José, Sammy & Lieveke
GIF
-
sammydesmous
Re: GIF
Oh Marine wat een toestand. Schande dat de Dierenpolitie geen actie wil ondernemen. Te gek toch, moeten er meer slachtoffers vallen. Ik hoop dat je DA iets voor Bobby kan doen om die troep alsnog snel uit zijn lichaam te krijgen. Kan je niet naar die Dierenkliniek in A'dam Slotervaart gaan en dan een infuus met katheter aan laten leggen. Of een scan maken. Sterkte voor jullie en kom aub met een positief bericht terug van de DA.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Ik hoop dat jullie eigen DA nog iets weet, want het klinkt niet echt hoopvol. Arme Bobbie en jullie.
Rare reactie van de dierenpolitie. Voelen zich zeker alleen geroepen iets aan duidelijke dierenmishandeling te doen.
Rare reactie van de dierenpolitie. Voelen zich zeker alleen geroepen iets aan duidelijke dierenmishandeling te doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Martine wat moeilijk voor jullie en Bobbie, het schiet niet op.
Hoop da je eigen DA een oplossing weet .
Sterkte, en de duimen draaien heel erg hard.

Hoop da je eigen DA een oplossing weet .
Sterkte, en de duimen draaien heel erg hard.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Terug van de DA, maar niet veel wijzer...
De verstijving van zijn poten is een gevolg van het gif; we hebben geen idee of en wat de blijvende schade zal zijn, mocht hij het halen.
Op mijn verzoek heeft ze hem helpen met plassen; er kwam heel veel plas uit; fluorescerend van kleur en heel troebel. De DA vond dit zo'n rare plas dat ze een paar monsters heeft genomen om dit nader te onderzoeken. De meegenomen drol kan ze opsturen om te laten onderzoeken, maar dit wordt zoeken naar een speld in de hooiberg omdat je gericht op elke gifstof moet zoeken. Dat wordt een heel kostbare zaak en stel ik dus nog even uit; daar ben ik nu toch niet mee geholpen. Voorlopig bewaar ik hem in de schuur. (die drol dan hè)
We hebben de katheter laten zitten, zodat ik hem nu zelf regelmatig kan laten plassen.
Poepen schijnt uiteindelijk vanzelf te gebeuren; dat werkt het lichaam er vanzelf uit dus dat komt wel goed.
Eten wil hij nog steeds niet, maar drinken gelukkig wel. En dat zou ik hem zelfs met een injectiespuit kunnen geven. Dit maakt de noodzaak van een infuus gelukkig overbodig. Ze kan hem wel wat kalmerends geven, maar dat vond ik niet nodig omdat hij nu al veel te kalm is en verder kan ze weinig voor hem doen.
Met een dag of 2 zou het gif zijn lijfje uit moeten kunnen zijn, dan pas valt te zien wat hij nog kan en hoe zijn kwaliteit van leven in de toekomst kan worden...
Voorlopig genieten we nog maar even van elkaar en zetten we de rest van het leven hier stil...
De verstijving van zijn poten is een gevolg van het gif; we hebben geen idee of en wat de blijvende schade zal zijn, mocht hij het halen.
Op mijn verzoek heeft ze hem helpen met plassen; er kwam heel veel plas uit; fluorescerend van kleur en heel troebel. De DA vond dit zo'n rare plas dat ze een paar monsters heeft genomen om dit nader te onderzoeken. De meegenomen drol kan ze opsturen om te laten onderzoeken, maar dit wordt zoeken naar een speld in de hooiberg omdat je gericht op elke gifstof moet zoeken. Dat wordt een heel kostbare zaak en stel ik dus nog even uit; daar ben ik nu toch niet mee geholpen. Voorlopig bewaar ik hem in de schuur. (die drol dan hè)
We hebben de katheter laten zitten, zodat ik hem nu zelf regelmatig kan laten plassen.
Poepen schijnt uiteindelijk vanzelf te gebeuren; dat werkt het lichaam er vanzelf uit dus dat komt wel goed.
