belevenissen van banjer
Re: belevenissen van banjer
Bij mij hebben ook alle honden de oefening STAAN heel moeilijk gevonden. Komt misschien ook omdat er altijd met ZIT begonnen wordt, vaak al in het nest. Het hele nest waar Fija uit komt kon bijvoorbeeld al met 5 weken keurig gaan zitten voordat ze hun kommetje met eten kregen.
Bovendien kun je niet verwachten dat een hond uit zichzelf vertrouwen in je heeft. Dat vertrouwen moet je verdienen door in zijn behoeftes te voorzien ....
Bovendien kun je niet verwachten dat een hond uit zichzelf vertrouwen in je heeft. Dat vertrouwen moet je verdienen door in zijn behoeftes te voorzien ....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Marcel, toen ik met Stijnke naar de vervolgcursus ging, ging ze ook net puberen.
Ze kon al heel veel en was alles helemaal kwijt. Ik moest helemaal opnieuw beginnen leek het wel. Dat hebben we dus ook gedaan. Weer helemaal van voren af aan. Daardoor hebben we een goede band opgebouwd en kan Stijnke nu meestal van zit naar staan. En nog veel meer. Maar soms vindt ze het onzin en doet het niet.
Geeft niks. Dan hebben we nog wat te oefenen en te leren......
Ze kon al heel veel en was alles helemaal kwijt. Ik moest helemaal opnieuw beginnen leek het wel. Dat hebben we dus ook gedaan. Weer helemaal van voren af aan. Daardoor hebben we een goede band opgebouwd en kan Stijnke nu meestal van zit naar staan. En nog veel meer. Maar soms vindt ze het onzin en doet het niet.
Geeft niks. Dan hebben we nog wat te oefenen en te leren......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Heb om die reden met Finny 2 cursussen helemaal over gedaan.
Ze wist het wel, en wij slaagden ook iedere keer, maar toch ging het later niet naar behoren. Dat heeft mij (want fouten liggen heel vaak bij de baas) heel goed gedaan.
Staan leerde ik de honden hier door ze bijna dagelijks op een tafel te zetten en dan alles aan te raken, even plat op beide kanten, laten staan en als laatst even het bekje open doen. Toen het staan een officiële oefening werd kenden ze die.
Stien krijgt ook die aanpak, en da's even afwachten hoe dat werkt.
Ze wist het wel, en wij slaagden ook iedere keer, maar toch ging het later niet naar behoren. Dat heeft mij (want fouten liggen heel vaak bij de baas) heel goed gedaan.
Staan leerde ik de honden hier door ze bijna dagelijks op een tafel te zetten en dan alles aan te raken, even plat op beide kanten, laten staan en als laatst even het bekje open doen. Toen het staan een officiële oefening werd kenden ze die.
Stien krijgt ook die aanpak, en da's even afwachten hoe dat werkt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ja hoor Marcel, het komt echt goed. Ik ben wat een keren doodmoe thuisgekomen met een smousje dat de hele les alleen maar liep te snuffelen over de grond en ik maar de aandacht vragen. En Senna heeft het de hele cursus vertikt om "plat" te gaan liggen. Geen leidster die het voor elkaar kreeg.
Een paar maanden terug heeft Lisa het haar in 10 minuten geleerd. Ze was er nu wel aan toe, denk ik.
En zo'n ondeugd als het tijdens de lessen vaak was, zo goed luistert ze nu
Een paar maanden terug heeft Lisa het haar in 10 minuten geleerd. Ze was er nu wel aan toe, denk ik.
En zo'n ondeugd als het tijdens de lessen vaak was, zo goed luistert ze nu

