teken en vlooien

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Jeanette

Re: teken en vlooien

Bericht door Jeanette »

Frontline Combo spuitflacon??? Bij kat en pup spoot ik wat op plastic andschoenen en wreef ze dan in.
Scalibor.... :( ...Stapper was er volgens mij niet zo lekker van. Duf en liet zomaar plas lopen in zijn mandje.....kan toeval zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zo'n Frontline pipetje voor puppy's Jeanette.
Ja, ik weet dat het niet altijd goed uitpakt met die band... Maar ik vond er vandaag ook alweer een aantal kruipend op de vloer...
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Maar ik vond er vandaag ook alweer een aantal kruipend op de vloer...
Getsie Ariënne, dat is dan een nadeel als je in het bos woont denk ik. Mogen jullie ook wel goed jezelf nakijken elke dag.
Ik heb bij Lisa nog geen vlo of teek gevonden dit jaar. Zij is behandeld met Frontline. Ik vind dat Saartje zich vaak krabt, heb met kammen niets kunnen vinden. Weet niet wanneer zij voor het laatst behandeld is. Ik geef haar voor die paar dagen dat ze hier nog is ook niets, eerst maar navragen wanneer, en met wat zij behandeld is. Ik weet niet of het kwaad kan als de behandelingen te dicht op elkaar zitten. Tenslotte is Saartje pas 5 maanden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Ariënne,

Bobbie heeft een jaar geleden zijn eerste scalibor-band gekregen en die heeft tot volle tevredenheid gewerkt. Hij heeft daarna niet één teek meer gehad. Hij krijgt zaterdag een nieuwe, voor dit jaar. Tot nu toe heb ik er dit jaar nog niet één gezien.
Bobbie is vandaag trouwens 1,5 jaar geworden (dat kon je natuurlijk wel zien aan alle vlaggen die er voor hem door het hele land heen werden opgehangen, en alle feestjes die er gevierd zijn... zelfs de koningin deed mee... denkt Bobbie :wink: ...), hij kreeg zijn eerste band dus met een half jaar en dat kon geen kwaad.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou Bobbie ook gefeliciteerd dan maar! :wink: :jeah:
Maar inderdaad Martine, ik heb jouw reactie ook nog even gelezen, die je eerder hierover plaatste.
Ik kwam ook net een folder tegen - zat ook in het puppypakket. De band mag al bij pups vanaf 7 weken. Nou zou ik ook eerst alleen Vera er eentje kunnen geven.
Zeer zelden kunnen zich neurologische verschijnselen voordoen, zoals trillen of sloomheid. (Stapper?)

Het is zeker het nadeel van in het bos wonen. Lyme staat ons met open armen op te wachten. Toch las ik ook dat teken voorkomen in tuinen bijv. in Amsterdam.
:hmm:
Afbeelding

Ellen L

Bericht door Ellen L »

Volgens mijn dierenarts werkt de frontline niet meer goed en kun je beter Prac-tic gebruiken. Dit zijn ook pipetjes die in de nek moeten tegen teken en vlooien.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Die gebruik ik nu voor Vera. Komt het jou bekend voor Ellen, dat de werking minder wordt als je zo'n pipet al een half jaar hebt liggen, voor je hem gebruikt? Nu moet ik steeds vastgehechte teken weghalen, terwijl ze eerder niet eens beten. Het spul was niet over datum en ik heb het op de huid/nek aangebracht.
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Toets van Fredie had heftige last van een verse (Scalibor)band, een soort van onophoudelijke onrust, excitatie en telkens "uitvallen" richting buik of slaan met een poot. Reageerde goed op valium tabletjes. Ze heeft de verse band ongeveer 8 uur gedragen en de verschijnselen waren pas 2 dagen later helemaal weg. Later heeft ze dezelfde (oude) band gedragen zonder verschijnselen.
Dus alertheid blijft geboden!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

wubke

Bericht door wubke »

Jules heeft nergens last van met de scalibor-band. Vorig jaar ook diverse maanden omgehad. Siem krabt er veel aan, vooral 's-morgens vroeg als hij nog even bij mij op bed komt liggen. Op het doosje staat ook dat je 'm dan even af moet doen en later weer om moet doen. Ik doe de band bij Siem nu voorlopig 's-nachts af....rotbeesten die teken, maar ik heb er de hele week geen meer gezien, terwijl het echt vervelend begon te worden....iedere dag wel een paar. Ook de katten, maar die heb ik frontline gegeven. Ze lopen los buiten en dan vind ik een band te gevaarlijk.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ellen L

Bericht door Ellen L »

