belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Maureen »

Stijnke is ook van de takjes eterij. Nu nog iets meer dan 's zomers. Ze laat los op commando, om dan twee tellen later een volgend takje te pakken. Tot ze een ander renmonster tegenkomt om samen te racen of ze een spoor van iets of iemand ontdekt dat gevolgd moet worden. Ze hoeft er eigenlijk nooit van te spugen, gelukkig........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

marcel

Bericht door marcel »

het was een hele duke avond gisteren en banjer heeft zijn voorbeeldig gedragen,wel als er ff volk binnen kwam was het erg opspringen,maar daar steekte ik wel snel een stokje tussen deet ik heb in de bech hij heeft daar ook gewoon een poos geslapen met al die drukte ik vond het prima allemaal top hondje hoor je heb een boel werk maar dan heb je ook wel wat
gr
ps zaterdag gaan de lessen ook niet door te koud.....erg jammer natuurlijk maar beter zo

yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn hoor, Marcel! Heel knap van Banjer. :thumbsup:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup: :ja:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Fijn Marcel, zo'n gezellige verjaardag. :ja:
En super van Banjer :thumbsup:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

marcel

Bericht door marcel »

heb vandaag een vlinke groete wandeling gemaakt en dat ging allemaal prima,afen toe ga ik dit doen maar dan wel verschilde afstanden maar ook niet te lang
gr

Maureen

Bericht door Maureen »

Lekker hoor, even uitwaaien. Of was het bij jou in de buurt niet zo waaierig als hier?
Maureen

marcel

Bericht door marcel »

nee regenachtig dus een drijfnatte hond
gr
Laatst gewijzigd door marcel op 30 jan 2013, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

marcel

Bericht door marcel »

wat denken juli als ik nou die jaarlijkse keuring krijg met banjer zal ik dan op de fiets gaan tentje mee,zal dat lukken met een smous wand benjer is een aktief hondje en dan stil zitten in een hondenkaretje en dan op een camping slapen in een tendje waar ik zelf net in kan leggen is wel 2 persoons hoor.

Erna

Bericht door Erna »

Tegen die tijd is Banjer al weer wat ouder, en hoop iets rustiger.
Het hangt natuurlijk ook van het weer af, want in de regen lijkt het me voor jou en Banjer geen pretje om met de fiets te gaan. Heb je al gekeken hoeveel KM het is. Heb je hem al eens achter de fiets meegenomen in zijn kar? Als hij er moeite mee heeft kan je vast gaan oefenen. Eerst een kwartiertje, als dat goed gaat kan je het uitbouwen.
Je kan onderweg een paar keer een pauze inlassen zodat hij even zijn poten kan strekken.
Banjer kan bij jou in het tentje slapen, zo groot is Banjer niet. En ik zou een pin meenemen waar je hem overdag aan vast kan leggen als je bij je tentje zit. Paar meter lijn (touw) eraan, dan heeft hij ook een beetje beweging.
Een pin is een soort kurketrekker van ongeveer 40 cm die je in de grond kan draaien. Aan de bovenkant zit een ring waar je de riem of het touw aan vast kan maken. Wel Banjer een tuig omdoen als je hem daar aan vast legt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Goed idee van Erna.

Lekker een stuk wandelen met Banjer lijkt me heel goed.
Hij kan wel wat hebben..de puber.. :grijns:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

marcel

Bericht door marcel »

erna & Jeanette

hij is al een paar x mee geweest in de doggyride in het begin toen ik hem pas had,hij vond het wel mooi kon er toen mooi in leggen ik weet niet hoe dat nu is.en hij is wel een uit zijn voege gegroeit en kan hij meschien alleen maar in zitten,het is bij 100 km fietsen 1 overnachting en bij het ekermestrand ook dus overnachten.ik zal er ff over nadenken wand ik meschien kan ik ook wel met me buurvrouw mee rijden maar ag zo ver is het nog niet hij gaat naar de 34 weken
gr marcel

loes

Bericht door loes »

Waar een hond kan zitten, kan hij meestal ook wel liggen. Bovendien is hij dan zo oud dat hij ook wel stukjes (los) naast de fiets kan lopen.
Je hebt het meeste plezier van hem als kameraad als je hem in je leven betrekt en samen dingen met hem doet. Dacht dat dat ook de bedoeling was.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wij hebben voor Lisa ook een doggyride. Zij kan er in staan, liggen en zitten als ze dat wil. Los naast de fiets op een fietspad zou ik zelf niet durven.
Ik zou dan kiezen om elke 1.5 uur een stuk met hem te lopen.
Met een buurvrouw mee zou ook mooi zijn. Je kan dan kortere fietstochten maken bij jou in de buurt.
Je kan als het beter weer wordt bij jou in de buurt een keer 'n nachtje met hem in de tent gaan slapen, dan weet je hoe Banjer erop reageert.
Mocht je wel met de fiets en de kar komen, dan is het natuurlijk niet de bedoeling om de kar vol te stoppen met tent, enz. enz. zodat hij wel alle ruimte voor zichzelf heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

erna
'n nachtje met hem in de tent gaan slapen, dan weet je hoe Banjer erop reageert.
dit was ik een x van plan achter in de tuin,en alles wat ik nodig heb voor de tent hankt en lecht op me fiets in de kar zit alleen banjer

Erna

Bericht door Erna »

Top Marcel. :thumbsup:

loes

Bericht door loes »

marcel schreef:
erna
'n nachtje met hem in de tent gaan slapen, dan weet je hoe Banjer erop reageert.
dit was ik een x van plan achter in de tuin
Nou, ik denk dat met Banjer slapen in jullie eigen tuin of op een camping wel een groot verschil is ....Zou maar lekker een fietscamping of boerencamping opzoeken, er zijn er zat bij jou rondom.
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

morgen ochtend geen cursus het veld is,te nat jammer weer ik had er wel zin maar banjer denk ik ook wel.
gr

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, dat is zeker jammer. Hoort wel een beetje bij de winter helaas........
Maureen

loes

Bericht door loes »

Jammer dat er geen alternatief is.
Toen ik nog in de Hoekse Waard woonde, waren de trainingen bij de Binnenmaas, maar als het veld onbruikbaar was dan werd 1 van de grote parkings gebruikt.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten