José, Sammy & Lieveke
Senna
-
sammydesmous
Re: Senna
Zou het blaffen in de tuin niet meer af te leren zijn.?
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Ja, misschien voor ons. Maar de energie die je daar in moet steken hebben zij niet meer. De hond blaft tegen de vogels. Er wonen daar meerdere oudere mensen en sommige ergeren zich daar aan. Gewoon jammer.sammydesmous schreef:Zou het blaffen in de tuin niet meer af te leren zijn.?
José, Sammy & Lieveke![]()
Ze zijn echt heel gek op die hond, maar een minder actief hondje was beter geweest.
Ik kan ook niet meer doen dan Bryan uitlaten als het nodig is en heb wel met ze afgesproken dat, mocht er iets met ze gebeuren, ik er voor zal zorgen dat hij niet in het asiel komt. Maar via de vereniging zal hij dan herplaatst worden. Meer kan ik niet doen. Ik heb ze wel duidelijk gemaakt dat ik hem niet kan nemen. De hond zelf zou ik graag wat meer beweging willen geven, maar het is geen hond die samen met Senna in één huis kan.

Sneu voor hem, maar hij heeft gelukkig jou achter de hand als het niet lukt dat z'n baasjes hem uitlaten.
Helaas zijn er nogal wat mensen die ondoordacht aan het ras vasthouden dat ze altijd gehad hebben ook al kunnen ze de hond niet meer bieden wat hij eigenlijk nodig heeft.........
Helaas zijn er nogal wat mensen die ondoordacht aan het ras vasthouden dat ze altijd gehad hebben ook al kunnen ze de hond niet meer bieden wat hij eigenlijk nodig heeft.........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Het lijkt er op dat Senna minder snauwerig is. Ik heb haar een poosje meer aan de lijn gehad en bewust tijdens het wandelen wat honden genegeerd. Wat ik eigenlijk wilde bereiken was dat ze zelf niet naar andere honden toegaat om ze vervolgens af te snauwen. En dat is tot op heden niet meer gebeurd.
Als ik het zelf zou moeten verklaren dan denk ik dat ze (omdat ze heel veel met andere honden omgaat) te veel vrijheid (nog) niet aan kan. Ze heeft lange periodes van aantrekkelijkheid voor de reuen gehad en moest zich vaak verdedigen. Of het zo is weet ik niet, maar het leek er op dat ze het zekere voor het onzekere nam en op afstand al waarschuwde.
Ik heb geen idee of het zo werkt
Vandaag deed ze het heel netjes. Er kwam een onbekende reu van 9 maanden (kruising Australische Shepherd/Border Collie) naar haar toe. Leuke en mooie hond, maar erg druk en springerig. Ze snauwde hem af. Hij bleef proberen, zij snauwde weer en toen was het goed.
Als ik het zelf zou moeten verklaren dan denk ik dat ze (omdat ze heel veel met andere honden omgaat) te veel vrijheid (nog) niet aan kan. Ze heeft lange periodes van aantrekkelijkheid voor de reuen gehad en moest zich vaak verdedigen. Of het zo is weet ik niet, maar het leek er op dat ze het zekere voor het onzekere nam en op afstand al waarschuwde.
Ik heb geen idee of het zo werkt
Vandaag deed ze het heel netjes. Er kwam een onbekende reu van 9 maanden (kruising Australische Shepherd/Border Collie) naar haar toe. Leuke en mooie hond, maar erg druk en springerig. Ze snauwde hem af. Hij bleef proberen, zij snauwde weer en toen was het goed.

