teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Ellen L

Re: teken en vlooien

Bericht door Ellen L »

Nou inderdaad goed nieuws.
Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je van 40 beetjes en bloedzuigen misselijk. lamlendig wordt.

Ik controleer me rot op teken bij ons en Leike, maar voorlopig zijn wij nog vrij van..

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een opluchting Constance. Nu maar gauw de oude worden Kita !!!
Gelukkig wordt het iets minder warm. Misschien knapt ze daar ook wat van op.

Vandaag Stapper voor het eerst Pulvex gegeven. Tot nu toe vingen we elke ochtend wel zo'n 10 à 15 loslopende en een stuk of vier \ vijf kleine vaste teekjes. Zelf nog geen vaste teken gehad gelukkig.
Er staat in de beschrijving niet dat het ook tegen zandvliegjes helpt, maar op een site stond het wel. We gaan pas half juni, maar ik vind het prettig om eerst iets uit te proberen thuis.
Ook alvast twee Milbemax tabletten gekocht bij de DA. Wel pittig geprijsd hoor !
Maar we nemen natuurlijk geen risico in Frankrijk i.v.m. hartwormen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Constance wat een opluchting, en fijn dat ze al weer wat is opgeknapt.

Jeanette er zitten bij jullie in de buurt ook veel teken, wat een gedoe om Stapper teekvrij te houden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Constance schreef:Gelukkig géén lyme ! :wave:
't is wat....
inmiddels gaat het weer stukken beter met Kita, ze eet weer en kan wél weer vlot overeind.
Wat het dan wel geweest is ?? ik zou het niet weten. Volgens de dierenarts was ze nog te jong voor arthrose maar álles kan.
Ik heb afgesproken om nu even te kijken hoe het de komende weken gaat en anders toch maar foto's maken.
Alle honden kunnen natuulijk wel eens niet lekker zijn maar je hoeft dan niet meteen naar de dierenarts te gaan. In dit geval dacht ik dat het misschien door de teken kwam en had gelezen dat je er in dat geval snel bij moest zijn. Vandaar mijn snelle run naar de dierenarts....
Ik ben in ieder geval opgelucht dat ze niet de ziekte van lyme heeft !
Heel fijn Constance, dat je ook weer van die onzekerheid af bent, en nog wel met een heel positieve uitslag. Vooral houden zo!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Jeanette schreef:Wat een opluchting Constance. Nu maar gauw de oude worden Kita !!!
Gelukkig wordt het iets minder warm. Misschien knapt ze daar ook wat van op.

Vandaag Stapper voor het eerst Pulvex gegeven. Tot nu toe vingen we elke ochtend wel zo'n 10 à 15 loslopende en een stuk of vier \ vijf kleine vaste teekjes. Zelf nog geen vaste teken gehad gelukkig.
Er staat in de beschrijving niet dat het ook tegen zandvliegjes helpt, maar op een site stond het wel. We gaan pas half juni, maar ik vind het prettig om eerst iets uit te proberen thuis.
Ook alvast twee Milbemax tabletten gekocht bij de DA. Wel pittig geprijsd hoor !
Maar we nemen natuurlijk geen risico in Frankrijk i.v.m. hartwormen.
Dus die Pulvex heb jij gewoon kunnen krijgen Jeanette!
Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald hebt, en hoe ze verpakt waren?
Die ik uit Belgie heb gehaald waren n.l. anders verpakt als ik gewent was, en er staat geen houdbaarheidsdatum op. (€18,50 per 6)
Voor de Milbemax heb ik €6,27 per stuk betaald, ik weet niet of dat veel is, maar bij de dierenarts vind ik niks "goedkoop".
Je zou eens kunnen navragen bij diverse dierenartsen. De prijzen willen nogal eens verschillen.
Charlotte

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha, nee, het was nog wel een uitzoekerij. Ik googelde en vond een adres in Assen, bij mijn vorige dierenarts. Die heeft ook een webwinkel. Inclusief twee Milbemax, was ik €36,- kwijt. Dus duurder dan bij jou Charlotte !!
Maar goed, bij een webwinkel moet je weer porto kosten betalen, dus was dat wellicht op het zelfde uitgekomen.
Groot voordeel...Stapper lijkt de Pulvex goed te verdragen. :wave:
Ik vind het wel vies ruiken, ook nog na één dag.
De houdbaarheidsdatum staat bij ons op de rug van het pakje van 6 Pulvex tubes.
Tot oktober maar, dus net aan. Heb ik niet goed op gelet :? .

