teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Wat een ellende voor jullie hond! Ik hoop dat de DA gauw de oorzaak vindt en een juiste behandeling kan toepassen. Frontline werkt idd maar 4 weken tegen teken. Ik ga dinsdag meteen de scalibor banden halen, vorig jaar geen enkele teek meer gehad tijdens het dragen van die band.
Ik wist niet dat een hond zoveel teken tegelijk kon krijgen.
Ik ben meteen Leike gaan controleren want hij had in het truikgewas gelopen.
Heel veel sterkte met Kita.
Trouwens hoorde ik gisteren op een feestje dat tegenwoordig al 1 op de 4 teken besmet is met de ziekte van Lyme. Een vriendin van mij had in haar tuin in Utrecht ook al een teek opgelopen.
Ik ben meteen Leike gaan controleren want hij had in het truikgewas gelopen.
Heel veel sterkte met Kita.
Trouwens hoorde ik gisteren op een feestje dat tegenwoordig al 1 op de 4 teken besmet is met de ziekte van Lyme. Een vriendin van mij had in haar tuin in Utrecht ook al een teek opgelopen.
Dus ook jezelf goed controleren !!!!
Wij komen nu mensen in het bos tegen met lange mouwen en broeken in de hoge schoenen gepropt. Volgens ons onzin. Dan zie je ze juist niet lopen op je lijf.
Wij lopen gewoon in korte broek en hemd. Op je blote armen en benen kun je ze heel makkelijk zien/ voelen en wegvegen. Als ze op je hoofd vallen, of op je kleding, kruipen ze door de kleinste gaatjes b.v. bij je hals, toch naar binnen.
Elke dag even kijken. Als je ze te pakken hebt binnen 24 uur schijnt de kans op besmetting minimaal te zijn. Ik neem aan dat dat ook voor honden geldt ?
Wij komen nu mensen in het bos tegen met lange mouwen en broeken in de hoge schoenen gepropt. Volgens ons onzin. Dan zie je ze juist niet lopen op je lijf.
Wij lopen gewoon in korte broek en hemd. Op je blote armen en benen kun je ze heel makkelijk zien/ voelen en wegvegen. Als ze op je hoofd vallen, of op je kleding, kruipen ze door de kleinste gaatjes b.v. bij je hals, toch naar binnen.
Elke dag even kijken. Als je ze te pakken hebt binnen 24 uur schijnt de kans op besmetting minimaal te zijn. Ik neem aan dat dat ook voor honden geldt ?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Gaat niet altijd op hoor. Ikzelf ben gebeten zonder de teek ooit gezien te
hebben. Daardoor werd er niet gelijk goed op gereageerd door de arts.
Pas na twee maanden kreeg ik de juiste behandeling.
hebben. Daardoor werd er niet gelijk goed op gereageerd door de arts.
Pas na twee maanden kreeg ik de juiste behandeling.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ja, Jeanette zo doen wij dat ook. Het lijkt misschien onverstandig, maar dat hoeft dus niet zo te zijn.Jeanette schreef:Dus ook jezelf goed controleren !!!!
Ik hoop idd maar dat de besmetting bij honden niet al te snel gaat.
Hopelijk valt het mee bij Kita...

Wij lopen ook altijd vrij bloot door het bos, en gelukkig zijn wij tot nu toe vrij van teken gebleven. Onze kinderen gaan elk jaar met scouting op kamp in bosrijke gebieden, en ook daar worden ze elke dat goed na gekeken.
Maar zo'n hele bubs teken is wel erg eng, bah!
Nu maar weer op een uitslag wachten, je wordt er zelf ook beroerd van...
Maar zo'n hele bubs teken is wel erg eng, bah!

Nu maar weer op een uitslag wachten, je wordt er zelf ook beroerd van...

