teken en vlooien
Re: teken en vlooien
Jakkes !!!!
Weet jij een alternatief tegen zandvliegjes ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Er is geen alternatief. Als het allemaal zou eenvoudig zou zijn, zou ook datJeanette schreef:Jakkes !!!!
allang bekend zijn. Over ieder middel zijn wel dergelijke waarschuwingen te
vinden. Het blijft kiezen tussen twee kwaden. Ik ging ook maar voor de
tijdelijke. Een maandje luchten in de schuur moet kunnen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Er is trouwens wel een alternatief.
Volgens mij had je vorige keer al vastgesteld dat het geen favoriete
bestemming was voor Stapper. Lekker logeren in het niet zo hete
thuisland, daar zal Stapper vast voor kiezen.
Volgens mij had je vorige keer al vastgesteld dat het geen favoriete
bestemming was voor Stapper. Lekker logeren in het niet zo hete
thuisland, daar zal Stapper vast voor kiezen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Wat lastig allemaal, Lisa doet het goed met Frontline tot nu toe. Ik ben niet zo voor die scaliborband geloof ik na alle berichten gelezen te hebben.
Mary heeft wel gelijk Jeanette, Stapper thuislaten is voor hem fijner, maar of jullie dat willen, moeilijk hoor.
Groetjes, Erna.
Mary heeft wel gelijk Jeanette, Stapper thuislaten is voor hem fijner, maar of jullie dat willen, moeilijk hoor.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, je hebt gelijk Mary. maar we kunnen hem zo moeilijk missen.
We hebben nu ook een caravannetje gekocht en hopen dat Stapper nu meer koele en lekkere plekjes heeft, zodat hij zich beter zal voelen.
Ik ga de scalibor toch maar kopen en lang laten luchten.
We hebben nu ook een caravannetje gekocht en hopen dat Stapper nu meer koele en lekkere plekjes heeft, zodat hij zich beter zal voelen.
Ik ga de scalibor toch maar kopen en lang laten luchten.
Ik zou Stapper lekker meenemen Jeanette. Hij hangt zo aan jullie. Weet je, dat je koelmatjes (ze worden body coolers genoemd) of koelbanden kan kopen? http://www.hondenartikelen.nl/ of http://www.dogsincluded.nl/bodycooler/bestellen_mat.htm.
En er zijn er vast meer te vinden, die een dergelijk product aanbieden. Misschien is dit een optie voor Stapper? Ze worden aangeboden tussen de 50 en 70 euro.
En er zijn er vast meer te vinden, die een dergelijk product aanbieden. Misschien is dit een optie voor Stapper? Ze worden aangeboden tussen de 50 en 70 euro.
- Bijlagen
-
- artikel10_1.jpg (37.01 KiB) 4088 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Tijdens onze (heerlijke) vakantie in het prachtige Drenthe heeft Guusje één teekje opgelopen. Deze zat net eventjes vast, maar was nog heel klein. Heel makkelijk kunnen verwijderen. Finny is helemaal vrij gebleven tot nu toe, en we hebben toch heel wat wandelingen door de bossen gemaakt! Dus wij blijven lekker bij de betaalbare Pulvex spot. Bij de dierenarts heb ik wormtabletten gekregen (nou ja, gekocht!!) die de dames bij thuiskomst van onze vakantie uit France direkt moeten krijgen, en dan vier weken later nog eens herhalen. Dit ter voorkoming van hartwormen.
Alle andere jaren hebben wij deze talbetten niet gegeven, en alleen met Pulvex gewerkt. Gelukkig nog nooit problemen gehad.
Alle andere jaren hebben wij deze talbetten niet gegeven, en alleen met Pulvex gewerkt. Gelukkig nog nooit problemen gehad.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Jeanette, als jullie een koelkast met vriesvakje hebben en op stroom staan/of de koelkast op gas laten werken, kun je natuurlijk ook gewoon koelelementen nemen en die in een ( mooi gevilt
) hoesje doen. Of van die gel of pittenkussentjes, die ook in de magnetron kunnen. Op veel campings kun je ook elementen laten koelen.
Maar ik zou hem niet thuis laten! Ik denk, dat de meeste honden niet tegen de warmte kunnen, de één misschien wat beter dan de ander. Norma vond het ook verschrikkelijk en ging als ze uitgelaten werd tegen de heggen aanlopen. Toch had ze als we op vakantie waren er niet merkbaar meer last van. Ze moest van ons vaak wel -verplicht- even het water in.