Desi

Bericht door Desi »

Gelukkig heeft Desi nog geen gasten gehad. Ik gebruik frontline tot 10 kg. Verkoopprijs is € 22.65 . Ik koop dat via mijn werk dus ik heb een beetje korting.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die Pulvex uit Belgie, spul is wat tegen de houdbaarheids datum aanzit/zat.
Vorige keren zaten de pipetjes met 6 stuks op één kaart, die je als een boek openklapte, met op de rug de datum.
Die uit het land van de frietenbakkers zitten met twee keer drie pipetjes in een pakketje, en het lijkt of die allemaal geknipt zijn. Er staat nergens een houdbaarheidsdatum op. Als ik volgende week terug ben, zal ik eens proberen of ik ergens wat meer informatie kan krijgen daarover.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Dat is gek Charlotte, het zelfde artikel zou toch ook hetzelfde verpakt moeten worden. Zouden ze door het op een andere manier aan te bieden de datum er af hebben kunnen knippen. Ik neem aan, dat als de datum verlopen is het spul minder goed werkt.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Bij een verlopen datum werkt het helemaal niet, is onze ervaring.
Dus een datum op het randje zal ook niet doen wat het hoort te doen.
Als de datum niet te vinden is mag je best uitgaan van bedrog.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Martijn heeft de laatste keer Frontline meegenomen voor Phoebe (tja, had ik maar precies moeten zeggen wat ik hebben wilde). Ik ben daar helemaal niet tevreden over. Ik heb nog nooit zoveel teken moeten verwijderen als de laatste tijd. Ik kan helaas het bonnetje niet meer terugvinden, want anders ging ik er mee terug.
Ik vind het te duur om zo weg te gooien, dus we gebruiken het maar wel gewoon op en dan snel weer terug naar het advies van de dierenarts.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Als het redelijk lang houdbaaar is, die Frontline, kun je het misschien in het late najaar/ vroeg in het voorjaar gebruiken ?? En dan nu op het hoogtepunt van de teken iets anders nemen???

Renate

Bericht door Renate »

Dat is een goeie, Jeanette. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Bedankt.

:)

loes

Bericht door loes »

Let er wel op, dat niet alle producten tesamen/kort na elkaar gebruikt mogen worden. Het blijft tenslotte gif :( .
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt Loes. Ik zal met de DA overleggen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Weer 25 teken door de wc gespoeld, nadat ik ze een dagje verzameld had in een bakje water. Ik word er niet goed van! :(
Vera heeft er ondanks de behandeling met Prac-tic toch wel een paar vastgehechte en Roosje heeft de meeste, vooral rond haar snoet. :|
Sommige vast en de meeste nog rondkruipend.
Voor haar had ik die Frontline combo (combi?) uit een puppakket van de DA.
Gelukkig win ik langzaam het vertrouwen bij Roosje en mag ik ze weghalen bij haar.

Verder ving ik het bericht op dat er vorig jaar minder teken besmet zouden zijn met die Lyme-bacterie.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik moet ze ook dagelijks afvoeren, maar hier zijn het er gemiddeld 5.
Sommige inderdaad vast, maar lijken dan toch wel dood.
Een volle ben ik de afgelopen maand niet meer tegengekomen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nee, dat is gelukkig wel zo - ze krijgen niet de kans dikkerds te worden.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Sinds ik Pulvex heb gebruikt bij Stapper hebben we niet één teek meer gehad.
Brr...wat een gepruts, die teken bij zo'n snoetje.
Gelukkig dat ze het toe begint te laten.

Erna

Bericht door Erna »

Zit het hele bos vol met teken bij jullie Ariënne. Wat vervelend dat je er elke dag zoveel van de honden moet afhalen. Wat fijn dat Roosje het nu toe laat, het is toch een gepruts aan haar koppie. Lisa vindt het meestal niet zo prettig als ik de teek moet verwijderen. Ze heeft er pas één gehad dit jaar, zat onder haar kin en toen ik hem had weggehaald zat er een dikke bult op de plek waar de teek had gezeten. Na een paar dagen is die bult pas weggegaan.
IK zal haar morgen weer behandelen, dat is al weer ruim 7 weken geleden zag ik net in mijn agenda.

Groetjes, Erna.

Gesloten