Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Jeanette

Re: Klets-topic

Bericht door Jeanette »

Roosje schreef:Was secretaris van een rasvereniging. Wat de tijd betreft... geen probleem, had het er graag voor over.

Maar het feit dat we met 3 bestuursleden zijn, waarvan er 2 niet veel doen en alles op mijn bordje terecht kwam én het feit dat er was die géén moeite wilde nemen tot het voeren van overleg e.d. heeft mij doen besluiten om op te stappen. Het is 'vechten tegen de bierkaai' om het maar zo te zeggen.
Nou, het moet wel leuk blijven !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe is het met Nina Ariënne ????
Is ze al weer helemaal ok ???
En hoe heeft ze het examen gedaan ???
Merel al weer helemaal op de been ???
Een drukke tijd denk ik...

Mary

Bericht door Mary »

Vandaag was ik ingehuurde fotograaf.
Wij wonen in een geschakelde woning.
De vrijstaande ernaast ging vandaag plat.
Niet zelf klussen, toch stof happen. :?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Roosje

Bericht door Roosje »

Mary schreef:Vandaag was ik ingehuurde fotograaf.
. :?
vertel. altijd benieuwd naar leuke foto's.. en het verhaal erachter.

Mary

Bericht door Mary »

Onze ex-buren zijn vertrokken naar Drenthe, wat wij ook willen.
Pas na de verkoop van hun huis hoorden ze dat het gesloopt zou
worden. Vandaag was het dan zover. De foto's zijn voor Drenthe,
zijn ze er toch nog een beetje bij. De sloper heeft goed werk geleverd,
maar doordat de nieuwe eigenaar al het een en ander zelf had gesloopt
ging de achtergevel iets te spontaan om. We moesten dus wel een
beetje meeschudden :(

Margaret

Bericht door Margaret »

Ariënne schreef:Margaret, dan ben je op de geboortegrond van 'mijn' Bert geweest! (Er wonen nog verschillende familieleden van Bert en ook mijn broer Kees met z'n gezin.) Wij hebben er aan het begin van onze carrière nog samengewoond.
O ja! Nu je het zegt, herinner ik me dat je verteld hebt dat jullie daar gewoond hebben. Ik vind het een hele mooie omgeving, lekker bosrijk. Ik zou best die kant op willen!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nu we alweer zo'n 16 jaar in Drenthe wonen, vinden we het die kant op (Zuid-Oost Veluwe) ook wel erg druk geworden. De huizen zijn er ook flink duurder geworden.
Voor ons voelt het hier fijner! Dus: :idea:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

In juli wordt mijn oma 90 jaar. Heeft iemand een leuk idee voor een cadeau? Het is zo moeilijk.

Ik heb al zitten denken aan een verwenmandje met lekker, suikervrije snoep (mijn oma heeft ouderdoms diabetes), iets lekkers voor in de douche, een luchtje, een wijnje, een zoutje en een leuke foto-kalender van alle (achter)(klein)kinderen enz. Maar echt heel origineel is het natuurlijk niet.

Ze is niet goed ter been en kan zich niet goed meer concentreren op bv een boek of puzzel.

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef: Maar echt heel origineel is het natuurlijk niet.
.
90 worden is al een geweldig geschenk.
Na zoveel jaar bestaan originele cadeautjes niet meer,
blije gezichten al dan niet op foto zal vast fijn zijn.
:toasten:

Monique

Bericht door Monique »

Dat van die foto-kalender vind ik erg leuk en ik denk dat zij het ook mooi zal vinden, al was het maar om aan anderen trots haar nageslacht te kunnen laten zien!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat was ook míjn allereerste gedachten.
IK denk zelfs dat de aanwezigheid van de hele familie voor een 90 jarige het grootste geschenk is wat je maar kunt wensen.
Vroeger toen mijn oma lustums vierde, werd er altijd een reunie gehouden; dan kwam de hele familie van heinde en verre (Amerika, Australië, Curaçao), als dat lukte was zij overgelukkig.

Ik zou zeker voor die kalender kiezen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Zo'n kalender is helemaal geweldig hoor Renate, daar zal je je oma een heel groot plezier mee doen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Erna schreef:Zo'n kalender is helemaal geweldig hoor Renate, daar zal je je oma een heel groot plezier mee doen.

Groetjes, Erna.
Helemaal mee eens.