Maar ik zou hem niet thuis laten! Ik denk, dat de meeste honden niet tegen de warmte kunnen, de één misschien wat beter dan de ander. Norma vond het ook verschrikkelijk en ging als ze uitgelaten werd tegen de heggen aanlopen. Toch had ze als we op vakantie waren er niet merkbaar meer last van. Ze moest van ons vaak wel -verplicht- even het water in.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Tic-fence werkt ook tegen het zandvliegje. Dit raadt mijn dierenarts aan want ze is tegen de giftige scaliborband. Kinderen zullen de band toch vaak aanraken of mensen die je hond aaien en niet weten dat zo'n band giftig is.
Bedankt voor de tip !!!Ellen L schreef:Tic-fence werkt ook tegen het zandvliegje. Dit raadt mijn dierenarts aan want ze is tegen de giftige scaliborband. Kinderen zullen de band toch vaak aanraken of mensen die je hond aaien en niet weten dat zo'n band giftig is.
Ik las dat Tick-fence nu moeilijker te krijgen is, maar Pulvex spot on is hetzelfde. Ook met de werkzame stof Permethrin. Ze kunnen er jeuk van krijgen

In ieder geval werkt het beter tegen teken dan Front-line, want daar zijn de teken hier nogal resistent tegen.
Potverdikkie, daar had Guusje vanmorgen toch een (dikke!!!
) teek op d'r neus! Ik wilde even wat vuil bij haar ogen weghalen, toen ik die viezerik zag zitten. Kon mijzelf wel wat doen, dat die niet eerder is opgevallen.
Heb hem met hulp van Marijn wel goed kunnen weghalen, ook hij schudde zich van die vampier.

Heb hem met hulp van Marijn wel goed kunnen weghalen, ook hij schudde zich van die vampier.
Charlotte
Getsiederrie! Was het een dikke Drent? Nou nee, dat kan haast niet, het zal toch wel een Limburgse teek zijn... (Je hebt het accent niet kunnen horen zeker.) Niet fijn. 

IK heb mij geen tijd gegund om die engerd naar zijn identiteit te vragen.
Hij verdiende sowieso de doodstraf :twisted: .
Hij verdiende sowieso de doodstraf :twisted: .
Charlotte
He Charlotte, die wormtabletten zijn zeker de milbemax??Charlotte schreef:Tijdens onze (heerlijke) vakantie in het prachtige Drenthe heeft Guusje één teekje opgelopen. Deze zat net eventjes vast, maar was nog heel klein. Heel makkelijk kunnen verwijderen. Finny is helemaal vrij gebleven tot nu toe, en we hebben toch heel wat wandelingen door de bossen gemaakt! Dus wij blijven lekker bij de betaalbare Pulvex spot. Bij de dierenarts heb ik wormtabletten gekregen (nou ja, gekocht!!) die de dames bij thuiskomst van onze vakantie uit France direkt moeten krijgen, en dan vier weken later nog eens herhalen. Dit ter voorkoming van hartwormen.
Mijn dierenarts zegt dat je die telkens moet geven als je in Groningen en Zuid-Limburg bent geweest. Dit heeft te maken met de vossenlintworm die zich daar in de bossen verspreid. Hoe zit dat bij jullie? jullie zitten toch ook tegen de bossen van Duitsland aan? Dan zou je onderhand elke maand een milbemax moeten geven????
Ja, wij hebben inderdaad Milbemax, maar over de frequentie van geven heb ik geen instructies gekregen. Eigenlijk moet ik ze nu zo'n beetje ontwormen, maar volgens de dierenarts is het voldoende om ze bij terugkomst van vakantie de tabletten te geven.
Is misschien wel handig om nog eens extra te informeren.
Is misschien wel handig om nog eens extra te informeren.
Charlotte
Onze Kita is 2 1/2 wk. geleden aangevallen door wel 30 tot 40 teken. Ik had gewandeld in een natuurgebied waar ik normaal nooit kom. 's avonds was Kita niet helemaal lekker, lag suf in haar mandje en toen we haar bij ons riepen voelden we op haar kop en hals allemaal kleine bultjes. Toen we goed keken bleek het te gaan om wel 40 teken !! We hebben meteen zo goed als we konden alle teken verwijderd met een tekentangetje. Het was een hele klus !
Kita was 8 weken daarvoor behandeld met frontline , blijkbaar werkt deze maar 4 weken tegen teken.
Afgelopen vrijdag, dus twee weken na de aanval ben ik toch nog naar de dierenarts geweest omdat ze niet de Kita is die we gewend zijn. Ze is lusteloos, heeft géén eetlust en kan met momenten heel erg moeilijk uit haar mand komen. Het lijkt alsof haar achterhand niet meewerkt. Ze blijft daarom ook vaak op haar plekje liggen en zelfs als je haar roept komt ze maar moeilijk overeind. Het vreemde van het hele verhaal is dat ze het niet elke dag heeft. Soms zit er een dag tussen dat ze wel heel soepel beweegt. De andere dag gaat ze dan weer zeer regelmatig zitten als we haar uitlaten. Ze wil dan niet verder, is moe en gaat het liefst terug naar huis.
De dierenarts heeft haar onderzocht en constateerde dat ze pijn aan haar achterpoten /achterhand had. Ze vond Kita te jong voor arthrose en omdat ze ook niet goed wil eten lijkt deze conclusie niet waarschijnlijk. Arthrose gaat geleidelijk aan, de hond is er niet ziek van.
In combinatie met de tekenbeten zouden de symptomen ook kunnen duiden op de ziekte van Lyme. Ze heeft geen koorts maar wel de pijn aan haar gewrichten en is lusteloos.
Voor de zekerheid wordt haar bloed daar nu op gecontroleerd. A.s. dinsdag krijgen we daar de uitslag van.
Het gewone bloedonderzoek sloot een ontsteking verder uit. Ook haar urine was goed.
Is er misschien iemand op het forum die een hond heeft die ook de ziekte van lyme heeft gehad? en zo ja..wat waren de symptomen toen?
O, ja Kita heeft jaren terug ook eens zo veel teken ineens op haar lijf gehad. Nu heb ik voor de toekomst zo'n scalibor protectorband.
Groetjes Constance
Kita was 8 weken daarvoor behandeld met frontline , blijkbaar werkt deze maar 4 weken tegen teken.