Ariënne schreef:Die gebruik ik nu voor Vera. Komt het jou bekend voor Ellen, dat de werking minder wordt als je zo'n pipet al een half jaar hebt liggen, voor je hem gebruikt? Nu moet ik steeds vastgehechte teken weghalen, terwijl ze eerder niet eens beten. Het spul was niet over datum en ik heb het op de huid/nek aangebracht.
Interessant, nee dit komt me niet bekend voor maar dit ga ik met mijn dierenarts bespreken als ik terugkom van Parijs. Leike heb ik nu ook een oude in de nek gedaan (tja na de winterperiode ligt er oud spul) Tot nu toe nog geen teek gezien maar dat zegt nog niets natuurlijk.

Erna

Bericht door Erna »

De teken zitten overal, maar ik denk dat het per omgeving verschillend is.
Hier valt het momenteel ook wel mee.
Ik heb Lisa en onze vorige twee honden altijd een enting laten geven tegen hondsdolheid, en Lisa laat ik elk jaar behandelen tegen kennelhoest. Nooit ergens last van gehad. Maar volgens mij heeft Jules van Wubke heel veel last gehad van de kennelhoest enting.
Die band kan natuurlijk ook verschillend werken per hond, de ene hond is de andere niet. Zelf zou ik hem bij een pup nog niet omdoen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik las dat Scalobor toch ook tegen vlooien helpt.
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=26777 (onder ingrediënten)
En ook dat die beroerde zandvliegjes die die Leishmaniose kunnen veroorzaken alleen met Scalibor te bestrijden zijn. Als een hond eenmaal ziek is, moet hij de rest van zijn leven onder behandeling blijven (als ik het goed begrepen heb)
Dus toch maar die nare band. Want eind juni - begin juli gaan we weer naar Lex' oudste en ons kleinkind in de Corbiëres.
Maria, weet jij hoe lang Fredie die band bij Toets heeft afgelaten vóórdat het effect minder was ????? Misschien kan ik dat ding dan zo lang uit de verpakking laten.

loes

Bericht door loes »

Wij gaan eind van de maand naar Frankrijk en ik haal ook weer scaliborbanden, want Adah en Fija hebben er geen last van gehad, terwijl de Frontline duidelijk niet optimaal meer werkte.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Fredie heeft de nieuwe Scalibor, nadat Toets zo raar werd, 6 weken buiten de verpakking gelaten. Volgens de dierenarts was een paar dagen, en nog veiliger, 1 week, voldoende. Dus een hele week uit de verpakking en dan buiten neerleggen. Tjalda had overigens helemaal geen last. Een bepaalde gevoeligheid moet een hond dus wel hebben. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed om te weten !!!
Dan ga ik dat ding alvast uitgepakt in de schuur leggen !!!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ellen L schreef:
Ariënne schreef:Die gebruik ik nu voor Vera. Komt het jou bekend voor Ellen, dat de werking minder wordt als je zo'n pipet al een half jaar hebt liggen, voor je hem gebruikt? Nu moet ik steeds vastgehechte teken weghalen, terwijl ze eerder niet eens beten. Het spul was niet over datum en ik heb het op de huid/nek aangebracht.
Interessant, nee dit komt me niet bekend voor maar dit ga ik met mijn dierenarts bespreken als ik terugkom van Parijs. Leike heb ik nu ook een oude in de nek gedaan (tja na de winterperiode ligt er oud spul) Tot nu toe nog geen teek gezien maar dat zegt nog niets natuurlijk.
Hoi Ellen, misschien zit je nog lekker in Parijs, maar (alvast) nog even over de werking van Prac-tic. Zou het kunnen dat het een paar weken kost voor het helemaal gaat werken en in de vetlaag van de hond is opgenomen. (Net als bij de Scalobor-band dus.) Ik vind nu nl geen vastgehechte teken meer na bijna 4 weken dat ik het spul opgedaan heb bij Vera.
Als het toch (weer) goed blijkt te werken, houd ik het bij die Prac-tic.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou ja, geen vastgehechte teken... in elk oor toch één! :?
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:Nou ja, geen vastgehechte teken... in elk oor toch één! :?
:mrgreen: Alweer bevrijding :?:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Ariënne schreef:Nou ja, geen vastgehechte teken... in elk oor toch één! :?
:mrgreen: Alweer bevrijding :?:
Niet voor de teken, dit is hun ondergang!!! :crazy:

Ariënne succes met plukken.
Groetjes, Erna.

Jajo

Bericht door Jajo »

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 562.0.html

Extra informatie over scaliborband.
Groeten, Jozé

Gesloten