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Bah, arme Kita, wel 40 stuks.......ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Jules en Siem hebben allebei een Scalibor-band om en ik heb geen teek meer gezien. Gisteren wel bij mezelf toen ik in de tuin aan het werk was.
Kriebelde er zomaar een over mijn blote arm. Hij was heel snel wijilen....
Hier zitten tegen zonsondergang ook bendes hele kleine vliegbeestjes die heel gemeen steken. In streektaal worden ze knozels genoemd, en na juni zijn ze weg. Je kunt hier nu 's-avonds echt niet buiten zitten, want je blijft krabben, zitten die beestjes in andere streken ook?
Jules en Siem hebben allebei een Scalibor-band om en ik heb geen teek meer gezien. Gisteren wel bij mezelf toen ik in de tuin aan het werk was.
Kriebelde er zomaar een over mijn blote arm. Hij was heel snel wijilen....
Hier zitten tegen zonsondergang ook bendes hele kleine vliegbeestjes die heel gemeen steken. In streektaal worden ze knozels genoemd, en na juni zijn ze weg. Je kunt hier nu 's-avonds echt niet buiten zitten, want je blijft krabben, zitten die beestjes in andere streken ook?

Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Die vliegjes ken ik niet, maar wij hebben veel muggen die ook behoorlijk steken.
Ik ben al behoorlijk gestoken de afgelopen dagen, die bulten jeuken behoorlijk.
Ik heb nog geen teek gezien bij Lisa, misschien een kombinatie van Frontline, vloeibaar schapenvet en knoflook.
Groetjes, Erna.
Ik ben al behoorlijk gestoken de afgelopen dagen, die bulten jeuken behoorlijk.
Ik heb nog geen teek gezien bij Lisa, misschien een kombinatie van Frontline, vloeibaar schapenvet en knoflook.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Gisteren liep er bij mij een heel klein teekje over m'n rug. Gelukkig hadden we hem op tijd te pakken.
We hebben hier nu ook extra veel muggen (of vliegen
zoals ze hier in het noorden genoemd worden). Dus om een uur of 7 's avonds is de pret buiten voorbij.
Die kleine vliegjes kennen we hier ook, maar ik heb ze nu nog niet gezien/gevoeld. Volgens mij worden ze in Groot Brittannië 'midges' genoemd:
http://www.buitensport-schotland.nl/natuur/midges.php
"De schrik van de Schotse Hooglanden"..., maar inderdaad bij ons in Nederland zijn ze veel sneller weer verdwenen. Als het tenminste om dezelfde beestjes gaat.
We hebben hier nu ook extra veel muggen (of vliegen

Die kleine vliegjes kennen we hier ook, maar ik heb ze nu nog niet gezien/gevoeld. Volgens mij worden ze in Groot Brittannië 'midges' genoemd:
http://www.buitensport-schotland.nl/natuur/midges.php
"De schrik van de Schotse Hooglanden"..., maar inderdaad bij ons in Nederland zijn ze veel sneller weer verdwenen. Als het tenminste om dezelfde beestjes gaat.

Ik ken alleen maar muggen. Dankzij de vleermuizen kunnen wij gewoon buitenwubke schreef: zitten die beestjes in andere streken ook?
wonen. Ben bijna blij dat ik niet op vakantie ben gegaan. Het is hier heerlijk.
We hebben wel vleermuizen, maar zeker niet genoeg!
Mooi dat het bij jullie genieten is!

Mooi dat het bij jullie genieten is!

