hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
loes

Re: hier alles over mijn

Bericht door loes »

En geduld, en gevoel ??
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik vind een smousje makkelijk op te voeden. Maar ze zijn erg slim en ondernemend en daar moet je rekening mee houden. Ook mijn hondje is een jagertje en ze vind alles leuk.
Als pup kostte het me de grootste moeite om haar aandacht te krijgen tijdens de cursus. Waarom? Omdat er zoveel te beleven valt, zoveel te snuffelen valt en spelen is toch geweldig?
Nooit heb ik mijn stem verheft bij haar, nooit heb ik mijn geduld (voor haar zichtbaar dan) verloren. Thuis heel veel geoefend. Alert op iedere vooruitgang en beloont. Tijd vrij gemaakt om leuke dingen te doen.
Ze is nu bijna twee jaar en ik kan met trots zeggen dat ze zeer goed luistert. Maar wat ik toen deed, doe ik nog steeds. Want het is een hond.
Nog steeds probeer ik die vogel eerder te zien dan zij. Nog steeds volg ik haar als ze los is, nog steeds oefen ik elke dag gehoorzaamheid, nog steeds geniet ik elke dag van haar.

Marcel, wat ik probeer te zeggen is dat je te maken hebt met een hond. Die doen soms dingen die jij niet wilt. Het kost soms (veel) energie om dingen voor elkaar te krijgen. Maar met geduld en veel liefde voor je hond lukt dat. Geloof me.
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

marcel schreef:
je bent zijn baas dus moet hij luisteren
bij heel veel dingen doet hij dat wel maar bij dit net niet de ene x blijf hij wel bij me en bij de volgende x gaat hij er weer achteraan........en geloof me hij heeft proppen in zijn oren.je kan roepen wat je wil maar de smous heeft tot nu toe zijn eigen zin dus een goed punt voor de keuring.........op de cursus bij nevelhorst,heeft hij dat ook is niet bij de les en kan zoms dingen niet doen terwijl we die allang hebben gehad en andere honden doen dat wel.dan zecht diegene die ons les geeft dat smousen zo zijn die leren pas bij 3 jaar nou meschien is dan bij banjer net een tikkeltje langer.en ik lees hier wel meer dat sommige smousén niet goed luisteren die achter hertjes aan gaan of wat dan ook en ouder zijn dan banjer.
gr
Als andere honden het wel doen..... dan ligt het meestal niet aan de hond.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

marcel

Bericht door marcel »

dan ligt het meestal niet aan de hond
ja ja dan zal ik wel de grote boosdoener zijn conclusie snel getrokken tog wand ik doe alles verkeert,als juli eens iemand kon spreken met wie ik de cursus doe dan hoor je het anders.maar ik doe mijn best hoor dit kan elke hond overkomen,maar juli zullen het wel zien banjer word een leuke hond,en dat doe ik zelf maar ik ga niet alles om mijn afschuiven.er zullen best dingen zijn die ik niet goed doe,dat wat er vanaag is gebeurt ik heb vilk geroepen en dat meen ik echt maar hij keek echt niet om.maar ag ik geef juli gelijk ik doe het ver x dan zijn we er over uit gepraat,en nog iets of ik het hier moet plaatsen of niet maar ik ben bij 1 manege gestopt dus ben vaker thuis ik heb onderdak voor banjer ik doe het echt niet ver x dacht ik zo.

Erna

Bericht door Erna »

Marcel voel je nu niet zo aangevallen.
Je vertelt de dingen op een manier waarbij soms onze haren recht overeind gaan staan. Wij reageren daarop, soms met vragen. Vervolgens geef je daar meestal geen antwoord op.
Banjer is een jonge hond, midden in de puberteit. Snap heus wel dat hij nog niet alles zo doet zoals jij zou willen. Dat hij achter een vogel is aangegaan doen echt wel meer smousen hoor, daar heb je gelijk in.
Toen je schreef dat het bezoek aan de DA best wel duur was begon ik over een verzekering omdat je ooit had geschreven dat je die zou nemen. Heb er een paar keer om moeten vragen. Daar reageerde je dan niet op. Als je had geschreven dat de DA best duur was, maar dat je blij was met je verzekering, dan zouden we alleen maar blij voor je geweest zijn dat het je niet zoveel zou kosten.
We hebben ook heel erg zitten hameren dat je Banjer zo veel alleen laat, dat dit niet verantwoord is. Als je meteen had verteld dat je met een van de maneges bent gestopt om meer tijd met Banjer door te kunnen brengen waren we daar blij mee geweest. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Denk je nu echt Marcel dat wij nooit iets verkeerd doen?
Wat ik heel jammer vind is dat je nooit eens op een ander onderwerp reageert. Als ik alleen voor mezelf schrijf, dan kun je lezen hoe vaak ik geroepen heb dat ik er elke keer weer wat bij leer. Dat ik leer van de dingen die ik niet goed doe.
Maar als je roept dat een smous pas luistert wanneer hij 3 jaar is, dan moet ik daar wel op reageren. Want dat is niet zo, en ik kan het weten want ik heb namelijk een smousje dat nog 2 jaar moet worden. En zij luistert zeer goed.