-
sammydesmous
Ha fijn dat het nu weer goed gaat.
Veel reuen zijn ook opdringerig vind ik.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Zou best kunnen kloppen Yvonne!
Sommige reuen zijn erg opdringerig.....maar wel fijn dat het weer beter gaat
Sommige reuen zijn erg opdringerig.....maar wel fijn dat het weer beter gaat
Maureen
Hoezo, ik leer iedere dag?
Senna en ik waren leuk aan het spelen buiten. Ik had alle aandacht en je kon zien dat zij het spel ook heel leuk vond.
Op een gegeven moment zie ik een vrouw met 2 zwarte loslopende hondjes mijn richting opkomen. Senna lag al plat en wachtte af. Ik riep haar bij me en ze kwam. Echt heel blij ben ik daar mee.
De vrouw liep de trap op en vervolgde haar weg met de hondjes los. En toen zag ik het. Het waren Markiesjes!
Nooit eerder gezien bij ons in de buurt. "Dat zijn toch Markiesjes?", vroeg ik.
En dat had ik dus niet moeten doen
Weg aandacht van Senna!! En ja hoor, ze stond al bij de hondjes. Beetje snuffelen en toen begonnen ze alle drie te snauwen.
En toen..........matten
Hemel, wat gingen ze tekeer! Senna tegen twee honden.
Uit elkaar gehaald en alles maar even aangelijnd.
En wat ben ik dan toch blij met sommige hondeneigenaren. We hebben een tijdje staan praten. De twee Markiesjes waren ongesteriliseerde teefjes. Één ervan had een paar nare ervaringen gehad en was ook gebeten. Dat hondje vertrouwde andere honden niet meer zo en reageerde vanuit angst. Het andere hondje nam het voor haar op en dus moest Senna tegen twee hondjes "strijden".
Die vrouw heeft altijd teefjes gehad en zag het voorval als een interactie. Ze zag Senna niet als aanrichtster, maar als verdedigster.
Later kwam ik haar weer tegen, ik vroeg Senna's aandacht en de hondjes liepen gewoon langs elkaar heen.
Senna deed het dus heel goed!
Dit was voor mij een wijze les.
Senna en ik waren leuk aan het spelen buiten. Ik had alle aandacht en je kon zien dat zij het spel ook heel leuk vond.
Op een gegeven moment zie ik een vrouw met 2 zwarte loslopende hondjes mijn richting opkomen. Senna lag al plat en wachtte af. Ik riep haar bij me en ze kwam. Echt heel blij ben ik daar mee.
De vrouw liep de trap op en vervolgde haar weg met de hondjes los. En toen zag ik het. Het waren Markiesjes!
Nooit eerder gezien bij ons in de buurt. "Dat zijn toch Markiesjes?", vroeg ik.
En dat had ik dus niet moeten doen
En toen..........matten
Hemel, wat gingen ze tekeer! Senna tegen twee honden.
Uit elkaar gehaald en alles maar even aangelijnd.
En wat ben ik dan toch blij met sommige hondeneigenaren. We hebben een tijdje staan praten. De twee Markiesjes waren ongesteriliseerde teefjes. Één ervan had een paar nare ervaringen gehad en was ook gebeten. Dat hondje vertrouwde andere honden niet meer zo en reageerde vanuit angst. Het andere hondje nam het voor haar op en dus moest Senna tegen twee hondjes "strijden".
Die vrouw heeft altijd teefjes gehad en zag het voorval als een interactie. Ze zag Senna niet als aanrichtster, maar als verdedigster.
Later kwam ik haar weer tegen, ik vroeg Senna's aandacht en de hondjes liepen gewoon langs elkaar heen.
Senna deed het dus heel goed!
Dit was voor mij een wijze les.

Super van Senna! En van jou, want als jij niet interessant bent heeft Senna geen aandacht 
Maureen
-
sammydesmous
Goed hoor van Senna en jou natuurlijk ook
fijn hoe die mevrouw reageerde.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Verstandige eigenaar van die Markiesjes.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik heb zojuist toegezegd met Senna naar de gedragstest op 6 april te gaan. Heb met Fredie even gesproken over dat Senna zo fel kan reageren op andere honden. Zij vond ook dat de opdringere reuen of de aanstormende benadering van grote (lompe) honden wel een reden zijn om te snauwen, maar dat ik Senna heel duidelijk moet maken dat ik het met andere keren echt niet wil hebben.
Het voelde als een opluchting dat zij dat zei, want ik ben weer begonnen met Senna voorlopig weer uit een groep honden te houden. Één op één gaat prima, maar ze is soms zo bazig. Fredie vroeg ook nog of Senna nooit eens "op haar kop" kreeg van andere honden, maar helaas de hond die haar eens goed aanpakt ben ik nog niet tegengekomen.
Dus ik ben heel benieuwd wat die gedragstest laat zien. Ik weet dat er niet getest wordt op andere honden, maar misschien komt er een stukje angst/onzekerheid naar boven. En dat zou ook het e.e.a. kunnen verklaren. Dus ........ik kijk er naar uit!
Het voelde als een opluchting dat zij dat zei, want ik ben weer begonnen met Senna voorlopig weer uit een groep honden te houden. Één op één gaat prima, maar ze is soms zo bazig. Fredie vroeg ook nog of Senna nooit eens "op haar kop" kreeg van andere honden, maar helaas de hond die haar eens goed aanpakt ben ik nog niet tegengekomen.
Dus ik ben heel benieuwd wat die gedragstest laat zien. Ik weet dat er niet getest wordt op andere honden, maar misschien komt er een stukje angst/onzekerheid naar boven. En dat zou ook het e.e.a. kunnen verklaren. Dus ........ik kijk er naar uit!

Ben ook heel benieuwd Yvonne.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004