belevenissen van banjer
Re: belevenissen van banjer
Wat een geweldig idee!
Heel veel plezier met Banjer en de club.
Heel veel plezier met Banjer en de club.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Leuk Marcel, fijne wandeling.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Geniet ervan.
Wel heel koud nu brrr.
Wel heel koud nu brrr.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
marcel
de chafuur kwam niet vanmorgen maar goed eigenlijk vond het veeeeeel te koud,maar banjer die sjout er gewoon door die hebb en er geen last van hoor.
gr
gr
Toch wel jammer. Het was zo'n leuk idee om met z'n allen te gaan wandelen.
Maar inderdaad best koud. Onze Smouzendames, en trouwens de pups ook, trekken zich er ook niks van aan. Maar ze willen wel wat sneller naar binnen dan anders en zijn dan heerlijk moe.
Maar inderdaad best koud. Onze Smouzendames, en trouwens de pups ook, trekken zich er ook niks van aan. Maar ze willen wel wat sneller naar binnen dan anders en zijn dan heerlijk moe.
Laatst gewijzigd door Maureen op 19 jan 2013, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Maureen
Hier wordt ook niet moeilijk gedaan. Bert blijft wel wat korter weg (5 kwartier of zo) om te voorkomen dat de pootjes te koud worden maar de honden zouden zelf nog wel langer willen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het voelt ook berekoud aan, met die wind. Maar ik heb nu eenmaal een echte buitenhond, dus doen we maar "stoer" mee. Ik smeer wel goed haar pootjes in. Ik merk wel dat ze lekker rozig is als we thuis komen en na haar eten gaat ze ook heel voldaan liggen slapen. 

Vaseline!
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
-
marcel
ik weet niet wat ik nog meer kan verwachten van de smous maar banjer eet nu met wandelen stukjes tak op,ik brobeer dit te verkomen maar bij elke 50 meter pakt hij het weer kennen juli dit en hij begind nu ook erg te rijden hij is er wel vroeg bij hoor vond ik hoe moet ik dat aanpakken,aan de lijn houden wand hij pakt gewoon de kleine honden erg verveled hoor en hij begind nu ook zijn achterpoot op te tillen met plassen
gr
gr
Het zit 'm vast in de winter, want Stapper eet nu ook allerlei gevonden stukjes tak en bevroren grond.
Belangrijk is om Bajer te leren iets los te laten als je het hem vraagt.
Lekkere brokjes bij je hebben.
Als hij thuis met iets aan het spelen is, hem roepen...LOS zeggen, op een vriendelijke manier en dan direct een brokje geven.
Heel vaak oefenen met allerlei speeltjes.
Je kunt het speelgoed dan ook weer weggooien en als hij het pakt weer 'kopen' met een brokje.
Dan zal hij ook buiten makkelijker iets los laten. Altijd belonen als hij iets los laat.
Dat rijden zal hij willen doe omdat hij nu echt een puber wordt.
Rustig wegduwen en rustig NEE zeggen.
Voorlopig heb je nog wel een puber in huis, dus duidelijk zijn in het rijgedrag.
Hij is volgens mij vrij laat met zijn poot optillen.
Maar het wordt nu wel een echte kerel.
Belangrijk is om Bajer te leren iets los te laten als je het hem vraagt.
Lekkere brokjes bij je hebben.
Als hij thuis met iets aan het spelen is, hem roepen...LOS zeggen, op een vriendelijke manier en dan direct een brokje geven.
Heel vaak oefenen met allerlei speeltjes.
Je kunt het speelgoed dan ook weer weggooien en als hij het pakt weer 'kopen' met een brokje.
Dan zal hij ook buiten makkelijker iets los laten. Altijd belonen als hij iets los laat.
Dat rijden zal hij willen doe omdat hij nu echt een puber wordt.
Rustig wegduwen en rustig NEE zeggen.
Voorlopig heb je nog wel een puber in huis, dus duidelijk zijn in het rijgedrag.
Hij is volgens mij vrij laat met zijn poot optillen.
Maar het wordt nu wel een echte kerel.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Aha...dus een winterdingetje 
Bij Lisa niet speciaal een winterding hoor. Zij eet dit soort dingen hoofdzakelijk op het trainingsveld. Takjes, eikels, konijnenkeutels en blaadjes. Ze moet het uitspugen van mij, wat ze ook doet om meteen daarna weer opnieuw iets te pakken.
In het bos doet ze het eigenlijk niet. Een enkele keer wil ze wel eens een stok meenemen waar ze onderweg iets van probeert te eten. Ik pak stokken altijd af, zijn gevaarlijk.
In het bos doet ze het eigenlijk niet. Een enkele keer wil ze wel eens een stok meenemen waar ze onderweg iets van probeert te eten. Ik pak stokken altijd af, zijn gevaarlijk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Voor Bloem niet...die vreet alles.
Al zijn in bevroren toestand alle drollen favoriet en in naturel toestand voornamenlijk haar eigen drollen.
Bij Stapper echt een winterding.
Al zijn in bevroren toestand alle drollen favoriet en in naturel toestand voornamenlijk haar eigen drollen.
Bij Stapper echt een winterding.
Toen ik even met de buurman stond te praten at zijn wetter/stabyhoun bevroren bladeren van de grond. Weet niet of hij dat anders ook doet, maar ik had het in ieder geval nog nooit gezien.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Senna eet ook takjes, en zand, en graswortels, en sneeuw, en weet ik veel wat ze nog onder de sneeuw vandaan vist.
Er liggen nu wel veel kleinere takjes op het veld.
Sneeuw eten wil ik ook niet, veel te koud. Maar ze heeft gewoon dorst en aangezien er geen overheerlijke regenplassen zijn, dan maar sneeuw.
En ze graaft er wat af! Op zoek naar de muisjes.
Vind het ook laat met de poot optillen.
Mijn "dame" tilt haar poot ook om tegen iets hoogs aan te plassen.
Er liggen nu wel veel kleinere takjes op het veld.
Sneeuw eten wil ik ook niet, veel te koud. Maar ze heeft gewoon dorst en aangezien er geen overheerlijke regenplassen zijn, dan maar sneeuw.
En ze graaft er wat af! Op zoek naar de muisjes.
Vind het ook laat met de poot optillen.
Mijn "dame" tilt haar poot ook om tegen iets hoogs aan te plassen.

-
gerrymoerkens
Paardenpoepijslollies zijn absoluut favoriet bij Pebbles
Bah! Gerry
Bobbie is ook geobsedeerd door kleine takjes in het bos en laat het alleen met heel grote tegenzin weer los als ik het zie. Als hij naar de kattenpoepplek in mijn ouders plek loopt is hij plotseling stokdoof. Dan reageert hij alleen als ik boos op hem af kom rennen...
Regelmatig spuugt hij thuis die takjes weer uit; wat dus extra vervelend is na een bezoekje aan m'n ouders...
En natuurlijk spuugt hij nooit op de houten vloer. Dat spugen is kennelijk veel fijner op de bank, het kleed of bovenop mijn breiwerk zoals hij vanmiddag deed...
Best wel vervelend eigenlijk; het lijkt wel of die drang om takjes e.d. Te eten groter is dan hij zelf wil.
Regelmatig spuugt hij thuis die takjes weer uit; wat dus extra vervelend is na een bezoekje aan m'n ouders...
Best wel vervelend eigenlijk; het lijkt wel of die drang om takjes e.d. Te eten groter is dan hij zelf wil.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes