belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
marcel

Re: belevenissen van banjer

Bericht door marcel »

als het goed is word deze maand zijn 1ste pluk en hij ziet er zo mooi uit,dat word bibberen.
gr

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

welnee als hij genoeg ondervacht heeft wordt het echt niet koud voor hem. Gerry

Maureen

Bericht door Maureen »

Valt echt mee hoor Marcel. Stijnke is ook pas geplukt en heeft het heel niet koud!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

marcel

Bericht door marcel »

banjer groei als kool zeg...ik weet niet hoe groot hij nog gaat,worden maar ik heb het idee dat zijn hoofd nog wat breder moet worden en zijn benen vorser.en over zijn hele lichaam moet hij ook nog wel vorser worden kwa ombouw en meschien nog iets hoger op zijn benen.maar een snelheid dat er nu al in zit echt niet normaal en jagen plat op de grond leggen alle molshopen,a het luisteren word ook ietsie beter als ik zeg folg zeg dan gaat hij meteen naast me lopen. los is dan ook echt los dat gaat ook wel goed zitten gaar ook goed af gaat ook goed komen gaat ook goed ook met meerde honden om zig heen al met al gaat het een echte smous worden

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, dat breder worden, uitzwaren komt vast nog.
Z'n lessen gaan resultaat opleveren. :thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het wordt al een hele kerel.
Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet Marcel...op de RITS!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

marcel

Bericht door marcel »

de boef straalt er echt af hoor maar voor de rest zupper liefe hond hoor

yvonne

Bericht door yvonne »

Mijn DA zegt altijd het eerste jaar de hoogte in, en daarna in de breedte. Fijn hoor, Marcel dat het zo goed gaat! :thumbsup:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat klinkt alsof jullie goed gewerkt hebben samen, dat hij nu al zo goed luistert!
:thumbsup:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Gaat goed marcel! Je hebt een leuke smous vergeet niet te genieten en te lachen om die streken. Daarom zijn ze ook zo leuk en lief. Vooral omdat ze ook een beetje eigenwijs zijn. Dat hoort erbij dat is net zo leuk, Gerry en Pebbles.

marcel

Bericht door marcel »

nou dan eindelijk vandaag weer naar nevelhorst dat we daar aankwamen,was het veld nog wel erg nat hoor toen besloot corina(die geeft ons les) of wij het leuk vonden om een rond te lopen in didam met zijn alle tenslotte was het ons feestje of les op veld of een rondje door didam.dus het wert rondje didam nou dat vonden de honden ook wel leuk en banjer ook,daar moesen de honden nog wel ff wat laten zien zitten en blijven komen op afstand(een klein stukje komen hoor).en corina was vorige week jarig dus zij trakteerde op koffie op een buitentaras in het centrum nou leuk tog een geslaagt uitje voor hond en baas
gr marcel

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Mooi en gezellig opgelost.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Wat een leuke les Marcel. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ja ik ben wel erg tevrede over nevelhorst best wel een goede hondenschool,niet dat om deze leuke is maar zij let echt wel overal op hoor zij doet het erg leuk met de honden en alle honden zijn dol met maar(corina).ze heeft ook nog een stukje gefilmt waar alle honden naar toe kwamen lopen op het voetpad.

marcel

Bericht door marcel »

en weet je juli ik heb banjer iets heel biesonders geleert......als ik aan het wandelen ben pakte hij van alls ik ben daar zo klaar mee hij pakt echt alles,het looopt dan ook echt helemaal niet hoor.dus wat ik heb heb geleert is op comano dingen los laten...ben ik aan het wandelen en hij pakt iets wat ik denk dat wil ik niet zeg ik los en hij laat het ook los nou goed he.maar het ander heb ik aan juli een vraag ik weet dat dat smousen jagen maar banjer gaat ook als een gek achter kraaien aan alleen kraaien en geen andere vogel gek he,hij vliegt er als een gek opaf en dat gaat raaaaaaaaaasent snel is hij er vlak bij vliegt die weg en roepen ho maar.
gr

loes

Bericht door loes »

De mijne doen het gelukkig niet, maar smouzen en vogel(op)jagen is een vrij bekend verschijnsel.
Fijn dat Banjer het commando LOS goed opvolgt. Het is het eerste dat ik Fija als pup leerde en dat is maar goed ook want Fija is een echte vraatzucht.
Cursus klinkt goed Marcel en heel fijn dat je het goed met de instructrice kunt vinden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Senna jaagt ook graag. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat afleiden voor ons het beste werkt. "Nee" kent ze ook goed, maar soms blijf je aan de gang. Ik probeer het altijd interessanter te maken voor haar. Ik geloof nooit dat ik het jagen er uit krijg. Dus afleiden met iets leuks dan maar. Maar dan nog als ze los is, lukt dat niet altijd.
Leuk hoor Marcel, zo'n les :thumbsup: en goed van je dat je Banjer "los" hebt geleerd :thumbsup:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

een foto van de wandeling in me map
gr

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik heb gauw eerst de foto bekeken. Dat ziet er erg leuk uit Marcel, zo'n uitstapje met de groep.
Het valt me op dat Banjer heel goed aandacht heeft voor je op de foto. :thumbsup: En dat je hem "los" geleerd hebt is ook :thumbsup: :ja: .
Maureen

marcel

Bericht door marcel »

banjer van dichtbij wat een leuke hond he
http://youtu.be/j6TPFy9g4uE
gr marcel

Gesloten