Afgelopen vrijdag, dus twee weken na de aanval ben ik toch nog naar de dierenarts geweest omdat ze niet de Kita is die we gewend zijn. Ze is lusteloos, heeft géén eetlust en kan met momenten heel erg moeilijk uit haar mand komen. Het lijkt alsof haar achterhand niet meewerkt. Ze blijft daarom ook vaak op haar plekje liggen en zelfs als je haar roept komt ze maar moeilijk overeind. Het vreemde van het hele verhaal is dat ze het niet elke dag heeft. Soms zit er een dag tussen dat ze wel heel soepel beweegt. De andere dag gaat ze dan weer zeer regelmatig zitten als we haar uitlaten. Ze wil dan niet verder, is moe en gaat het liefst terug naar huis.
De dierenarts heeft haar onderzocht en constateerde dat ze pijn aan haar achterpoten /achterhand had. Ze vond Kita te jong voor arthrose en omdat ze ook niet goed wil eten lijkt deze conclusie niet waarschijnlijk. Arthrose gaat geleidelijk aan, de hond is er niet ziek van.
In combinatie met de tekenbeten zouden de symptomen ook kunnen duiden op de ziekte van Lyme. Ze heeft geen koorts maar wel de pijn aan haar gewrichten en is lusteloos.
Voor de zekerheid wordt haar bloed daar nu op gecontroleerd. A.s. dinsdag krijgen we daar de uitslag van.
Het gewone bloedonderzoek sloot een ontsteking verder uit. Ook haar urine was goed.
Is er misschien iemand op het forum die een hond heeft die ook de ziekte van lyme heeft gehad? en zo ja..wat waren de symptomen toen?
O, ja Kita heeft jaren terug ook eens zo veel teken ineens op haar lijf gehad. Nu heb ik voor de toekomst zo'n scalibor protectorband.
Groetjes Constance

Wat afschuwelijk Constance! Niet voor te stellen zo'n 40 teken. Ja, die Frontline schijnt niet veel meer te doen en ik heb vorig jaar ook scaliborbanden gekocht en de honden hebben in Frankrijk geen teek gehad.
Ziekte van Lyme is , dacht ik, te bestrijden met antibiotica? Hoop maar dat het allemaal mee zal vallen, maar het klinkt heel akelig.
Sterkte voor Kita en jullie!
Ziekte van Lyme is , dacht ik, te bestrijden met antibiotica? Hoop maar dat het allemaal mee zal vallen, maar het klinkt heel akelig.
Sterkte voor Kita en jullie!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat ontzettend naar Constance. Die arme Kita.
Werkt Lyme bij honden anders dan bij mensen ???
2 1/2 week lijkt me zo kort om al dit soort verschijnselen te hebben ?? Dan lijkt het wel in een verder stadium te zijn ???
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... ekten.html
Ik duim voor je dat het iets anders is, dat goed en snel te verhelpen is.
Veel sterkte.
Werkt Lyme bij honden anders dan bij mensen ???
2 1/2 week lijkt me zo kort om al dit soort verschijnselen te hebben ?? Dan lijkt het wel in een verder stadium te zijn ???
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... ekten.html
Ik duim voor je dat het iets anders is, dat goed en snel te verhelpen is.
Veel sterkte.
Constance ik hoop dat het mee valt, zal voor je duimen. Wat een aantal op die arme Kita, wat een vieze rot beesten zijn die teken toch.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Verdorie Constance, wat akelig. Ik hoop maar Dat Kita weer gauw de oude wordt zonder Lyme.
(Ons maximum is ook zo'n 35 teken geweest bij Vera (een vorige zomer), maar die zaten dan nog lang niet allemaal vast.)
(Ons maximum is ook zo'n 35 teken geweest bij Vera (een vorige zomer), maar die zaten dan nog lang niet allemaal vast.)