Eten wil hij nog steeds niet, maar drinken gelukkig wel. En dat zou ik hem zelfs met een injectiespuit kunnen geven. Dit maakt de noodzaak van een infuus gelukkig overbodig. Ze kan hem wel wat kalmerends geven, maar dat vond ik niet nodig omdat hij nu al veel te kalm is en verder kan ze weinig voor hem doen.
Met een dag of 2 zou het gif zijn lijfje uit moeten kunnen zijn, dan pas valt te zien wat hij nog kan en hoe zijn kwaliteit van leven in de toekomst kan worden...
Voorlopig genieten we nog maar even van elkaar en zetten we de rest van het leven hier stil...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ach Martine, wat een droevige situatie toch.
Arme jullie allemaal.
Fluorescerende plas..dat houdt je toch niet voor mogelijk.
Je hebt gelijk, geniet met elkaar van elk moment..en wachten ...wachten...op een hoopvollere toekomst voor jullie manneke.
Arme jullie allemaal.
Fluorescerende plas..dat houdt je toch niet voor mogelijk.
Je hebt gelijk, geniet met elkaar van elk moment..en wachten ...wachten...op een hoopvollere toekomst voor jullie manneke.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
sammydesmous
Och Martine, wat een ellende toch. Gifgroen plas
Ik hoop toch zo dat hij hier weer volledig van zal herstellen. Fijn dat je hem nu kan helpen met plassen. Ik blijf
voor Bobbie. Dikke knuffel voor de lieve schat en jullie zelf.
Jose, Sammy & Lieveke

Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Bobbie gaf net aan dat hij iets moest, dus tilde ik hem op voor een bezoekje aan de tuin. Ik stroopte Bobbies huispak op om bij het kraantje van de katheter te kunnen, bleek de hele slang eruit te zijn gekomen!
Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd te plassen en daarmee de slang naar buiten geduwd.
En natuurlijk was de DA net dicht...
Nou had ik vanmiddag heel goed opgelet en de DA geassisteerd en omdat ik zo snel geen andere oplossing zag, besloot ik te kijken of ik hem zelf opnieuw kon inbrengen. De slang gesteriliseerd en huppatee. Ging dat toch verrassend makkelijk! Ik heb de slang aan de piemelkant (de andere kant was wel vastgezet) nu vastgezet met een leukoplast-constructie-zonder-de-haren-te-raken en het werkte!
Weer een hele plas; iets lichter van kleur nu.
Misschien wordt ik toch maar dokter; dit was verrassend makkelijk...
En natuurlijk was de DA net dicht...
Nou had ik vanmiddag heel goed opgelet en de DA geassisteerd en omdat ik zo snel geen andere oplossing zag, besloot ik te kijken of ik hem zelf opnieuw kon inbrengen. De slang gesteriliseerd en huppatee. Ging dat toch verrassend makkelijk! Ik heb de slang aan de piemelkant (de andere kant was wel vastgezet) nu vastgezet met een leukoplast-constructie-zonder-de-haren-te-raken en het werkte!
Misschien wordt ik toch maar dokter; dit was verrassend makkelijk...
-
sammydesmous
Goed van je dat je de katheter weer aangesloten kreeg
. Goed teken dat de plas iets lichter was .
Jose, Sammy & Lieveke

Jose, Sammy & Lieveke
Wat een gedoe toch allemaal en die arme Bobbie en jullie ik ben steeds met jullie in gedachten hoor
het komt vast goed met Bobbie alleen heeft het nu tijd nodig en hopelijk komt hij er goed uit.

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Mooi dat je zo handig bent Martine. Aan jou zal het niet liggen. Nu maar hopen dat alles mee gaat werken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik ben sprakeloos door de houding van de dierenpolitie en heel verdrietig door alles wat Bobbie en jullie moeten doormaken. Ik blijf 
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Jullie zorgen zijn nog lang niet voorbij Martine, afwachten hoe het zal gaan in de toekomst.