Suske was tijdens de lessen ook zo'n draakje en daarbuiten voorbeeldig.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
marcel
banjer stond vanmorgen weer verbaast om zig heen te kijken.....waar komen de vlokjes tog vandaan ag van boven.stond hij een beetje omhoog te kijken hi hi
komies gezicht om dat te zien
komies gezicht om dat te zien
Wat is het toch een leuke hond. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hapt hij nog naar zijn poot?
Of is dat over?
Of is dat over?
Wel knap trouwens dat hij dat door had, dat de vlokjes van boven kwamen....
Ik heb ook wel honden naarstig om zich heen zien zoeken i.p.v. naar boven te kijken.
Ik heb ook wel honden naarstig om zich heen zien zoeken i.p.v. naar boven te kijken.
Maureen
-
marcel
hij loopt rondjes om zig heen en pakt zijn pootje nog steets,ik heb eens gekeken maar zie echt niets en als ik eraan kom geeft hij geen kik ernaar kan zijn dat het een spelletje is.Hapt hij nog naar zijn poot?
Of is dat over?
Probeer thuis eens spelletjes met hem te doen Marcel.
Misschien dat hij het uit verveling doet.
Misschien dat hij het uit verveling doet.
Rondjes draaien, eigen staart steeds najagen, aan een poot bijten kunnen ook een teken van stress zijn. Het hoeft niet, maar ik zou het toch proberen te onderbreken. Soms wordt dit gedrag een gewoonte.
Ook het in huis plassen kan uit stress voortkomen. Misschien zou je een periode van rust kunnen inlassen en kijken of wat meer aandacht helpt. Soms is het lastig om te begrijpen waarom een hond zo doet. Wij mensen denken vaak dat een hond ergens maar aan moet wennen. Soms lukt dat, maar soms niet.
Nogmaals, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik zou er toch eens op letten.
Ook het in huis plassen kan uit stress voortkomen. Misschien zou je een periode van rust kunnen inlassen en kijken of wat meer aandacht helpt. Soms is het lastig om te begrijpen waarom een hond zo doet. Wij mensen denken vaak dat een hond ergens maar aan moet wennen. Soms lukt dat, maar soms niet.
Nogmaals, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik zou er toch eens op letten.

-
sammydesmous
Staartrennen kan verveling of stress zijn. Zie onderstaande link.
http://www.amstaff-info.nl/gedragsprobl ... ennen.html
José, Sammy & Lieveke

http://www.amstaff-info.nl/gedragsprobl ... ennen.html
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Goed artikel Martine. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
marcel
nou gaat niet achter zijn staart aan enkeld zijn pootje,en als hij er aan zit roep ik hem en dan is het overspelletjes had hij genoeg maar alles is kapot ik gooi met zijn kouwkluifje dan brengt hij hen weer vind hij er mooi maar wort er wel wild van dat is ook niet goed maar dan stop ik.
Maak een nieuw speeltje van een pijp van een oude broek.
Gewoon afknippen en een knoop erin leggen.
Kijk ook eens naar knuffels bij een krinloopwinkel.
Nieuw spul kopen is zonde als hij alles stukmaakt, maar hij moet wel speelgoed hebben.
Af en toe ander speelgoed neerleggen is heel goed.
Alle oude speeltjes weghalen en een aantal nieuwe neerleggen.
De oude wassen en over twee weken weer omruilen.
Ook een goed runderbot bij de slager geeft afleiding.
Staartjagen of dit soort pootbijten is ongeveer hetzelfde Marcel.
Dus wat over staartjagen wordt gezegd, geldt ook voor pootbijten.
Gewoon afknippen en een knoop erin leggen.
Kijk ook eens naar knuffels bij een krinloopwinkel.
Nieuw spul kopen is zonde als hij alles stukmaakt, maar hij moet wel speelgoed hebben.
Af en toe ander speelgoed neerleggen is heel goed.
Alle oude speeltjes weghalen en een aantal nieuwe neerleggen.
De oude wassen en over twee weken weer omruilen.
Ook een goed runderbot bij de slager geeft afleiding.
Staartjagen of dit soort pootbijten is ongeveer hetzelfde Marcel.
Dus wat over staartjagen wordt gezegd, geldt ook voor pootbijten.
Misschien is Banjer wel een hondje dat regelmatig een uitdaging nodig heeft. Dat doe je goed hoor, met het spelen, maar misschien heeft hij te weinig of te éénzijdig speelgoed. Senna is ook een ondernemend hondje en regelmatig wissel ik speelgoed af. Ook zoekspelletjes en brokjes in een puzzel vindt ze leuk. En een lekker bot waar ze heel lang op kan kauwen, daar worden ze ook moe van. Koop je ook wel eens een karkasje voor hem? Parelhoenkarkasjes zijn hier gewild
Wel in de buurt blijven.

-
marcel
we gaan morgen met het hondengroepje een stefige wandeling maken,in plaats van les ze vonden het te koud om een beetje stil te staan en er lecht sneeuw op het veld dus lekker wandelen met zu'n alle
gr
gr