Als je schrijft dat Banjer achter een vogel aan gaat, dan lees je mijn topic over Senna dus nooit, want zij gaat ook achter vogels aan. Waar het om gaat is dat je steeds maar roept dat een smous moeilijk is op te voeden.
Er is ook al geschreven dat Banjer aan het puberen is. Dat hebben we allemaal meegemaakt met onze honden.

Probeer nu eens gewoon op het forum mee te praten over dingen. Dus niet een vraag stellen en dan alleen het antwoord lezen.
Je zult zien dat het niet alleen leuker is, maar je leest ook verschillende meningen. En daar kun je dan weer op reageren.

We hebben echt wel wat gemeen hoor, we houden allemaal van smousjes!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Niemand van ons heeft een topic als dat van jou. Wij proberen het hier allemaal zo overzichtelijk mogelijk te houden door onderwerpen op de daarvoor bestemde plekken hier op het forum te plaatsen. Alle vragen die jij stelt en problemen die je hebt, zijn allemaal beantwoord en besproken. Als je nou eens verder las dan alleen je eigen stukje hier, zul je merken dat we allemaal tegen problemen aanlopen en luisteren naar elkaars oplossingen. Iedereen doet dat hier Marcel, alleen jij niet. Interesseer je ook eens voor anderen. Je hebt nog nooit iemand gefeliciteerd met haar verjaardag, en heet nooit iemand welkom. Je reageert echt nooit op dingen waar de anderen mee zitten. Weet je eigenlijk wel dat Diesel niet meer bij ons woont, en dat Saartje daarna vorig jaar is overleden, dat Finny van Charlotte er helaas niet meer is, dat Bobbie de afgelopen 4 dagen heeft geknokt voor zijn leven, dat Lisa geniet van haar flyball of dat Pim de laatste tijd niet meer kan horen? Je reageert echt nooit op dingen die ons bezighouden en verwacht wel dat wij steeds voor jou klaar staan.
Wij zijn het vaak niet met je eens om dat je nooit antwoord geeft op vragen aan jou over Banjer, en doet nooit iets (of je laat dat niet merken) met onze antwoorden op jouw vragen.
Ik gunde jou zo je hondje, maar hoor eigenlijk alleen maar klachten. Daardoor maken wij ons zorgen over hem.
Wij hebben allemaal hetzelfde meegemaakt met onze pups. Banjer is echt niet anders.
Maar Banjer zit wel heel veel alleen, en is dan superdruk als hij eindelijk eens wat met je mag doen. Dat ligt niet aan Banjer; zo zou elk hondje dat onder die omstandigheden leeft, doen.

Heb je nou al iets veranderd aan zijn situatie tijdens jouw trainingswandelingen voor de 4-daagse. Blijft hij elke keer thuis als jij gaat trainen, of heb je een leuke oplossing voor hem bedacht?
Een moeilijke vraag voor je, maar ik denk dat in jouw antwoord de oorzaak van jouw problemen met hem ligt...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

Heb je nou al iets veranderd aan zijn situatie tijdens jouw trainingswandelingen voor de 4-daagse
ja die word uitgelaten en ben langzaan aan het uitbrijden met,om wat langer te lopen het moet hier opneer komen dat hij zonder moeite een rondje mee kan over de veluwe.kijk maar eens hoe ver ik ervan woon van huis aan de rand van de veluwe is,5 km ongeveer dus wel ideiaal voor hem als het straks wat mooier weer is.en de manege heb ik dinsdag pas besloten om mee te stoppen

Martine

Bericht door Martine »

Dat klinkt al een stuk beter...! :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

als ik het goed heb is banjer in sep aan de beurt rits 14 sep
gr

marcel

Bericht door marcel »

ik ben ingeloot voor de nijmeegse 4 daagse top he heb er nu al zin aan
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gefeliciteerd hoor, dat wilde je zo graag!! :boogie:
Alles verder goed geregeld?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

:thumbsup: Gefeliciteerd Marcel!
Vlot het goed met de voorbereidingen?
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

marcel

Bericht door marcel »

Alles verder goed geregeld....ja alls is goed geregelt
Vlot het goed met de voorbereidingen......ja hoor de voorberijding is in volle gang me wandelmaatje is ook ingeloot
zit aan de 127 getrainde km ters morgen scooter wegbrengen lopend terug 18 km,en dinsdag weer ophalen heen dus weer 18 km en terug met de scooter.van 8 t/m 11 mei de achterhoekse 4 daagse 4 x 40 km en dan zal ik eens kijken hoe het gaat
gr marcel

marcel

Bericht door marcel »

ben vandaag bij paul ewald geweest met banjer dat wort een prima adresje voor hem hij is daar in goede handen
gr

loes

Bericht door loes »

O zonder meer Marcel, je krijgt een getrainde hond terug :grijns:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Geregeld!!! :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Mooi geregeld Marcel. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ik heb een dvd van hem gekregen om het eens te bekijken,hij is met de nevelhorst begonnen het zijn aardige mensen hoor hij was zeer te spreken over banjer op de rits dag zullen juli hem wel zien hij is zupper snel en sprinkt uit stilstand al hoog.voor de rest vond dat banjer een hele goed bouw heeft voor een smous nou juli zullen het zien
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup:
Afbeelding

Gesloten