mito schreef: Maar wij gaan vrijdag, net als elk jaar, lekker een weekje naar drenthe. Lekker relaxt de bossen in. Heerlijk!
Zeker weten, het is hier ook best te doen. In de verte hoor je de 'carbid-bussen' knallen. Ons logeerhondje Tingka komt donderdag weer.
Op het park een paar km verderop zit één gezin dat altijd moet knallen, verder niemand daar....zo sneu voor de mensen die dan bewust rust zoeken en daar een huisje huren.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik had het er net weer over met de jongens, zegt Coen: Mam, wees blij dat we ons nu interesseren voor vuurwerk; over een paar jaar ga je je zorgen maken over alle drank die we drinken met oud & nieuw...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Martine schreef:Ik had het er net weer over met de jongens, zegt Coen: Mam, wees blij dat we ons nu interesseren voor vuurwerk; over een paar jaar ga je je zorgen maken over alle drank die we drinken met oud & nieuw...
En dan als ze een scooter hebben (helm aan je stuur ) en ook zal het rijbewijs eens gehaald worden ..........
mito schreef: Maar wij gaan vrijdag, net als elk jaar, lekker een weekje naar drenthe. Lekker relaxt de bossen in. Heerlijk!
Zeker weten, het is hier ook best te doen. In de verte hoor je de 'carbid-bussen' knallen. Ons logeerhondje Tingka komt donderdag weer.
Op het park een paar km verderop zit één gezin dat altijd moet knallen, verder niemand daar....zo sneu voor de mensen die dan bewust rust zoeken en daar een huisje huren.
Dat carbid-schieten is toch heel anders. Ik heb nog geen hond gehad die dat ook eng vond. Maar Hoogersmilde is best n de buurt van Dwingeloo, dus ik ga opletten of ik niet een keer toevallig een smousje tegenkom
Maar Hoogersmilde is best n de buurt van Dwingeloo, dus ik ga opletten of ik niet een keer toevallig een smousje tegenkom
Of in Dwingeloo... waar Bloemetje vandaan komt (zie nest Coco en First 2011)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Voor Baukje is haar "favoriete" tijd begonnen. Net een paar gigantische knallen voor de deur. Tot nu toe was het nog behoorlijk rustig in de buurt.
De pups reageerden er niet op, maar wel op het geblaf van Baukje
Stijnke kwam gelukkig in stilte beschermend bij de kist staan.
Zij bleef ook bij de tweede knal stil. En toen liet Baukje zich bij knal drie ook niet meer horen. Al lag ze nog wel erg benauwd te kijken........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Vanmiddag hebbn we een wandeling gemaakt bij de Mookepas. In de verte, in het dorp zelf werd wat vuurwerk afgestoken. Sammy en Lieveke vonden het geen enkel probleem en renden en speelden gewoon verder. . Thuisgekomen was er ook een klein knalletje en hup...Lieveke zat achter het gordijn. dat zal nog wat worden op Oudejaarsavond. Vorig jaar hebben ze zich vermaakt met een met pasta gevulde Kong. Maar helaas de pasta is niet meer te koop. We hebben diverse kauwstaafjes en en voor ieder nog een flink bot gekocht. Ik hoop dat ze daar het vuurwerk mee door zullen komen.
Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Als de stress er eenmaal inzit kijken ze heerlijkheden niet meer aan.
Op het moment dat ik dit tik, zitten er 2 aan mijn voeten.
Er werd net een rotje afgeschoten in een pad vlak bij.
Maar proberen kan je het altijd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
En Bobbie geeft nog steeds geen kik.
Ik moet hem nu wel aanlijnen, daar waar "geklooid" wordt; hij rent er vrolijk op af en ik ben als de dood dat het te dicht bij hem ontploft. Hij ziet dat de jeugd lol heeft en wil daar niets van missen.
Ik heb gewoon een gekke hond...
Wat zal ik blij zijn als oud & nieuw achter de rug is en iedereen nog heel is...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Martine schreef:Je kunt de Kong toch ook volproppen met in pindakaas gedrenkt brood o.i.d.? Als ze maar flink moeite moeten doen om het eruit te krijgen...
Misschien wel een goed idee maar we geven nooit " mensenvoedsel" . Dus pindakaas kennen ze niet. We houden het denk ik maar bij de kauwstaaf.
Jose, Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 29 dec 2012, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Je kunt hier ook duidelijk merken dat de verkoop is begonnen. Senna blaft bij ieder harde klap dichtbij en dan begint ze te grommen en wil naar buiten om ze te pakken!
Waardeloos Negeren heeft bij haar dus geen zin, want ze is niet bang. Wel kijkt ze meteen naar ons hoe wij reageren. Dus keer op keer zeggen "het is goed".
Ik heb een boekje van Turid Rugaas over blaffen. Het waak-en verdedigingsblaffen wat Senna doet, moet je doorbreken. Ze moet leren om te stoppen. Nou, weer volop in de leer dus En tegen de tijd dat ze het goed doet, is dat vuurwerk weer voorbij!
Van mij mogen ze het afschaffen.