Renate

KATER

Bericht door Renate »

Ik baal!

We moesten voor onderwijskunde - voor ons tentamen - een presentatie maken én presenteren over een werkvorm. Wij hadden gekozen voor circuitonderwijs in combinatie met natuuronderwijs. We zijn uren bezig geweest, maar het resultaat mocht er zijn.
Om iedereen de presentatie ook voor te laten bereiden werd er aan het begin van de les besloten wie moest presenteren. Degene die kaartje nr 1 trok, moest de presentatie houden.
Nu heeft mijn klasgenoot onze presentatie helemaal verknald! Het was zo ongelofelijk slecht dat ik tijdens de presentatie het schaamrood op mijn kaken had staan. De leraar gaf ons (de 3 die niet presenteerden) een kans om bij te sturen, maar die zwangere muts zei dat ze het zelf wel kon. :hamer:

Dit wordt mijn eerste onvoldoende. Zo erg als je er zelf niks aan kunt doen. Iemand anders heeft mijn tentamen verprutst. Hopelijk kan ik dit blok nog met een voldoende afsluiten door het schriftelijk tentamen van as zaterdag.
Ik heb wel een belangrijke les geleerd. Deze werkvorm (presentatie met loting) ga ik nooit gebruiken in de klas!

Verder wil ik jullie bedanken voor de reacties voor oma's cadeautje. Ik zal foto's gaan verzamelen voor de kalender.

Verder ben ik bij Mirjam geweest vanmorgen. Whoopi en Phoebe hadden dikke pret. Mirjam wist haar wachtwoord niet meer, maar als het goed is hebben we dat opgevraagd (klopt dat, Ariënne) en komt ze weer lekker mee kletsen.

Erna

Bericht door Erna »

Renate wat afschuwlijk dat je van iemand anders afhankelijk moet zijn met de presentatie. Misschien hadden jullie haar aan de kant moeten schuiven en het over moeten nemen toen het niet goed bleek te gaan, maar dat is achteraf natuurlijk makkelijk gezegd.
Zet hem op zaterdag, :thumbsup:
Leuk dat Mirjam weer terug komt.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Wat vreselijk jammer dat dit zo is gelopen.
Onthoudt inderdaad maar goed dat jezelf deze manier nooit zult gebruiken.
Kop op, schouders recht, en weer verder.

loes

Bericht door loes »

Veel sterkte dan maar zaterdag, Renate. Ik ben zelf helemaal geen groepsmens en kan me voorstellen, dat je stevig baalt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat lijkt mij dat inderdaad balen Renate! Wat erg dat jullie afgerekend worden op de presentatie door deze ene studente! Ik hoop dat je het zaterdag nog recht kan trekken! Succes vast!

Leuk dat Mirjam weer mee komt kletsen! Haar mailtje zal bij Marc binnenkomen. Als het nog niet lukt binnenkort, kan ik haar per mail een tijdelijk wachtwoord sturen, dat ze zelf weer kan veranderen als ze eenmaal ingelogd is.
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Ik vind dat die docent daar een onderscheid in moet kunnen maken: de wijze van presenteren kan slecht zijn, de inhoud van het gepresenteerde kan goed zijn. Mijn advies voor een volgende keer: maak gebruik van elkaars kwaliteiten en laat vooral niet het lot bepalend zijn. Het is toch de bedoeling dat hetgeen jullie te presenteren hebben zo goed mogelijk wordt overgebracht aan de rest. Sterkte met je volgende tentamen!

Renate

Bericht door Renate »

De presentatie wordt niet alleen beoordeeld op het presenteren zelf, maar ze is ook heel veel belangrijke informatie vergeten te geven en bijna alle voorbeelden vergeten te noemen. Ik hoop dat de leraar de moeite neemt om onze hand-out te lezen, zodat hij ziet dat het een goede presentatie geweest zou kunnen zijn.
Maar het is natuurlijk een lerarenopleiding. Je verwacht toch dat iedereen een presentatie kan geven...

Ik hoorde na de presentatie ook nog dat ze dyslexie heeft. Lijkt me niet handig als leraar basisonderwijs.

Bovenal is het voor haar natuurlijk erg vervelend. Je zal het maar zo verklooien voor je klasgenoten. Ze was er ziek van en heeft daardoor de natuuronderwijsles gemist.

Gesloten