Haha die Roef, Erna zei al dat hij gek op oorbellen was. Als hij hem werkelijk ingeslikt heeft zou hij er toch wel haast uit moeten zijn nu. Succes met zoeken........
Siem is eindelijk helemaal zindelijk. Heel lang heeft hij wel in de gaten gehad dat het niet mocht om binnen te plassen, maar kon hij het gewoon niet ophouden. Hij stond dan met zij voorpoten tegen de achterdeur te plassen.
Vorige week was ik weggeweest en toen ik thuiskwam was hij natuurlijk heel blij. Hij sprong op de stoel en stond vervolgens vreemd stil, om meteen snel van de stoel te springen en naar buiten te rennen (was mooi weer, deur open) en daar verder een hele grote plas te doen. De stoel was al een beetje nat, gelukkig op een kleed wat gewassen kan worden. Nu is het kwartje echt gevallen, en is hij een grote jongen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ha die Roef, heeft hij het toch voor elkaar om een oorbel in te slikken. Ik had al bemerkt hoe snel hij zo'n ding uit je oor kan futselen.
Julie ik denk niet dat het kwaad kan, lekker werkje om al een week zijn poep na te lopen :twisted:
Wubke wat fijn dat Siem nu zindelijk is, en dat je het moment hebt kunnen zien dat het kwartje viel, dat is toch ook bijzonder.
Hoe is het met zijn pootje?
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hij heeft de hele week getrokken met zijn poot, maar hij deed er geen stap minder om. Ik heb hem wel een beetje ontzien. Een hele goede kennis van mij, werkt al jaren bij de dierenarts (heel handig zo nu en dan) heeft het verhaal aangehoord en hem gezien. Zij zei dat het met een week wel over moest zijn....en precies zo is het. Ik zie nu niets meer aan hem. Hij heeft vanmorgen lekker door het bos gerend met de duitse herder van de buren. Zij zijn een lang weekend weg, en ik pas op het huis, hond, kippen, ganzen, pony. De honden neem ik dan altijd mee, lekker veel te zien en ontdekken, dat is goed voor Siem. Achter het raam staat hij heel boos te keffen als er een hond voorbij komt, maar owee als ze aan hem willen snuffelen, dan is het toch wel eng.
Groet, Wubke,
(Jules) en
Renate schreef:Oh Wubke wat fijn dat Siem zindelijk is. Dat scheelt je weer een hoop werk.
Ik weet nog hoe blij ik was toen Phoebe zindelijk was! Ik vond de zindelijkheid een hele klus.
Ik heb er niet zo'n klus van gemaakt...volgens mij is een hond pas echt zindelijk als hij herkent wat er gebeurt en er controle op uit kan oefenen.
Op een gegeven moment is er regelmaat. Slapen, eten, plassen. Als je zorgt dat hij op het juiste moment buiten is, is hij snel "zindelijk" Aangezien wij een niet altijd even regelmatig gezin hebben, schoot dat naar buiten gaan er weleens bij in. Een heterdaad werd met veel bombarie naar buiten gedirigeerd, een later ontdekte plas gewoon opgepoetst, een plas buiten de hemel ingeprezen. Nu is hij groot genoeg om wat langer op te houden en om aan te geven dat hij naar buiten moet, dus naar mijn idee echt zindelijk.
Groet, Wubke,
(Jules) en
Toch nog een week getrokken met zijn pootje, tsja een hond ontziet zichzelf niet zo snel. En voor een pup is het helemaal moeilijk om zich rustig te houden. Fijn dat het nu over is.
Druk beesten weekend Wubke, wel leuk voor Siem en Jules.
Zijn Jules, Stapper en Lisa alweer oom en tante geworden, wordt een grote familie.
Jules en Stapper van Juultje d'r pups, en Lisa van de pups van Toets en Bobbie.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik vond het zindelijk maken wel een karwei hoor. Als Phoebe wakker werd. Kinderen vliegensvlug inpakken, want het was hartje winter en daar gingen we weer. En dat tig keer per dag. Ik weet wel dat ik die dagen blij was als Martijn weer thuis was. Dan nam hij of Phoebe over of kon ik de meiden thuis laten ipv ze voor ieder plasje mee te nemen.
Dan is het een ingewikkelde toestand, als je echt weg moet met de pup. En dan ook nog twee kleine kinderen, ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd vrolijk van wordt. Kon Phoebe haar plas wel ophouden zolang tot jij alles ingepakt had? Ik moest Siem in het begin 's-morgens oppakken tot hij buiten stond anders liet hij alles al lopen voordat ik de kans gekregen had om de achterdeur open te maken.
Bovendien hoef ik niet echt weg om 'm te laten plassen, rondom huis is ruimte genoeg om plasjes kwijt te kunnen, dat is wel een luxe positie om een hondje uit te laten.
Kan me voorstellen dat je opgelucht was dat je niet meer iedere twee uur de hele handel moest oppakken. Zo zie je, ieder bekijkt een situatie vanuit zijn eigen perspectief.
Groet, Wubke,
(Jules) en
Martijn moet altijd voor dag en dauw op zijn werk zijn, dus hij zorgde altijd voor Phoebe 's morgens. Dan hoefden de meiden ook niet mee. Alleen de uren die hij werkte en ik alleen was met Phoebe en de meiden was het druk.
Ik liet Phoebe altijd in de bench wachten tot ik de meiden aangekleed had. De bolderkar stond dan al startklaar voor de deur voor een holletje naar het veldje. 2 peuters en een pup en dat tig keer per dag. De buuv moest er om lachen.
