Jose, Sammy & Lieveke
Plukken?
-
sammydesmous
Re: Plukken?
Je bent goed bezig geweest Martine.
tegen de tijd dat Bobby weer moet komen de bloembollen alweer boven de grond.
Jose, Sammy & Lieveke

Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Eind juni/begin juli schat ik zo. In alk geval als het weer lekker weer is; doen we het weer lekker op de tuintafel!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Tjonge wat een klus, kan me voorstellen dat jullie allebei blij zijn dat het geklaard is. 

Dat klnikt goed Eva. Moet Pip over een maandje nog 'bijgeplukt' ?
Ben benieuwd wat Rita van haar vindt.
Ben benieuwd wat Rita van haar vindt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Da's mooi. Door Pips speciale vacht moest zij al zo snel aan de pluk want veel smousjes zijn pas tussen de 9 maanden en 1 jaar voor de 1e keer plukrijp, het verwijderen van het puppypluis niet meegerekend.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja lekker hè, zo'n warm brokje Smous tegen je aan

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Net als jij, want Baukje komt niet bij mij liggen. Soms wel bij Lies, maar ik ben veel te eng om tegenaan te liggen vindt ze.
Wat Baukje betreft ben ik in huis om eten te geven als Lies er niet is, om mee uit te gaan als het moet, om teken te verwijderen en doorntjes e.d. en om te laten weten als ze zich niet lekker voelt. Heel soms om een spelletje te doen.
En, en dat is een enorme stap voor haar geweest, om op zaterdag mee te trainen als het seizoen weer begint. Verder ben ik het enge mens meestal. Baukje is qua karakter echt geen Smous.......
maar verder wel lief hoor.
Wat Baukje betreft ben ik in huis om eten te geven als Lies er niet is, om mee uit te gaan als het moet, om teken te verwijderen en doorntjes e.d. en om te laten weten als ze zich niet lekker voelt. Heel soms om een spelletje te doen.
En, en dat is een enorme stap voor haar geweest, om op zaterdag mee te trainen als het seizoen weer begint. Verder ben ik het enge mens meestal. Baukje is qua karakter echt geen Smous.......
Maureen
Eva81 schreef:Ariënne schreef: sinds ze geplukt is,is haar vacht heerlijk warm
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Wel als wat ze had erg aan elkaar geplakt/gevilt/ge-weet-ik-veelt zat. Dan vormt het klonterachtige plukken die niet zo goed isoleren. Terwijl een mooi geplukt vachtje wel dunner is, maar mooi verdeeld over de huid ligt en zo een lekker laagje lucht vasthoudt.............
Dat denk ik tenminste..... 
Maureen
Ben benieuw hoe Banjer er uit ziet na het plukken.
Voor en na de plukbeurt een foto maken Marcel, leuk om het verschil te zien.
Voor en na de plukbeurt een foto maken Marcel, leuk om het verschil te zien.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Silvie
Hallo
Teuntje begint op zijn rug ondervacht te ontwikkelen. Hij is nu 9 mnd. Althans dat denk ik. Is lichter en ruwer en je ziet dan bij de huid de smouskleur vacht. Het zit alleen nog op zijn rug en richting zijn hals. Voor de rest heeft hij nog zacht haar en vooral in zijn nek en dat moet ik nog strippen maar zit nog gedeeltes vast. Moet ik nu gewoon blijven strippen, borstelen en kammen tot zijn hele lichaam plukrijp is?
Wat zijn jullie ervaringen?
Silvie en Teuntje geboren 11-6-2012 uit combi Dorrit-+Djurre
Teuntje begint op zijn rug ondervacht te ontwikkelen. Hij is nu 9 mnd. Althans dat denk ik. Is lichter en ruwer en je ziet dan bij de huid de smouskleur vacht. Het zit alleen nog op zijn rug en richting zijn hals. Voor de rest heeft hij nog zacht haar en vooral in zijn nek en dat moet ik nog strippen maar zit nog gedeeltes vast. Moet ik nu gewoon blijven strippen, borstelen en kammen tot zijn hele lichaam plukrijp is?
Wat zijn jullie ervaringen?
Silvie en Teuntje geboren 11-6-2012 uit combi Dorrit-+Djurre
Ik zou denken gewoon afblijven en zeker niet kammen en borstelen.
Geef het de tijd.
Geef het de tijd.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Misschien bedoel je het puppypluis verwijderen? Kam en borstel beslist niet teveel zodat de ondervacht er niet uit geraust wordt. Haar dat makkelijk losgaat gewoon met de vingertoppen verwijderen en met voorzichtig borstelen/kammen er voor zorgen dat zacht haar aan buik, binnenkant dijen ed niet gaat klitten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Silvie
Ja Loes is puppypluis. Ik dacht altijd dat dat strippen was maar goed. De trimmer heeft mij voorgedaan om het met de vingertoppen te verwijderen en dat heb ik regelmatig kunnen doen maar dan alleen op de rug en nu al de hals wat aardig lang en zacht is. Ik moet blijven borstelen en vooral de poten want hij heeft best veel last van klitten want het vuil blijft juist daar lekker hangen vooral nu Teuntje lekker in de zachte modder kan rollenloes schreef:Misschien bedoel je het puppypluis verwijderen? Kam en borstel beslist niet teveel zodat de ondervacht er niet uit geraust wordt. Haar dat makkelijk losgaat gewoon met de vingertoppen verwijderen en met voorzichtig borstelen/kammen er voor zorgen dat zacht haar aan buik, binnenkant dijen ed niet gaat klitten.
-
Silvie
Ik bedoel puppypluis met vingertoppen verwijderen. Ik dacht dat dat strippen was maar goed. Heeft Pip dan echt ondervacht omdat ze al 3 is geplukt? Plukken kan toch alleen bij een ondervachtEva81 schreef:Bedoel je echt strippen Sylvie want kan me bijna niet voorstellen dat Teuntje al een stripvacht heeft met 9mnd...zo ver ben ik met Pip nog geen eens die is nu 3x volledig geplukt en strippen is evt pas optie voor later misschien.
Lies moet ook weer geplukt worden. Gelukkig heb ik de eerste dagen geen tijd, maar daarna moeten zij en ik er aan geloven. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.