GIF
Re: GIF
Gezien. Het is toch ook naief om te denken dat zulk agressief spul niet schadelijk zou zijn. Toen ik nog een tuin had haalde ik gras tussen de tegels er gewoon met mijn handen uit of met een voegenkrabber.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb het ook niet gezien, maar peins er niet over om iets van die zooi te gebruiken. Er hebben altijd dieren gelopen in m´n tuin, dus bestrijdingsmiddelen gebruik(te) ik nooit.
Ik pluk het onkruid er ook met m'n vingers of met een oude schroevendraaier tussen uit. Heb er ook geen hekel aan.
.
Ik pluk het onkruid er ook met m'n vingers of met een oude schroevendraaier tussen uit. Heb er ook geen hekel aan.
.

-
sammydesmous
Hier ook geen chemisch spul of gif voor onkruid. Kokend water over het onkruid en het is zo weg.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Net het stadsblad ontvangen met klote nieuws(sorry voor dat woord)In Schiedam West is in een klein stadsparkje een gifgooier aan het werk. Afgelopen zaterdag zijn er 3 honden vergiftigd. Alle 3 braakte ze bruine brei uit , vielen om en waren binnen 2 uur dood....Ik ben er beroerd van.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Niet te geloven....wat vreselijk Corrie.
Zo iemand moet je toch niet tegen het lijf lopen...je staat gewoon niet voor jezelf in.

Zo iemand moet je toch niet tegen het lijf lopen...je staat gewoon niet voor jezelf in.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
sammydesmous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Zo heb je een kerngezonde hond, zo ligt hij te vechten voor zijn leven...
Vanavond tijdens het uitlaatrondje in ons bos heeft mijn veelvraat hoogstwaarschijnlijk iets giftigs gevonden en opgegeten. Hun eerste gedachte ging uit naar rattengif, landbouwgif of drugs... Om half 8 begon hij heftig te shaken en dat hield niet op. Ik heb snel mijn vader opgebeld en die heeft ons supersnel naar de dienstdoende DA in Bloemendaal gereden waar hij meteen aan een infuus werd gelegd en een hele reeks medicijnen op hem is losgelaten. Helaas nog zonder het gewensde resultaat. Zelfs een tijdelijke narcose zorgde er niet voor dat het trillen ophield.
Bloedonderzoek wees uit dat hij verder kerngezond is; het moet wel gif zijn...
Hij heeft een grote hoeveelheid norrit opgegeten, maar het zou wel eens dagen kunnen gaan duren voor zijn lijfje deze strijd gewonnen heeft; als hij het al wint...
Ik ben nu even een uurtje naar huis, maar wordt vannacht gebeld met hoe nu verder.
KUTTERDEKUTTERDEKUT!
...dat moest ik even kwijt...
als ik meer weet, horen jullie het uiteraard.
Vanavond tijdens het uitlaatrondje in ons bos heeft mijn veelvraat hoogstwaarschijnlijk iets giftigs gevonden en opgegeten. Hun eerste gedachte ging uit naar rattengif, landbouwgif of drugs... Om half 8 begon hij heftig te shaken en dat hield niet op. Ik heb snel mijn vader opgebeld en die heeft ons supersnel naar de dienstdoende DA in Bloemendaal gereden waar hij meteen aan een infuus werd gelegd en een hele reeks medicijnen op hem is losgelaten. Helaas nog zonder het gewensde resultaat. Zelfs een tijdelijke narcose zorgde er niet voor dat het trillen ophield.
Bloedonderzoek wees uit dat hij verder kerngezond is; het moet wel gif zijn...
Hij heeft een grote hoeveelheid norrit opgegeten, maar het zou wel eens dagen kunnen gaan duren voor zijn lijfje deze strijd gewonnen heeft; als hij het al wint...
Ik ben nu even een uurtje naar huis, maar wordt vannacht gebeld met hoe nu verder.
KUTTERDEKUTTERDEKUT!
...dat moest ik even kwijt...
als ik meer weet, horen jullie het uiteraard.
Laatst gewijzigd door Martine op 09 mar 2013, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik ben net gebeld.
Er is nog geen verandering in de situatie en hij blijft vannacht daar aan het infuus.
Morgenochtend om 8 uur wordt ik weer gebeld. Een vervelende bijkomstigheid is dat deze DA tot morgenochtend half 9 weekenddienst heeft en dat daarna een andere praktijk aan de andere kant van Haarlem het overneemt. Er is een aantal opties:
-of ik haal hem daar om half 9 op en neem hem lekker mee naar huis
-of ik moet hem naar die andere praktijk brengen als blijkt dat hij nog niet zonder het infuus kan
-of ik moet hem naar een dierenhospitaal brengen in Amsterdam Sloterdijk waar hij 24-uurs bewaking krijgt
en aan de andere optie wil ik niet eens denken...
Ze vertelde trouwens net aan de telefoon dat er nu weer een hond naar ze onderweg is met dezelfde verschijnselen; ik mag toch hopen dat er hier niet een of andere gek actief is...
Er is nog geen verandering in de situatie en hij blijft vannacht daar aan het infuus.
Morgenochtend om 8 uur wordt ik weer gebeld. Een vervelende bijkomstigheid is dat deze DA tot morgenochtend half 9 weekenddienst heeft en dat daarna een andere praktijk aan de andere kant van Haarlem het overneemt. Er is een aantal opties:
-of ik haal hem daar om half 9 op en neem hem lekker mee naar huis
-of ik moet hem naar die andere praktijk brengen als blijkt dat hij nog niet zonder het infuus kan
-of ik moet hem naar een dierenhospitaal brengen in Amsterdam Sloterdijk waar hij 24-uurs bewaking krijgt
en aan de andere optie wil ik niet eens denken...
Ze vertelde trouwens net aan de telefoon dat er nu weer een hond naar ze onderweg is met dezelfde verschijnselen; ik mag toch hopen dat er hier niet een of andere gek actief is...
Het lijkt me dat hij langdurig door- en schoongespoeld moet worden aan het infuus. Dat kan ik me ook herinneren van de kat van onze Merel, die vergiftigd was en er destijds voor dood bijlag, maar het toch gered heeft.
Ik heb net gevraagd aan mijn meiden wat Jip ook alweer kreeg - ik dacht een bepaalde vitamine - maar dat zullen ze in zo'n praktijk wel weten.
Zorg maar dat hij onder de hoede blijft van dierenartsen, Martine...
Wat akelig... nog een hond...
Heb je de politie ook ingeseind?
Ik heb net gevraagd aan mijn meiden wat Jip ook alweer kreeg - ik dacht een bepaalde vitamine - maar dat zullen ze in zo'n praktijk wel weten.
Zorg maar dat hij onder de hoede blijft van dierenartsen, Martine...
Wat akelig... nog een hond...
Heb je de politie ook ingeseind?

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Nee; ik heb het wel op FB gezet; veel van mijn hondenkennissen zijn zo gewaarschuwd.Ariënne schreef: Heb je de politie ook ingeseind?
Martine, wat afschuwelijk! Hoop zo dat hij het redt.
Je hebt zeker geen contact gehad met Fredie? Haar Toets heeft al 2x heel slecht gelegen vanwege iets dat ze gevreten had (1x met vrijwel zekerheid drugs(poep)).
Sterkte
Je hebt zeker geen contact gehad met Fredie? Haar Toets heeft al 2x heel slecht gelegen vanwege iets dat ze gevreten had (1x met vrijwel zekerheid drugs(poep)).
Sterkte
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004