Phoebe heeft nooit in de tuin (betegelde postzegel) willen plassen en poepen, dus ik moest altijd naar het veldje verderop. Toen Phoebe nog niet geënt was illegaal op het voetbal veldje (gewapend met zakjes), later op de uitlaatstrook aan de andere kant.
Nu de meiden overdag op school zitten zou ik er minder moeite mee hebben. Dana kan nu ook makkelijk even thuis blijven als ik met een pup naar het veldje zou moeten lopen. Ik had toen misschien wat langer moeten wachten, maar na bijna 2 jaar wachten waren we toch een tikkie hebberig.
Dit was m.i. toch een goede inprentingsfase voor zowel kids als dog. Eventjes geduld moeten hebben. Bij ons was Desi echt gewend, piepen, de deur gaat open en dan kan ik de tuin in. Dus wanneer je dan iets te langzaam bent was, dan kon je
Phoebe heeft nooit aangegeven dat ze moest. Als ik het niet voor was, dat zat ze al voor ik de tijd had om te reageren. Enige oplossing was dan nog .
Phoebe geeft nu trouwens nog niet aan als ze moet. Toen ze in november een buikgriep opgelopen had, stond ze op uit haar mandje en poepte zonder waarschuwing onder de salontafel.
Ook wat Renate! Die verrassingen
Maar wat een heisa is dat geweest dat zindelijk maken van Phoebe!
Maar wat kun je toch genieten van zo'n hondje erbij! Dat is de moeite wel waard!
Renate schreef:Phoebe heeft nooit aangegeven dat ze moest. Als ik het niet voor was, dat zat ze al voor ik de tijd had om te reageren. Enige oplossing was dan nog .
Phoebe geeft nu trouwens nog niet aan als ze moet. Toen ze in november een buikgriep opgelopen had, stond ze op uit haar mandje en poepte zonder waarschuwing onder de salontafel.
Onder de salontafel poepen, jeetje.
Lisa geeft ook niet aan als ze nodig moet, gelukkig is het nog nooit misgegaan.
Ik heb een paar foto's van Roef op de boot in het album van Lisa en Dop gezet.
Laatst gewijzigd door Erna op 11 mei 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer een tijdje stilletjes geweest van mijn kant, maar heb het ook zo druk gehad op mijn werk en het weekend heb ik een zeiltraining gehad in Heeg met een Randmeer. En dit weekend hebben we wedstrijden. Ik doe dit met een oud zeilvriendje van me. Ik ben derde man en bedien de spinaker en hang eventueel in de trapeze.
Sorry dat ik niet meteen gereageerd heb,maar ik heb geen automatisch bericht gekregen dat er nieuwe berichtjes waren op het forum. Werkt dat niet meer?
Roef vindt het geloof ik wel prima op de boot. Hij staat er vrij ontspannen bij en vindt het allemaal reuze spannend.
Gelukkig geeft Roef wel signalen als hij naar buiten moet, maar daar moet ik dan wel op reageren. Hij begint dan naar de buitendeur te lopen en kijkt me aan...heel subtiel..maar als ik dan naar buiten ga komt er wel meteen wat en als ik niet reageer...ook..maar dan binnen.
Hij is nu bezig met het wisselen van zijn kiezen en daar is hij wel een beetje van onder de indruk.. kijkt zielig en zit de hele tijd met zijn tong aan die losse kies in zijn bekkie te frutten. Ze zitten telkens te vast om ze eruit te trekken en heb er dus nog niet een gevonden.
Verder wordt het mannetje groot en is zeer geliefd in de buurt zowel bij de kindertjes als bij de honden en hun hondenbaasjes.
Erna is Saartje nu op het moment bij jou?
Groetjes Julie
Leuk om te lezen hoe het gaat met Roef, Julie. Wel zeebenen, maar niet zwemmen. Ach dat hoort soms zo als je een zeebonk bent. (Mijn opa kwam ooit van Vlieland, vond werk op een loodsboot in/bij Rotterdam en kon niet zwemmen. Apart toch!)
Ik kan inderdaad ook niet meer vinden dat je in kunt stellen dat je een mailtje krijgt bij reacties op het forum. Dat zal in deze nieuwe vorm zeker niet meer kunnen, maar ik zal het Marc vragen...
Ik zie nu pas de combinatie Roef-zeilboot. Een roef is toch een kleine kajuit? Heb je dat expres gedaan?
Sportieve tante ben jij trouwens. Ik wens je succes met de wedstrijden!
Toeval bestaat!
Roef was de naam, die de eigenaar van de vaderhond (=Dop) had uitgekozen, als ze een reu uit de combi Lisa-Dop zouden nemen, maar het werd bij nader inzien een reu uit de combi Sam-Dop, die als stamboomnaam Luca heeft, maar nu als Roef door het leven gaat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ariënne schreef:Leuk om te lezen hoe het gaat met Roef, Julie. Wel zeebenen, maar niet zwemmen. Ach dat hoort soms zo als je een zeebonk bent. (Mijn opa kwam ooit van Vlieland, vond werk op een loodsboot in/bij Rotterdam en kon niet zwemmen. Apart toch!)
Ik kan inderdaad ook niet meer vinden dat je in kunt stellen dat je een mailtje krijgt bij reacties op het forum. Dat zal in deze nieuwe vorm zeker niet meer kunnen, maar ik zal het Marc vragen...
Ik krijg ze wel, maar op naam van Marc. Daardoor verdwijnen ze automatisch
in de map ongewenst. (adres was onbekend).
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)