Het verhaal van de Midges lijkt erg op dat van de knozels. Inderdaad 's-morgens en 's-avonds als de lucht wat vochtiger wordt zijn ze actief.
Hier in de omgeving zijn ook moerassige gebieden in de vorm van oude Maasarmen, en aan de andere kant de Peel. En de muggen kunnen er ook wat van.......
Hier in de omgeving zijn ook moerassige gebieden in de vorm van oude Maasarmen, en aan de andere kant de Peel. En de muggen kunnen er ook wat van.......
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Vandaag heeft Kita wél haar brokjes weer gegeten !
Morgen krijgen we de uitslag. Ik heb ook gelezen dat je binnen twee weken misschien nog geen lyme in het bloed terug kunt vinden maar in het geval van zó veel teken zou het wel kunnen.
Laten we hopen dat het geen lyme is.
Verder gaat het vandaag ook redelijk met haar. Het vreemde vind ik nog steeds dat het zo wisselend is, de ene dag goed...de andere dag gaat het moeizaam.
we zullen zien !
Morgen krijgen we de uitslag. Ik heb ook gelezen dat je binnen twee weken misschien nog geen lyme in het bloed terug kunt vinden maar in het geval van zó veel teken zou het wel kunnen.
Laten we hopen dat het geen lyme is.
Verder gaat het vandaag ook redelijk met haar. Het vreemde vind ik nog steeds dat het zo wisselend is, de ene dag goed...de andere dag gaat het moeizaam.
we zullen zien !

Wat zal de uitslag zijn?
Ellen, vanmiddag heb ik even bij de dierenarts gevraagd hoe het nu zit met e.e.a.Charlotte schreef:Ja, wij hebben inderdaad Milbemax, maar over de frequentie van geven heb ik geen instructies gekregen. Eigenlijk moet ik ze nu zo'n beetje ontwormen, maar volgens de dierenarts is het voldoende om ze bij terugkomst van vakantie de tabletten te geven.
Is misschien wel handig om nog eens extra te informeren.
Ik dacht dat ik speciale wormtabletten had gekocht die ik na de vakantie moest geven en een maand later nog eens. Blijkt dat ik precies dezelfde al thuis in de kast had liggen....
Milbemax is tevens voor de evt. hartwormen.
Omdat ik het toch wel erg lang vind om pas weer bij terugkomst van vakantie te ontwormen, ga ik dat deze week nog even doen.
Daarna ging het gesprek over de scabibor band. Het blijkt dat je die af moet doen als de hond gaat zwemmen. Niet dat die band er niet tegen kan, maar dat "gif" mag niet in het water komen, dat is slecht voor het millieu.
Charlotte
Gelukkig géén lyme !
't is wat....
inmiddels gaat het weer stukken beter met Kita, ze eet weer en kan wél weer vlot overeind.
Wat het dan wel geweest is ?? ik zou het niet weten. Volgens de dierenarts was ze nog te jong voor arthrose maar álles kan.
Ik heb afgesproken om nu even te kijken hoe het de komende weken gaat en anders toch maar foto's maken.
Alle honden kunnen natuulijk wel eens niet lekker zijn maar je hoeft dan niet meteen naar de dierenarts te gaan. In dit geval dacht ik dat het misschien door de teken kwam en had gelezen dat je er in dat geval snel bij moest zijn. Vandaar mijn snelle run naar de dierenarts....
Ik ben in ieder geval opgelucht dat ze niet de ziekte van lyme heeft !

't is wat....
inmiddels gaat het weer stukken beter met Kita, ze eet weer en kan wél weer vlot overeind.
Wat het dan wel geweest is ?? ik zou het niet weten. Volgens de dierenarts was ze nog te jong voor arthrose maar álles kan.
Ik heb afgesproken om nu even te kijken hoe het de komende weken gaat en anders toch maar foto's maken.
Alle honden kunnen natuulijk wel eens niet lekker zijn maar je hoeft dan niet meteen naar de dierenarts te gaan. In dit geval dacht ik dat het misschien door de teken kwam en had gelezen dat je er in dat geval snel bij moest zijn. Vandaar mijn snelle run naar de dierenarts....
Ik ben in ieder geval opgelucht dat ze niet de ziekte van lyme heeft !

Gelukkig, hopelijk is het echt een meevaller.
Misschien was ze, zonder lyme te hebben, toch wel heel naar
van al die beten.
Misschien was ze, zonder lyme te hebben, toch wel heel naar
van al die beten.
Oh wat fijn dat het geen lyme is. Hopelijk knapt Kita snel weer op.