Hoop dat hij over twee dagen, als het gif uit zijn lijf is hij dan ook weer wat meer kan en wil doen.
Knap van je dat je de katheter er zelf weer ingekregen hebt, zou mij niet gelukt zijn vrees ik.
Wat gek die kleur van zijn urine, wat zou hij toch naar binnengewerkt hebben. Gelukkig was de laatste plas al weer iets normaler van kleur.
Sterkte maar weer Martine, ook voor de jongens natuurlijk, voor hen zal het ook heel heftig zijn om Bobbie zo te zien.
Ik las gisteren op het hondenforum dat er een hond in Leiden vergiftigde leverwordt heeft gegeten. Hij heeft het niet gered. Baas had nog een stuk uit zijn bek kunnen halen. Maar het bleek later dat zijn keel, slokdarm en een stuk van zijn maag verbrand waren. Verschrikkelijk toch. Als je toch wist wie zo iets doet zou je haast moeten verplichten hem-haar zelf de rommel te nuttigen.
Hoop dat hij over twee dagen, als het gif uit zijn lijf is hij dan ook weer wat meer kan en wil doen.
Knap van je dat je de katheter er zelf weer ingekregen hebt, zou mij niet gelukt zijn vrees ik.
Wat gek die kleur van zijn urine, wat zou hij toch naar binnengewerkt hebben. Gelukkig was de laatste plas al weer iets normaler van kleur.
Sterkte maar weer Martine, ook voor de jongens natuurlijk, voor hen zal het ook heel heftig zijn om Bobbie zo te zien.
Ik las gisteren op het hondenforum dat er een hond in Leiden vergiftigde leverwordt heeft gegeten. Hij heeft het niet gered. Baas had nog een stuk uit zijn bek kunnen halen. Maar het bleek later dat zijn keel, slokdarm en een stuk van zijn maag verbrand waren. Verschrikkelijk toch. Als je toch wist wie zo iets doet zou je haast moeten verplichten hem-haar zelf de rommel te nuttigen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat heb je toch een zieke geesten...
Ik heb zelf nogal last van oogkleppen; ik ga er vanuit dat het gif van Bobbie niet afkomstig is van kwade opzet. Anders durf ik nooit meer het bos in en krijgt Bobbie geen kwalitatief fijn leven. (om dezelfde reden krijgt hij ook geen muilkorf om; lijkt me vreselijk voor hem)
Ik hoop gewoon dat iemand iets per ongeluk is verloren wat mijn veelvraat niet kon laten liggen. Ik besef me namelijk heel goed dat een eventuele dader toch nooit gevonden zal worden; hoe makkelijk is het om iets uit je zak te laten "vallen"? Maar een klein onderzoekje om uit te vinden of er nog meer ligt, lijkt me niet teveel gevraagd. Helaas kan ik hier zelf niet weg om zelf even te gaan zoeken; ik laat Bobbie echt geen minuut alleen nu...(dat heb ik de politie ook geschreven)
Ik heb zelf nogal last van oogkleppen; ik ga er vanuit dat het gif van Bobbie niet afkomstig is van kwade opzet. Anders durf ik nooit meer het bos in en krijgt Bobbie geen kwalitatief fijn leven. (om dezelfde reden krijgt hij ook geen muilkorf om; lijkt me vreselijk voor hem)
Ik hoop gewoon dat iemand iets per ongeluk is verloren wat mijn veelvraat niet kon laten liggen. Ik besef me namelijk heel goed dat een eventuele dader toch nooit gevonden zal worden; hoe makkelijk is het om iets uit je zak te laten "vallen"? Maar een klein onderzoekje om uit te vinden of er nog meer ligt, lijkt me niet teveel gevraagd. Helaas kan ik hier zelf niet weg om zelf even te gaan zoeken; ik laat Bobbie echt geen minuut alleen nu...(dat heb ik de politie ook geschreven)