvonne.
Kan mij heel goed voorstellen dat het een flinke tegenvaller is voor jullie.
Senna wordt er niet minder door, blijft een lekker ding.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ja het is vreselijk jammer, wij zijn er ook van slag van. We begrijpen natuurlijk de beslissing maar het was wel slikken. Eerst goedgekeurd en dan toch nog op de valreep een streep er door. Je werkt toch met je teefje aan het TFP mee om het ras in stand te houden en dan valt er een pup van je af voor het TFP. Ik wist eerlijk gezegd niet dat traanstrepen dit tot gevolg kon hebben.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel jammer!! Hoe graag je soms ook wilt...

Nieuwe avonturen met een andere pup erbij en wie weet wat voor moois er dan nog in het verschiet ligt. :friends:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

sammydesmous schreef:Ja het is vreselijk jammer, wij zijn er ook van slag van. We begrijpen natuurlijk de beslissing maar het was wel slikken. Eerst goedgekeurd en dan toch nog op de valreep een streep er door. Je werkt toch met je teefje aan het TFP mee om het ras in stand te houden en dan valt er een pup van je af voor het TFP. Ik wist eerlijk gezegd niet dat traanstrepen dit tot gevolg kon hebben.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
De traanstrepen zelf zijn maar bijzaak. Die kun je als je wilt wegpoetsen. Maar het heeft een oorzaak. Soms tijdelijk, soms blijvend. Het teveel aan oogvocht kon niet via de traanbuisjes wegvloeien, omdat ze dicht zitten. Dat kan gewoon een slijmpropje zijn, maar het kunnen ook bijvoorbeeld te nauwe traanbuisjes zijn. Er zijn hondenrassen waarbij het vaak voorkomt. Meestal komt dat doordat de snoet te plat gefokt is. Mopshond, Engelse Bulldog en zo.
Of zo iets erfelijk kan zijn, wist mijn DA niet. Maar ik kan me voorstellen dat ze geen risico willen nemen.
Maar jammer is het zeker, José. :(
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Yvonne wat vreselijk jammer is dit. Jullie hadden zo graag een nestje gewild.
Ik zou ook niet laten operen als het niet echt nodig is.
Phoebe van Renate had er ook last van. Zij heeft Phoebe laten operen, er staat een foto van vlak na de operatie in haar album, blz. 3.
Waarschijnlijk was toen bekend waar het door ontstaan was, of er met haar gefokt mocht worden. Want Phoebe heeft daarna een nestje gekregen.
Gelukkig zijn jullie al snel aan de beurt voor een pupje, dat zal het wel iets makkelijker maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oh ja, dat was ik helemaal vergeten. :scratch:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Heb de foto gezien :bibbers: Zo te zien aan één oogje. Leuk hondje en fijn dat ze daarna een nestje heeft gehad :thumbsup:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat geweldig jammer Yvonne :( Terwijl Senna zo'n heerlijke hond is dat je er zo nog veel meer zou willen..........
Maar ja, een heerlijke hond blijft ze. En ze zal vast een goede hulp zijn bij het opvoeden van jullie pup zodra die er is. :ja:
Groot gelijk dat je geen narcose wilt bij een gezonde hond.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Phoebe had volgens mij een gezwel. Dat is toen verwijderd. Het zat op een rotplaats, bij het traanbuisje. Gelukkig is dat toen helemaal goed gekomen. Precisiewerkje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Dat wist ik niet meer Jeanette, ik dacht dat Phoebe ook verstopte traanbuisjes had.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het was lang zoeken, maar ik heb een stukje kunnen vinden.
Het was een cyste.

Eerlijk gezegd valt het me tegen.
Phoebe's traanbuis was nog wel intact, maar zat om de cyste gewikkeld. Ze hebben de cyste met een stuk van de traanbuis moeten verwijderen. De cyste hebben we meegekregen, omdat de arts met zekerheid kon zeggen dat het niet kwaadaardig is (daar zijn we uiteraard wél heel blij mee). Hij is zo groot als een erwtje.
Om een nieuwe traanbuis te vormen heeft Phoebe nu 2 canule's (plastich buisjes) in haar oog, die aan de buitenkant vastgehecht zitten. Daar omheen vormt zich een nieuw traanbuisje (ik moest het vergelijken met het buisje wat je voelt als je oorbellen hebt). Alleen dit proces duurt zeker 3 weken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach ja! Hoe kon ik dat vergeten...
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, dat is wel wat anders! Akelige ingreep hoor.
Afbeelding

isabelle

Bericht door isabelle »

Goh, wat ontzettend jammer, Senna is zo'n leuk/ knap hondje.
Balen zeg.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, het blijft heel jammer :( We hopen dat we over niet al te lange tijd een pup erbij krijgen. Want (minimaal) 2 hondjes is toch een grote wens. Senna ziet er momenteel zelf uit als een pup, want ze is gisteren tot op haar ondervacht geplukt. Strippen was deze keer geen optie, want ik had het zelf gedaan de vorige keer en iets te enthousiast :fluit: Dus een stripvacht moet er nu weer ingezet worden. Ze is nu zo'n klein zacht ding. :)

Isabelle, wat een lieve foto als avatar!
Afbeelding

isabelle

Bericht door isabelle »

Ja goed dat je op de wachtlijst staat, ik ga dat ook maar doen.
Ik weet nog niet helemaal hoe dat zit met de vacht, ik begrijp dat je te kort geplukt had? Wat is een stripvacht?

Gesloten